Serien "vikinger": anmeldelser, skuespillere

"Vikings" - en historisk serie, der fortæller om de skandinaviske stammer. Det kom ud i 2013 og blev straks populært. Et fascinerende plot, en række karakterer gør showet interessant. I mange lister og vurderinger er "Vikings" -serien stolt af sted. Anmeldelser om det er modstridende, men du kan helt sikkert sige en ting: dette billede er værd at se.

Arbejde med projektet

Den nye serie tilfredshed publikum med sin farverighed og pålideligt genskabt af den kolde skandinaviske atmosfære. Og det er ikke tilfældigt, fordi skydningen fandt sted i Irland og i det nordlige Europa.

Arbejdet med projektet blev udført under ledelse af en gruppe bestyrelsesmedlemmer: Ciaran Donnelly, Ken Girotti og Johan Rank.

Screenwriter af serien Vikings - den berømte Michael Hurst. Tidligere arbejdede denne mand på sådanne film som "Xena", "Borgia" og "Tudors" - historiske film, der var meget succesrige. Musik til serien blev skrevet af komponisten Trevor Morris, og de vigtigste operatører var PJ Dillon og John Bartley.

Betydelig bidrag til udviklingen af serien bragte kunstnerne. De lavede en masse storyboards til scener af sieger og kampe. Specielt til optagelsen af "vikingerne" blev der bygget flere bygninger. Det tog en masse sceneri, der arbejdede med computergrafik.

Filmpersonalet skabte et vidunderligt billede - tv-serien "vikinger". Skuespillere og de roller, de udfører harmonisk passer ind i den generelle atmosfære i fortællingen.

Travis Fimmel - Ragnar Lodbrock, en snedig og kraftig viking

Denne kriger blev betragtet som Odins efterkommer, sendt til jorden i menneskekroppen. Ragnar er en snedig, ressourcefuld og intelligent person, der er klar til at ofre alt på vej til berømmelse og anerkendelse. Engang var han bonde, men valgte en krigs vej. For ham, selv hans kone, Lagerta, har ingen værdi. I hele historien har Ragnar flere intriger med kvinder, der spiller mindre roller i sit liv.

I anden sæson venter tilskuerne en overraskelse - Ragnar opnår endelig sit mål og vil erobre tronen. Stammenes opposition, krigen og belejringen i Paris - alt dette faldt til en ung krigs parti. Hans arrogance, overbevisning om sin egen eksklusivitet og guddommelige oprindelse gør Ragnar til lederen, derfor fører han vikingsrejserne. Sammen med sine medmennesker åbner han nye lande og forbinder dem med hans rige. Ragnar er klar til skæbneblæser: Han vil ikke blive stoppet ved blodige ofre til gudens ære eller ved tegn, der tjener himlene. Vikingets grusomme, beregnende sind er noget, der vil hjælpe ham med at overvinde prøvelserne.

Catherine Winnick - den stærke ånd Lagert

I rollen som høvding til chefviking Ragnar, Lagerta, blev filmen lavet af Kathryn Winnick. Denne hypostase er meget usædvanlig for skuespilleren. Hendes tidligere arbejde - skydning i romantiske komedier og actionfilm. Ikke desto mindre viste hun sig som en kriger.

Den blonde Valkyrie Lagertys skæbne er ikke let, men hendes liv er fyldt med farer. Hjertenes mand er ofte ikke hjemme, men hun er i stand til at beskytte børnene og sig selv. Folk kaldte endda Lagerta frygtløse. Hun ved, hvordan man kæmper og ejer et sværd, der ikke er værre end nogen mandlig kriger. Derudover klarer Lagerta sig godt i kampene med skjoldet, hvilket også betragtes som en kompleks og sjælden færdighed.

Grundlinjen mellem Ragnar og Lagerta er kompleks. Deres bånd blev fastgjort af guderne, heltenes skæbne for altid forbundet med hinanden. Kvinden har meget at gøre: slag, forræderi af sin elskede mand, tætte menneskers død. Hendes ånds styrke kan dog misundes, fordi helten vil klare alle vanskelighederne. Hendes skæbnes historie kan med rette betragtes som en af de mest spændende.

Gustaf Skarsgard - Flock, en anden nøgleperson

Flokke er en af de lyseste helte i et så godt mod som bandets tv-serie "Vikings". Anmeldelser af seerne gør sjældent en beskrivelse af denne persons natur og skæbne. Klassi er den bedste ven af hovedpersonen Ragnar. Denne viking er så klog og adræt som sin ledsager. Sammen overvinder de mange vanskeligheder. På eksemplet Ragnar og Flokka kan man forstå, hvad et ægte mandskab er.

Denne helt er en fremragende skibsbygger. Hans ideer redder Ragnar mere end en gang og hjælper ham med kampagner. Sammen med flokken i starten af serien går Ragnar på en rejse, der lover ham meget guld. Det skulle bringe vikinger og evig herlighed.

Det kan forekomme, at flokki er i skyggen af den strålende leder Ragnar. Dette er imidlertid ikke sådan, fordi denne karakter er original og interessant for seerne meget anderledes end Odins efterkommer, og selv om den forekommer i plottet uløseligt med hovedpersonen, kan den også eksistere adskilt fra ham. Han har endda et særligt kaldenavn - Raven. Venner venter på hårde forsøg og konflikter. De venlige relationer mellem sådanne forskellige personligheder gør tv-serierne virkelig spændende.

Clive Stenden - modig Rollo

Eksemplet på Rollo viser det mest ekspressive billede af vikinget i serien. I modsætning til Flock er han virkelig i skyggen af sin bror, den magtfulde og sindssyge Ragnar. Rollo føles altid anden gang. Han er endog forelsket i Lagerta, hans brors kone. Rollo er en romantisk, modig og ærlig mand, der er klar til at lægge hovedet for en dyr mand.

På trods af at Rollo er ældre end sin bror, viser han sig ofte uhensigtsmæssigt, og Ragnar skal hjælpe ham ud. Brødrenes forhold er en af de centrale linjer i serien, som gradvist udvikler og afslører tegnernes tegn foran publikum. Trods misundelse af Rollo behandler Ragnar ham som en bror, den nærmeste og kære person. Dog skal deres usynlige fejde ende en dag, og ingen ved, hvad denne historie vil blive til under navnet "Vikings". Skuespillere og roller får dig til at tænke meget: liv og død, kærlighed, venskab og svig. Men med Rollo-eksemplet kan man være sikker på, at familiebånd ofte er stærkere end alle andre og aldrig forsvinder.

Vikingens frygtløshed

Mange europæiske nationer har altid været forbløffet over modet og modet af vikingerne i kamp. Hemmeligheden bag deres mange sejre er, at de ikke var bange for døden. En stor opmærksomhed på denne kendsgerning blev givet af skaberne af serien "vikinger". Kampens scener vrimler i detaljer om hvordan helten dør. Hver viking er klar til at dø, står fast på hans fødder og med et sværd i hånden.

I skandinavisk kultur hedder dette fænomen "dødsrig til en ægte kriger". Hvis en person dør med mod, går han til himlen til en evig fest i Asgards rige. Han ledsages af smukke krigere, Valkyries. En sådan afgang fra livet blev betragtet som ideel for hver viking. Mange helte nævner dette mere end en gang i dialoger, og nogle drømmer endda om at møde Valkyries så hurtigt som muligt, så kampene i serien bliver vist særligt grusomme og farverige for at formidle heltenes moral og glæde. Kold skinne af våben, brændende øjne og skarlagen blod - alt dette præger serien mest levende. Uendelige sieger, kampe og skirmishes venter publikum i denne film. Serien "vikinger" er det mest spændende billede af året.

Viking Vandreture

En vigtig rolle i serien er viet til de skandinaviske stammeres rejser. Forskellige arrangementer får karaktererne til at tage ud fra deres hjemsted hele serien "Vikings", sæson 1. De anmeldelser, som giver en positiv evaluering til den nye serie, hvor tegnene overvinder en stor afstand på rooks, er altid de mest talrige. Der er en følelse af holdånd og en vilje til at hjælpe brødrene.

Ragnar er førende i stamkampens erobringskampe, og sammen med ham åbner vikingerne nye lande. De rejser på et specielt skib, Drakkar, som har en særlig struktur, takket være skibet ekstremt hurtigt. Vikingbåde blev bygget kun af massivt træ. Sejlens elasticitet er en anden fordel ved deres fartøjer.

På rejse flyttede heltene tæt på kysten for ikke at miste synlige landemærker. Stammerne besluttede også placeringen af stjernerne og solen. Tågen har altid været katastrofal for vikingeskibe. Men showet viser en anden måde at opnå succes på - solsten, som kun er i gudens efterkommer og dermed i Ragnar. Evnen til at bestemme positionen gør det til det vigtigste i alle kampagner, og sløret om hemmeligholdelse skaber et mytisk miljø omkring Ragnar.

Religion i rækken af serien

De skandinaviske stammers liv er uløseligt forbundet med deres guder. Religion for disse folk er grundlaget for deres kultur og det sociale liv. Hjerter i serien "vikinger" vender sig ofte til Asgards guder i deres bønner. Disse guder er sunget i et af de ældste skandinaviske værker, den ældste Edda. Ragnar citerer ofte Eddas sange og husker Odin, hans forfader. Dette er en af de centrale guder i vikingenes religion, der ifølge legenden gav øje for kendskabet til alt i verden. Hans kone Freya anses også for at være en vigtig karakter. Hun er et eksempel for Lagerta. Stærke Freyja, som Lagerta, kæmper for sig selv og hendes ære og oplever også forræderi af sin mand.

Helt forskelligt refererer vikingerne til kristendommen. Skandinaver snakker fornemmeligt om europæiske overbevisninger, men kong Ragnar bruger det til at nå sine mål. Flere gange går vikingerne til en dåbsceremoni for at modtage værdifulde gaver fra kristne. Denne historiske begivenhed er meget levende vist i tv-serien "Vikings".

Serie "vikinger": anmeldelser og anmeldelser i verden

Budgettet for den første sæson i serien var 40 millioner dollars, det vil sige fire millioner blev brugt til hver serie. Et sådant omfang kunne ikke men interesserede filmkritikere. Tilskuere over hele verden har positivt vedtaget tilpasningen af de skandinaviske krigers historie, og i vores land kommer "Viking" tv-serien stadig ud. Rusland efter denne premiere udgivet flere lejeskiver med professionel lyd.

Kostumer og kulisser involveret i serien blev værdsat af publikum ganske højt. Katedralens størrelse, der blev bygget specielt til skydning af forsvaret af Paris, har overgået alle de europæiske films over de seneste 5 år. Filmpersonalet brugte extras fra hundredvis af mennesker, og derefter - fra tusinder. Processen med at skabe filmen var vanskelig, men resultatet begrundede publikumets forventninger. Historisk sikkerhed er hovedtræk ved en sådan film som serien "vikinger". Anmeldelser om filmen var meget bedre end forventet af dets skabere.