Af teknologiElektronik

Kamera Canon PowerShot S100: funktioner og anmeldelser af fagfolk

Canon PowerShot S95 - en populær kamera med nogle ulemper, såsom: dårlig flash design, manglende greb, smal maksimal blændeåbning på tele brændvidder, korte batterilevetid, lav produktivitet og relativt høje pris. Den S100-modellen, har Canon forsøgt at eliminere nogle af dem at indføre et vidvinkel 24 mm brændvidde, manuel styring og zoome under videooptagelse, geo-tagging.

Evaluering af fotokvalitet

Trods den lille stigning i opløsning, Canon PowerShot S100 understøtter den fremragende kvalitet af de billeder, der har bidraget til populariteten af S95. Hastighed og eksponering, farvenøjagtighed og god toneområde, linsen er relativt klart. Der er en vis forvrængning, men de er mindre end man ville forvente med sådan en brændvidde svarende til 24 mm. I betragtning af den relativt lille størrelse og sensoren, kameraet giver fremragende kvalitet JPEG ISO 200 enheder, og fotografierne er gode nok op til ISO 800. Ved optagelse i RAW endda muligt at opnå det resultat, ganske velegnet til ISO 1600, hvilket er sjældent for kameraet i denne størrelse. Derudover er der et farvet halo af høj kontrast kanter. Kameraet er i stand til at fjerne det i JPEG-format, men når der optages i ukomprimeret format bliver nødt til at arbejde hårdt for at ordne det.

Høj følsomhed er særlig vigtig for S100, da blænden når zoomet, mens et begrænset udvalg af 5x, indsnævret så hurtigt, at lyset ikke er nok. Shooting eftermiddag i november, er det sandsynligt at skuffe. Enhver zoom med en maksimal blænde kræver øget følsomhed indstillinger.

Forbedret video

Kamera Canon PowerShot S100 Sølv er i stand til at optage video, mens stille og roligt bruge zoom. Denne mulighed var en af de forbedringer S95-modellen. Video klart noget overmættede (dette kan korrigeres ved de neutrale indstillinger), lydkvaliteten er god. Der er en slow-motion ved optagelse udføres ved en normal hastighed og play - ved 240 eller 120 til / fra optagelsen i MP4 format. Denne fremgangsmåde er, at optagetiden er ikke begrænset, men det er produceret med en opløsning på kun 320 x 240 eller 640 x 480 pixel, afhængigt af rammehastigheden.

Alt for langsom til børn

Desværre har Canon S100 ikke forbedret ydeevne i forhold til S95. Det er stadig utilstrækkelig og ikke holde trit med lederne af XZ-1 eller LX5. Kameraet er tændt, og tager et billede med fokus på 1,6 sek, hvilket er acceptabelt. Hastigheden for enkelt billede er omtrent den samme som konkurrenterne: 0,4 med fokusering og optagelse med god belysning og 0,6 med dim. Men, som i S95, kameraet bremser, når to på hinanden følgende billeder til 2,4 s for JPEG, 2,6 s for RAW og 2,8 med blitzen. RAW + JPEG, ingen er hurtig, men dette kamera er specielt træg.

Kontinuerlig optagelse i JPEG er produceret med en hastighed på 2,4 K / s, men modellen kan ikke bruges til at fotografere motiver i hurtig bevægelse, herunder børn og kæledyr. Hertil kommer, at batteriets levetid - den korteste i sin klasse. Dette er, hvad der skal ofres af hensyn til størrelse: fra lille kamera Canon PowerShot S100 batteri er for lille. LCD er den samme som i S95 - en lys, fyldig, du kan arbejde i direkte sollys.

Arbejdet med bugs

Udviklere Canon PowerShot S100 S95 korrigeret nogle konstruktionsfejl. Der var en lille holder på fronten og en gummi vægt tommelfinger bag det meget lettere processen med at skyde. kontrol ring omkring linsen for at holde der adskiller kameraet fra sine konkurrenter, bortset fra XZ-1, som gentager designet. Ringen kan konfigureres til at indstille lukkertiden, ISO-følsomhed, eksponeringskompensation, manuel fokus, hvidbalance, zoom rammestørrelse eller brugerdefineret funktion. Indstillinger ikke afhænger af optagetilstanden. For eksempel, med fokus kan styres manuelt eller lukkertilstand blænde prioritet. Aftrappet zoom kan være bemærkelsesværdigt anvendelige, som angivet populære brændvidde (24, 28, 35, 50, 85, 120 mm), som er meget praktisk, hvis det er nødvendigt at gentage billedet. Hurtig adgang til konfiguration af ringen er lavet med en speciel knap på bagsiden af kameraet. Hvis ikke er planlagt hyppige skift af funktioner, er det muligt at omkonfigurere denne knap for at udføre en række andre problemer, herunder lysmåling, afbrydelse RAW + JPEG, eller bruge den indbyggede gråfilter.

ovenfra

Top fungerer som udløserknappen og funktionsvælgeren, såsom PASM, auto, video og historie samt en slot til brugerindstillinger og specielle effekter. Brugerdefinerede indstillinger omfatter manuel fokus og / eller zoom og "Mine menupunkter" i tillæg til de tilsvarende parametre for skyderiet.

bagfra

Canon PowerShot S100 bagpanel indeholder et typisk sæt af kontroller, herunder fokus modus, blitz og eksponeringskompensation knap, plus hurtig adgang til funktioner og en dedikeret video rekord-knappen. Selvom menupunkterne er fordelt på tre tilsyneladende små skærme, men brugeren for tilstrækkelige ressourcer til at kontrollere og konfigurere kameraet og muligheder. For eksempel, ved første øjekast ser det ud til, at der kun er de væsentligste parametre for udbruddet, herunder korrektion og synkronisering af den første eller anden lukkergardin. Men, poring over menuen, kan du finde en manual indstilling sit niveau af intensitet. Ikke desto mindre ville det være rart, hvis flashen blev opfører lidt klogere i "auto" mode.

Høj kvalitet CD

Canon PowerShot S100 er stadig en meget lille kamera, som kan købes, der giver god kvalitet billeder med et komplet udvalg af manuelle indstillinger og et objektiv med en stor blænde. Dette er en fremragende kamera, godt -Designet og komfortable, omend med nogle ulemper. Linse, selv etablerer en bred blænde, når du skalerer det indsnævrer. Kameraet er ikke meget hurtigt, hvilket er nok godt for gade skydning, men uforudsigeligheden af børn eller dyr, hun ikke har tid.

Den følgende model, Canon PowerShot S110, disse mangler, og vil ikke blive rettet. Tilføj Wi-Fi-understøttelse, og skærmen vil være touch. Resten - optikken, sensor, billedprocessor - Canon PowerShot S110 kamera vil forblive den samme.

funktion geolokalisering

Det mest bemærkelsesværdige nye tilføjelse er en GPS-modtager til geotagging fotos. Ledelsen er ganske enkel - den kan slås til eller fra. Der er også en funktion af placeringen af kontinuerlig optagelse mellem optagelserne, så du kan lave en fuld strækning af sin rejse. du skal bruge den medfølgende software til at få adgang til disse oplysninger. GPS-logger fungerer, når kameraet er slukket, hvilket reducerer batteriets strøm, især når problemer med signalmodtagelse.

Der er også nogle mindre interessante nyskabelser. Movie Digest mode fanger automatisk et par sekunder af video, før du tager billedet. Det lyder godt, men videooptagelsen udføres kun på 640 x 480 pixel. High-speed Burst HQ gør det muligt at tage billeder med en hastighed på 8 til 9,6 / s - det er mindre end en helt sekund fange med fuldautomatiske indstillinger. Så skal du vente i cirka 4 sekunder, mens optagelsen er i gang. Det giver dig mulighed for at optage i fuld opløsning. Derudover er der yderligere scener og special effects filtre.

Canon PowerShot S100: anmeldelser af fagfolk

Generelt modellen er meget lig sin populære forgænger, men en helt ny sensor, processor og linse udgør tilsammen en mere alsidig, hurtigere og mere kraftfuld lommeformat kamera, der kan være den perfekte dagligdags kamera til ejere af DSLR og CSC.

Blandt de største ulemper ved Canon PowerShot S100 anmeldelser af professionelle fotografer kaldes en betydelig stigning i priserne, manglen på flash-kontrol og en lille batterikapacitet. Dette reducerer i nogen grad det positive indtryk af kameraet.

Brugere rådes kraftigt til at opgradere fra Canon PowerShot S100 firmware til version 1.0.2.0, der løser et problem med den ændring af brændvidden af kontrol ringen og afbryde trådløs kommunikation, når du bruger kameraet som et adgangspunkt til iOS enheder.

Medlemmerne er enige om, at S100 har tilladt mange af problemerne med sin forgænger, herunder en svag video og fraværet af holderen og opnå bedre resultater, feature sæt og billedkvalitet.

ISO-område på 80-1600 og en maksimal blænde på F / 2.0, som imidlertid kun er mulig i vidvinkel, kan optage i svagt lys og håndholdte. Velkommen mulighed for at opnå sløre baggrunden og definition af emnet, som de fleste ejere af andre komprimerer kan kun drømme om. 5x zoom giver større dækning end S95, omend uundgåeligt at øge den maksimale blænde F / 5,9 til 120 mm. Full HD-1080p video med kontinuerlig autofokus, stereolyd og fuld udnyttelse af zoom glad fagfolk.

Er prisen retfærdiggøres?

Man får det indtryk, at al ny hardware, såsom GPS, har ført til en stigning i priserne på den fabelagtige $ 429,99. Mange vil betvivle gyldigheden af en sådan pris for en simpel kompakt kamera, men andre mener, at det er økonomisk og logisk berettiget: det er den mindste enhed med bred funktionalitet af digitale SLR-kameraer og en fremragende billedkvalitet, udfyld en elegant brugergrænseflade.