Vasily Shukshin's historie "Rural inhabitant": resumé, heltes egenskaber og anmeldelser

Vasily Shukshin er en af de mest berømte russiske forfattere, skuespillere og direktører fra det 20. århundrede. Alle, der har læst sine historier, finder i dem noget af hans eget, tæt og forståeligt kun for ham. Et af de mest berømte værker af Shukshin er historien "Villagers".

Fremtidens forfatter

Vasily Shukshin blev født i en lille landsby Altai. Hans forældre var enkle bønder. Med begyndelsen af kollektivisering sluttede familien af den fremtidige forfatter til den kollektive gård. Shukshins far arbejdede ærligt, men det frelste ham ikke fra undertrykkelse. Efter graduering fra skole kom den unge mand ind i en teknisk skole. Jeg kunne dog ikke afslutte mine studier, fordi jeg var nødt til at leve. Næste var tjenesten i Navy.

Livet hos en voksen Shukshin

Efter at have vendt hjem efter tjenesten forsøgte Shukshin sig på flere områder, men uden succes. Så besluttede den unge mand at gå til VGIK. Selv om han blev en berømt skuespiller og instruktør, glemte Shukshin aldrig sin oprindelse. De fleste af hans historier og film var viet til landsbyen og den fælles menneskes liv. Shukshins historie "Villagers" er et slående eksempel på dette.

film

Et år efter hans ankomst til Moskva og adgang til VGIK lavede Shukshin sin debut i biografen. Han stjernede i en episodisk rolle i anden del af "Stille Don". I 1959 blev filmen "Two Fyodor" udgivet. Efter udgivelsen af dette bånd blev Shukshin en krævet skuespiller. Filmer skudt af Shukshin-direktør, også nydt kærlighed til publikum.

En af hans mest berømte malerier er "Red Kalina". Denne film var forskellig fra alle dem, som Shukshin skød tidligere. Forud for hende blev Shukshin opfattet som en mester for landdistrikterne. Det blev antaget, at hovedpersonen i hans værker altid er en landsbyboer, der uundgåeligt ændrer sig under påvirkning af hans omgivende virkelighed.

Vasily Shukshin døde på sættet af filmen "De kæmpede for deres moderland". Lavet af ham værker og film - hukommelsen til denne store mand: en forfatter, en skuespiller, en direktør. En af dem er historien "Villagers".

resumé

Handlingen foregår i den russiske outback. Bedstemor Malanya modtog et brev fra hendes sønpilot, Sovjetunionens Hero, hvor han kaldte hende til at blive i Moskva. Sønnen råbte sin mor til at flyve på et fly, da dette vil komme ud billigere. Efter at have læst brevet anerkendte mormor Shurka's barnebarn, der boede hos hende, da han begyndte sin næste ferie og forlod hytten. Drengen lyttede med spænding, da bedstemor Malanya talte til sine naboer, fortalte dem om sin søns invitation og spurgte, hvordan det var bedst at gøre det. Alle naboer opfordrede enstemmigt Malanya til at acceptere invitationen. Efter at have vendt tilbage, begyndte hun at diktere til sit barnebarn teksten til telegrammet til sin søn og derefter sende hende til Moskva. Under arbejdet forsøgte drengen med succes at forklare sin bedstemor, at han skulle skrive kort. Ellers skal du betale en masse penge. Bedstemor Malanya lyttede ikke til sit barnebarn og kaldte ham "læsefærdighed". Som et resultat blev telegrammet skrevet på den måde, bedstemor ønskede, og blev bragt til posthuset. Ifølge Shurki er det for hende nødvendigt at give omkring toogtyve rubler.

En ældre kvinde er en typisk landsbyboer, der er bange for alt nyt. Bylivet skræmmer hende. Så hun inviterede sin nabo med det formål at anmode om rådgivning. Yegor Lizunov arbejdede som skoleklassiker og fløj flere gange på et fly. Babka bad ham om at fortælle "alt i orden". Som belønning hældte hun hjemmeøl til manden. Under samtalen drak Yegor nok af denne alkoholholdige drikkevare og blev så fuld. Først blev hans historie oplevet af en ældre kvinde som normalt, hun spurgte endda sit barnebarn om at skrive alt ned. Så begyndte beruset Egor at skræmme Malanya med hans råd. Han talte om slik, som distribueres til alle passagerer efter start. Han fortalte om, hvordan han engang så et flys brændende fløj med egne øjne.

Gennemførelsen af Egor inviterede kvinden Shura til at tage med tog, som barnebarnet med rimelighed bemærkede, at det ville koste mere, og endnu mere tid vil passere. Så besluttede Malanya ikke at gå overalt og plantede sit barnebarn for at skrive til sin onkels brev for hendes diktat. I det fortalte hun, at hun skiftede hende om at flyve på et fly, da hun "rådede med kyndige mennesker".

Under skrivning af brevet tilføjede Shurka et par linjer fra sig selv. Han bad sin onkel om at skrive et brev til Malanya og forklare, at det ikke er så farligt at flyve på et fly, som Yegors leder sagde. Shurke ønskede virkelig at se Moskva med egne øjne og ikke tilfreds med oplysninger fra historie og geografi lærebøger. Derfor bad han sin onkel om at ændre den gamle kvinde. Brevet blev skrevet, signeret personligt af Malanya og sendt.

Dette er hvad arbejdet (hvis forfatter er Shukshin) "Rural beboere" fortæller om. Det er ikke svært at kort fortælle historien beskrevet i historien. Det er meget sværere at formidle forfatterens talent, der med enkle og forståelige for alle læsere viste den indre verden af hans figurer, deres frygt og drømme.

Hovedaktører

Shukshins historie "Villagers" er dedikeret til en ældre kvinde og hendes barnebarn. Den gamle kvinde tog sig af sit barnebarn, da hans mor forsøgte uden succes at etablere et personligt liv. Hendes to tidligere ægteskaber brød op, den tredje blev også testet for styrke. En ældre kvinde tog hendes barnebarn til hende, så han kunne vokse op i et normalt miljø. Bedstemor Malanya er en landsbyboer. Byen og alt sammen forbundet med det forårsagede hendes frygt. Derfor er det for hende så vigtigt, at råd fra andre landsbyboere. Forfatteren gav hende en beskrivelse - "energisk, wiry, skrigende, meget nysgerrig." Shurka var ligesom hende udad, men havde den modsatte karakter. Drengen, som forfatteren selv i sin barndom, var nysgerrig, men samtidig genert og beskeden.

Læsernes udtalelser

Shukshins værker forlader ingen ligeglade. Alle læsere bemærker, at små historier, hvis hovedperson er en landsbyboer, er gennemsyret af kærlighed til landsbyen og dem der bor i den. Folk i deres anmeldelser bemærker, at Shukshin's bøger vil blive genlæst igen og igen, for i små mængder opstår sådanne vigtige emner som drømme, moral, moral, livets betydning. Mange læsere skriver, at Shukshin's helt er en landsbyboer - de tiltrækkes af dem, fordi de bor i landsbyen og forstår perfekt, hvad forfatteren ville sige.

Vasily Shukshin er en mester i det russiske ord. Ud af hans penne kom ud vidunderlige historier om almindelige mennesker, der bor på landet. En af hans historier er "landsbyboere". Resuméet giver et overblik over Shukshins arbejde og hans talent.