"The Seventh Son": anmeldelser. Filmen af Sergei Bodrov Sr. direktør

Udgangen af dette maleri er gentagne gange blevet udskudt, og skydning blev afsluttet for tre år siden. Interessen for det er forståeligt af flere grunde - fantasy orienteret, baseret på den eponyme roman, en hel galakse af de første stjerner i Hollywood, navnet på Sergei Bodrov Sr som direktør. Temaet for denne artikel vil være den amerikanske blockbuster "The Seventh Son": anmeldelser, storyline, interessante fakta og mere.

De underliggende fundamentale

Ideen om en vellykket tilpasning Dileyni Dzhozefa arbejder hører til hold af manuskriptforfattere, der i det land, drømme er ikke novicer. Hvad inspirerede dem til at skabe et billede med en imponerende budget?

"Heksejægerens lærling" fortæller historien om Tom Ward. Hans mentor, Dzhon Gregori, underviser 12-årig dreng måder at bekæmpe en gammel ondskab. Det vigtigste træk ved historien er, at det var Tom, intetanende, og ikke føler sig i stand til at yde ordentlig modstand, virker som en syvende søn. Meget hurtigt, en teenager lærer at se spøgelser og kommunikere med ånderne.

Syvende søn film er designet i samme stil, men har særlige kendetegn for bogen kilde.

Storstilede udførelsesform på skærmen

Toms eventyr omfatter 13 forskellige bøger. Alle af dem er en del af cyklussen Wardstone. I vores land, offentliggjorde vi kun den første del. Filmen "The Seventh Son" - indtil videre den eneste filmatisering. Sin produktion startede i begyndelsen og færdig i efteråret 2012. Plottet er fuld af forskellige slags mytiske skabninger, dæmoner, hekse, og så fyldt med masser af special effects. For at gennemføre en sådan storstilet film studio ideer afsat et budget på 95 millioner dollars. Gebyrerne dække omkostningerne, men ikke bringe de forventede overskud. I del, dette var grunden til, har planer om at forlade filmatisering af de resterende dele af serien "Seventh Son". Gæst seere og kritikere til at konkludere spillede en afgørende rolle. Mere om dem senere stoppe.

Arbejde uden en sprogbarriere

I mellemtiden, lad os tale om at arbejde på filmen. Sergei Bodrov Sr. er ikke første gang, tager på komplekse projekter. Han har flere top filmpriser, herunder en nominering til "Golden Globe" og "Oscar". I lang tid pressen ikke var kendt, at direktøren for den fremtidige billede af denne størrelsesorden vil være nøjagtig Sergey. Sergei Bodrov Sr film, herunder "Fangen i Kaukasus" og "mongolske" viser i en række udenlandske lande. Dens navn fremkalder stolthed, ikke kun inden for vores land. Mange udenlandske filmskabere henvise til det med stor respekt. På trods af den afsides beliggenhed af lande og kontinenter, har Bodrov imod tilbuddet om at flytte til seks måneder i det solrige Californien. Optagelserne af "The Seventh Son" fandt også sted i Canada. Sergey, der kender engelsk, ingen problemer med at kommunikere med besætningen og skuespillerne.

Den længe ventede leje

Warner Bros, der lagde et kolossalt budget, kunne ikke glemme sit barn, på trods af de konflikter, der følger af dets partner Legendary Pictures. Alt dette har ført til en langvarig post-produktion billede, og "Seventh Son" (Syvende søn) migrerede i besiddelse af Universal. At købe et filmstudie forsinket frigivelsen frem til 2015. Det er bemærkelsesværdigt, at vores land så et billede i nytaar, hvilket gjorde det muligt at indsamle penge til den første weekend, svarende til 140 millioner rubler. I Amerika blev filmen udgivet en måned senere.

Eats, benådning: første udtalelse

Premieren var præget af høje meddelelser "big-budget blockbuster" ved russiske instruktør, råber om den uundgåelige succes. Men det viste sig at være tilfældet? Hvad endelig bragt "The Seventh Son"?

Gæst seere blev delt på midten, og det er ikke overraskende. Nogle ønskede at se på første hånd beviser på ingen spildte penge, andre koster et smukt billede og spændende (hvis ikke original) plot. Ikke en kompliceret historie om en syvende søn, verificerede den ældgamle dynasti, sammenholdt med mentor-Witcher og dens typiske "magiske" tricks som magi amuletter engang førte til at tro på fantasi henvisning, som blev suppleret med lyse farver i spektakulære landskab. Spørgende seere fanget dygtighed Bodrov og i nogle små ting: de synspunkter understreget håndbevægelser, vinkler, pause, kamera sving, kulisser og rekvisitter.

Tegn og aktører fra den levende til de mytiske skabninger

Magic komponent er forbundet til den storslåede middelalderlige arkitektur, transport beskueren ind i en fantasiverden. For at sige det mildt - det er imprægneret med alle de "Seventh Son". Skuespillerne, sammen med massen af tegnene i den anden plan, uden hvilken historien ikke ville afspejle deres smag, perfekt klaret opgaven. Oliviya Uilyams, der spillede mor til hovedpersonen pludselig løber over til den anden side, og lederen af truppen mordere Djimon Hounsou svære at finde i masken. Sammen med "levende" mennesker, "Seventh Son" omfatter magiske skabninger af alle dragter og kaliber, som igen bekræfter orienteringen af fantasy malerier. Sættet indeholder de vigtigste protagonistka, fuld af lys følelse, dragen-mor, varulve. Kort sagt, vil selv den mest sofistikerede publikum kunne vælge et kæledyr.

Nøglepersonale forpligter

Allerede hvis studiet svingede tilpasset fiction roman tilpasning af så stort omfang, udseendet af stjernerne i den første størrelse er forudsigelig. De store navne er designet til at tiltrække publikum. Dzheff Bridzhes, der spillede Master Gregory, kan prale med en imponerende filmografi. I løbet af sit liv legemliggjort han mange forskellige billeder. "The Seventh Son" blev, hvad noget som en ventil i hans faldende år. Publikum feedback ofte sidestilles ham med deres ældre Ulvehund-ridder, der stadig kæmper med det onde i verden. Witcher hele livet viet sig til disciplene, men den tagline af filmen hedder, at kun den syvende søn af en syvende søn klare den vigtigste skurk. Fordi alle tidligere elever kun tilføjet enke gammel mand hovedpine. Pjusket gråt hår Dzheff Bridzhes sørger for at det sidste billede af en stærk mand med en rolig hånd og en skarp tunge. Hans helt, undertiden rive med af alkohol, er det vanskeligt at opfatte anderledes, og Master Gregory vil være bekendt karakter, baseret på det tidligere arbejde af skuespilleren.

smuk skærm: der er noget at se

For første gang publikum mødtes med Benom Barnsom takket være den fantasi komedie "Stardust". Bag det var en anden historie - "The Chronicles of Narnia", hvor han spillede Prins Caspian. Den største påskønnelse modtaget thriller "Dorian Gray". Så kom et billede af forskellige genrer, som behagede medvirkede Ben Barnes. "The Seventh Son" ikke blive hans varemærke, men absolut afsløret nye facetter af skuespilleren.

Ifølge hans tilståelse, han var overrasket og glad på samme tid sin godkendelse af indstillingen. Tom Uord, ingen tvivl - den karakter, modning, ændre løbet af historien, fordi at sætte det på skærmen var en stor succes. Tilskuere sagde, at Ben ikke gider, og en fryd for øjet. Først synes han akavet teenager, der klæder sig i en iturevet trøje og andre beklædningsgenstande rustikke, men som få magiske kræfter Tom kæmper for at klare for stærk for sin vision og besvimelse. Barnes vil åbne sig til finalen på den anden side, og hun hans spil som helhed er anstændigt for denne film.

bedste heks

Mor Malkin, få lidt mærkelig kaldenavn, er den vigtigste skurk i filmen-antagonistkoy. Dzhulianna Mur indrømmer, at hun aldrig havde før spillet sådanne tegn. Majestic, skræmmende hans handlinger, havde tilbragt i fængsel heks har et stort udvalg af negativ energi, som den søger at bringe ned på andre. Samtidig publikum feedback, siger vi, at Moder Malkin det var en skam, fordi et vist omfang den blev holdt som gidsel af omstændighederne. Selvfølgelig er dette lyse eventyr karakter, og byder på karisma og dybde.

På trods af alt, Moder Malkin er en ond heltinde, som ikke vil tilgive. Det er ingen tvetydighed, men fordi spillet er forskellig fra Moore stiv stang, bygget skuespillerinde. Særlig anerkendelse tilhører besætningen, sat på en utrolig smuk skuespillerinde kostumer og lyse makeup. Hun Dzhulianna Mur i et interview timet til udgivelsen af filmen, indrømmede, at gælder for kosmetik som en integreret del af udseendet og bruge det i det omfang, hvor det er påkrævet af plottet.

Det værste af historien

Feedback fra publikum, der ikke kunne lide billedet, klager over ufuldstændige mange dialoger og scener. Sammenlignet med bogen historien om Tom og hans mentor er meget dybere og mere interessant. I filmen, deres konfrontation med den magtfulde heksen begrænset fragmentariske episoder, gør beskueren tænke ud scenen. "De Seventh Son" film tegn mangler personlighedstræk: deres adfærd og tegn er svære at fange i fraværet af den manglende materiale. I stedet - fyldt med special effects slagsmål, som også ikke afslører hele historien færdig. Man havde på fornemmelsen, at de tegn, der er lavet af pap, deres mission er behovet for at afhente en kniv eller spyd. De er ikke oplyst, men det synes det ikke blev sat til direktøren opgaven.

Før mirovoyh standarder er langt fra ...

Efter udgivelsen af billeder af instruktørens navn lyder oftere end på noget andet tidspunkt. Kritikere er hjemsøgt af det faktum, at de russiske filmskabere foretog en storstilet, skabt af Hollywood klicheer projekt kaldet "The Seventh Son". Instrueret af at prioritere demonstration af computerteknologi, som bør anerkendes, er du nødt til at være i sådan en film. Men meget mere, desværre, luk øjnene. Ingen passende atmosfære og autenticitet af fortællingen, tager pusten fra blot ved de smukke billeder. Visuelle effekter tilføjes grimhed, helt benægte skønhed og elegance - det er værd at kigge på halen af de vigtigste hekse eller hud rød drage. En trukket tusindvis af fragmenter af aske spredt de døende mørkets kræfter, og gjorde sende os tilbage til begyndelsen af den æra af special effects. I "The Seventh Son" klart synlige "gyldne" princippet om balance tegn: hvis den positive altid se smuk, er de negative tegn præsenteret frygtindgydende monstre, såsom skræmmende og usandsynlige Fang.

Skuespillere eller tegn?

"The Seventh Son", anses af mange seere og kritikere, har efterladt en følelse af skuffelse. Fantasy Film - en blanding af action, eventyr og melodrama. Denne kombination vil altid handle på beskueren. Til hans interesse kræver en imponerende historie. Vi husker alle, at moderne malerier er ved at blive forældet, at forfattere stadig vanskeligere opfinde noget nyt. Men, som påpeget af publikum forblev utilfreds, "Seventh Son" kunne fortynde den traditionelle forudsigelighed af ikke-standardiserede slagtilfælde, figurer, uventede drejninger, mens det endelige billede var klart på én gang.

De positive kvaliteter kan tilskrives det faktum, at forfatterne har arbejdet mange forskellige karakterer, hvilket giver dem filmen "The Seventh Son". De aktører, der udførte sekundære billeder omfatter sådanne Hollywood-stjerner som Alicia Vikander, Kit Harrington, Dzheyson Skott Lee, Dzhimon HONSu, Antje Traue, John DeSantis og andre.

Men tilbage til de centrale figurer, skal det bemærkes, at næsten alle af dem er svage og mærkeligt. Ganske atypisk hvordan unge Tom, som netop havde lært om deres formål, ikke forsøge at modstå. Tværtimod er han klar til at haste ind i kampen! Og som om der ikke er noget at skamme sig over dette, men midt i en vigtig kamp, han beslutter pludselig at ændre slagets gang ved en våbenhvile stridende parter. Kærlighed linje med en halvblods Alice synes overflødig. At halvhjertet tager hendes følelser. Konkret mangler deres forhold lidenskab, eksplosion af følelser. Mor Malkin er identificeret med de vigtigste skurk. Men publikum ved intet om det - hvorfor skulle det blive betragtet som en universel onde, der er tilbedt af hele vejen rundt? På trods af at det er almægtig og udødelig, dens ødelæggelse (vise en masse "for let") ikke passer ind i mit hoved.

Døm ikke strengt

Publikum feedback og kritik kom ned, kan være anderledes, men billedet - lige så lide eller ej. For at udtrykke en personlig mening, bør du se filmen første hånd "Seventh Son". Anmeldelser sige, at det ikke kan kaldes en fiasko. Måske nogle detaljer, der skal arbejdes ud inden udgangen, men det er helt sikkert en stærk film. Opgaven er lavet - det vil lokke dig til at fordybe sig i atmosfæren af magi og fortryllelse, vil tage i en fjern fortid den evige kamp mellem det gode og det onde.