Af teknologiElektronik

Kamera Canon EOS M: anmeldelser, priser og funktioner. Hvilket Canon kamera bedre

For at besvare spørgsmålet om, hvad slags kamera Canon er bedre, er det ikke så enkelt. Dette gælder især for hybrid-versioner, som blandt alle verdens førende producenter af den japanske producent er begyndt at erobre den relevante kategori af sidstnævnte. Samtidig har denne tilgang tilladt os at vurdere de nuværende markedsforhold tilbud, til at starte deres vigtigste fordele og ulemper, for senere at gøre deres kameraer bedre end sine konkurrenter. Som et resultat, i 2012 den offentlige kamera Canon EOS M. blev indført Anmeldelser Eksperter foreslår, at til dato, er det stadig en af de mest succesfulde mirrorless modeller fra denne producent.

Design og ergonomi

Hans design af indretningen ligner den såkaldte "Soap". Mest sandsynligt, dette skyldes det faktum, at modellen var den første "sluge" selskabet i dette segment. For tarmproduktionen anvendes en magnesiumlegering, der er dækket med høj styrke plast. Kameraet fås i sort, sølv, hvid og rød versioner. Generelt kan modellen kaldes en meget ergonomisk: den er placeret i hænderne og har en lille størrelse afsats for komfortabel støtte i front.

eksternt udstyr

Kabinettet har dimensioner på 109 x 67 x 33 millimeter i bredde, højde og tykkelse henholdsvis. Vægt Model Canon EOS M uden en linse, men med batteriet installeret, er 298 gram. Disse parametre giver al mulig grund til at kalde enheden er et håndholdt kamera, især hvis du bruger ikke-stabiliseret linse. Hvis anvendelsen af en hvilken som helst anden type, vil enheden være vanskeligere og samlet. Slots og stik er placeret primært på venstre side, mens den højre kant er tom. Den berøringsfølsomme skærm er placeret på bagsiden af enheden.

Grundlæggende kontrol

Placeringen af de vigtigste elementer i kontrollen maskine var den øverste del af den. Det skal bemærkes, at den har form knapperne er meget lig almindelige taster "Soap". Ifølge mange ejere af modellen, dens betydelige fejl var manglen på en dedikeret disk, der bruges til at vælge tilstanden. I stedet drejekontakten. Med det, kan brugeren vælge mellem video filme, automatisk og kreative tilstande. Det er placeret rundt på udløserknappen. Som for PASM-modus, er det også, men dens aktivering sker via menuen på displayet Canon EOS M. Anmeldelser af mange brugere viser, at denne løsning er ikke særlig praktisk og bekvemt. Derudover indeholder den enhed, en knap for at få adgang til menuen, browsing, afspilning, samt centrale direkte start optagelse af en film.

Aktivering af alle de vigtigste funktioner i kameraet går gennem menuen, meget gerne, hvad der bruges i modifikationen EOS 650D. I denne henseende konkrete klager til enheden nej. Det er umuligt ikke at bemærke, at teknologien med en simpel ekstern kontrol fungerer ganske godt, hvilket gør det intuitivt og let at administrere, denne Canon kamera. Anmeldelse som kendere af billeder i høj kvalitet, og begyndere er mere end bevis på.

udstilling

2: er 3 Model udstyret med tre tommer touch-screen billedformat. Generelt kan vi sige, at skærmen er lavet med høj kvalitet. Fremragende skarphed leveret ved brug af teknologi Clear View 2. Under påvirkning af sollys, selv ved den højeste lysstyrke skærm væsentlige blind. Samtidig er der en mangel på ham, som blev en af de vigtigste "cons" model. Den består i mangel af indlejrede elektroniske søger. Endvidere er der også tilvejebragt mulighed for sin installation som ekstraudstyr. Skærmen er belagt oleofobisk simpel glas. Det skal bemærkes, at det ikke beskytte mod pletter, støv, fingeraftryk og striber Canon EOS M. Display Bruger model, på den anden side, viser, at tørre dem lige nok.

teknisk udstyr

Apparatet anvender en matrix af CMOS APS-C med kotrastno-fase hybrid fokuseringssystem. Med tilstrækkelig belysning giver det mulighed for at modtage billeder med fremragende farvegengivelse og en temmelig lavt støjniveau i form af 18 megapixel. Lys ISO-området er mellem 100 og 12 800 enheder. Billedbehandling indgreb processor Digic-5, som også er ansvarlig for seriel optagelse, som udføres ved en hastighed på 4,3 billeder per sekund. buffer størrelse i dette tilfælde er 17 skud i JPEG-opløsning. Det er umuligt ikke at fokusere på det faktum, at i forhold til den tidligere version af processoren er nu næsten to gange stigning i processorhastighed. Når du bruger et hukommelseskort med en kapacitet på op til 32 GB enhver forsinkelse for betjening af kameraet er ikke karakteristisk.

autonomi

batterikapacitet, der er udstyret med dette kamera Canon, er 875 mAh. Faktisk at oplade den helt fra almindelige adapter kræver lidt over to timer ad gangen. Det er nok i denne størrelse. I tilfælde af driften af indretningen med den maksimale værdi af skærmens lysstyrke, det er nok til omkring 250 rammer. Hvis vi sammenligner dette tal med de spejlvendte former, kan det beskrives som meget beskeden. Uanset hvad det var, må vi ikke glemme, at enheden er altid i LiveView mode. Som for video-optagelser, vil modellen blive helt afladet, når det 45 minutter senere.

blød

I et par ord om Canon EOS M interface, kan man sige, at det blev skabt til nybegyndere fotografer. Det faktum, at det første bekendtskab med enheden i det hele ser meget primitiv, men over tid brugeren opdager, at de forskellige indstillinger og tilstande er bugne. Efter opnåelse af billedet i forhold til det kan anvende en række forskellige filtre, der hver har tre niveau mætning. Billeder ved hjælp af dem gemmes automatisk som en separat fil. Du kan bruge dem i realtid. Samtidig ikke at nævne det faktum, at brugen af filtre indebærer sænke enhedens ydeevne.

tilstande

Mulighederne, som ændringen af Canon EOS M, er ganske enkel. Især er der tilvejebragt en kreativ, auto og videography. I det første tilfælde, skal indstillingen kamera skal udføres uafhængigt af hinanden. Brugeren kan derefter vælge de traditionelle former og scener ved hjælp af den berøringsfølsomme skærm, herunder de prioriterede områder i lukkertid og blænde. Det skal bemærkes, at modellen giver også mulighed for fjernbetjening. Når den er aktiveret, kan du være sikker på automatiske tilstande, som kameraet Canon EOS M vil vælge de optimale indstillinger på egen hånd.

Shooting videoer

Kameraet er i stand til videooptagelse 1080p en frekvens komponent 14, 25 eller 30 billeder per sekund, eller 720p ved 50 eller 60 billeder. device management er fuldstændig manuelt. Desuden kan brugeren justere niveauet for stereolyd. Specifikke ord fortjener tilstedeværelsen af input til en ekstern mikrofon. For så vidt angår den maksimale varighed af videoen, er dataene på denne ikke er angivet, selv i vejledningen. Samtidig er det nødvendigt at tage hensyn til det faktum, at have for eksempel et hukommelseskort på 8 GB, uanset den HD-tilstand, får du til at filme varig ikke mere end 22 minutter. Uanset hvad det var, at kameraet Canon EOS M har alle chancer for at blive en fantastisk tilføjelse til en professionel hjemmevideo, da kvaliteten af det fremkomne materiale er acceptabel. Samtidig selve enheden kan kaldes en komfortabel og kompakt.

Valgmuligheder

Generelt et sæt, hvor modellen leveres til private forbrugere, er standard for enhver moderne kamera. Især i kassen finder du oplader, batteri, objektivdæksel, USB-kabel, rem vedhæftet fil, og selvfølgelig brugervejledningen.

fund

Opsummering, skal det bemærkes, at kameraet Canon EOS M, hvis pris i vores land er nu i gennemsnit 525 US-dollars, er blevet ganske kontroversielt enhed. Hvis vi sammenligner den med de ændringer af samme værdi segmentet, er det muligt at finde i det en række væsentlige ulemper. Disse omfatter en meget svagt batteri, manglen på en søgeren og en bred arsenal af optik samt fast skærm. Alt dette tyder på, at enheden er konstrueret til amatører. Men hvis mødes med kameraet tættere, vil du også finde en masse positive egenskaber - en stor matrix med lav støj, evnen til at justere fokus på de operationelle parametre for skyderiet punkt, automatisk justering af det perifere belysning og lysstyrke, lille størrelse, og evnen til at operere med handsker på.