"Antichrist" filmanmeldelser, skuespillerne, rolle direktør

Projekt chef provokatør af moderne film Lars von Trier med den udtryksfulde navn "Antichrist" - en af de mest roste og kontroversielle filmpremierer i 2009. Tapen blev vist ved Moskva og Cannes filmfestivaler. Efter dette, filmen "Antichrist" svar faldt i utrolige tal. En byge af hård kritik er faldet på den meget skaberen og film. Lars von Trier blev anklaget misbrug af strukturen af filmen chokerende seksuelle og aggressive episoder. På grund af dette, filmen "Antichrist" anmeldelser kaldet kunst hus rent vand - suggestive, prætentiøs, med de traditionelle forfatterværktøjer.

Demonstration af menneskelige situationer

Forfatteren bevidst og specifikt slører randen af, hvad der er tilladt, blanding døden med begær, tragedie med glæde. Denne smarte metaforiske film horror-genren med en temmelig ærlig, næsten pornografiske scener. Og alligevel sådan en klar demonstration af grænsen af menneskelige følelser, følelser og situationer kan ikke obskur psykologisk besked, smart skjult danske filmfolk. De vigtigste ting - at forsøge at være upartisk under afspilning. "Antichrist" - filmen, hvis offentliggørelse er umuligt at gøre uden at overveje sin skjulte psykologiske sammenhæng. Selv forfatteren selv indrømmede, at hans barn har en vis terapeutisk værdi.

skabere

Filmen "Antichrist" anmeldelser af filmkritikere udpeget som monofilm. Faktisk er det den enkelte, solo arbejde. Instrueret oprindeligt planlagt at fjerne genrefilm og tiltrukket til at arbejde på manuskriptet til en af de mest succesrige forfattere af Danmark Anders Thomas Jensen, men gav op efter sine egne tjenester og omskrev næsten alle den dramatiske grundlag. Desuden er det hensigten at tage fat, og i rollen som operatør, men Trier måtte opgive denne idé, da det endnu ikke er kommet sig sit ophold på klinikken, som var i behandling for depression. Lars stærkt rystende hænder, så operatøren er blevet hans mangeårige samarbejdspartner Anthony Dod Mantle. At han lykkedes så magisk fjerne westfalske skove.

struktur

Filmen "Antichrist", hvis indhold er opdelt i seks dele betingede ( "antallet af dyret"), kan opdeles i en prolog, epilog og fire kapitler. Og den stil af de midterste dele er fundamentalt forskellig fra prologen og epilog. Den intonation og sidste billede af forfatteren ignorerer "live" kamera og dæmpede toner af farver. I dem regerer sort og hvid farve (varemærke kunst kunst), og off-screen lyder tragisk arie fra Händels, men på en måde beroligende, og andre musikalske design i billedet der. Og al trafik faldt til grænsen, bogstaveligt tid til at tælle til 10, så længe en dråbe vand falder på gulvet. Denne prolog er filmen "Antichrist". Kritikere har bemærket, at dette er den klassiske skønhed giver dig mulighed for at kunne eksponere mænd og kvinder (tegnene har ingen navne), hengive sig amourøse fornøjelser. Billedet er så smuk, at kigge svært at genkende i Male amerikanske skuespiller Uillema Defo, og hos kvinder - franske skuespillerinde Charlotte Gainsbourg.

skuespillere

Den støbte af filmen er repræsenteret ved bly aktører - Uillemom Defo, Charlotte Gainsbourg og Storm Akeke Salstremom. Deres skuespil arbejde kan tale med en vis grad af konditionalitet. For biroller af hovedpersonerne ikke deltager var en risikabel skridt i dette projekt, i deres filmografi har den rette baggrund er. Uillem DEFO medvirkede i rollen som Jesus i udkastet til Martin Scorsese - "Den sidste fristelse" kætterske film Beloved barn, fritænkere forældre, Sharlotta Gensbur, er heller ikke bagud i antallet af kontroversielle filmroller. Men for instruktøren von Trier, mest sandsynligt, det var ikke vigtigt overhovedet. Han forsøgte under støbning af mange mestre i den fase, men valgte dem, som indvilligede i at være en føjelig instrument i sine rystende hænder, og spurgte ikke for mange spørgsmål. Spil den kvindelige hovedrolle i den kunne filmen og Eva Green, men skuespillerinden kunne ikke tillade sig at blive manipuleret til fulde. Efter råd fra instruktøren Uillem Defo og Sharlotta Gensbur før starten af optagelserne kiggede "Mirror" Tarkovsky. Og så er de lige har betroet deres karakterer Trier. Man får det indtryk, at det var med en let hånd af hans helte i begyndelsen af filmen er stadig genstand for den udødelige Stanislavsky skole, men efter ganske glemme hende, ligesom alle de andre skoler, og på logikkens love. Den støbte af billedet, hvis værd at belønne, er det primært for total overgivelse. Og for at tage del i at skabe en af de mest vanskelige trierovskih værker.

Plottet i filmen "Antichrist" er en historie om en smertefuld forsøg på at psykoterapeutisk helbredelse, som endte tragisk. Ældre par mistede et barn, der er faldet ud af vinduet enten efter at have set den første sne, eller i løbet af køn forældre. Efter en vis periode, hovedpersonen - en mand, en psykoanalytiker - er taget alene til behandling af langvarig depression ægtefæller. Hans formål bliver en undersøgelse af frygt, som fortæller heltens kone. Først, dens emne er den forstyrrelser abstrakt træ, som, da det viser sig senere, i forbindelse med paradis Eden. "Antichrist" - filmen, plottet beskrivelse som fortsætter landskabet rejse af hovedpersonerne. Det var der, i "marken" betingelser, spillede den vigtigste begivenhed billedet. Som udviklingen af depression adfærd hovedpersonen bliver helt irrationel, kontrolleret aggression og kvindelig seksuel lyst. Denne kunst hus historien ender med instruktøren som Antikrist viser en gruppe kvinder gør deres vej gennem skoven. Dette er den eneste omtale i historien om, hvis navn er angivet i overskriften.

religiøs baggrund

I epilogen udsætter betydningen af filmen "Antichrist" - den religiøse baggrund af de erfaringer, som forfatteren er indbegrebet af sofistikeret filmisk formular. Alle deltagere trierovskogo psykoterapeutisk session, absorberet i sig selv, som forventet, konfronteret med det kollektive ubevidste - en slags genetisk hukommelse. Derfor finder vi selv ved tilstedeværelse af psykiske problemer, der kaldes eksistentiel. Berømte filmskaber tøvede ikke med at smart at bruge seksuelt bibelske metafor, gennem hendes tanker om ufuldkommenhed af vores verden. Hvis seeren ikke vil være i stand til at tune den til denne opfattelse, kan han opgive kontroversielle grafik, som er mættet med naturalistiske detaljer.

Brænd på bålet!

Trier tog en skræmmende ulideligt skræmmende film. Tilstrækkelig reaktion på den primal frygt er tyktflydende eller afgang fra showet, eller en nervøs latter. Maleri påvirker ikke kun de organer syne, det er som en virus påvirker hele kroppen. I dette ligner den potente lægemiddel i en stor dosis eller hårde stoffer. Derfor er mange i princippet civiliserede tilskuere i løbet af showet "Antichrist" opfører sig som om besat af dæmoner. Ikke for ingenting gjorde Lars von Trier ligesom mange på bålet og brænde før, selv efter "Dogvilya" og "Dancer in the Dark". Han, ligesom enfant terrible, forsøgte i lang tid linje, "forbandet skaberen", og bruger derfor forfatterens strategi for tilslutning af usammenhængende, skaber af uforenelige komponenter eksplosiv cocktail.