Publikationer og skrive artiklerFiktion

Synopsis "Gelsomino i det land, løgnere", hovedpersonerne, anmeldelser. Tale Gianni Rodari

Synopsis "Gelsomino i det land, løgnere" vil hjælpe de studerende bliver fortrolige med arbejdet i en bemærkelsesværdig italienske børns forfatter Gianni Rodari. I dette arbejde, de mest indlysende karakteristika for hans stil og skrivning: Tag vittig humor, spille på ord, fantasi blandet med virkeligheden, komedie tegn. Denne fortælling blev skrevet i 1959 og straks vundet anerkendelse og berømmelse. Det blev filmet og det blev leveret et par stykker.

barndom helten

Synopsis "Gelsomino i det land, løgnere" bør begynde med en beskrivelse af drengens unge, som afslører hans personlighed og hans ekstraordinære evner. Fra det første kapitel, lærte vi, at han havde et ekstraordinært talent: han havde en smuk stemme, som straks bragte ham et dårligt navn. Skole lærer engang forudsagde sin ladning, at denne gave vil bringe ham nogen lykke eller store problemer. Den stakkels barn blev rådet til at forblive tavs, som nogle betragtede ham en ond troldmand. Men der var også dem, der anså ham en god tryllekunstner. den unge mand selv ønsker at lære at synge og efter døden af pårørende går til søge lykken i fremmede lande.

Beskrivelse bedragere stat

Synopsis "Gelsomino i det land, løgnere" går lidt karakteristisk for et usædvanligt sted, hvor tilfældigt var hovedpersonen. Det var et kongerige, hvor alt er i konstant at lyve for hinanden. I hele sit liv var det, som det var den anden vej rundt. For eksempel, på kontoret levering butik solgte mad, og i supermarkedet man kunne købe brevpapir. Folk levede på den forvrængede tid, i betragtning af den morgen i aften og omvendt. I denne tilstand, snydt, næsten uden undtagelse, selv dyrene. For eksempel har katte blevet tvunget til at gø, og hunde - Meow. Samme forvirring er også observeret i folks liv: blandt elever, kreative mennesker og så videre. Kort sagt, er situationen i kongeriget er meget lig den situation, som tre årtier tidligere Chukovski i sit berømte digt "Forvirring".

Historien om en kat

Synopsis "Gelsomino i det land, løgnere" må nødvendigvis omfatter indførelsen af helten med den trukket trebenet kat Tsoppino, som kom til live ved lyden af hans stemme. Dette er et meget vigtigt punkt i historien, da det forklarer den forbavsede dreng kat der sker. Fra hendes helt erfarer, at for mange år siden myndighederne i landet beslaglagt pirat Dzhakomone sammen med sin bande. I et forsøg på at skjule sandheden om sig selv, han gjorde mennesker konstant taler sandt, som blev foretaget endnu en særlig ordbog af løgne, hvor folk skulle lære at tænke og tale ordentligt. De, der vovede at sige sandheden, fængslet.

eventyr Tsoppino

En af de mest berømte børns forfattere er Gianni Rodari. "Gelsomino i det land, løgnere" - et eventyr, som sammen med "cipollino" er blevet den mest foretrukne, ikke kun blandt børn, men også blandt voksne publikum, så mesterlige forfatter latterliggjort laster moderne samfund. Fortællingen fortsætter bekendtskab med drengens tante Pannakyu der fodrer kattene. Dette er en meget rart og venlige gammel kvinde to meter høj, der hader sandheden. I forvirringen Tsoppino miste sin nye ven og falder ved et uheld ind i det kongelige palads. Og her lærte jeg, at kongen var så stolt af sine undersåtter før hans luksuriøse hår, i virkeligheden, iført en paryk. Så katten halt skrive på væggen om dette bedrag.

nye figurer

Et interessant faktum er, at Sovjetunionen var meget populær Gianni Rodari. "Gelsomino i det land, løgnere" - et værk, der haft succes med sovjetiske læsere og filmmusik på dette produkt blev trukket tilbage i 1977. I midten af historien, vi bliver introduceret til nye tegn i denne bemærkelsesværdige fortælling: Romolettoy, niece, tante majs, venlig og sympatisk pige, som malede kat Bananito - den kunstner, der skrev de levende billeder, såvel som den onde Husbonden, som efter at have erfaret, at Tsoppino undervist huskatte mjave tante skriver hendes opsigelse til myndighederne, og derefter stakkels gamle niece sat ind i en galehus.

Adventure Gelsomino

Tale Gianni Rodari fortsatte beskrivelse af usædvanlige hændelser, der skete med hovedpersonen i denne mærkelige verden. Boy kommer ind i operahuset, men på tidspunktet for den første opførelse af hans mægtige stemme bryder med kong paryk og ødelægger teaterbygning selv, som han blev annonceret ønskede. Flygter fra forfølgelse, den unge mand falder til master Bananito og råder ham til at begynde at tegne kun sandheden. Kunstneren følger hans råd, så alle hans billeder begyndte at genoplive. Desuden pririsoval han kat Tsoppino fjerde ben. I mellemtiden Gelsomino mødtes med de nye fantastiske figurer - gamle mand Benvenuto, der var syg mærkelig sygdom: han blev ældre kun når man sidder, så han satte sig kun at have nogen hjælp.

Sammenbruddet af det falske systemet

Tale Gianni Rodari ender lykkelig slutning gennem en unik stemme Jelsomino. Fra hans sang smuldre vægge i et sindssygehospital, og alle fangerne flygte, hvorefter de mennesker beslutter sig for at leve i sandhed. Stemmen af drengens fald og væggene i det kongelige palads, og Dzhakomone undslipper. Efter at Bananito genskaber palads tante blev direktør for instituttet, hendes niece blev en skolelærer og en dreng alvorligt engageret i musik. Så fortælling "Gelsomino i det land, løgnere", hovedpersonerne, der har modtaget en sådan farverige og mindeværdig, er blevet en af de bedste værker af forfatteren.

Skøn og udtalelser

Story forfatter nød stor popularitet blandt læserne. Alle nød denne tilsyneladende ukompliceret historie om en ærlig og god dreng med usædvanligt kraftfulde stemme. Næsten alle brugere rapporterer god humor, spændende historie, og dygtighed af master i skildringen af psykologi hans figurer. Alle kan lide livsbekræftende patos af de bygge- og anlægsarbejder, tro tegn i godes sejr over det onde og deres energi på at bekæmpe de løgne i deres eget land. Så fortælling "Gelsomino i det land, løgnere", der gennemgår var meget positive - en af de bedste værker af den berømte forfatter.