"The Fountain" filmanmeldelser. "The Fountain" - filmen er en lignelse instrueret af Darren Aronofsky

Filmen "The Fountain", som gennemgår den ekstremt inkonsekvent, uforudsigelige instruktør Darren Aronofsky kaldes en rigtig sci-fi-evangelium om Adam og Eva. Indtryk af publikum er meget diametralt. Ifølge fans, maleriet poetiske og triste, og generelt filosofisk. Men modstanderne kaldte enstemmigt bånd med krav og for prætentiøst. Men der starter med musik og farver og slutter med skuespil, alt i det skaber en helhed, en enkelt atmosfære, opfordres til at reflektere over de evige værdier. Denne filosofiske lignelse viser tydeligt, hvordan smukke og virkelig værdifuld kan være en moderne biograf.

lapidarisk beskrivelse

Filmen "The Fountain" (Critics anmeldelser bekræftelse) har flere centrale elementer. Conquistador (skæggede Hyu Dzhekman), den spanske dronning, forlader i live sadistisk inkvisitor straks svømmer til Maya indianerne i jagten på den nyeste mirakel af træ tilovers fra Edens Have. Forsker onkolog (samme Jackman, men glatbarberet) er afprøvning på chimpanser noget substans fra Amazonas jungle, i et forgæves forsøg på at redde sin kone fra en tumor-skønhed (Reychel Vays), der skrev romanen "The Fountain". Film af 2006 ikke stoppe, er der også en trist astronaut (Jackman skaldet og bleg) fra fremtiden, der er flyvende i en gennemsigtig biosfære til den gådefulde stjerne af tågen, der for at forbinde med den elskede, som onkolog med en syg kone intenst studerer fra sin altan i en avanceret teleskop rør. Det er alt det lakonisk og specifik beskrivelse af historien film. Det skal bemærkes, at for alle ophold af biografen historie forbundet pohlesche, men stadig føler en vis forvirring om, hvordan Hollywood-producenterne tog en chance for at investere i denne zalihvatchinu millioner af dollars, og frigivelse af det færdige projekt rullende.

Seks år - det er ikke et udtryk

Skaberen Darren Aronofsky i slutningen af dashing 90'erne fået ry som den nuværende, alle anerkendte kult instruktør af filmen "Requiem for a Dream" og "Antallet pi." Filmen "The Fountain", en beskrivelse, der er blevet givet ovenfor, "grind" på omkring seks år. I starten var det planen at invitere hovedrollen Keyt Blanshett og Breda Pitta, men projektet er udviklet indtil videre, de optrædende bliver centrale figurer Reychel Vays og Hyu Dzhekman. Efter premieren på Venedig Film Festival filmen "The Fountain", gjorde anmeldelser af hvilket ikke gider at lade nogle dovne og analfabeter, har delt kritikerne til glødende fans, tilhængere og bitre modstandere. Under alle omstændigheder kunne billedet kvalificere sig til prisen "Oscar" i nomineringen "Den smukkeste film af året" (hvis en sådan blev tildelt), fordi det desperat sammenflettede tre gange, og plottet dækker en hel årtusinde.

Sjælden film og kult instruktør

"The Fountain" er ganske vanskeligt at forstå, det dekodes på ingen måde alle. Seerne uvidende, uforberedt kunne distribuere en kort synopsis, før du ser, så de straks "på farten" vil indgå i handlingen sker, og det bliver spændende. Utvivlsomt har der været film og mere svært, "Stalker" eller "Sidste år på Marienbad", men det er heller ikke let. Det er ikke overraskende, fordi som en sand skaber, Darren Aronofsky ønskede at lave en film af sit liv (selvom han stadig ikke er fyrre). Essensen af filmen "The Fountain" - det er det vigtigste i livet: døden, søgen efter meningen med tilværelsen, den evige drøm om udødelighed, evig kærlighed. Det er klart, at sådan en dyb film var dømt til at forårsage kun ekstreme reaktioner.

Hovedkravet

Strange tendens i vores samfund - bør enhver filmskaber at forsøge at evige eller globale spørgsmål, han bliver straks genstand for latterliggørelse. I går stadig forgudede ham, og i dag den samme skrive: "Hvad han kravler ind i cockpittet og Castaneda?!" Og ikke tilgive geni, der let tillader ligefrem og overflade kinotvortsam-inkompetente. En af de vigtigste klager over billedet - overdreven alvor og totale mangel på humor. Mærkeligt, handler om død og udødelighed taler udelukkende vittigheder, rim? Separate anmeldelser er sande satirer med tåbelige og vulgære titler, såsom "Giv hvile springvand" eller pohlesche - "Luk springvand" 2006 Filmen bør ikke tages meget spekulativ, forsøger forgæves at udvinde fra den narrative teori om liv eller leder efter kun absurditeter. Bedre mens du ser film hengive sig nogle meditation, i dette tilfælde, garanteret billedoplevelser. Desuden er der i forhold til andre film, filmen "The Fountain" (anmeldelser siger dette især) er kort nok.

En futuristisk drøm

Tid, selvfølgelig, alt dommeren, endnu en innovativ idé implementeret præcist rettet. Aronofsky at skabe filmen som en futuristisk drøm tog en chance for at gå til eksperimentet. Den har erstattet alle digitale specielle effekter på de makro flydende stoffer, der reagerer med hinanden under laboratorieforhold. Det var dem, der gav filmen en perfekt fortryllende atmosfære, true hele den brugte computer industrien af biografen. Så meget for den "Fountain". Betydningen af filmen af denne nyskabelse blev ikke såret.

Fountain og The Odyssey

Hans gådefulde udvækster Darren hvis et uheld skabte den længe ventede svar stationære kubrikovskomu monolit ( "Odyssey 2001"). Det skal bemærkes, at strukturen af de to identiske billeder. Ifølge den grund på begge film, varigheden tendens til eftertragtede evighed, i Aronofsky beskeden, alt sammen inden for et årtusinde, men i Kubrick - millioner af år. Evigheden i filmen er skåret i tre stykker, og på klimaks af episoden hovedperson går gennem tid og rum. En kubrikovskomu Supermind tilsvarende sverhzhivuchee træ i filmen "The Fountain". Skuespillere og roller foretaget af dem i billederne kan ikke sammenlignes.

rodede historie

I princippet en katastrofal uoverensstemmelse mellem filmkritikere i en bedømmelse, indtil nu Aronofsky lægge to og cola, og af publikum viser, at de to modsatrettede lejre er mindre almindelige emner for dialogen. Der er endnu en kategori - sindede mennesker, ikke bedøvet af moderne mainstream og altid være klar til at trylle på nogen "ny fortilfælde for fantasi." De siger også, "The Fountain" - den bedste film "!

udsigter

Filmen "The Fountain" får blandede anmeldelser. Det faktum, at det er ekstremt sårbare over for enkeltpersoner tilbøjelige til latterliggørelse, arguer, skeptisk, og andre beundrere af realisme og sund fornuft. Også, behøver det ikke at smage folk er så kloge, at de ikke er i stand til at beundre nonsens tegneserie, hvor træet flyver til stjernerne, falder hovedpersonen i tågen, Tao tilskrives Maya, og alle dækket bog "Sephiroth". Men de seere, der er åbne for alt nyt, usædvanligt, skal du sørge for at se et billede af de betydelige perspektiver og sagde at filmen "ikke er et springvand," sandsynligvis vil forblive i den berygtede "brudte trug". Filmen "The Fountain" - en kompleks, talentfuld og trist, lidt skør og meget følelsesladet film om evig kærlighed - den primære kilde til den meget livskraft. Efter alt, er dette en film kun teknisk, og resten - det er et reelt billede, et kunstværk, der besidder umådelige åndelige potentiale.