Anmeldelser af filmen "Colonia Dignidad". Romantisk-historisk thriller instrueret af Florian Gallenberger

I 2015 premieren på filmen "The Colony" instrueret af Florian Gallenberger. Anmeldelser af filmen "Colonia Dignidad" (den såkaldte mønster i den russiske box office) var overvejende positiv, hvilket påvirkede billetindtægter. Mange kritikere rost som et skuespil og instruktør arbejde. Da filmen er baseret på virkelige hændelser, har det medført en masse diskussion i samfundet. For bly aktører billede er blevet en af de bedste i sin karriere.

"Colonia Dignidad": plot

Plottet er et par elskere af tyskerne. Journalist Daniel tog til Chile, hvor folkelige protester tager fart. Revolution Spirit dækker gader og sind progressiv ungdom. De støtter heftigt præsidentkandidat Allende og kritiserede neo-Pinochets tilhængere. Daniel fotografere, hvad der sker, og han er aktivt involveret i alendovskoy selskab. Hans elskede Lena var en stewardesse. Pludselig kommer hun til ham, og mens de bor i hans lejlighed. Vildskab høje idealer og kærlighed vækker følelser par.

Men den romantiske atmosfære af kærlighed og protesterer pludselig slutter, når en militærjunta under ledelse af general Augusto Pinochet tog magten. Over hele landet begynder anholdelser af dissidenter. Daniel forsøger at fange på film for krænkelse af menneskerettighederne af militæret, som han blev grebet og sendt til fodboldstadion. Der, en af de venstreorienterede revolutionære forrædere registrere din tysk, og han bliver sendt til et hemmeligt fængsel - Colony "Dignidad". I virkeligheden var der sådan en koloni kaldet "Villa Bavaria".

I fangenskab, Daniel forventer uendelige tortur og forhør. For at undgå døden, foregiver han, at han er gået gal på grund af den fysiske misbrug og blive mentalt retarderede. Lægerne besluttede at lade ham gå på arbejde i kolonien. Kolonnen selv er totalitær religiøs sekt, ledet af Paul Schaefer. Kommandanten har fuld kontrol over samfundslivet og er ideel til alle sine indbyggere.

frelse

Ved indlæring af kidnapningen af Daniel, går Lena leder efter ham. Og beslutter frivilligt at tilslutte sig en sekt for elsker af frelse. Mange anmeldelser af filmen "Colonia Dignidad" bemærkede originalitet af plottet. Oftest i film mand redder sin elskede fra fangenskab, men her alt er vendt. Når i kolonien, Lena konfronteret med mistænkelige Schaefer og streng økonoma. Ikke desto mindre er hun formår at tale med Daniel og at blive enige om en plan for at undslippe. En nat, et par flygter, tager med ham datter af økonoma.

At overvinde de smalle korridorer bunkeren og svømme under vandet, har de endelig valgt at frihed. Men så kommer på tværs af et minefelt, der forlader deres følgesvend dør. Med stort besvær, de undslupne komme til den tyske ambassade. Diplomater lover at levere Daniel og Lena til deres hjemland, men parret følte, at noget var galt. I sidste øjeblik de beslutter at stole intuition og autokratisk køre til flyet. På trods af protester fra det chilenske militær (som advarede forud for den tyske ambassade), Lena formår at forhandle med det velkendte pilot, og de tager ud. Filmen er dedikeret til alle ofrene, "Villa Bavaria".

Reaktion på historien

Anmeldelser af filmen "Colonia Dignidad" bemærkede gode plot bevægelser og dramatisk intensitet. Især ønsket kontrasten mellem beskueren en romantisk begyndelsen af filmen, og derefter en anspændt fortælling. Heroes er godt forklaret, og alle de bipersoner er ganske farverig og mindeværdig. Filmen beskriver de meget virkelige hændelser. Hvilket er usædvanligt for den vestlige biograf, Pinochets regime viser nøjagtig det samme som det var i virkeligheden. Dette er meget overraskende, da hans vej til magten støttet af vestlige politikere. Især filmen viser rolle diplomater i Forbundsrepublikken Tyskland, som ikke foragt at forsømme liv borgerne af hensyn til profit.

Hovedpersonen viser den desperate selvopofrelse af hensyn til deres mage, det er det vigtigste ledemotiv af filmen "Colonia Dignidad". 2015 var rig på romantiske thrillers, men det er "Colony" fremhævet kritik. Kærlighed, høj moral og medfølelse for andre er imod grusomhed kender ingen grænser, og magtbegær.

"Colonia Dignidad" (filmen): skuespillere

Stemmer var virkelig stjernernes. Den rolle, som fotografen-journalisten spillede Daniel Bryul. Denne tyske skuespiller kommer fra Catalonien. Den rolle, som den modige stewardesse Lena gik til Emme Uotson. Og Paulya Shefera spillet svensker Mikael Nyqvist. Anmeldelser af filmen "Colonia Dignidad" bemærkede den fremragende udvalg af skuespiller. Brutal og kompromisløs matron Gisela ved Richendy Keri var højdepunktet i billedet. Også, spillet blev set Martina Vuttke og Augustus Tsirnera.

Emma Watson

I et interview med skuespiller Emma Watson sagde, at deltage i dets film spodviglo tilstedeværelsen af ikke-standard plot. Som du ved, den britiske skuespillerinde spiller en aktiv social position og aktivt kæmper for kvinders rettigheder. Stjerne serie af film om Harry Potter vises før publikum på en helt ny forklædning. Så hun endelig punkterer myten om den angiveligt "skuespillerinde en rolle." Hun ser økologisk i rammen, og viser klart følelserne er relevante for en bestemt scene. På trods af at hun i samme år medvirkede i filmen, ikke kun "Colonia Dignidad". 2015 oplevede frigivelse af et andet billede med Watson - "Eclipse" thriller i stil med rædsel

Daniel Brühl

Den anden store rolle spillede darling af tysk publikum Daniel Brühl. Ud over den fremragende skuespil spillet, har han demonstreret evnen til at ændre sig. Ifølge anmeldelser, publikum så som hovedperson ændringer under trykket af begivenheder, som den ramte. Hvis først det var en romantisk drømmer, så i slutningen ser vi en viljestærk fighter, hvis skæbne har sat et dramatisk valg: kæmpe eller flygte. Udover, at Bruehl spillede godt mentalt retarderede, der har bidraget til filmen en bestemt farve.

Mikael Nyqvist

Den rolle, som antagonisten har fået den svenske skuespiller Mikael Nyqvist. Han klarede godt med rollen som arrogante narcissistisk sadist Paulya Shefera. Pressen rapporterede, at Michael læse erindringer Paulus før skyderiet malerier "Colonia Dignidad". Filmen, hvis skuespillere anses for at Hollywood-berømtheder, har vendt et smukt hovedsageligt på grund af indvielsen af alle dets medlemmer. Tilskuere især ønsket særlige charme Paulus, som han forsøgte at overtale folk til at leve efter dens love. Deltagelse stjerne saga "Mænd der hader kvinder" i filmen fangede mange svenske seere.

Den visuelle komponent

berørte mange kommentarer er den visuelle del af filmen. Kritikere noteret sammenhængen med det generelle billede, at år. Lyse shirts med kraver skruet op, langt hår, runde solbriller - det var et fast punkt i de unge begyndelsen af 1980'erne. Instrueret af Florian Gallenberger perfekt formidler atmosfæren i en stor forandring, der herskede i Chile på tærsklen til Pinochet til magten. Også ganske realistisk sceneri kiggede meget "Villa Bavaria".

Tak til alle de ovennævnte, den romantiske-historiske thriller "Colonia Dignidad" modtaget stor box office og positiv feedback fra publikum.