Publikationer og skrive artiklerPoesi

Timur Kibirov og hans digtning - kolleger anmeldelser

Det rigtige navn på digteren rent ossetiske - binge. Han blev født i februar 1955 familien af sovjetiske hær officer og en lærer. Han studerede efter eksamen fra high school i Moskva regionale Pædagogisk Institut for Historie og Filologi. Timur Kibirov, hvis biografi blev næsten altid forbundet med kunst, var chefredaktør for "Pushkin", arbejdede han på NTV, radio "kultur", i redaktionen af "Literary anmeldelse", oversat fra det ossetiske.

Hans digte er konstant publiceret i forskellige tidsskrifter - tidsskrifter og almanakker på mindst to dusin, blandt dem: "Theatrical Life", "The New World", "kontinent", "Venskab af Peoples", "Ogonyok", "Banner". En bemærkelsesværdig samling af publikationer samlet i en kort tid Timur Kibirov digter. Foto af moderne berømtheder set i mange af disse blade, og selv før du læser hans digte næsten alle kom til den konklusion, at denne mand - art.

stil

Ifølge kritikeren V. Kuritsyna, digte, der skriver Timur Kibirov vil helt sikkert medføre læseren lyse tårer, og for denne mekanisme i digteren er to: et barn af sovjetiske æstetik og uundgåelig tro på skønhed. Ifølge litteraturhistorikeren A. Nemzer, poetik Kibirov en pompøs tematisk mix - mod regn og løvfald før uroligheder og hungover melankoli - alt som det er, Guds verden, passerede sproget i ægte poesi, som også har alt: de vrede og ømhed , sprog og væsel, sang og slogan, lyset og mørket. Som enhver ægte poetisk sprog, han forstår meningsløs og samtidig meget præcist.

Kreativitet Timur Kibirov forårsager altid kontroverser i litterære kredse: nogle anser ham den bedste moderne Tragikeren, andre ser ham som sanger spidsborgerlig bevidsthed. Mest sandsynligt, kritikerne, som altid er lige selv i de mest polære udtalelser. Efter alt, den poesi, der bringer os Timur Kibirov - hvis stramt smeltet i smeltediglen af to forskellige metaller, det vides ikke nu, at det er guld eller kobber, tradition eller modernitet. Og alligevel kendte digtere komponeret høj grad takket være sine kammerater og opmærksomhed kritikere. Og Timur Kibirov - en meget berømt digter, er synspunkter og opmærksomhed ikke berøvet. Ifølge kolleger.

Sergei Gandlevsky

Gandlevsky mener Timur Kibirov - digter, der kom til tiden, og fordi det er blevet hørt i vores moderne fremmedgørelse, når folk brænder for nye interesser og deres egne bekymringer. Kunstner han rastløs og hensynsløs, for hvem litteratur er ikke reserven, det er digterens losseplads, hvor det er muligt at reducere scoren med den kunst, samfund og skæbne. Alle den slags morsomme slagsmål Timur Kibirov reagerede meget alvorligt: i hans digtning og tro på Ordet, og det offer, og hengivenhed til litteratur.

Æstetik postmodernismen, som Timur Kibirov noteret og fulgt hende kun overfladisk, spille stilarter, citationality internt forblev fremmede for ham. Ud af hans vers æstetisk træthed, lavt tryk, ømhed i munden, er der kun en poetisk ild og iver af forfatteren. Noget, der nu betragtes som dårlig form, - teenage impulsivitet, for eksempel - på den lyse måde Timur Kibirov på linje med andre iørefaldende tegn på hans stil, med impulsivitet i denne Kibirov ikke ser uanstændigt. Efterlignere sådan syntese ikke overmande.

"Rebel omvendt"

Næste Gandlevsky siger, at Timur Kibirov i hans digtning - en militant reaktionær på bekostning, og at også det sikres poetisk ensomhed. Traditionelle romantisk position og kropsholdning rutine litterær rebel, og de onde singler Kibirov ikke kun interessant, er det imod dem.

Poet måske først følte den poetiske oprør er blevet latterligt og provinsielle, fordi digtere lovovertrædere vladychat lang tid, og "World binge" er blevet en livsstil, så er det underforstået at det er umuligt for eksistensen af ting. Det er ikke nødvendigt at opfordre til frimændene, - jeg indså Kibirov - du nødt til at observere den rækkefølge og god opførsel.

"Tilbage til fremtiden"

Sergei Gandlevsky mener, at observationen af digteren er drevet af fjendtlighed, fyldt med kærlighed, fordi ren forargelse seende. I Kibirov reflekteret tilflugt alle de grusomme og elendige sovjetiske verden, mens fortiden nu er glemt villigt og hurtigt.

Det er, når foretrækker "Pepsi" helt fortrænge nysprog amerikaniseret slang sovjetiske periode, vil priserne ikke denne kibirovskoy encyklopædi dødt sprog. Mange digte denne forfatter - nuværende verbale elegance, sjov, temmelig dygtighed, men det er alt for glad som rablezianstvo genre. Overskydende kraft skubber Kibirov på alle nye litterære eventyr.

Leonid Kostjukov

Den berømte digter, romanforfatter og kritiker Leonid Kostjukov minder hvordan i firserne Timur Kibirov bogstaveligt bedøvet Moskva publikum af poesi elskende en sjælden enhed vers, når det meste af latterlige, og det generelle indtryk - meget alvorligt. Forfatter dristigt varierede genrer og temaer, men den poetiske struktur af denne bryder ikke.

Det siges, at poesi er ikke klart, hvorfor de elsker. Det er for mange digtere ikke finder anvendelse, og herunder Kibirov. Ikke fordi han ikke har noget poesi, men fordi det er synligt præsenterer sine egne fordele: intelligens, humor, smag, nøjagtighed, foranstaltning kultur. Hans vers er polemisk, men han havde ikke argumentere med læsere, som en person underlig og dum. En læser altid på siden af digteren helt.