Filmen "The Passion of the Christ": skuespillere og roller, historien. Anmeldelser og bedømmelser,

Denne film forårsagede en masse snak før udgivelsen, og endnu mere efter det. Mange kalder det den kontroversielle og tvetydig. Overvej filmen "The Passion of the Christ". Skuespillere og roller, plot, anmeldelser, og anmeldelser - alt dette vil være genstand for vores gennemgang.

Om filmen

Jesu Kristi liv gennem århundreder blev temaet for det kreative arbejde af mange kunstnere, herunder filmskabere. Den første film om Frelseren blev filmet i 1927, fulgte han en serie af film på samme tema for ham.

Mel Gibson film skiller sig ud fra de andre i, at direktøren har ikke forsøgt at bruge historien som en scene for selvudfoldelse, og prøvet med dokumentarfilm præcision at gengive de sidste dage af Kristus.

Manuskriptet blev skrevet af Mel Gibson i samarbejde med Benedict Fitszheraldom. På arbejdet, de levet strengt til ordlyden af de fire evangelier. For at bestå prisen på Kristi offer, Gibson besluttet at gøre båndet så autentisk som muligt. Filmen "The Passion of the Christ", skuespillerne til optagelserne af som var inviteret fra forskellige lande, blev filmet i Italien.

Filmen fortæller historien om de sidste tolv timers Jesu liv. Handlingen begynder i Getsemane have , hvor Frelseren tilbyder bønner efter den sidste nadver. Djævelen forsøger at friste ham. Jesus blev arresteret efter forræderi af Judas, er han taget til Jerusalem, hvor ypperstepræsterne dømte ham til døden for blasfemi.

Til udførelse af straffen skal have tilladelse fra myndighederne, og Kristus førte til Pontius Pilate, som sender Frelseren til kong Herodes. Fjerdingsfyrste beder Kristus at manifestere et mirakel, men forgæves. Så Herodes forviser ham. Pontius foreslår at straffe folk og lade Kristus, som statholder kone havde en drøm om Frelseren. Pilatus giver publikum mulighed for at spare Jesus tilbyder at benåde en af de dømte kriminelle i ære af ferien. Men folk vælger Barabbas, en morder og en røver.

Jesus bliver pisket og sat en krone af torne. Pilatus viser igen sit folk, ringer for at give slip, men de folk kræver straf. Jesus bærer korset gennem Jerusalems gader til Golgata, hvor han blev korsfæstet. På bjerget det udsættes for den sidste fristelse, men kan ikke være. Ideen med djævelen ikke kan. Jesus dør, og på jorden for at regn, begynder et jordskælv. Frelser er fjernet fra korset og viderebringe mors hænder. Filmen slutter med en scene af opstandelsen.

Dzheyms Kevizel

Mel Gibson fra begyndelsen vidste, at det vigtigste for filmen "The Passion of the Christ" - skuespillere, og den største hemmelighed for succes - at finde den rette person til rollen som Jesus Kristus, den kunstner, som vil være i stand til at formidle sin åndelige magt. Vi havde brug for en mester, som er i stand til helt at opløse i rollen. En aktør Gibson oplevede Jim Caviezel. direktør forslag overraskede ham, men den katolske James, der netop er fyldt 33 år, inspireret af hans tro og tilsluttede sig forslaget.

Skuespilleren, der spillede Jesus i "The Passion of the Christ", blev advaret forud for realismen i filmen, og at den lidelse Frelserens vil blive vist med maksimal pålidelighed. Mel skuespiller på settet var ikke bare et spil, han virkelig havde hårdt. James' krop var dækket med vabler på grund af make-up, har han flere gange blevet diagnosticeret med hypotermi, som i sidste ende endte med lungebetændelse, skader på listen, kan du tilføje en forvredet hånd, mange nedskæringer og sår.

Cross, som bar den Caviezel, hun vejede omkring 70 kg. Trods det kolde vejr, blev han klædt i en løve hud, og så frysning at optagelserne måtte stoppes.

Dzheyms Kevizel er født og opvokset i USA, i staten Washington. Han ønskede at blive en atlet, ligesom sine forældre, men på grund af drømmen skade kom ikke sandt. Han begyndte at deltage i skolens produktioner, og efter endt uddannelse flyttede han til Los Angeles, hvor han arbejdede som tjener og gik på at lytte. Skuespilleren fik et par små roller i tv og film. "The Thin Red Line", et gennembrud i sin karriere var rollen som pacifist soldat i filmen.

James viste ikke kun en god beherskelse af de teknikker til at handle, men også den dybeste indsigt i karakteren af den karakter. Blandt hans berømte værker kan kaldes filmen "Angel Eyes", "Ride med Djævelen", "Frekvens", "Greven Monte Kristo", "Deja Vu".

Maia Morgenstern

På rolle Vor Frue Gibson inviteret rumænsk Maia Morgenstern. Hun satte pris på forslaget som en chance for at gøre noget virkelig vigtigt. Skuespillerinden var inspireret af kunstværker og litteratur. For at vænne sig til det billede, Maya læste manuskriptet mere end 200 gange.

Maia Morgenstern er en førende rumænsk teater skuespiller. Hun spiller i de største teatre og gentagne gange vundet priser. Hun debuterede i biografen i 1983, medvirkede i filmene af de rumænske og internationale projekter. Blandt de berømte værker kan kaldes film "Nostradamus", "Det syvende Room", "Look Odyssey".

Monica Bellucci

Mariyu Magdalinu spillede Monica Bellucci. Da hun erfarede, at han har planer om at skyde en film, så fik hun i kontakt med direktøren og bad ham om at give hende rollen. Billedet af Maria Magdalena de mest populære og attraktive skuespiller tiltrukket menneskeheden.

Bellucci Mere en studerende med succes debuterede som model. I 1990 blev hun tilbudt hovedrollen i miniserie, et år senere, hun medvirkede i den første feature-længde film "Lotteri". Verdensberømte skønhed bragte filmen "Malena". Bellucci har tiltrukket sig opmærksomhed fra udenlandske direktører. Liste over kendte film, hvor hun har deltaget i, er omfattende: "Dracula", "The Matrix Reloaded", "The Matrix Revolutions", "Broderskab af Wolf", "Irreversible", "007: Spectrum", "Shoot 'Em Up", " Broderskab af sten. "

Rosalinda Celentano

Seerne interesseret i skuespilleren, der spillede Satan i "Passion of the Christ". For mange er en overraskelse, at den rolle udføres af Rosalinda Celentano, der er den yngste datter af den berømte skuespiller. Satan - en falden engel, og engle har ingen køn, så i filmen, han er en figur af androgen. Skuespillerinden forklædt så at det ikke var klart, hvem der er foran os, mand eller kvinde. Replica gav udtryk for mennesket.

Vi fortsætter med at tale om, hvad der er involveret i filmen "The Passion of the Christ" aktører. Djævlen må have syntes mærkeligt, anderledes end noget normalt. Derfor Rosalind barberede øjenbryn, at gøre øjne udtryksfulde og hypnotiserende, og skud med sin filmet i slowmotion med bevægelsen af skuespillerinden kiggede unaturlig.

Rosalinda Celentano debuterede som skuespiller i 1975, hun spillede i en film med sin far.

Mattia Sbradzha

Navngiv skuespiller fra filmen "The Passion of the Christ", der spillede rollen som ypperstepræsten Kajfas, der fordømte Kristus til døden, der er kendt for det meste kun til italienerne. Mattia Sbradzha - en af de bedste og mest respekterede skuespillere af teater og tv. Han har spillet i over 30 år. Han debuterede i 1974 og blev en favorit af italienske instruktører. Mattia blev filmet ikke kun i indenlandske film ( "Portræt af borgerskabet i de sorte toner", "den sande historie om Kameliadamen", "Historie af drenge og piger"), men også i de udenlandske værker ( "År for Gun", "Only You", "The Golden skål "" Paradise "" synd Eater ").

Hristo Naumov Shopov

Hristo Naumov Shopov udførte rollen som statholder Pontius Pilate. Han er søn af den berømte bulgarske skuespiller, populær i 50'erne. Christo debuterede som skuespiller i 1981 og blev en eftertragtet skuespiller i Bulgarien. Han medvirkede også i low-budget amerikanske film. Filmen "The Passion of the Christ", skuespillerne, der fik enorm erfaring, er blevet en af de vigtigste i karriere Christo.

Klaudiya Dzherini

Italiensk skuespillerinde Klaudiya Dzherini spillede hustru Pontius Pilate. Hun voksede op i Italiens hovedstad, og fra barndommen drømt om skuespillerinden, danser, sanger. Den 13-årige vandt skønhedskonkurrence og blev en model og blev præsenteret i en reklame. Allerede ved 15 hun medvirkede i den første film, og snart tog hende scenedebut. Hun har indspillet flere albums på engelsk og italiensk. Populariteten erhvervet takket være sine roller i komedier. De mest berømte film med hendes deltagelse: "Under the Tuscan Sun", "beach hunde", "Snyd", "Flyt ikke."

sprog

Mel Gibson oprindeligt planlagt, at alle tegn i filmen vil tale samme sprog som deres prototyper. Jesus sagde til hæren - en gammel sprog tæt på hebraisk. Han formodes død, men indtil nu Prøv os i fjerntliggende områder som en dialekt.

I oldtiden, aramæisk var det fælles sprog for international kommunikation, beslægtet med nutidens engelsk. Jesus talte til det hebraiske dialekt, vestlige aramæisk. Tidlige beskrivelser af Frelserens liv blev skrevet på dette sprog. For at genoplive et dødt sprog til livet, instruktøren vendt til vedutsemu Specialist for Kultur af de semitiske folkeslag, William Fulco. Han oversatte manuskriptet ind aramæisk for det jødiske tegn, og i vulgærlatin for romerne.

Gibson hørt med indfødte moderne dialekter, baseret på aramæisk, for at høre, hvordan sproget lyder. Aktørerne i filmen "The Passion of the Christ" kom fra forskellige lande, og studiet af deres sprog forenet. Hertil kommer, at brugen af ukendt sprog bedt skuespillerne ikke udelukkende stole på ordets magt, men også til aktivt at bruge handler færdigheder.

visuals

Gibson spurgte Caleb Deschanel, operatøren af filmen til at ligne et maleri af Caravaggio, en skarp kontrast mellem lys og skygge. Halvdelen af filmen blev filmet om natten for at opnå den ønskede effekt.

Historisk præcise kostumer, lavet i hånden og dekoreret i sort, brun og beige farve som malerier af kunstneren.

Filmen besætning er næsten udelukkende består af italienere, men i Hollywood de bedste make-up artister er blevet inviteret til korsfæstelsen og piskningen scener ser autentiske. rolle Jesu make-up artist i syv timer dagligt.

Filmen "The Passion of the Christ", som viste skuespillerne er den virkelige lidelser som følge af publikum og kritikere en masse følelser. Svarene om ham den mest selvmodsigende. Mange film chokeret, men uden undtagelse, kalder det tungt, og tankevækkende.

interessante fakta

Afslutningsvis nogle interessante fakta om filmen "The Passion of the Christ", skuespillere og roller, filme beliggenhed, især oversættelsen af som giver beskueren en ægte interesse.

• Filmen blev skudt helt i Italien, og landskabet i Jerusalem bygget på "Cinecittà" berømte studie.