Romanen "Dræb ikke en sangfugl" (Harper Lee): anmeldelser. "Dræb ikke en sangfugl": plot summary

Mange mennesker før du læser en vis bog, så prøv at første fund af dens forskellige anmeldelser. "Dræb ikke en sangfugl" - et værk, der er samlet et stort publikum af folk meget glade læsning af dette mesterværk og efterlod ham dybt imponeret, så det er naturligt, at mange forsøger at lære om det i flere detaljer.

Historien om forfatteren

Ligesom mange andre, er forfatter til dette arbejde er anerkendt som en "geni af en bog." Sagen er, at romanen "Dræb ikke en sangfugl" Harper var det eneste arbejde, men for denne bog, som til sidst fik en fuld oversættelse af næsten alle sprog i verden, blev forfatteren tildelt den højeste ære af Pulitzer-prisen.

Efterfølgende Bibliotek Journal har anerkendt det arbejde til den bedste roman skrevet i Amerika i hele det tyvende århundrede, og over tid forfatteren blev tildelt Medal of Freedom også - det højeste amerikanske civile orden.

Forfatteren selv har gentagne gange udtalt sig om succesen af hans arbejde. Hvis vi taler om, hvad romanen "Dræb ikke en sangfugl" indhold, har denne beskrivelse af de væsentligste problemer i samfundet i denne tid, såvel som deres vision på den del af barnet, og nogen succes af arbejdet Harper ikke forvente. Endnu mere: Forfatteren mener, at romanen er dødsdømt i hænderne på kritikere for en hurtig "død". Men hun troede, at nogen bog stadig kan lide, og videre stadig fortsatte med at skrive. Med andre ord, skriver "Dræb ikke en sangfugl," hun håbede for de mindste, men til sidst få så meget mere.

Hvad er denne bog om?

"Dræb ikke en sangfugl" - en roman, der udkom allerede i et relativt langt 1960. Forfatteren af dette stykke er en amerikansk ved navn Harper Lee, og det i sig selv hører til genren af uddannelsessystemet roman. Det er værd at bemærke, at i modsætning til de fleste andre kendte i dag mesterværker, næsten med det samme dette arbejde blev anerkendt af verdenssamfundet, og et år senere modtog Pulitzer-prisen.

Særlig opmærksomhed bør rettes mod det faktum, at de tegn og historien er baseret på personlige observationer af forfatteren for hans familie og de omkringliggende familier i nærheden af sin hjemby. Generelt er disse erindringer, ifølge de fleste af forfatteren, kommer fra 1936, da hun var kun 10 år gammel. Selvom bogen oprindeligt er netop uddannelse, af læserne i alle aldre får det meget positive anmeldelser. "To Kill a Mockingbird" er nu en del af den obligatoriske skole-program for USA i det øjeblik den er undersøgt i ca. 80% af det samlede antal amerikanske skoler.

Romanen er kendt af mange for sin unikke sans for humor og unikke varme. En sådan atmosfære fungerer varer ved på trods af, at i processen med læsning diskuteres sådanne alvorlige ting som racisme og voldtægt. Faderen fortæller, hvis navn Attikus Finch er til stede moral model for hver læser, og også repræsenterer et enestående eksempel på ærlig advokat. Med ordene fra kritiker indenlandske E. B. Kuzmin, Harper Lee med det giver en lektion af høj menneskelig og civile mod, fordi Atticus, i virkeligheden, er absolut hverdagskost og diskret mand, men samtidig er det vist gennem øjnene på børn, der oplever varm én hans opførsel og i sidste ende selv bliver noget virkelig vigtigt.

Måske er det derfor selv børn forlade denne roman positive anmeldelser. "Dræb ikke en sangfugl" antyder, at hvert barn har en følelse af retfærdighed, som er medfødt, men over tid, under indflydelse af verden, børn begynder at erhverve alle slags fordomme, efterhånden flere og mere stumpe med denne følelse.

Priser og præmier

Ifølge flyvevåbnet version af år 2003 i rækkefølgen af top 200 i verden af bøger denne nye tog sjettepladsen, og i begyndelsen af 2016, har dens samlede omløb nåede 30 millioner eksemplarer. Russisk oversættelse af det udførte arbejde Raisoy Oblonskoy og Noroy Gal, kan det være interessant for dem, der forblev under den positive indflydelse af denne roman, og til venstre for det positive anmeldelser. "Dræb ikke en sangfugl" - er en af de bøger, der er nødvendige læsning for hver person. Officielt Men denne opfattelse understøtter kun den amerikanske regering.

Forfatteren har skabt tegn baseret på virkelige mennesker, det er et kendt faktum. Således prototypen på Dill, en ven af hovedpersonerne, er en amerikansk forfatter ved navn Truman Capote, som forfatteren var en ven i sin barndom, da han boede i nabolaget.

Også værd at nævne er, at Finch - ikke er tilfældigt valgt efternavn, kaldenavn Harpers far.

hovedbudskabet

I bogen "Dræb ikke en sangfugl", historien handler om den rørende historie om en familie, der bor i en lille by kaldet Mayombo, Alabama. Alle handlingen finder sted i løbet af trediverne i sidste århundrede, under den store depression, og selve historien fortæller os pigen i en alder af otte år.

I "Dræb ikke en sangfugl", historien viser læserne utroligt komplekse, tvetydige og selvmodsigende verdens, der åbner øjnene af barnet, og med det også går igennem og læseren. I dette univers er der alt: problemet med voksne og børns frygt, den bitre virkelighed og ubarmhjertige tørst efter retfærdighed, i betragtning af kompleksiteten af familien og racemæssige problemer, er det yderst aktuelt på det tidspunkt for Sydamerika.

Romanen "Dræb ikke en sangfugl" indeholder i midten af historien om retssagen mod den sorte mand, der er anklaget for en forbrydelse, der ikke er begået til dem. Men far til hovedpersonen, er en advokat, trods alt, har besluttet at stå op for den unge mand og kæmper med næb og klør for at få retfærdighed. Selv for mange er det en hån.

Det er sådan en "Dræb ikke en sangfugl" annotation kan groft beskrive de grundlæggende løfter om arbejdet.

Bogen begynder med historien om en forfader af familien af Finch, der blev kaldt Simon. Han var en Methodist, og på samme tid forsøger at undgå religiøs intolerance i England, som i sidste ende førte ham til Alabama. Her købte han sin formue og til trods for, at han havde visse religiøse overbevisninger, besluttede han at købe et par slaver. Faktisk, det er kun plottet, som fortæller læseren at forstå oprindelsen af familien af hovedpersonerne. Så begynder Harper Lee "Dræb ikke en sangfugl." Hvad bog er begyndelsen ikke giver et fuldstændigt billede.

Den vigtigste historie begynder omkring tre år efter den sværeste periode i den store depression og udfolder sig i Meykomb, som er fiktive og er placeret af forfatteren som "træt af et langt liv." Ifølge fortælleren, er byen i staten Alabama.

Som hovedpersonen i romanen vises Jean Luiza Finch, der var otte år, og som bor i samme hus med sin far, Atticus, og storebror Jim. Hendes far arbejdede som advokat, og i bogen, som nævnt ovenfor, er placeret som en konsekvent fair, klog og venlig mand med faste moralske principper.

Jim og Jean pludselig mødte en dreng ved navn Dill, der besøger hver sommer Meykomb for at besøge sin tante. Det viser sig, at alle børn er ekstremt bange for deres nabo ved navn Radley, og selv gav ham øgenavnet Boo. Sam Radley er en eneboer og sjældent vist for øjet.

Voksne Meykomba i princippet forsøger på alle måder at undgå at diskutere fugleskræmsel, og i mange år, kun få har set det, men børnene er aktivt ophidse fantasien af hinanden med forskellige rygter om hans udseende, samt den mulige årsager ham så meget afsondrethed. Især de fantaserer om den måde, hvorpå du kan prøve at lokke ham ud af huset. Efter to sommerferie med dild, Jim og Jean så, at en person regelmæssigt efterlader dem små gaver i træet, som ligger i nærheden af Radley hus. Således flere gange en mystisk mand hjælper dem klare tegn på opmærksomhed, men børnene er skuffet over, at han ikke turde møde dem personligt.

På dette tidspunkt besluttede Atticus at tage på en miste forretning, forsøger på alle måder at forsvare rettigheder Tom Robinson - sort, der passerer på ansvaret for at have voldtaget en ung kaukasisk kvinde, på trods af at de fleste mennesker ikke holde sig til placeringen af en advokat, og selv stærkt imod det. Andre er børn hele tiden drille bror og søster på grund af handlinger deres far, og Jin forsøger at komme til beskyttelse af værdighed hans far, selv om han fortalte hende, at det ikke er værd. Atticus selv konfronteret med en gruppe af mennesker, der går på alle selv at lynche Tom, men faren var ovre efter tre børn vanæret menneskemængde, tvinger dem til at se på den nuværende situation ud fra perspektivet om Tom og Atticus.

På grund af det faktum, at paven ikke ønskede at bringe deres børn til et forsøg med Tom Robinson, dild, Jim og Jean besluttede at gemme sig i altanen. Atticus sagde, at anklagere, hvilket er Meyella og hendes far ved navn Bob Ewell (som også var en lokal drukkenbolt) forsøger at bagvaske sin klient, og det viser sig, at en enlig Meyella forsøgte at hverve Tom, men efter hendes far fanget dette, han brutalt slog hende. På trods af eksistensen af meget tydelige tegn på uskyld af sin klient, har Atticus ikke formår at overbevise juryen, hvorefter Jim og Atticus meget skuffet i USA retfærdighed, som Tom i den nærmeste fremtid at målrette samtidig forsøger at flygte.

Det betyder dog ikke ende historien om "Dræb ikke en sangfugl" - forfatteren (Harper Lee) forsøger at genoprette retfærdighed. På trods af, at sagen blev vundet, Bob Ewell omdømme fuldstændig ødelagt, og han besluttede at tage hævn. På gaden på mødet, at han offentligt spytter i Atticus ansigt, og forsøger derefter at bryde ind i huset af retsformanden, truende også gift med Tom Robinson, var en enke. Derefter besluttede han at angribe forsvarsløse absolut Jean og Jim på det tidspunkt, de går til deres hjem efter endt skole fest til Halloween. Pludselig nogen kommer til hjælp børn, og en mystisk mand bærer Jim med en brækket arm i huset, hvor drengen er bevidst om, at han virkelig hjulpet Boo Radley samme.

Efter dette, kulminationen på "Dræb ikke en sangfugl." Forfatter (Harper Lee) beskriver, hvordan sheriffen Meykomba ser, at Bob Ewell døde i kampen, og derefter argumenterer med Atticus om forsigtighed eller Jim Radley ansvar. Advokaten, i sidste ende besluttede at acceptere den version af sherif om at Ewell simpelthen et uheld faldt på sin kniv, og Scarecrow beder Jin til at ledsage ham til hans hus, og efter at hun siger farvel til ham ved hoveddøren, det er helt usynlig forsvinder. Jin er på verandaen Radley selv og forsøger at forstå, hvordan livet ser ud fra et synspunkt om ejeren af huset, der beklager, at de ikke havde haft mulighed for at takke ham for de gaver, de får.

screening

Af et produkt af "Dræb ikke en sangfugl" citater så skæres i sindet og bære en dybere mening, der allerede i 1962, instrueret af Robert Mulligan besluttede han at filme romanen i sin nye film. Den vigtigste rolle i filmen gav Gregory Peck, og billedet i sidste ende viste sig at være utrolig vellykket, så det blev nomineret til "Oscar" én gang i otte forskellige kategorier. Filmen vandt i tre kategorier:

• Bedste Skuespiller;
  • bedste natur;
  • Bedste filmatisering.

På grund af dette, fra "Dræb ikke en sangfugl" citater begyndte at sprede sig rundt om i verden, og filmen til dato toppe jævnligt ratings af en række af de bedste film udgivet i historien om amerikansk film. Ofte endda i andre lande, er dette mønster er anerkendt som en af de største værker i historien om biografen over hele verden.

Det er af denne grund tilpasning af "Dræb ikke en sangfugl" anbefales til visning, samt læsning af romanen.

Hvad ser du her?

Stort set alle læser af bogen giver et varigt indtryk.

Det er naturligt, at i "Dræb ikke en sangfugl" beskrivelse kan ikke viderebringe essensen af det arbejde, så måske grund til at læse det for nogen til at blive udsagn fra mennesker, der var imponeret af denne roman. Som anført ovenfor, reaktioner, med sjældne undtagelser, er overladt eneste positive.

nogle brugere tyder imidlertid på, at der i "Dræb ikke en sangfugl" oversættelse af kaldenavnet på hovedpersonen er ikke helt korrekt, men de selv siger ofte, at dette på ingen måde påvirker det generelle indtryk og ikke ødelægge visningen bogen i russisk oversættelse.

Hovedpunkter

Hvis vi taler om de vigtigste elementer i denne bog, fejret af læsere, er det værd at bemærke et par stykker:

• Alsidighed. Romanen kan læses af både børn og voksne og unge, og voksne vil ikke selv gøre kvoter for, at produktet oprindeligt er kun beregnet som børnelitteratur.
  • Mangfoldighed. Her ser vi det enorme antal af problemer, som er meget enkel og forståelig, er beskrevet i detaljer, og selv hvis man ser på deres transfer kan allerede få en god essay.
  • Selvbiografi. I processen med at læse bliver det klart, at forfatteren er anført ideer kommer fra personlig erfaring. På tidspunktet for oprettelsen af "Dræb ikke en sangfugl" om hvad man skal skrive, har forfatteren ikke tror - vidste hun.
  • Frygtelige øjeblikke. På trods af, at de oprindelige børnebog er endda voksne nogle gange bemærke nogle skræmmende øjeblikke, der virkelig afspejler vores virkelighed med dig. Og det gælder ikke for rædslerne om undertrykkelsen af sorte, og for eksempel til atmosfæren skabt af Scarecrow - en mærkelig mand, der bor i den dystre hus og føre et ensomt liv.
  • Uddannelse. Da dette er en pædagogisk roman, er emnet gives særlig opmærksomhed, og selv problemet med undertrykkelse af sorte i sidste ende går ved vejen. Atticus står foran os som et ideelt far, og det viser sig, at ikke engang behøver at læse nogen bøger om unge psykologi, for at ende med en eller anden måde finde et fælles sprog med barnet, og er nok til at læse denne bog, fordi ingen sætning udtalt Atticus om uddannelsen af deres børn, kan ikke kaldes forkert, dum eller unødvendige. Samtidig, i sidste ende, du føler dig komfortabel med barnet, ikke forældrene.
  • Racisme. Forfatteren rører og denne samvittighedsfulde emne, der er særligt relevant for de sydlige stater i USA i disse år.
  • Herd mentalitet. Barnet beroliger enorme menneskemængde i enkle vendinger, opdele dem i mindre komponenter og gøre alle tænke over, hvad der sker.

kort beskrivelse

Det er rigtigt og godt i bogen, som ofte set sig varm, men ikke altid turde at købe og læse. Det tager læseren i barndommen og viser, hvordan fundamentet er lagt for livet af hver person, fordi børnene ser på verden gennem øjnene på voksne og lave deres egne konklusioner, identificere den mindste løgn og straks bemærke en uoverensstemmelse mellem ord og handling. Det er derfor, at barnet ikke kan blive snydt, og meget vigtigt at holde foran ham selv.

Mange mennesker kan fremmedgøre titlen på denne bog, på grund af samme navn, og malet på forsiden af børnene mange har ikke de mest behagelige associationer, selv om nogle lignende tur endda lidt spændende. Heldigvis er arbejdet ofte indgår i sammensætningen af de forskellige samlinger, og mange er i stigende grad konfronteret med det og forsøge at læse.

Det skal bemærkes, at nogle mennesker, der har studeret romanen "Dræb ikke en sangfugl" indhold, endda en smule jaloux på dem, der endnu ikke læst, men efter at have studeret hele plottet er stadig genlæst flere gange i bogen, forsøger at fokusere sin opmærksomhed på nogle finere punkter, punkter, regnskabsmæssig pick mellem linjerne.

Hvad kan man lære?

Faktisk kan dette produkt findes en masse nyttige ideer om undervisning, om uddannelsen af deres børn, samt syn på verden og modsætninger disse synspunkter. Hertil kommer, her kan du se den ideelle familieforhold, som omfatter ikke kun samspillet mellem børn og forældre, men også en fremragende bror venskab med sin søster, når de er klar til at stå op for hinanden i alle forhold, men man ikke gav sig lovovertrædelse.

Det er, hvad der kunne se til romanen "Dræb ikke en sangfugl" gennemgang af den almindelige læser. Dette er en bog med en utrolig følelse af, at der ikke lige er blevet tilføjet til den officielle skole i USA-programmet, og måske skulle have været tilføjet i programmerne i andre lande, på trods af, at ikke alle de problemer, det adresser er relevant i dagens verden . Bogen "Dræb ikke en sangfugl" skal meddeles hvert barn og voksen, og det er derfor, det er vigtigt, læsning ikke kun for børn, men for alle.

Denne bog er medtaget i referencelisten uden at læse, der virkelig miste en masse, uanset hvad i sidste ende have en mening om denne bog. Et stort antal af bonusser og overvejende positive anmeldelser - dette er kun et ekstra incitament for sin behandling til dem, der stadig tvivler på, om at læse en roman Harper Li "Dræb ikke en sangfugl." Hvilken bog, at sætte ord på bare lidt svært - det er bedre at læse det selv.