HobbyHåndarbejde

Lasergravering på huden: beskrivelsen af teknologi, udstyr og anmeldelser

Mekanisk behandling af læder kræver en delikat tilgang og høj præcision. Ikke at ødelægge høsten og til at gravere i overensstemmelse med den udtænkt design giver særligt laserudstyr. Det er kendetegnet ved en afbalanceret power-følsomme kontrolmekanismer og reguleringsudstyr samt et væld af hjælpeudstyr. På samme gravering på huden er tilgængelige ikke kun til erfarne amatører og professionelle kunstnere, men også almindelige begyndere, der ønsker at gøre for dig selv og dine venners souvenirs derhjemme.

gravering teknologi på huden

Oftest er operationer, der udføres automatisk og i et par trin. Men manuel arbejdskraft, også vil ikke blive annulleret, så i nogle tilfælde, at foretage de nødvendige justeringer af forfatteren. Før start en lasergravering i huden, maskinens layout mekanismer producere råmaterialer og mønstre. Yderligere, alt efter kravene til den endelige resultat, fotografere kan udføres med fastgørelsesmateriale eventuelle mangler og mærket zoner. Efter denne mærkning anvendes, i henhold til hvilken vil blive henrettet direkte allerede mekaniske procedurer.

Ved hjælp af en laser, kan udføre forskellige operationer, herunder etablering af mønster eller indskrift, korrektion af visse områder eller prægning. Afhængigt af den valgte tilstand kommer i spil ene eller den anden dyse med veldefinerede arbejdsprocesser parametre. En typisk gravering er realiseret på huden ved laserhovedet, indstillelig software. Men også udvides til manuel behandling, i hvis gennemførelse hovedrollen stadig spilles af operatøren.

Laserskæring Machine Funktioner

Traditionelle midler til mekaniske og termiske virkninger på huden kan ikke tilvejebringe den samme grad af præcision som de laserenheder. I dette tilfælde er det forudsat en kontaktfri skæring, som praktisk talt ikke påvirker de tilstødende områder. Samtidig hele processen foregår i korte tidsintervaller - udstyret kan arbejde uden forsinkelse, selv om det kommer til in-line serieproduktion. Simple enhedsoperationer udføres i et par minutter. Med hensyn til kunsthåndværk, gravering på huden af sin gavnlige detalje. Teknologien gør det muligt at gengive en høj grad af nøjagtighed, selv i små områder af komplicerede designs og mønstre, samtidig med at den ønskede detalje.

brugt udstyr

Dette er typisk en mellemstor maskiner, der kan anvendes i en tilstand af selv-produktion, og som en del af en flertrins transportbånd produktionslinje. Maskinen er udstyret med en elektrisk motor, en laser maskine, fysiske positionering mekanismer og yderligere anordninger, der implementerer flow og bevægelse af materialet. De nye modeller er udbredte stabilisatorer og forskellige sensorer med hvilket forbedrer nøjagtigheden og effektiviteten for at begå manipulere emner. I dette tilfælde er der ingen entydigt svar på spørgsmålet om, hvordan profitabel automatiseret gravering på huden. Udstyret er helt skiftet til den automatiske uundgåeligt bruges i store fabrikker, som det er også den mest produktive. Men maskiner, der involverer intervention og manuelle arbejde, stadig i efterspørgslen i de private kredse af kunstnere og elskere af dekorative håndværk.

Funktioner modeller med CNC

Vis alle modeller af laser maskiner med CNC adskiller tæt samspil med computerens hardware. Sådanne modifikationer gør det muligt for operatøren at foretage en mere nøjagtig edb efter virtuel grafisk model. Væsentlige, kan computerapplikationer udføre plet generation kilde, fx et mønster, som overføres derefter til indgangen databehandlingsenheden af maskinen. For at gøre det gravering på huden på grundlag af den færdige model, skal operatøren placere emnet i arbejdsområdet og bruge kontrolpanelet. Typisk er en fuld driftscyklus ydeevne fremstillet ved presning flere knapper, hvorved højpræcisionsbearbejdning udføres.

Anmeldelser af lasergravering

Det er blevet sagt, at laser behandling for flere parametre ikke konkurrerer alternative metoder. Master indikerer præcision gravering, høj hastighed og ergonomi ved håndtering af udstyret. Men der er svagheder i denne teknologi. Især udstyret er meget følsom over for kvaliteten af præforme, og hvis de anvendes med et inhomogent materiale tæthed, kan resultatet ikke lever op til forventningerne. I sådanne tilfælde, og anvende hånd-indgraveret på huden. Hans Herres hænder variere intensiteten af virkningen på lærredet, da dybden af forskelle. Dette gælder også for arbejde med artikler, der er nødvendige for at udføre en kompleks snit af en tyk kant af en celle. Faktum er, at ilten i porerne bliver en hindring for arbejdet i nogle lasersystemer, hvilket begrænser deres anvendelsesområde.

Sådan vælger du det rigtige udstyr?

For det første bestemt af mængden og arten af det arbejde. Hvis vi taler om en serie produkter inline release med lignende design, giver det mening at købe en fuldautomatisk installation af en kraftig CNC. I modsætning hertil er billige de små enheder anbefales til forfatterens håndlavede enkelte eksemplarer, der sælger udstyr kun mindre funktioner. Du bør også sørge for ekstra ekstraudstyr. For eksempel, ikke alle laserskæremaskiner fungere som standard stansning eller prægning. Indgraveret på huden er fuldstændig realiseret et laserhoved, men andre operationer kan kræve hydraulisk udstyr, skal du trykke eller roll fittings.

konklusion

Producenter af værktøjsmaskiner til læderet, metal og træ i stigende grad orienteret mod kontaktløs teknologi effekt. Laser maskine optimalt beskriver fordelene ved denne teknik, men med disse har sine ulemper. Med hensyn til kvaliteten af resultatet indgraveret på huden ved denne metode passer mange brugere. Men nogle operationer er ikke omfattet af denne teknologi. Laserskæremaskiner kræver omhyggelig organisering af behandlingen, under hensyntagen til de mindste detaljer. Dette aspekt komplicerer brugen af sådant udstyr, og gør det unødvendigt dyrt i nogle tilfælde.