Nizhny Novgorod State Academic Dukketeater: historie, repertoire, troupe, adresse, anmeldelser

Den Nizhny Novgorod State Academic Dukketeater eksisterer siden første halvdel af det 20. århundrede. Nu i hans repertoire forestillinger for den yngste, til førskolebørn, for yngre skolebørn, teenagere, unge og voksne tilskuere.

Formation af teatret

Den Nizhny Novgorod State Academic Puppet Theater, hvis billede er præsenteret i denne artikel, blev åbnet i 1929. Dets navn ændret flere gange. Oprindeligt blev det kaldt "Petrushka Theater". Hans første forestillinger blev afholdt i Kulturhuset, opkaldt efter Sverdlov. Teatrets skabere - George Apollinarevich og Tatyana Ivanovna Yavorivsky. I 40'erne delte troppen et værelse med Theatre for Young Spectators. Teatret modtog sin egen bygning i 1954. Det var på samme gade, hvor det moderne værelse er placeret, hvor dukkerne arbejder nu. Indtil 1944 arbejdede skuespillerne kun med handske dukker. Det var i år i deres arsenal og dukkede op.

Den første præstation for voksen publikum blev afholdt i teatret i 1956. Han blev kaldt Devil's Mill. Spillet blev iscenesat i henhold til I. Shtoks spil. I mere end fyrre år var han i repertoaret, så stor var hans succes med publikum. Regisseret "Devil's mill" direktør Yuri Eliseev. Efter denne forestilling skabte han en række produktioner til voksne. Men selvfølgelig ignorerede han ikke børnene. For dem lagde han mange eventyr.

Siden 1990 har troppen været aktivt involveret i festivaler og ikke kun i hele russerne, men også internationalt. Teaterforestillinger har gentagne gange modtaget forskellige priser, priser og eksamensbeviser. I repertoaret af hans mere end tredive forestillinger. Hver sæson er flere nye produktioner præsenteret for publikum af Nizhny Novgorod State Academic Puppet Theater. Nizhny Novgorod er stolt af marionetten troupe. I sin sammensætning er der treogtyve talentfulde personer. Blandt dem er flere præmievindere. Og også ni skuespillere har titlen på Ærret kunstner i Rusland og en skuespillerinde - titlen People.

Teatret er berømt for sine lyse, smukke dukker. Nogle af dem blev tildelt eksamensbeviser og var stærkt markerede på verdensudstillingerne. I dag købes nogle dukker af Moskvas teatermuseum opkaldt efter Bakhrushin.

I 1997 fik teatret titlen akademisk.

I mange år har selskabet aktivt samarbejdet med forskellige moderne dramatikere, kunstnere og komponister. Mange af dem bor i Nizhny Novgorod. Takket være dette samarbejde har teatret lejlighedsvis eksklusive forestillinger.

Stillingen som direktør siden 2005 er besat af Alexander Sergeevich Garyanov. Det er en kreativ og uordentlig personlighed fuld af ideer. Tidligere ledede han teatrene Sarov og Magnitogorsk med stor succes.

Nizhny Novgorod dukkespillere bevare forsigtigt de bedste traditioner fra fortiden. Hovedprincippet i deres arbejde er at gøre dukken til et levende væsen, så publikum tror på det og virkelig følger med det.

repertoire

Nizhny Novgorod State Academic Puppet Theater tilbyder følgende forestillinger til unge og voksne publikum:

• "The Mansion".
  • "Khanum".
  • "Masha og Bjørnen".
  • "Jack Frost".
  • Den gyldne nøgle.
  • "Snehvide".
  • "Tale af byen Lebedynets."
  • "Scarlet blomst".
  • Den gyldne antilope.
  • "Sembo".
  • "Losharik".
  • "Snow Queen" og mange andre.

Troppen

Nizhny Novgorod State Academic Puppet Theater er en hel galakse af bemærkelsesværdige skuespillere, såsom:

• Alexander Nosov.
  • Vladimir Timofeev.
  • Tatyana Demurova.
  • Maxim Alyoshin.
  • Olga Smirnova.
  • Sophia Cheremnykh.
  • Marat Sabirov.
  • Sofya Shelmenkina.
  • Sergei Nuzhin og mange andre kunstnere.

Hvor er

I hjertet af byen, i sin historiske del, er Nizhny Novgorod State Academic Puppet Theater. Hans adresse er Bolshaya Pokrovskaya street, hus nummer 39. Teatret er placeret ved siden af metrostationen "Gorkovskaya". I nærheden er også Dynamo stadion, Vvedenskaya kirken, I. Ravkind herregård.

Den Nizhny Novgorod State Academic Dukketeater er meget populær blandt seerne i alle aldre. Deres anmeldelser er ekstremt entusiastiske. Tilskuere kan virkelig godt lide produktionerne selv, de beundrer skuespillernes talenter, skønheden i naturen og dukkerne. Glæder publikum og høfligt personale. Dukketeateret, ifølge seerne, giver børn mulighed for at besøge eventyret og voksne - for at huske deres barndom. Mange går til forestillinger i dette teater fra andre byer i Nizhny Novgorod regionen. Teatret har kun to minusser. Den første er at i hans repertoire er der meget få produktioner til det voksne publikum, og publikum vil meget gerne se dem blive meget mere. Og den anden - manglen på mulighed for at købe billetter via internettet eller bog via telefon, fordi det ikke altid er bekvemt at gå til kassereren.