Af teknologiElektronik

E-bog PocketBook Pro 912: oversigt, features og anmeldelser af ejerne

Siden udgivelsen af PocketBook Pro 912 allerede passeret et stykke tid, og det er en stor fordel for dem, der ikke kan lide at købe katten i sækken: feedback fra brugerne haft tid til at akkumulere, så du kan stole på dem til at forstå, denne enhed er velegnet til de krav eller ej. Så lad os starte.

uddannelse

Pocketbook Pro 912 Uddannelse - navnet antyder brugen af anordninger til undervisningsformål. Målet med udviklerne var virkelig et forsøg på at gøre livet lettere for de studerende. En tung rygsæk med en masse bøger, kan du nemt udskifte en lille pose med e-bog-læser. Der var rygter om en stor stat for at disse enheder, men var stadig uklart, om det var faktisk. Reformen, som resulterede i en stak lærebøger vil blive erstattet af en enkelt, let enhed tager tid. Selv valget mellem tablet og e-bog-læser med E-ink-skærm er ikke så simpelt som det ser ud ved første øjekast: tabletten er hurtigere, skærmen det - lysere, foruden så du kan se en video eller animation - dette kan også indgå i den pædagogiske proces. Selvfølgelig bliver det kortere, men er det et problem, hvis et tilstrækkeligt antal klasseværelser er udstyret med stikkontakter?

Hvorfor er der stadig papir bøger er på skriveborde? De er helt selvstændig og kræver ingen strøm, ikke bange for stød og falder, dens let nok at lave. På siderne af bøger kan du lade noter og kommentarer, og vær ikke bange for, at de "flyve væk" i tilfælde af en glitch-system. Bogen gør det nemt at arbejde med flere sider på samme tid: for eksempel i et eksempel på afgørelsen kan være at se på de regler, der er beskrevet i afsnittet, og i lignende eksempler på en anden side.

Papir tutorial - det er en bog, udvikle og udvikle sig over hundreder af år. Og arbejde med den e-bog er en nyhed. Derfor, for at en teknisk indretning "kald" konkurrere med sin papir prototype skal være perfekt.

På ydersiden

E-bog PocketBook Pro 912 - indretningen er temmelig store, faste, med en skærm diagonal på næsten ti inches. Det har en sølv grå kabinet med metallisk kant, en flerhed af funktionsknapper og pennen. Men dette er ikke bare en smuk indpakning: design model, stemmer overens med den feature-rige påfyldning.

Frontpanelet er udstyret med en fire-position joystick til navigation ring og centrale OK-knappen. Til venstre for knappen ringen lukker programmet eller vende tilbage til den forrige menu. Yderligere to knapper på højre side af skærmen: den ene, at større er ansvarlig for at spejlvende sider og færre vender tilbage til hovedmenuen eller en sammenhæng.

bekvemmelighed

Ergonomisk design: joysticket, og den side, dreje knapper passer godt i fingrene på sin højre hånd. joystick selv flyttet til venstre, så det er nemt at få de udvidede fingre. Når styre de mekaniske knapper nemmere at holde enheden i en lodret position.

Stylus til PocketBook Pro 912 er ligeledes forbundet til kroppen og beliggende nær afbryderknappen, hvilket giver mulighed for tre typer af presning: double, lange og korte. På hver sådan kommando kan tildeles en funktion eller forlade standardindstillingerne. I øverste venstre hjørne er en lille trådløs switch. Nederst er et par små højttalere. til PocketBook Pro 912 tilfælde ikke er altid inkluderet i leveringen, bør dets tilstedeværelse eller fravær straks tjekke med sælgeren.

fyldning

Indre indretning Pocketbook Pro 912 giver brugeren mange funktioner og fleksible muligheder. Det er praktisk at sætte op og "Hovedmenu", som består af to nødvendige dele, og mere forbundet til din smag widgets. Obligatoriske felter er "Desktop" og "Sidste åbnes". Og e-bog-læser er udstyret med en gyro sensor, så skærmen roterer automatisk, men denne funktion kan deaktiveres.

I "Desktop" på forskellige orienteringer er altid ni point, "Indstillinger", "Søg", "Billeder", "Musik", "Dictionary", "Programmer", "Notes", "Foretrukne" og "Bibliotek.

Widgets sig selv, deres antal og placering af de "Main Menu" emner, som du kan ændre i indstillingerne ved at vælge "Udseende", og i det - "Hovedmenu". Og hvis der er at vælge de "Emner", kan du skifte til din smag desktop temaer. Der er tre temaer. Emne Uddannelse ændrer markant design, ikke kun i visuelle udtryk: når det er valgt i "Main Menu" der er sådanne undersektioner som "Bøger", "Abstract", "Dictionary" og widget "Kalender" ændres til "Tidsplan" og viser tidsplanen dags dato. Hertil kommer, det er tilgængeligt en ny widget kaldet "Oplysninger om den studerende." Widget "Tidsplan" viser en praktisk tidsplan for ugen, og i de små kalendere på toppen, du kan ændre uge, men det er ikke klart, hvad de skal gøre med denne tidsplan. Men der er en mulighed for at bruge enheden i uddannelsessystemet. Måske, hvis modellen er udviklet, vil det være en fremragende erstatning for en stak papir lærebøger.

E-bog-læser er udstyret med trådløs internetadgang. Hvis skolen øver elektronisk akkompagnement, kan PocketBook Pro 912 blive indbygget i systemet til automatisk at synkronisere via internettet. Det vil øjeblikkeligt modtage en tidsplan for at indlæse de nødvendige lærebøger og andre opgaver.

multitasking

Widgets i e-bog-læser kan ikke kun swap eller forlade mest nødvendige: næsten hver eneste af dem giver for sine interne indstillinger. Men den væsentligste forskel mellem Pro 912 fra mange andre e-bøger - er multitasking. Enheden er i stand til at åbne flere filer (som en bog eller bare en mappe eller et program), skifte mellem hvilken brugeren kan et enkelt klik af pennen på ikonet i bunden af skærmen. Du kan også indstille denne funktion til eventuelle mekaniske knapper.

bøger

Eventuelle formateringsmuligheder tilgængelige i genvejsmenuen, der kan tilgås ved at trykke på OK-knappen på joysticket (midterste knap) eller klik pennen på siden. I listen herunder kan du ændre skrifttype, typografi, størrelse, linjeafstand og størrelse af felterne. Der findes også tændt eller slukket indstilling definition afsnit orddeling. Det er disse indstillinger giver dig mulighed for hurtigt at bringe e-bog kan læses look. Frem for alt i de samme kontekst menu tilgængelige søgefunktioner i teksten, tekst-til-tale, hoppe til indholdsfortegnelsen eller gå til opfordringen fra ordbogen, oprette noter, bookmarking.

Inden du opretter interessant, vil systemet give brugeren en lille notat, der beskriver tilgængelige funktioner, herunder at bevare alle de noter i synopsis af bogen, bevare bestemt område på siden som et billede viskelæder sletning blyant linjer eller selektionsmarkør, tegning i bogen udvælgelse tekst markør. Alle de billeder, kommentarer, tildeling og andre aktioner i pennen er gemt i bogen automatisk. For at gemme det valgte område som et billede vises dialogboksen. Når du har gemt alle noter og markeringer sendes til en side med indholdet af bogen. Bekvemt også det faktum, at de tegninger og gemt i området er repræsenteret i form af billeder og tekst, fremhæve pen, og er i tekstformat og er tilgængelig for yderligere redigering eller korrektion.

PDF og DjVu

Valg af tekst er ikke tilgængelig for bøger i PDF-format. Her er der kun tegninger og noter "i margen", lavet med pennen, og, selvfølgelig, gemme det valgte område. I bøger format DjVu noter er ikke tilgængelige på alle, kun mulig tildeling del med den efterfølgende besparelse i et billede.

For sådanne filer er forskellige, og kontekstmenuen: skrifttype indstillinger og formatering er ikke, men der er fleksibilitet til at vælge omfang og siden output til skærmen. Skitser, udvælgelse og noter sendes til afsnittet "Noter". Fra denne liste, kan du åbne en bog, gå til dens indhold. Dette afsnit indeholder nogle drift med alle de noter i en bog som helhed.

Temaet for Education afsnittet "Noter" præsenteres i form af "Resuméer".

Fordele og ulemper

Efter at have overvejet det eksterne og interne udstyr, kan vi med sikkerhed sige, at PocketBook Pro 912, hvis prisen starter ved seks tusinde, fuldt berettiget pengene. Ejerne erkender, at det er magtfulde i tekniske termer, er det udstyret med nyttig software. For at bruge den offentlige transport mere bekvemt at mere kompakte modeller, og Pro 912 er relevant til daglig brug i hjemmet, der er nem at lange rejse. Dette gælder især PDF og DjVu formater; Mange brugere har rapporteret, at ikke alle e-bog-læser til at klare deres god skærm, og alt er op til par. Batteriet er nok til syv tusinde flippe, så selv opladeren ikke behøver at tage en ferie.

Der er også negative anmeldelser af PocketBook Pro 912. Mange mennesker tager fordel af e-bog af denne model, opmærksom på, at ikke kun behøver at vænne sig til interfacet, men også til de mekaniske komponenter. Således den side knapper til drejning, præsenteret i form af store knapper, der nemt kan skade håndleddet mens pennen. Den afbryderknappen er også stort og let at trykke, ligger ved siden af den vedhæftede fil til den stylus. Stylus sidder stramt i stikket, selv når man drejer eller ryste det ikke falder, men, og også fjernes med lille indsats, så du kan ved et uheld røre på afbryderknappen.

For nogle store minus var temmelig lange svar af skærmen (stadig ikke sammenligne med en touch-screen tablet eller telefon). E-bog-læser reagerer på pennen er ikke så hurtigt som vi gerne vil, men på fingrene reagerer ikke på alle. En del af ikoner og ikoner for lille til selv pennen, hvilket er særligt vigtigt for folk med nedsat syn. Dette problem kan løses ved ansættelse af kommandoer til mekaniske knapper.

På trods af et tilstrækkeligt antal ulemper, er den generelle opfattelse folk draget til den positive side: det er fleksible indstillinger og nem betjening, noter og oversigter, ordforråd, voice tekst, evnen til at oprette forbindelse til internettet, for ikke at nævne design og overordnede byggekvalitet. Modellen er ikke den nyeste, er nu tilbage i flere mere adræt kolleger, men deres pris er nogle gange højere næsten fordoblet.