"Class of korrektion": anmeldelser. Filmen "The Class of Correction": gennemgang

Robust, realistisk drama i livet for unge med handicap "Class of korrektion", af hvilke kategorisk tvetydige, viser ikke kun de rædsler moderne samfund, men mange forfærdelige sociale dårligdomme verdens modning unge.

Det mest slående "opdagelse" af "Kinotavr"

Forlader i den seneste tid kede realisme, "Kinotavr" dristigt fortsatte med at eksperimentere på den ujævne system publikum, til uskøn naturalisme. Den mest "højt" blev prime M. Segal, "en film om Alekseeva" og I. Tverdovskogo "rigtige klasse" på begge hjul af filmanmeldelser er ens - begge værker har et lignende design, teknikker og vaner. De er, for alle sine dokumentarfilm og ostrosotsialnye med misundelsesværdig fingerfærdighed reducere virkeligheden i grotesk tragikomiske tegneserie, ideelt at bruge drama at nå toppen af følelsesmæssig effekt.

Fra noter psykolog arbejder for de unge rædsel

"Rettelser klasse" - en film baseret på historien Ekateriny Murashovoy, familie psykolog, der skabte det produkt, baseret på dens omfattende virkelige verden erfaring. Hvis positionen mønster som en social rædsel, bliver det klart, hvorfor maleriet "proppet" chok episoder. Efter alt, genren har at betjene publikum følelser og åbenlys manipulation af beskueren. Bevis for dette udsagn er en filmisk teknik, der bruges af forfatteren - "princippet om swing" - til hver episode af ydmygelse, vold, brutalitet og undertrykkelse skal øjeblikkeligt «comic relief» (latter udledning).

Generelt atmosfære af skam

Filmen "The korrektion af klasse" vurderinger, som er diametralt modsat, klarsynet og præcist formidler atmosfæren i overvældende skam, der hersker i et undertrykkende civilisation, når det bliver uanstændigt selv den kendsgerning, at en persons eksistens. Og for at øge virkningen af skaberne bevidst mætte timing "dræber" skud: børn i jagten på adrenalin bæres af et tog, elsker skøre cretin danse med kørestol genstand for hans jammer, kærtegne hende. Ulykkelig kolyasochnitsa at lokke deres jævnaldrende, lægger på strømper ben lammet drillesyge dværg udfører dansen "funky kylling". Klassekammerater sammen belagt med grød billede af den afdøde barn for nylig. Og det er ikke alt.

Nydelse magt over publikum

"Class of korrektion" - en film-debut søn af den berømte dokumentarist 24-årige Ivan Tverdovskogo. Dette er den første fuld-længde arbejde lovende ung mand har forårsaget en resonans blandt filmfans, begyndte som en social standard tearjerker "chernukha" som et resultat nået niveauet for indenlandske film klassikere som "Scarecrow". Det anbefales at se "Class of korrektion" i biograferne, er det med en stor skærm, kan du fuldt ud nyde vitalitet filmprojektet. Når du ser det indtryk, at instruktøren er klart relishing mulighed for at holde seeren er ikke så provokerende i konstant spænding, og i kort snor. Unge skaberen gør i rammen, hvad han vil, og en ærlig, næsten kynisk modtagelse (hvilket er en usædvanlig sjældenhed i den post-sovjetiske biograf) i tilfælde af brand. I betragtning af, at op til denne instruktør gør hans egne kortfilm som "Hund buzz", filmen "Class of korrektion", kritikere bekræftelse, at komme tæt på arbejdet i Lars von Triers ( "Dogville", "Breaking the Waves", "Dancer in the Dark "" Idioterne "), som er den højeste kompliment. Og opmuntret af det faktum, at Ivan ikke tog væk fra deres arbejde i en trendy genre mokyumentari (selvom går), realismen i materialet er mere end nok.

Historien som en provokation

Filmen "rigtige klasse", som er udpeget dato fra september 25, 2014 er oprindeligt en lige historie. Den korrigerende specialiserede klasse Lena (Marie Poezzhaeva) oversat fra hjemmeundervisning, som straks bliver sindet og hjertet af et separat selskab udenforstående, centrum for tiltrækning. To unge mænd - Anton (Filipp Avdeev) og Michael (Nikita Kukushkin) begge falder for den nye pige. Lena, der er som en stråle af lys i totalt mørke, afregning, stadig konfronteret med fjendtlighed af både børn og voksne. Instrueret af skarpe, præcise linjer skildrer et trekantsdrama , og billeder af de voksnes verden, hvor uvidenhed er ikke ringere end den aggression. Skole direktør af Natalia Domeretskoy opfører sig til tider i det mindste forkert i forhold til elever, forældre og alle andre. Studerende - heller ikke en gave, især dem, der er uddannet i "normale" klasser, de er så langt fra humanisme, ikke bare lade de dumme kommentarer, men også tage billeder på telefonen uheldigt kolyasochnitsu. Her på denne aktuelle jord og blomstrer «kærligheds-historie», som var lignende af europæiske arthouse film. I øvrigt, information til dem, der ønsker at nyde film alene, "Rettelser klasse" udgivelsesdato på DVD - Oct. 28, 2014.

Det er værd at bemærke, karakterer af I. Tverdovskogo - disse hærdede romance med alle dens marginale dekoration. Den støbte af billedet (real juvel film) er repræsenteret ved to generationer: de unge skud - Nikita Kukushkin, Poezzhaevoy Mary og Filippom Avdeevym - og modne fagfolk - Natalia Pavlenkova Olgoy Lapshinoy og Natalia Domeretskoy. Mange fans af skuespillerne har plaget data i jagten på et svar på spørgsmålet: "Hvor kan jeg se" korrektion klasse "? Men efter udgivelsen på DVD, blev han irrelevant. Af den måde, "unge skud" - som en af de fyre, skuespillerne syvende studie "(K. Serebrennikov hoved). Uovertruffen i filmen er: i mod og ømhed - Poezzhaeva, omsorg og blidhed - Avdeev, i en selvmodsigende kombination af sårbarhed og aggression - Kukushkin. Disse unge talenter passer perfekt ind i instruktørens design, hvor en lige og der er nyuddannede fra gymnasiet teater J. Serina og A. Markar'yan, at opleve for sig selv lækkerier af korrektion af klassen M. Uryadova og holdt skuespillerinde - Vilkova I. og E. Nesterov.

hård moralisme

"Class of korrektion" anmeldelser sige enstemmigt - det råber i perfektion - voldsomt. Skaberne af så stor fatte modstridende øjeblikke af teenage variabilitet, effekten af de omstændigheder, eksterne faktorer, holdet på såret (specielt i dette tilfælde) ungdommeligt sind, der blot beundrer deres dygtighed. Som det er at være ung, hvor let er det - spørgsmålet er af afgørende betydning. De fleste andre, desværre, mangel på medfølelse og menneskelighed - er simpelthen fantastisk baggrund for udviklingen af historien om bud kærlighed mellem to oprigtige hjerter og filmisk teknik "mobil kamera" - som den eneste korrekte måde at tvinge beskueren ikke blot at tro på, hvad der sker på skærmen, og passere gennem selv, at føle huden. Her er det værd at se "rigtige klasse" i teatre, hvor særlige højttalere og en bestemt opfattelse.

En sjældenhed i den hjemlige film

Denne film projekt kan sikkert kaldes en seriøs film for teenagere og børn i gymnasiet alder, kan vi konstatere, at - en sjældenhed for den nationale biograf. Dokumentation for denne vægt: fantastisk stykke arbejde Renata Davletyarova "Steel Butterfly" fandt sted næsten ubemærket. Meget svag konsekvenser rulle af film Dmitry Astrakhan "Små børn", naturligt på denne baggrund "Korrektioner Klasse" (målt i hundreder af anmeldelser) kan betragtes som en vigtig begivenhed. Og det er ud over direktøren og operatøren har den fordel, Fedor Strucheva som modigt tog nogle gange bare ulækkert, frastødende scenarie "til stede." Kameraet giver beskueren som om specielt at se absolut al den vederstyggelighed, som står op karakterer i filmen. Og de grimme scene rive gyngende linje mellem publikum og skærmen.

Dommen kan ikke ankes

Russisk kinoelita, førende kritikere afveg i skøn over filmen, og deres vurdering og fortolkning af det modsatte (der er både foruroligende og spændende). Nogle overbevist om, at dette er "flagskibet i den nye bølge af" national biograf, et mesterværk af XXI århundrede, denne førsteklasses realisme, skrigende teenage fortvivlelse. Mens sidstnævnte betragtes som en fast billede af det groteske, postmoderne trick, eget univers og forsøge at afslutte provokatør Tverdovskogo perspektiv på niveau med von Trier og Balabanov. Under alle omstændigheder bør seeren være opmærksom på, at det er meget vag billede af det endelige "Class of korrektion", når vil fortsætte, og det vides ikke, om viljen, men forudsætningerne for dette eksisterer.