Bogen "The House af nationens børn": anmeldelser

I 2012 romanen forfatter ved navn Ransom Riggs' hus nationens børn ", blev udgivet i USA. Anmeldelser bogen fik en meget entusiastisk og er blevet en af de mest solgte i landet og derefter verden. Er dette arbejde så interessant og fortjener ros? Hvad de mener om det læserne? Værd at undersøge.

Bogen "House of mærkelige børn Miss Peregrine"

Anmeldelser af arbejdet ikke kan sammensættes indtil fortrolig med dens plot, figurer og historier. Derfor bør du betale for disse øjeblikke af deres opmærksomhed i første omgang.

Riggs roman udkom i 2012. Efter to år kom fortsættelsen - Hollow By. Et år senere - den sidste del af Library of Souls.

I 2016 en film blev lavet på grundlag af den første roman - "Hus af nationens børn" Anmeldelser Dette billede har fået blandet, men mere om det senere.

Baggrund stavning

Det vigtigste element i trilogien, med undtagelse af plottet, er udformningen af bøgerne. Det faktum, at Riggs, i mange år været fascineret af at indsamle vintage fotokort. En dag, i tillæg til sin samling, han gjorde op en historie, der fungerede som illustrationer til et foto. Således opstod begrebet romanen "Hus af nationens børn."

Ransom Riggs Udtalelser fra pårørende og kone (hun var på det tidspunkt allerede var en berømt forfatter) fik ophidset, når de viste omridset af hendes nye bog. Så han ikke blot sendt den til et forlag, men også sætte hendes fotografier fra hans samling. Senere i denne form, og romanen blev offentliggjort, og gamle fotografier har været med til at skabe en vidunderlig atmosfære for læseren.

Med hensyn til skole Miss Peregrine, dens udseende i plottet på grund af forfatterens erindringer om barndom tilbragt i en skole for begavede børn. Af den måde, er det i den russiske oversættelse af de tegn, der er nævnt som "mærkelige", det ord anvendt i den oprindelige Peculiar, hvilket betyder excentrisk, usædvanlige eller specifik. Derfor kan Miss Peregrine hjem for Peculiar Children oversættes som "Hus til børn excentriske Miss Peregrine."

Racen er en rovfugl Falco peregrinus, som kunne blive værtinde Miss Peregrine, fungerede han som hendes navn. Men i det russiske sprog, kaldes det en vandrefalk, så der er variant titlerne på romanen "House of mærkelige børn Miss Peregrine."

Anmeldelser af hovedpersonerne i bogen vil blive præsenteret i næste afsnit.

Hovedpersonerne er børn og anmeldelser af disse læsere

I centrum af handlingen i alle tre bøger er en dreng ved navn Dzheykob Portman. I mange år var han uvidende om eksistensen af mennesker med usædvanlige evner, som kaldes "mærkelige", og deres fantastiske verden. Efter at have arvet fra sin bedstefar for at se talent af the Void, blev den fyr tvunget på en accelereret tempo i nødsituationer til at lære at bruge sin "fremmedhed" for at overleve. Gennem hele bogen, Jacob udvikler sig fra en skræmt dreng (som anser sig selv vanvittigt) til en rigtig helt.

Dette tal er ligesom de fleste af dem, der læser romanen "House of mærkelige børn Miss Peregrine." Anmeldelser og læsernes ønsker om Jacob er overvejende positiv. Så den unge mand tiltrukket af sin oprigtighed og mod, der opdager de besidder samtidig med læserne. Som for sin kærlighed til Emma, mange fans af trilogien er glade for at konstatere, at deres romance er beskrevet meget kysk, og det er flot kontrast med andre teenage romaner. Som for negativer, det er mere om den tredje roman, hvor hele plottet er hovedsageligt fokuseret på unge Portman, og det frustrerer fans af andre tegn.

Jacob er en elsket Emma Bloom. Selvom det ser ud som 16, faktisk en pige næsten 90 år. I fortiden, mødte hun med bedstefar til helten og er meget svært at overleve adskillelsen fra ham. På grund af dette faktum fyr i lang tid tvivlede på, at Emma elsker bare ham som person, ikke som en kopi af hans bedstefar. Emma mærkværdighed - evnen til at skabe ild med sine egne hænder, er det ikke engang reddet livet af heltene fra bogen "Hus af nationens børn."

Læser Anmeldelser af pigen er ikke så god som Jakob. På trods af det mod, gavmildhed og omsorg, som hun viste, mange siger, at det er mere som en forkælet teenager, snarere end en klog mand i kroppen af en teenager (som faktisk er). Den største ulempe ved Emma mener, at heroin ofte ikke tænker over konsekvenserne af deres handlinger. På den anden side, piger elementer - ild, er det noget under, at hendes karakter op til dette?

En anden vigtig karakter-barn - det Millard Nallings det usynlige. På grund af dens funktioner, han brugte til at føle sig næsten usårlig, så det er ganske svært at tolerere skade. Nogle læsere af bogen "Hus af nationens børn," denne dreng er tilbage som anmeldelser om dybt ulykkelig mand, ikke er i stand til at blive synlig og eksisterer i den almindelige verden.

Blandt de andre unge helte - se profetiske drømme Horace Somnasson; pige, tvinger planten til at fremskynde sin vækst - Fiona Frauenfeld; vægtløs Olivia Elephanta, tvunget til at bære de tungeste sko; Hugh Apiston abdominal hvis liv sværm af bier; utrolig stærk og Bronwyn Victor Brantley; samt stand til at hæve den anden Enoch O'Connor.

Enhver af disse tegn er unik, men med hver ny bog, han får mindre plads i plottet. På trods af sin alder, i deres psykologiske udvikling, de er almindelige teenagere. Ifølge nogle læsere, dette infantilisme - resultatet af års ophold i en tid løkke og pædagogisk model Miss Peregrine, som forsøger at tvinge sine spillere til at køre i barndommen.

Anmeldelser af hovedpersonerne-voksen

Voksne kun repræsentative blandt dem, der bebor huset mærkelige børn - Peregrine. Kommentarer om denne karakter er meget forskellige. Nogle læsere beundrede hendes utrættelige omsorg for børn og forstyrre, at i de 2 og 3 romaner, hun får lidt plads. Andre heftigt kritiseret Alma Lefay Peregrine som en meget kortsigtet og autoritære kvinde, ikke at give deres elever blive selvstændig, låse dem i en tid løkke, der ikke hjælper dem, men snarere skader.

Bedstefar af hovedpersonen - Abraham Portman - ligesom stort set alle læsere. Da han var den eneste af alle anklager Alma Peregrine, fundet styrken til at forlade sit husly og at beskæftige sig med deres "dæmoner". I bogen giver forfatteren ikke gå i detaljer med, hvorfor Abraham ud af kærlighed Emma, men mange formodninger, at han ikke kunne tilgive hende fejhed: fordi hun ikke turde forlade ham i det virkelige liv, og forblev i en tid løkke. Måske hun senere bittert fortrudt det, så den opfattede udseende Jakobs som en chance for at rette sin fejl.

Om forældre hovedperson sjældent reagerer godt på læserne af romanen "Hus af nationens børn." Boganmeldelser modtaget speciel for realisme i skildringen af forholdet mellem forældre og deres børn i det moderne samfund. Så, Franklin og Marianne Portman er ganske velhavende og har nok fri tid til at engagere sig i uddannelse af sin søn. I stedet hver af dem fokuserede på deres personlige problemer. Nogle gange er der et indtryk, at de ikke har noget familie - og 3 børn, som hver især er fokuseret på sin.

Med hensyn til den anden imbrin - Miss Robins, Miss Finch, Miss og Miss wren Drozd, er forfatteren ikke tilstrækkeligt opmærksomme på beskrivelsen af deres karakter og motivation. Alle af dem er helt ens.

Anmeldelser af negative tegn

Med hensyn til de vigtigste skurke. Ud over de talrige håndlangere Beast, tre af dem, to af dem - brødre Miss Peregrine. Men de manifesterer sig i 2 og 3 romaner cyklus. I den første bog, den vigtigste skurk er Dr. Golan, Jacob bruger til at komme til løkken Miss Peregrine.

Mange påpeger, at alle tre vigtigste antagonist i serien "ting er lavet," forfatteren til samme form. De siger smarte, til tider meget fair ting og synes at holde øje med det fælles bedste. Men når det kommer til stykket, er begyndt at opføre sig som gale, ikke beklage noget, og ingen på vej til sit mål.

Med den første af brødrene Alma Paregrin - Cole - fuld bekendtskab forekommer i den anden roman, hvor han med succes udgive fortryllede søster.

Den anden bror - Bentanom - møde finder sted i den tredje roman. I modsætning til de mål og Cole - han er en meget vellykket opfinder og forsker. Men på vej til sit mål antagonist udviser ikke mindre hensynsløse end de andre skurke. Men i finalen, indrømmer han sine fejl og retter dem på bekostning af livet. Bentan - det eneste antagonist af serien, som er sympatiske læsere forklare, at Riggs præsenterede sin motivation og karakter meget mere.

Sammendrag af den hidtil ukendte

En teenager på 16 år Dzheykob Portman var meget tæt med sin bedstefar Abraham, der delte fantastiske historier fra sin barndom tilbragt i en kostskole i et af Wales Island. Da drengen voksede op, begyndte han at overveje historier om hans bedstefar opfindelser, og fotos fra sine barndomsvenner - billige fotomontage.

Da Abraham Portman blev dræbt af ukendte væsener før hans øjne, drengen først troede sig vanvittigt. Efter råd fra en psykiater besluttede han at besøge stedet, at min bedstefar fortalte mig at komme overens med hans død.

Ankommer på øen, helten opdagede, at læ hvor Abraham voksede op - i ruiner. I 1943, under bombningen af nazisterne, en shell faldt på huset og alle dens indbyggere blev dræbt. Beslutter at tage en tur gennem ruinerne, Jakob så en mærkelig pige. Chasing hende, faldt han i en midlertidig løkke fortid. Her drengen mødtes med venner og bedstefar lærte om eksistensen af mærkelige mennesker med medfødte overmenneskelige evner. For at skjule fra de almindelige jordens indbyggere, lever i en mærkelig tid løkke oprettet og forvaltes imbrinami. Således er de ikke i stand til mange hundrede år gamle.

Men landet har fjender. I begyndelsen af det XX århundrede. nogle af dem ønskede at have ubegrænset kraft og udført et eksperiment mislykkedes. Som et resultat, eventuelle usynlige monstre - the Void, fortære tilbedende mennesker, herunder usædvanligt. Og eksperimentatorer selv har også ændret sig. Døbt i den magiske "skabelse" verden, begyndte de at bruge disse skabninger til at jage imbrin og mærkelige børn.

Hos Jacob, ligesom sin bedstefar, han havde den sjældne evne til at se hulrum og forudse deres tilgang. Mens han talte med venner af Abraham og hans ex-kæreste, øen inkognito ankom psykiater Jakob var en af de væsner. Det viste sig, at han havde brugt drengen at finde løkken Miss Peregrine. Desuden bortfalder Critters og lærte at bryde ind i tiden løkke, der tidligere var utilgængelige for dem. Ved hjælp af de nye funktioner, skurkene kidnappe imbrin rundt omkring i verden, uden hvilken løkkerne er brudt, og landet er børn forsvarsløse. Hertil kommer, opholde sig i lang tid uden for sit hjemland løkke, begyndte de at ældes hurtigt og i et par dage nåede deres sande alder.

Forsøger at stoppe den skabning, Jacob lærer at kontrollere sin fremmedhed og med hjælp fra nye venner dræbe Void. væsen formår dog at kidnappe Miss Peregrine. Og selv om børnene i sidste øjeblik har tid til at rydde vejen mentor, men det er "hængende" i fuglens udseende og er ikke i stand til at genstarte løkken. Hvorved det bliver revet.

Jacob beslutter sig for at bryde med sit tidligere liv og gå med Emma og andre lande i jagten på andre børn imbrin.

Resumé produkt Hollow By

Kort efter offentliggørelsen, er det blevet en meget populær roman "House of mærkelige børn Miss Peregrine." Boganmeldelser indsamlede er så gode, at en fortsættelse af exit var et spørgsmål om tid, og udgav bandet den anden roman af "tomme by" -serien i 2014.

Begivenheder efterfølger starter på samme sted, hvor enden af den første bog: de mærkelige børn med fortryllede Miss Peregrine forsøger at komme væk fra øen og finde den anden imbrin. Men Creatures følge i hælene på dem. Et tilfældigt møde med cirkus aktører hjælper helte på det tidspunkt at skjule fra jagten. I forvirringen af børnene mister de atlas, der viser hele tiden verden hængsler, og nu ikke ved, hvor de skal gå.

Miss Peregrine i form af en fugl fortæller dem til at tage en bog med eventyr, som er krypteret på en eller anden måde at løkken. Så Jacob med dine venner er et sted, hvor mærkelige dyr lever. Det viser sig, at deres imbrina også kidnappet, og zoo væsener og forsøge at angribe Void.

Talking hund Edison, som de rejsende mødte i et dyr løkke, rådgiver dem til at gå til London. Efter råd, karaktererne overvinde en masse problemer og finde is løkke, hvor skjult udyret i mange lande. Lokal imbrina forsøger at hjælpe Miss Peregrine genvinde menneskelig form, men det lader til, at den fugl, der medbragte børnene ikke deres mentor, og hendes onde bror Cole er i stand til at vende tilbage til fuglen. Han bryder løkken og med hans medskyldige tage til fange af mange lande. Jakob og hans elskede Emma formår at flygte, men på hælene bør være ugyldig. I finalen, hovedpersonen opdager evnen til at tale sproget i tomhed og kommando dem.

Den anden roman serien "House of mærkelige børn" anmeldelser indsamlede er ikke så begejstret som den første bog. Mange læsere var skuffet over, at hele plottet var centreret omkring Jacob og resten af de lande, børn stort set ingen opmærksomhed. Desuden ved slutningen af bogen, så de "ikke blande sig" - børnene blev bortført, men Jakob og Emma. Kritikere også været selve historien: for alle romanens figurer ikke videre i deres søgen, kun rejse og sætte sig ind i nye lande.

På trods af alle disse detaljer, mange nye roman meget.

Resumé produkt Library of Souls

Den sidste bog udkom i 3 år efter udgivelsen af romanen "House of mærkelige børn Miss Peregrine." Boganmeldelser tjente ikke dårligt, men de fleste af selv de mest hengivne fans af cyklen, bemærkes, at det er ringere end den foregående.

Jacob nyfundne evne til at tale sproget i hulrum hjulpet helte flygte, men manden indså, at han ikke kunne styre det. For rejsende sluttede Edison hund, der beskriver angrebet på løkken-zoo. Med sverhchutkim lugtesans, han tog for at hjælpe Emma og hendes kæreste for at finde de kidnappede venner. Sammen var de i stand til at finde ud af, hvilke børn og alle imbrin gemmer sig i løkken for kriminelle, kendt som "Djævelens Acre."

Det viser sig, at den unge Portman - den eneste person i verden, der kan finde dem. For at få hjælp, Jacob og Emma henvender sig til en anden bror til Miss Peregrine - Bentanu.

Afpresning Jacob brødre tvang ham til at komme på biblioteket og finde dem det bedste af fremmedhed. Dog Bentan omvender og indgriber i kamp med Cole. På grund af deres handling bibliotek kollapser, begrave under dens ruiner brødre.

Alle fanger og Jacob finde frihed og besejre udyret. Men nu hovedpersonen har til at gå hjem. Forældre er glade for at have ham tilbage, kun igen begynde at sætte spørgsmålstegn ved fornuften af sin søn og planlagt at sende ham på hospitalet. I sidste øjeblik de stopper Miss Peregrine, som sammen med børnene afregner nær Jakob.

Spørgsmålet om bogen

I sit arbejde Ransom Riggs rejser mange vigtige spørgsmål. Den første er en afvisning af et samfund af mennesker med handicap. Således er de fleste af dem, der bebor huset mærkelige børn Peregrine, den virkelige verden bedømmelser udtrykker ikke den mest flatterende. Efter alt, de næppe usædvanligt begyndte at dukke op, de bliver ofre for mobning og chikane af andre. Ofte deres torturbødler var deres egne forældre. Kun i løkkerne skabt imbrinami, tjente de en rigtig familie og mulighed for at være sig selv uden frygt for at forårsage fordømmelse af andre.

Også forfatter til romaner i en temmelig dårlig lys viser den aktuelle forhold mellem børn og forældre. Nærheden af Jakob og hans bedstefar på grund af det faktum, at den fyr følte sig fremmedgjort i sin fars hus. Da begge forældre elskede det mere af en følelse af pligt. De tog sig af det, købe alt hvad du behøver, betale en psykiater, men ikke trænge hvad der foregår i hans sjæl.

"Hus af nationens børn Miss Peregrine": anmeldelser og kritik af film af samme navn

I 2016 Timom Bertonom blev filmet første Riggs affære. Som de fleste film af instruktøren, det viste sig at være meget lyse takket være tilføjelsen af interessante detaljer.

Med hensyn til det indtryk, lavet på publikum filmen "House of mærkelige børn ... Miss' anmeldelser om det er meget gode. Dem bekendt med den oprindelige, klager over, at Burton for forvirrende plot. Men de fleste bare glad for den filmatisering, i betragtning af at instruktøren med stor succes i stedet for hændelser 3 bøger i ét billede, smide alt overflødigt og skabt en virkelig underholdende forestilling, og selv Abraham rejst i finalen.

Meget æren for projektets succes, der spiller Alma Lefay Peregrine - Eva Green. Skuespillerinden har formået at skabe et unikt billede på skærmen, en rigere og attraktivt end det blev beskrevet i bogen. Af den måde, i filmen tilpasning af den karakter givet mere plads end i den hidtil ukendte.

Opsummering mange gæst læsere, kan vi sige, at der er blevet godt modtaget rundt om i verden, "House of mærkelige børn" roman. Bogen har opnået positive anmeldelser ikke kun hjemme i USA, men også i andre lande. Selvfølgelig var det ikke uden plot huller og uoverensstemmelser i plottet, hvad der ofte peget læsere i kommentarerne. Men på den anden side er det værd at huske på, at genren af romanen - fiktion, og desuden er det sigter mod en teenage publikum.