Publikationer og skrive artiklerPublikation

Hvordan at skrive en anmeldelse korrekt? Prøve oversigtsartikler

Før vi taler om, hvad der er en stikprøve gennemgang af artiklen, vil jeg gerne tale om genren. Fordi kun ved at kende sine detaljerne og sortering af sine funktioner, vil skrive en virkelig kompetent journalistisk arbejde.

Gennemgå som analytisk genre

Hvis vi drage en parallel mellem denne genre og i en hvilken som helst anden, til sammenligning, i dette tilfælde er det bedst egnet udfoldet abstrakt. De har ganske tilsvarende mål. Og anmærkninger og anmeldelser er designet til at fortælle læseren, hvad der er på spil i et bestemt produkt (afspil, film, papir), end det er interessant, hvad der er særligt bemærkelsesværdige. Alligevel genren har noget til fælles med den litterære-kritisk artikel som forfatteren en person skal have sin egen mening, hans idé, at være i stand til kompetent forklare essensen af selve arbejdet og bringe det til læserne. Dette er ikke en anmeldelse af hvilken det er tilstrækkeligt indtryk fra læsning eller scannet. Review - en mangesidet, kompleks og interessant genre. Du skal være i stand til at arbejde i det. Og det er derfor, det er vigtigt at undersøge mere end én prøve af en gennemgang af artiklen, og at lære at anvende teoretiske færdigheder i praksis.

Komponenterne i gennemgangen

Så bør du overveje, hvad der er i gennemgangen. I rollen af objektet det står en kunstnerisk fænomen, der er skabt i enhver kunstform. I dette tilfælde mener vi den revision af artiklen fra magasinet, så hjælp til hendes skriftligt vil være lige journalistisk arbejde. Det er fænomenet af massemedierne. Den artikel, som det er nødvendigt at skrive en anmeldelse, er emnet. Nu til de vigtigste opgaver. Forfatteren skal ikke kun indsende en artikel, han skal sætte pris på det, og på alle sider, hvis muligt. Dette er den vigtigste specificitet af genren - at overveje en artikel fra alle synsvinkler. Denne flerdimensionale karakter bestemmer kompleksiteten af undersøgelsen. Dette mål sætter sig, bortset fra at skærmen (i form af genren). Det er vigtigt, at forfatteren var i stand til at relatere oplysningerne aspekt af det analytiske, objektiv korrekt - subjektive. Hvis alt dette vil blive opfyldt, så kan vi sige halvdelen af genre elementer tages i betragtning.

Hvordan til at udarbejde en gennemgang

Engang blev betragtet som de vigtigste elementer i genren, kan du gå videre til den vigtigste del. Nemlig spørgsmålet om, hvordan man skriver en gennemgang artiklen. Dette er et meget vigtigt spørgsmål. Og bedst af alt, for klarhed, bringe en prøve gennemgang af artiklen, der beskriver sekvensen for præsentation af forfatterens tanker på papir. Den første ting kommer artiklen titel, navn på dens forfatter. Derefter - en beskrivelse af de vigtigste spørgsmål og problemer, som fortæller journalisten i hans arbejde. Det skal bemærkes, at en stikprøve gennemgang af en videnskabelig artikel er noget anderledes end den, som de korrekturlæsere arbejde, der beskriver magasin eller avisartikler. Men små forskelle. Hvis vi betragter det videnskabelige arbejde, er det nødvendigt ved siden af titlen på artiklen indikerer tilhørsforhold og regalier. Det tredje punkt kommer relevansen af arbejdet, og derefter - at fastlægge de vigtigste aspekter af publikationen. Endelig konklusioner om alt, hvad der er blevet sagt korrekturlæseren. Fuldstændige oplysninger om publikationer, der er forfatteren bedømmelser: det sted, hvor hans arbejde, akademisk grad, titel, navn og segl og underskrift.

stiltræk

Efter prøven gennemgang af artikler blev gennemgået, er det nødvendigt at være opmærksom på nuancerne i skrivning, publiceringsprocessen. Mange vanskelig start for at udtrykke ideen dog styret af nogle af de tips og ovenstående eksempel, kan du skrive en virkelig intelligent arbejde. Mange unge journalister er bekymrede over, hvordan man skriver en oversigtsartikel. Til at begynde at følge nogle tips ekspert anmeldere. Teksten tilrådes at anvende sådanne sætninger som "i artiklen, forfatteren fokuserer på aspekter såsom ..." eller "det korrekt analyser og med rette påpeget ..." og så videre. D. Sådanne sætninger kan ikke kun binde op tilbud indbyrdes, men også at indlede nyt afsnit. Efter hver sådan sætning omfatter udvikling af: en korrekturlæser kunne skrive om, hvordan forfatteren ser historien som han beskriver det, hvilke teknikker der anvendes til dette, hvor rig sin tale, fyldt med, om hun sammenlignes og kontrasteres. For at skrive sådan et godt arbejde, du har brug for at føle den korrekturlæser, fordi det kun på denne måde vil forstå essensen af den skriftlige og hvordan man bedst det kan bringe til læseren.

Resumé og konklusioner

Review - en meget vigtig del i enhver journalistisk arbejde. Forfatteren er forpligtet til at organisere og samle alle de ovennævnte til dem, og jo mere klart og koncist som muligt. Konklusionen er bedst at starte med ordene: "Med udgangspunkt i ovenstående kan det hævdes, at ...", og derefter straks afgive en udtalelse om, hvorvidt artiklen oplysende og nyttig for læseren, hvis det er klart, forfatteren skitseret essensen, plads eller ej, hvor godt hans stil skriftligt. I et ord - alt opsummerede og sætte dermed punkt.