Filmen "Kom og se" - anmeldelser. sovjetiske film

Om den hjemlige film om krigens rædsler, kan du tale uendeligt længe nogen ros det virkelig fortjener. Utrolig tragisk historie, som åbnede for publikum, samledes mange millioner af fans ved at placere billedet i de bedste bedømte bånd af sovjetiske biograf. Filmen "Kom og se", beskrivelse, bedømmelser af udsigten, og en række interessante fakta om oprettelsen af kult tape dække i denne artikel.

En simpel historie om de syge

Ales Adamovich er en forfatter skriver om de enkelte episoder af Anden Verdenskrig. Det er også kendt som forfatter af maleriet "Franz + Polina", en anden film picturized om dette emne. I sin "Khatyn historie" henviser han til steder og begivenheder, for evigt udødeliggjort af mindesmærket kompleks som et symbol på lidelse og folks sorg. Plottet i filmen "Kom og se" er i høj grad baseret på dokumentation, som har fundet refleksion i historiske virkelighed.

Måske var årsagen til anerkendelse af billedet. Virkelige hændelser opfattes lettere. På eksemplet med hovedpersonen, med udløb i løbet af få dage, forfatteren (sammen med direktør Elemom Klimovym) demonstrerer rædsel almindelige mennesker fanget i fælden med de tyske fascister. På det område af Hviderusland er der en straffende handling, hvorunder ødelagde hundredvis af civile i live. Bag alt dette er at se en dreng ved navn Flair. Tidligere var han en munter teenager, men efter at have set forvandlet til en hvidhåret gammel mand ...

Plottet i filmen "Kom og se" er virkelig imponerende. Kiggede et billede af publikum anerkendes: se på den frygt opleves af mennesker i landdistrikterne er blevet kørt ind i "kornkammer af død", var det umuligt at holde tilbage følelser.

Sådan opretter et mesterværk

Ideen med den kommende filminstruktør kom i lang tid. En indfødt i Stalingrad Elem Klimov hele livet ønskede at gøre en film sådan. Militære temaer fra barndom blev udsat i bevidstheden, da hans lille med voksne evakueret langs Volga. Han sad i båden og kiggede på byen sat i brand, en klar flamme raser langs kysten. Erfarne indtryk blevet noget af en opgave, som instruktøren havde svoret at opfylde.

At der ikke var nogen fascisme ...

Visse milepæle i Anden Verdenskrig forblev på de foregående sider, og kun få husker begivenhederne i Hviderusland. Klimov film "Kom og se" - bare om denne periode af historien. "Khatyn historie" Adamovich var udgangspunktet i skabelsen af maleriet. Som anerkendt af direktøren, forfatteren formået at formidle rædsler besættelse og folkedrab overalt. Forberedelse af båndet til leje Klimov forstå omfanget af stivhed, som dette materiale vil blive serveret. Et eller andet sted undret: film forbudt, vil ingen se. Heldigvis har dette ikke ske. Film om Khatyn "Kom og se" - ikke bare endnu et bevis på krigen. Dette er en bøn for verden, på fremtidige generationer.

skydning kompleksitet

At gennemføre sin plan i livet, det tog mere end syv år. Produktion problemer, når tvunget til at udskyde optagelsen. Klimov har øje på føringen skuespillere, men de har steget markant i løbet af årene inaktivitet.

Han har stadig brug for en normal teenage dreng, som naturligt ville bringe en nøglefigur i "Kom og se". Skuespillere Kandidat skarer kom til at lytte, men instruktøren var ikke på udkig efter en professionel. Støbning var grundig. Det er på Flair pinned Klimov hovedopgave, fordi ikke kun krigens rædsler, men deres bevidsthed er den primære plan.

Alex Kravchenko, kender til moderne publikum til tv-serien "SWAT" og "Bros", til at deltage i filmen var ikke til at. Det hændte, at han kom til audition med sin ven som en "moralsk støtte" og kunne lide Klimova. Overraskende stede, Kravchenko naturalistichno græde at spille en af scenerne. Kunstråd malerier ledet af instruktøren straks etablerede ham til rollen.

dramatiske debut

Billedet af en landsby teenager blev den første i karrieren af Kravchenko. Som erkendt af skuespilleren, gjorde han et stærkt indtryk på hans film "Kom og se". Beskrivelse af billedet er reduceret til historien om Fleury, der forlod partisanerne. Sammen med pigen Glasha ure han som landsbyen består af nazisterne, og efter kontrol dokumenterne begynder at åbent håne beboerne. Særlig alvorlig var den scene, hvor betjentene fik lov til at komme ud af skuret for dem, der har haft nogen børn, men ingen ønskede at blive en "forræder". Dette kan ifølge kritikere, fokuserer et vigtigt løfte: Hvis du dør, så hele landsbyen.

Lærer, overlevede krigen

Hvem ellers var i filmen "Kom og se"? Skuespillere er også repræsenteret Olgoy Mironovoy, der spillede over Glasha. Klimov var ikke påkrævet håndværk. I Mironova så han dybden af personlig erfaring. Spil en "ren" spil i tragiske omstændigheder, ikke alle kan. Efter filmen var Olga Mironova stjernen af skærmen. "Kom og se" - hendes eneste film kreditter. I dag Olga har undervist.

Filmen "Kom og se": skuespillerne og den rolle, det sekundære plan

Ifølge den oprindelige idé om Elem Klimov planlagt at tiltrække berømte skuespillere, men hurtigt opgivet tanken. Han klart defineret princippet - at skabe på det sæt af de mest realistiske miljø ved at ansætte ikke-fagfolk, der er under den kraft af ægte følelser.

Arbejdssted blev valgt Berezinsky Biosphere Reserve, hvor de er bygget specielt sæt nødvendigt. På rolle i landsbyen headman, brændt levende af tyskerne, Klimov inviteret Casimir Rabetskogo. Denne mand er en rigtig landsbyboere, der har bestået begivenhederne i Katyn. Følelsesmæssig scene dødsleje monolog filmet med et enkelt take. Montering af filmen, har instruktøren ikke fundet det nødvendigt at lyde arrangement. Senere kaldte han Rabetskogo menneske til "kaste en bedrift."

folk fra andre lande deltog i båndet. Så heltene navngivne Kosachev Frontier spilles af litauiske skuespillere Liubomiras Lauciavicius og Vladas Bagdonas, og som en tysk officer dukkede estiske Juri Lumiste. Sammensætningen omfatter den sovjetiske stjerne - Eugene Tilicheeva, Aleksandra Berdu, Basil Domracheva, Evgeniya Kryzhanovskogo, samt et stort antal statister der spillede landsbyboerne.

Uninvented model helvede

Seerne huske filmen "Kom og se"? Anmeldelser kiggede et billede nævnt mange komplekse psykologiske scener, der efterlader et uudsletteligt aftryk. Til dem omfatter hån af lokale beboere, afbrænding af en stald med en speciel kynisme, da tyskerne på samme tid på at lytte til musikken og klapper, er opfyldt, udførelsen af forskellige typer af våben, samt poserer foran kameraet på baggrund af en brændende stald. Som for Fleury iagttog scenen, her instruktøren har brugt den stærkeste dramatiske træk: hovedpersonen er bogstaveligt talt foran sedeet, langsomt ved at blive en gammel mand.

onde masse skala

Uden at pålægge koncentration af vold og grusomhed kunne ikke per definition gøre filmen "Kom og se". Gæst seere tyder på, at ikke kun onde hersker i landet, viste på billedet. Den meget negativ energi af begivenhederne får en symbolsk betydning. Mest bemærkelsesværdigt er det udtrykkes i scene, når kvæstede Flair flyttede gennem sumpen. I hans hoved, det lyder en masse lyde og lyde, han mereschatsya angribere, men han bliver ved med at gå, overvinde forhindringer. Tværtimod, på dette tidspunkt er der ingen nazist, men der er stadig ondt, har på sin indre psykisk pres.

Den indlysende hensigt af forfatterne

Kan vi betragte den ædle idé om skaberne for at vise den umenneskelige ansigt fascisme? Sandsynligvis vil folk aldrig glemme alt om det, og at det ikke vil ske igen, som et levende påmindelse er filmen "Kom og se". Kritikere er enige: ingen tvivl om, er en kraftfuld billede med dyb følelsesmæssige konsekvenser, der er designet til den brede offentlighed (aldersbegrænsninger gælder for børn under 16 år).

Gennem den narrative skræmmende episoder af nazistiske ondskab udformet således koncentreret i filmen, at den afsluttende fase, bly-in til klimaks hele historien, publikum omfattede en forsvarsmekanisme. Efter deres mening, den overdrevne mængde af hårde scener svækket opfattelse, i forhold til for eksempel holdt nede med ligene i begyndelsen af billedet, forårsaget af den første kraftige impuls. Betyder det, at instruktøren var overmættet billede af episoder? Det er svært at sige med sikkerhed, fordi hver seer uafhængigt etablerer grænserne for opfattelsen. En ting står klart: hver scene har en stærk baghånd.

Filmen "Kom og se". Anmeldelser, generelle indtryk

Det er umuligt ikke at blive enige, at det indsendte bånd fængslende handler komponent. Fleur holdt maleriet selv, så kun den centrale karakter. Leder du efter talent en uerfaren 15-årig dreng, blev forbløffet over hans evne til at passere gennem en andres lidelser. Det bliver nysgerrige kendsgerning: skuespilleren måtte gå på en diæt, tabe sig meget, og han blev interesseret i langdistanceløb, hvilket giver anledning til en så afmagret barn.

Flair, helten i filmen "Kom og se", ville medføre vanskeligheder for hver skuespiller, men Kravchenko smukt klare rollen. Olga Mironova Glasha i form af ikke at føle så sikker. Desuden ser det ud, at forfatterne ikke har arbejdet for sin plads i historien. Ikke godt forstået dens betydning for billedet. Pigen syntes at være, men ikke passer ind i rammen. De andre karakterer er ordineret minimum - plottet ikke kræver offentliggørelse af deres art, er de i høj grad forenet af episoden.

Virkeligheden afspejlet i filmen, i virkeligheden, mere forfærdelig og grusom. Ikke desto mindre er den kunstneriske effekt genskabes i fuldt omfang. I modsætning til de ulykker og rædsler, der overstiger tærsklen for smerte og medfølelse, behagelig indtryk forlod visuelle billede. Markant Fotografering: generelle panoramaudsigt planer vidder af naturen.

Intet er glemt, ingen er glemt

Anerkendt som det bedste billede fra 1987 russiske film "Kom og se" - et stærkt værktøj, der slår hovedet på seeren. At have en meget kunstnerisk værdi, den indeholder også nogle scener, tåreflåd sjælen. Uden at sætte et eksempel for at spille spektakulære malerier, der er designet til box office, har vi mulighed for at se den virkelige krig, så hvad det har husket vores land. Båndet har potentialet til at køre ind depression og ødelægge stemningen. Men den eneste måde at få indflydelse på beskueren, afslører en skræmmende frygt, men frygten er ægte.

Utvivlsomt, de mest magtfulde følelser og stærke eftersmag, som næppe kan kaldes behageligt, kaldes filmen "Kom og se". Skuespillere og roller, som en afspejling af de forfærdelige begivenheder, gjorde et dybt indtryk på publikum i dag, og dem, der vil se på det store billede for fremtiden. Denne film bør i det mindste se at huske.

Andre russisk film med en lignende historie om de igangværende straffende operationer nævnes "Ascent" (1976), "road checks" (1971), "Ordinary fascisme" (1965), samt moderne malerier "Brændt af Solen 2" (2010) "Franz + Polina" (2006).