Filmen "Donnie Darko": anmeldelser, skuespillere og roller, publikum kommentarer

Filmen "Donnie Darko" blev opkaldt værste filmkritikere anmeldelser og meget forvirrende "vinaigrette" af alle ting kult sidste årti.

Frem til intellektualisering!

Verden biograf oplever en synlig rulle i retning af intellektualisering af nye film. Selv den mest nepretenzionnye rædsel ramt i ostrosotsialnye perspektiv og intelligens. At debut billede af Richarda Kelli "Donnie Darko" kommentarer fra eksperterne døbt en af de mest nøjagtige og originale projekter århundredeskiftet. Efter alt, den semantiske belastning tæthed per minut timing i det er enormt, fra denne overflod begynder at føle sig svimmel. Filmen er ganske enkel i indhold, men kernen i det er meget mere kompliceret, prætentiøs arbejde med David Lynchs "Mulholland Drive".

"Donnie Darko" - filmen, historien om der finder sted på de åbne rum i provinsielle Amerika på tærsklen til valget i 1988. Hovedpersonen - en tvær teenager, gymnasieelev Donnie Darko (Dzheyk Dzhillenhol) - har en udtalt anti-social adfærd. Fra besættelse til at brænde sin skole distrahere sessioner af psykoanalyse og psykofarmaka. Hans familie er langt fra perfekt: moderen - hysterisk kvinde (Meri Makdonnell), hans far - en boring (Holmes Osborne), to snæversynet søster, lillebror, bebrillede nørd. Mens under indflydelse af piller, den fyr bliver en galning. En gang i hans hallucinationer der er en enorm kanin Spændende Hero filosofiske diskussioner og lokke Donny hjem. I samme familie hus på natten falder flymotor, bare til soveværelset af hovedpersonen. Den frelse sit eget liv er ikke særlig tilfreds med Donny, fordi kaninen fortalte ham, at efter 28 dage kommet til en ende. Darko forventer at køre tiden tilbage, han har to muligheder. Dette er emnet for billedet uden spoylerstva "Donnie Darko". Betydningen af filmen omhyggeligt tilsløret skabere og varierer afhængigt af den valgte publikum af genre tilhørsforhold: fra science fiction, psykiatrisk drama til rædsel og mystik.

Kunstkamera tegn

"Donnie Darko" - en film, hvor der ud over hovedpersonen og den ulige kanin, præsenterede virkelige kuriositeter tegn. Overraskende, som et minimum, en psykolog (Patrik Sueyzi), som er temmelig prædikant involveret i illegal spredning af børnepornografi. Det tiltrækker opmærksomhed og lærer litteratur (Dryu Berrimor), der underviser sit emne er ikke helt de traditionelle pædagogiske metoder. Af den måde, Barrymore og Swayze god som nogensinde. Skuespillere spiller en lille rolle, men demonstrerede kunstflyvning. Paranoid magi "Donnie Darko" (som om skuespillerne absorberet forfatterens idé) tilbydes op til grænsen af deres handler færdigheder. Et centralt er tegnet af lærer i fysik (Noy Uayl), der introducerer den unge generation med mulighed for tidsrejser. Rører og skole band, flittig og sjove vytantsovyvaetsya af Duran Duran. Skræmmer Bedstemor Død, ex-nonne, en tidligere lærer og nu en vanvittig ældre nabo af hovedpersonen. Men ingen tegn er ikke givet at overgå mærkværdige af Donnie Darko. De aktører, der udførte den rolle de tegn, der er anført ovenfor, viste bemærkelsesværdige talent ved at gennemføre planlagt af instruktøren.

anden kinomiks

Instrueret af Richard Kelly gav biografgængerne en film, der er ikke kun Kunstkammer tegn, men også en gal blanding af plot motiver, ideer og genre-modeller. Men postmodernistiske på visning vil have noget at gøre, fordi projektet Kelly - dette er ikke et spil hentydning, og prøven til at passe ind i det første job alt, bekymret for, hvad der er vigtigt og dyrt. Alt, at forfatteren havde tid til at genoverveje, revidere og læse i sine 25 år. Ægte kender af biograf vil finde i "Donnie Darko" (svar bekræfter denne påstand) alt hvad hjertet begærer: fra "Alice i Eventyrland" til de kult horror film. Kongen af romanen lånt flyet fanget i en tid tunnel, fra prologen "Magnolia" - en fantastisk dråbe af motoren fra himlen. Atmosfæren af billedet og skolens rutine er sikker på at minde hovedpersonen, "The Virgin Suicides". Mystisk dør, der fører til kælderen, hvor der ifølge hovedpersonen, skjule fingerpeg, ligner et produkt af Tim Burtons, godt, svimmel kulmination minder om "The Sixth Sense".

moderne tendenser

Forsøger at udtrykke stillingen som direktør har været en succes. Indlysende henvisning til filmen fungerer i de seneste årtier, ligesom brikkerne i puslespillet perfekt faldt på plads, og vi har fået et selvstændigt projekt "Donnie Darko". Kritikere paralleller til andre film ikke kaldes dumme lån og på grund af det faktum, at Kelly er i et kreativt miljø med de bedste instruktører-jævnaldrende. Derfor bør filmen ikke kaldes en kontinuerlig virvar, det er snarere en nøjagtig afspejling af ånden i vores alder.

hemmelighed troværdighed

Hemmeligheden troværdighed "Donnie Darko," film fornuft talte navnene på hovedpersonen, er det ikke tilfældigt, at det udholdt i navnet på den (mørk - mørk, mørk). Det samlede billede er magen til kaos i hovedet på teenagere på den tyndeste, næsten spøgelsesagtig randen af et nervøst sammenbrud, plottet indeholder alle de svar på deres spørgsmål. Fortællingen fokuserer alt: lidelse, børns vrede, selvopofrelse, og en forudanelse om døden. Beskueren mens du ser næsten fysisk føle smerten af hovedpersonen, hvis indre verden krænger og på bristepunktet ligesom huden af fly, som har indgået en zone af turbulens. En anden øjeblik - og en kollision er uundgåelig. For at forhindre det kan kun være en meget høj pris. At sådanne anmeldelser kan høres fra publikum.

Bedre sent ...

I Rusland blev filmen udgivet med en anstændig forsinkelse. Måske forsinkelsen er for det bedste, fordi det er klart forud for sin tid. Ingen forestillede sig i 2001 mode tilbage på arbejdet i Duran Duran, meget få mennesker var forfærdelige fantasier faldende fly og bestemt ikke klar parodi af disse bøger er forbudt. Først nu kommer til at indse, at Richard Kelly var på vej i den rigtige retning. Anmeldelser sige, at filmen fremmer refleksion overgivelse, og ikke munter, mest forfærdelige, værre end plottet. For eksempel, at i en situation med total mangel på forståelse for teen eneste rigtige måde - lad det gå, til tilfældighederne. Eller hvad de skal tænke og handle selvstændigt - en sikker vej til at opildne moral andre og vanære familien. For ikke at nævne det faktum, at den valgte Donnie egen udvikling er ugunstig, helten faktisk begår selvmord. Medmindre det kan være et godt eksempel for det samfund, hvor antallet af teenage selvmord stiger med forfærdelig fart? Generelt skæbne billedet ikke er klart, at filmen helt sikkert undervurderet, forsøgte at glemme snart. Lovende, som det syntes, instruktøren forsvandt et eller andet sted, ingen nye projekter og dyre fristende tilbud.

"S. Darko "

I 2009 udgav han en kontroversiel film leje "S. Darko "hvilket nogle filmskabere har placeret som en efterfølger til" Donnie. " Direktøren for den første episode, Richard Kelly nægtede at deltage i det nye projekt. "S. Darko "har forårsaget en masse kritik i sin tale, har mange fans af den første del argumenteret for, at en sådan mesterværk som" ikke bør fortsættes Donnie Darko",. Kritikere, der har klassificeret efterfølger, bemærkede, at udskiftningen af den kreative team - instruktør, manuskriptforfatter - og der ikke findes nogen logisk forbindelse med den oprindelige film har forårsaget en storm af forargelse og den negative holdning tilskueren. Ikke for ingenting gjorde den anden film har en meget lav rating.