Kunst og underholdningMusik

Electric "Ural": fotos og anmeldelser

Electric "Ural" - den mest populære model blandt de tilsvarende sovjetiske produkter. Den er lavet i Sverdlovsk, det er en primær kategori af instrumenter, der spiller i mange henseender en professionel udenlandske kolleger. Den vigtigste vartegn - at give chordal akkompagnement. Det er værd at bemærke, at guitaren er holdbart, men det har en temmelig kompliceret og besværligt skiftet system. Overveje dens karakteristika og funktioner.

kropsdel

Electric "Ural" er udstyret med et legeme lavet af bøg strålebredde til 120 mm på den midterste dæk. Produceret variationer både limede elementer, og i hele udførelse. På siderne er der dele af nåletræer. Den øvre og nedre dæk dækket krydsfiner, overlæben er meget større end den nedre (generel form ligner Strat varemærke). Rummet under plastikken panel med elektronisk udstyr fyldte ikke mere end halvdelen.

Faktisk rapporteringsværktøj mere som en semi-akustisk version. Dette skyldes det faktum, at materialet i legemet spiller også en væsentlig rolle i dannelsen af sund, giver det en vis tone og volumen. Electric "Ural" i forbindelse med design har snarere svage sender lyden, hvor mætning af de høje og lave medium nuancer opretholde. Tilstedeværelsen af hulrum bidrager til, at halsen opvejer dækket, men det er ikke særlig behageligt for musikeren.

Om gribebrættet

Dette stykke er lavet af bøgetræ, selvom den mest anvendte ahorn. Dækplade har kantning af hvide plaststrimler omkring kanterne. Som det fremgår af anmeldelser af ejerne med tiden halsen er ofte deformeret ved at trække. Anker korrigere dette problem hjælper lidt. Som et resultat, kræves en betydelig indsats for at spille musik i et interval i løbet af de første ni bånd.

Sorg elektrisk sovjetisk "Ural" er ganske smal og tyk. Strengene er placeret tæt på hinanden, hvilket komplicerer spillet under solo dele. Elementet hoved har en lav hældningsvinkel, spændingen i strengene leveres af holderen (stålplade på specielle skruer). På husdelen fastgøres med fire skruer, nul twist er til stede. På grundlag af elementet stiger næsten en centimeter, der skaber nogle gener (ofte som en støtte til venstre er nødvendigt at bruge broen).

Tremolo bro, frets

Electric "Ural" er udstyret med alle former for skruer, skruer og klemmer. I modsætning til mange udenlandske analoger, design effekt er ikke energi strække og komprimering lyd magtfulde forår. Denne funktion ofte fører til svigt af guitar og en lille holdning er designet til high-speed spil.

Da strukturen overdrevent overlæsset med detaljer, interaktionen af strengene og dæk er ubetydelig, og dette yderligere forringer opretholde. Der er muligheder for at ændre et stop-biler, men det skal erindres, at lyden af dette instrument er skabt i samarbejde med højttaleren og forstærkeren, der modtager et signal fra den elektroniske mekanisme.

Broen omfatter en bund møtrik og tremolo. På nogle modeller er det første element lavet i rullen ydeevne, selv om det i praksis ikke bringe meget godt. Ofte er musiceren hørte raslende lyde, på grund af den løse pasform af basen møtrik eller strenge.

Electric "Ural", som har et foto ovenfor er udstyret med en standard bånd. De er lavet af messing legering, særligt bemærkelsesværdige er ikke. Det er værd at bemærke, at i udtørring af træ foringer af deres elevatorer enderne kan, på grund af hvad strengene begynde at ringe.

Kolka og elektronik

Vist værktøj er udstyret med enkelt lukkede tappe, som er fastgjort til linjen med særlige dækker. Elementerne er fremstillet af zink legering, der har en god støbbarhed. Ulemperne ved dette materiale angår skrøbelighed og manglende evne til lodning. Når den aktive drift opdeling hurtigt slides, hvilket afspejles ved indstilling af strengen nulstille næsten én tone.

Elektriske apparater "Ural" omfatter elektronik, der består af følgende elementer:

• Tre singler.
  • Tembrblok.
  • Standard pickups (element med en stål base med en magnet).

Den øvre del har en kerne med seks skruer. Hele mekanismen er dækket med dekorative plastikfilm. Exit "pickups" er omkring 70 mV. En rimelig opstår spørgsmålet: "Hvordan til at beskytte den elektriske guitar pickup" Ural "?" Eksperter løse dette problem ved at installere de opdaterede elektronik koreansk eller kinesisk oprindelse. Men relevansen af en sådan manipulation er nu yderst tvivlsom, fordi markedet kan finde en veludviklet og overkommelige modparter uden problemer.

modifikationer

Udgivet flere modeller af instrumentet:

1. "Art 422". Den legendariske elektrisk guitar, som er sammensat af massen af myter og legender. Den repræsenterer alle de træk af den første sovjetiske produkter lignende kategori. Kun ved Sverdlovsk fabrikken produceret mere end hundrede tusinde eksemplarer. Desuden blev de produceret i Rostov, Ordzhonikidze og Borisov. Til sammenligning - den berømte firma Fender udgivet omtrent den samme mængde Stratocasters.
  2. "Art-422 P". Denne model indtager en midterste fase i forhold til de andre. Værktøjet betragtes som stamfader til hele serien, betragtes som en benchmark i sin kategori.
  3. Electric "Ural 650 Art-422." Frigivelse af denne modifikation er dateret 1977 år og timet til at falde sammen med 60-årsdagen for Oktoberrevolutionen. Værktøjet er lavet i strengt reguleret ydre design, den er lavet af rød-sort træ, på pickups præsenterer et billede af den legendariske krydser "Aurora".
  4. 650 A. Denne guitar er en sjældne tilfælde, udført parallelt med andre versioner. Værktøjet har en mere behagelig hals og andre tremolo system. I denne kredsløb forbliver uændret.

fordele

På trods af manglerne i den eksisterende kompleks, guitar "Ural", og har visse fordele. For det første koster meget billigere end deres udenlandske kolleger knappe. Prisen på en kopi af kendelsen af 200 rubler, mens prisen for "Lidstara" og "Fender" på det sorte marked anslås til 1-3 tusind sovjetiske rubler. For det andet, alle ejere fejrer den utrolige vitalitet af instrumentet. Der er tilfælde, hvor en guitar med al sin måske ramt gulvet, og hun var ikke engang ridset. Populariteten af "Ural" skyldes i høj grad til mangelfulde på det tidspunkt mere værdige modstykker.

Electric "Ural": anmeldelser

Ejerne giver ikke ros roser med hensyn til dette instrument. De bemærker, at guitaren også er fyldt med alle mulige knapper og kontakter. Nogle mennesker tror, at for at finde ud af tyven af "gadgets", skal have en overnaturlig talent og tålmodighed.

Brugere understreger også, at værktøjet er temmelig tung, som lavet af træ under gentagen kompression. Dette sikrer sin legendariske styrke. Uanset hvad det var, i sovjettiden, "Ural" har været populær blandt mange uerfarne rockbands og VIA.

Ved slutningen af

Nu elektrisk "Ural" galt bortset begynder musikere, der ikke har mulighed for at erhverve et alternativ. Som eksperter anbefaler, selv på lave omkostninger koreanske svarer til forskellen i lyden bliver mærkbar med det samme. Alternativt kan værktøjet fylde din samling. Hjemmehåndværkere kan forsøge at omforme det på deres egen måde. Og over tid, kan denne sjældenhed bringe god indkomst, hvis auktionen det.

I historien om Sovjetunionen, blev mange ting gjort med et øje ikke på forbrugeren, og for nogle andre principper. Guitar "Ural" - en af repræsentanterne for denne formation. Ikke desto mindre er mange musikere begyndte med dette værktøj, i stand til at udvikle deres talent og fremvise det til offentligheden.