Filmen "Dirt": vurderinger, anmeldelser, beskrivelser, skuespillere og roller

Scotsman John C. Baird, en tidligere producent af den populære britiske film "Hooligans" med Elijah Wood i hovedrollen, i 2013, er tilpasset til det hvide lærred en roman af den skotske forfatter Irvine Welsh-postmodernistiske og tog deres egen kriminalitet komedie med en strålende støbt med titlen "Dirt" . Filmen modtog meget blandede anmeldelser, sin rating IMDb: 7.10. Hurtig i bogstavelig og overført betydning af filmatisering af "Dirt" (i den oprindelige - Filth) har holdt hovedbudskabet i forfatteren af breve - historien om kompromisløs nedbrydning af den enkelte hovedperson.

På "helt" i vor tid

Hvis produktet af samme navn af Irvine Welsh om misadventures af en sociopatisk detektiv Bruce Robertson, i Edinburgh, som blev offentliggjort i 1998 besluttede at filme på en gang, skaberne, mest sandsynligt, ville have gjort en eksemplarisk film 90. Det er ikke tilfældigt kritik, give kommentarer og anmeldelser til filmen "Mud", påpegede ligheden mellem shooting manerer og niveauet af humor med de film, der produceres i slutningen af 90'erne.

Faktisk hovedpersonen - en betjent, der misbruger alkohol og narkotika ikke skyr, der aldrig misser en enkelt person af det modsatte køn, en glødende racist og en homophobe, - en standard tal malerier af denne periode. Tilføj til alt opført progressiv vanvid af helten, som udtrykt i de dialoger med beboerne i hans tarm bændelorm og kvikt tager fart i jagten på en inspektør paranoia - og det er før publikum en rigtig "helt" i vores kaotiske virkelighed. Så beskrive hovedpersonen anmeldelser og anmeldelser af filmen "Dirt". Kritikere af hans personlighed er ikke så irriterende som spændende, så eksperterne nyde dens karakteristika i detaljer.

Ud over grænserne for, hvad der er tilladt

For dem, der har læst den litterære kilde, filmen "Dirt" (2013) vil være en behagelig tidsfordriv, da filmprojektet er meget blødere end romanen, mens det skal være helt nøjagtige forfatter Irvine Welsh ord. De første fyrre minutter af fortælling af de 93 minutter timing bælte kan synes seeren er ekstremt stive, med at Homerisk morsom. Forfattere af filmen målrettet og bevidst gå ud over, hvad der er tilladt. Intet under filmen "Dirt" anmeldelser indbyggere ved navn Frank: instruktøren, ikke beskueren længselsfuld, næsten fra begyndelsen beriger handlingen udfolder sexscener. Derfor filmprojektet fortjent markeret bedømt MPAA - R.

en stor moralist

Unge direktør Jon S. Baird hans anden spillefilm (efter debut Filmen med titlen "Cass" om den berømte britiske fodbold hooligans) gjort et vellykket eksempel på sort komedie. Selvom enkelte filmskabere, hvilket gør anmeldelser og anmeldelser af filmen "Filth", positionering båndet som en ond psihotriller. Skaberne har prøvet ikke at gå glip af nogen beskidte detaljer, er billedet bare drysser overstadig humor og vild energi, der adskiller projektet fra andre tilpasninger i forfatterens værker som "Ecstasy" og "Acid House". Uanset hvad kritikerne, men den skotske instruktør med al sin punk attitude og detaljeret savoring alle mulige ulækkert er en stor moralist, passer ind i de bedste traditioner i klassisk biograf, filmen "Dirt" (2013) - den perfekte bevis.

Det er et selvstændigt værk

Tag fat i optagelserne har endnu ikke veteran instruktør, ifølge brancheeksperter, var en vis risiko. Efter udgivelsen af filmudlejning "Dirt" svar fik jeg til en vis grad af skepsis. Nogle forfattere, Bidragydere, analysere plottet plot, bragt en masse sammenligninger med arbejdet i andre, mere kendte instruktører, bundet på de psykologiske motiver. De bemærkede ligheden mellem "Dirt" med chokerende og ikke mister sin aktualitet bånd Denni Boyla, til trods for at Boyles designs er social satire, og John S. Baird - eksistentielt.

Også på mange måder billedet i sin quirkiness Baird ligner skabelsen Terri Gilliama, især surrealistiske episoder, der involverer loony terapeut udført en spektakulær Jim Broadbent.

I tillæg til ovenstående, har anmelderne set udkastet Baird rører af opfindsomhed Stenli Kubrika og Hitchcock uovertrufne nuancer af psykoanalysen (split personlighed). Stadig ser ikke sat kinoshtampov film "Dirt". Anmeldelser markeret båndet som et selvstændigt værk.

Edinburgh vogter orden, Detektiv, Detective Sergeant Bruce Robertson (ved Dzheyms Makevoy spillet) er korrupt, en alkoholiker, en narkoman, en karrieremager og seksuel pervers. Igen og igen gør han en masse store og små beskidte tricks rettet mod at genere kollegaer og garanterer dig selv bevæger sig op ad karrierestigen. Robertson mener, at så snart han blev forfremmet til den eftertragtede stilling som inspektør, vil det helt sikkert vende tilbage til sin kone. På et tidspunkt hvor chefen Bob Toal instruerer ham til at myrde tilfældet i tunnel studerende fra Japan, Bruce beslutter, at stigningen allerede i lommen. Men i dette afgørende øjeblik, detektiv begynder maniodepressiv psykose, ledsaget af hallucinationer.

Selv kritikere - tilhængere af ekstrem vestlige arthouse, undersøgelse filmen "Mud", anmeldelser om hovedpersonen forlod forsigtig, kalder det alt for radikal karakter.

defekt detektiv

Overfladen lag af historie, lagde grunden til et billede, selv om, og fuld af sort humor og bidende satire selv er smuk. Men i bunden af historien simpelthen ikke. Fordi seeren præsenteret modbydelige udskud, hovedpersonen inde - alene og sårede sjæl, ulykkelig mand, at patienten er en terapeut, hvis hjerne er forgiftet af narkotika og alkohol.

"Mud" - en film om de anmeldelser, der kaldes den centrale karakter af de faldne engle, der rask væk direktør dissekerede organisere fremviser en fantastisk tur i den mørke labyrint af den betændte bevidsthed helten. Denne eksistentiel virkelighed udvider friarealer billeder og så blandet med den fysiske virkelighed, at beskueren simpelthen er tabt, hvad der sker i virkeligheden, og hvad der er en hallucination karakter.

førende mand

Skuespilleren James McAvoy i filmen kan næppe findes. For at omdanne billedet af Bruce, eksekutor måtte ændre deres sædvanlige roller i romantiske maske ubehagelige type med en hel masse forskellige sygdomme.

Skotske skuespiller kendt for den almindelige publikum af maleriet "Dzheyn Ostin", "The Last Station", "Narnia", "forsoning" "Victor Frankenstein", "The Last King of Scotland", og for sin rolle som Professor X i fortsættelsen af den episke "X-Men".

Resultatet af hans arbejde i "Mud" er virkelig imponerende, der beviser, at James - skuespiller af variabilitet og mangfoldighed. Et interessant faktum er, at der sideløbende med skyderiet i projektet John S. Baird sanger var involveret i at producere thrilleren "Trance", der orkestrerede Denni Boyl. Tidligere direktør filmet den mest populære værk walisisk - "Trainspotting" romanen

ensemble cast

Imodzhen Sætter, Dzheymi Bell, Dzhim Brodbent og, selvfølgelig, Dzheyms Makevoy - den perfekte ensemble cast for kvalitet, sensuel, men stille drama. Filmen "Snavs", der er involveret i produktionen af billedet aktører, anses ikke for. Ro er det ikke i sigte. Men skuespillerne er strålende, selskabet featured skuespiller gjort de bedste fagfolk. Hit hans dygtighed og talent for reinkarnation Eddie Marsan i form af en pedant-finansmand i overdrevent tykke briller, den eneste ven af hovedpersonen, Shirley Henderson i rollen som hustru, den temptress, den eksplosive blanding af perversitet og uskyld (det - girl Recession af "Trainspotting"), og især Dzhim Broudbent i rollen som en terapeut, der har mest brug for hjælp fra en psykolog.

dom

Ifølge publikum, der så filmen "Mud", John S. Baird er en dejlig projekt zaboristoy hallucinogene tragikomedie, endnu en gang bekræfter, at psykisk sygdom kan være et særdeles spændende ting, hvis det ikke havde ført til tragiske konsekvenser. Ifølge eksperter, "Dirt" er en bizar fortælling struktur: faktisk forekommende øjeblikke domineret af en sort komedie, og hallucinogene episoder - ægte drama, læsning moral, der forårsager afsky og tårer. Derfor kan det endelige billede opfattes på to måder, og så det er vanskeligt klart at definere stilistisk modstykke, der som en virtuos ville spille i forskellige registre.