Musical "Hollywood diva": anmeldelser

Spillet "The Hollywood Diva" var baseret på operetten, som ikke var kendt for det russiske publikum, som kom fra den østrigske komponist Ralph Benacki. Det blev tilpasset af direktør Cornelius Baltus, som resulterede i en interessant og meget lyst musikalsk.

Fra "Axel" til "Diva"

I første omgang blev operetten under det indviklede navn "Axel ved Himlens port" skabt i form af en parodi af Hollywood-film. Den har vidunderlige musik, honed dance numre, mousserende humor ... De store og saftige roller af hovedpersonerne er så interessante, at hver af stjernerne i biografen og teater på den tid (lad os ikke bedrage, og de sidste årtier) gerne ville oversætte dem på scenen.

Alle aktuelle begivenheder omgiver stjernen i Hollywood Gloria Mills og den sekulære journalist Axel, som meget håber at bruge skuespillerinden til eget brug for at fremskynde sin karrierevækst.

Fra det 20. århundrede til det 21. århundrede

For første gang kunne Benetzkys operette ses på wienerstadiet allerede i 1936. Så var succesen overvældende. På det tidspunkt blev det sat over to hundrede gange. Den svenske skuespiller Tsara Leander, der var stjernemarkeret i musikken, blev en af de mest berømte og elskede offentlige stjerner.

Direktør Cornelius Baltus i færd med at ændre navnet på hans produktion fire gange, mens han valgte den sidste og den bedste. Så var der en musikalsk komedie "Hollywood diva". I den kan du mærke den energi, der er iboende udelukkende i denne genre. På scenen blev storheden af atmosfæren i trediverne genskabt, og nye meget interessante episoder blev tilføjet den allerede eksisterende musik.

"Hollywood diva" - en musikal, hvis premiere kan betragtes ikke kun russisk, men også verden, fortæller historien om filmstjernen Glirii Mills og den unge journalist Axel, der lever i håb om at komme frem gennem karrierestigen takket være publikationen i avisen i et interview med imprægnerbar Gloria. I denne produktion er der mange kærlighedstrekanter, undersøgelser, forklæder, russiske emigranter. Generelt er alt det, der er så iboende i den wienske operette.

Scenen er den samme Hollywood. Måske for en langvarig genre er det lidt eksotisk, men ... Bare kendt for millioner af verdens hovedstad i filmindustrien og blev spilets hovedkarakter. Men hvis den oprindelige produktion var, hvis jeg måske siger det, en parodi af en "drømmefabrik", så "Hollywood diva" Bliv på en måde et taknemmeligt monument til biografen og en fabelagtig smuk og elegant biograf epoke i det trediverne af det tyvende århundrede.

Og visuelt og ved øre - en komplet fornøjelse

Når man ser på forestillingen visuelt, kan man forstå, at en omhyggelig undersøgelse af hotellets suite, filmstudioets pavillon, indretningen af Axel-lejligheden giver en komplet fornøjelse. Særlig taknemmelighed til den kunstneriske direktør fra Ungarn Kentauera til den store skrivemaskine, på hvilke nøgler Axel glædeligt danser i finalen af den første handling.

Og alt dette kan ses i den musikalske "Hollywood Diva". Anmeldelser fra ham udtrykker den diametralt modsatte teatralske mening: fra beundring til misforståelse af hvorfor nogle aktører blev inviteret.

Et ubestrideligt fund af forestillingen er koreografi af Dennis Callahan fra USA. Det er meget nemt for seerne at opfatte en scene, der viser tapedansering i fængsel, på trods af at denne handling minder lidt om "Prison Tango", vist i "Chicago". Også kor- og orkesterets arbejde under ledelse af Andrey Alekseev er storslået.

Måske kan ikke alle forstå, hvad der ellers (undtagen sådan en ædle æstetik) kunne tiltrække direktørerne i denne forestilling. Skønhedskonnektorer udtrykker den opfattelse, at Benackis arbejde på Axel, på trods af at det ikke er blottet for rosin, næppe har ret til selv at kræve status som et mesterværk, der var uretfærdigt glemt.

Drozdova VS Rulla: Hvem er bedre?

Lad os dvæle på selve spillet. Billederne af de to hovedpersoner kommer frem i forkant: deres fælles relationer loom ret forsigtigt. Kunstnere af den musikalske "Hollywood Diva" Beslutter at understrege uligheden af partnere i sociale og aldersmæssige aspekter (dette er kendt for seere for længe siden, siden udseendet af "Cirkusprinsessen" og "Dronning Chardash"); Endvidere blev Stockholm syndrom påvirket.

Skuespillerinde i Moskva teater "Contemporary" Olga Drozdova blev inviteret til musikalsk for rollen som Gloria. Hun var i stand til at afsløre sit dramatiske potentiale, nemt at finde et temmelig ikke-trivielt og endda et eller andet ironisk kig på filmstjernen, hun havde legemliggjort. Og alt fungerer godt nok for hende, hvis du ikke er opmærksom på en betydelig nuance: ifølge scriptet synger Gloria. Men Drozdova vidste aldrig, hvordan man skulle synge. Det maksimale, der kan siges om hendes vokale data, er, at skuespillerinden erklærer sig ganske godt for sætningenes musik. Men det ser ud som en underlig ting i en musikalsk forestilling.

Hvad er pænere at høre: tale eller sang?

Her kan du få lidt distraheret fra den moderne visning af legen "Hollywood diva" og gå dybere ind i historien.

Tsar Leander (nævnt ovenfor) var heller ikke ejeren af den akademiske vokalskole. Men stadig ... Overraskende smukt timbre af hendes stemme - fløjlsagtig, tyk (lyden var næsten baritonal) - gav hende mulighed for at engang få status som ikke bare en kult skuespillerinde, men også en sanger ... Og her skal vi være opmærksomme på det faktum, At i en anden sammensætning udføres Gloria af Lika Rulla. Hun er kendt for teater-goers, der elsker musikens genre med tilbedelse. Allerede i hendes vokal behøver ikke at tvivle (om hendes smukke stemme, malet med noget juiciness, siger de i lang tid). Derfor, dem, der ønsker at lytte ikke kun ord men synge, det er bedre at komme til legen, hvor hun vil skinne på scenen.

Tino Tatsiano og andre ...

Hvis du tænker på skuespilleren, der udgjorde rollen som svindler Tino Tatsiano på scenen - og det er den berømte russiske skuespiller Dmitry Pevtsov (og deltids mand Olga Drozdova) - så kan han godt vise godt vokal. Og han er rigtig god til at synge, især i forhold til Dmitrys sindssyge forsøg på at lave musikalske lyde i "The Witches of Eastwick". Til trods for tilstedeværelsen af en talentfuld skuespiller forblev hans karakter en operette i den mest negative betydning af ordet.

Desværre viser flertallet af tegnene i den anden plan den musikalske "Hollywood Diva" på samme måde. Svarene til denne produktion er sandsynligvis meget strenge og på nogle måder endog forudindtaget. Men vær ikke overrasket, for publikum, der ikke så ofte overskrider tærskelværdien af teatre, og ivrig (i god forstand), teatergæster, der ikke går glip af et enkelt premiere-show, vil gerne se noget fortryllende.

Heroes of the second plan

Lad os dvæle på tre tegn, som ikke bør overses. Meget lys og interessant episode - domstolens scene. I rollen som dommer Apfelbaum - Andrei Matveev, i rollen som en excentrisk russisk indvandrer - Valentina Kosobutskaya. Skuespillerne formåede at skabe en fantastisk skuespillerens duet, som offentligheden kunne lide premiere af showet og forårsagede sin fulde godkendelse.

Men den mest overbevisende, ifølge mange seere af den musikalske "Hollywood diva" (anmeldelser om forestillingen generelt og de aktører, der er involveret i det, taler for sig selv) er en interessant og lidt underholdende aria fra emigranten - maid Diana. Det handler om den konstante længsel efter hjemmet, men især til velsmagende suppe og mousserende kvass. Denne karakter var smukt legemliggjort af Catherine Popova.

Hvad skal man konkludere med?

Måske virker det mærkeligt for nogen, men bortset fra den fantastiske koreografi og pæne scenografi, der ganske moderne stiliserer interiøret i det tidlige tyvende århundrede, er hovedindretningen af legen "Hollywood Diva" Er præcis mandlige skuespillere. Ser den store filmproducent Mak Scott ud af Alexander Byron: stilfuld, smart, elegant, subtil, kynisk, men moderat. Aktørens mikrofon sang er simpelthen fejlfri: det naturlige tømrer er så smukt - en bariton, der kun nyder godt af en taktfuld efterklang. Udfyld beskrivelsen af hans mandlige karisma og kunstneriske organikere.

Charmerende og meget mobil ung reporter Axel (spillet af Oleg Krasovitsky). Fyren med specielt talent bedrager publikum, diskret opstår på scenen i dækket af en gammeldags. Selv hovedpersonen - Gloria - bemærker ikke nogen uoverensstemmelse. Skuespillernes stemme er ikke stærk, men ret udtryksfuld. Det er meget plastisk og elegant.

Hvad angår karakteren af Dmitry Pevtsov - Tino Tatsiano, en svindler med en falsk titel på Prince, var han ikke oprindeligt på scenen, blev han kun nævnt. Men i den musikalske, fandt han et liv, selv om det var lidt sketchy.

Afslutningsvis kan vi sige, at den musikalske, om hvilken så meget er blevet sagt og skrevet, virkelig er som et eksperiment, hvorigennem alle genre grænser kan slettes. Det er som en god musikalsk komedie, som er enkel og naiv og forståelig som en æstetisk, og en almindelig husmor.

Men alligevel er denne produktion værdig til den ærede offentlighed. Og mindst en gang, men du kan ikke se forestillingen, ikke kun, men du skal også - du behøver ikke at fortryde det.