Den bedste serie om Anden Verdenskrig: rating og anmeldelser

I denne artikel, er læserne inviteres til bedømmelse af tv-projekter, som omfatter den bedste serie om Anden Verdenskrig. De afspejler ikke kun den heroiske saga om selvopofrelse og heroisme almindelige mennesker, men også de bataljon malerier fortæller om de mange slag og slag. Nogle af de mest foretrukne tilskuer serie om Anden Verdenskrig - en tavs melodrama, som fortæller den gribende, vælter sjæl historie. Men til hvad genre eller omfatte militær serie om Anden Verdenskrig, han sikkert er en fremragende projekt.

Et kig på rækkefølgen af de bedste bands, der giver os mulighed for at lære mere om den rystende katastrofe, der fandt sted i det 20. århundrede.

"The Interpreter"

Fire serier af denne film, som blev udgivet i biograferne i 2014, begynder vores liste, som omfatter den bedste serie om Anden Verdenskrig. De afspejler historien om, hvordan almindelige, upåfaldende mennesket blev en helt.

TV-projektet fortæller historien om en simpel underviser i kemi - Andrei Petrovich Starikov, som stak tilnavnet "Charlie Chaplin". Denne ganske almindelig mand bor i et gammelt hus, en brønd, sammen med sin mor og kone. Sine naboer, hvormed det er børn, er brogede international sammensætning. Blandt dem er jøder, ukrainere, armeniere, tatarer og russisk. Men det velkendte og den målte livsstil drastisk ændrer ankomsten af tyskerne ...

Erindrer den mest mindeværdige serie om Anden Verdenskrig, er det muligt at lave en entydig konklusion, at projektet ikke er ligesom de fleste af dem.

Hovedpersonen i filmen "The Interpreter" er ikke sverhsoldata sovjetiske hær. Han er en regelmæssig lærer, der er tvunget til at arbejde for tyskerne. I filmen, der er ingen traditionelle militære emner skyderier. I dette tilfælde har hovedpersonen ikke udføre tophemmelig opgave kommando.

Hvis du ser forskellige russiske serie om Anden Verdenskrig, er det værd at bemærke, at dette forbliver i hukommelsen i lang tid. Den første følelse, der bevirker, at filmen - forvirring. Efter alt, for mange, især for den yngre generation, Anden Verdenskrig er en smuk historie, og dens centrale billede - en soldat, der stolt og selvsikkert bærer banneret af den kommende sejr.

Men forfatterne har skabt, uden tvivl en ny film, introducerer tilskueren til tragedien af det 20. århundrede, efter at have præsenteret det uden nogen udsmykning. Dette giver os mulighed for at forstå, hvad folk var bange for ikke kun på slagmarkerne eller i produktionen af intelligens. De stod op foran en farlig valg og tilsyneladende forbeholdt dem daglige dimensioner.

Hovedpersonen i filmen "The Interpreter" - Andrey Starikov - en god beherskelse af det tyske sprog. Under krigen forblev han i sin hjemby Taganrog, som var besat af tyskerne. Snart nazisterne tilbød at lærerens arbejde i hovedkvarteret for oversætteren. Giv den op for Starikov var ensbetydende med selvmord.

Tilsyneladende simpel kemi lærer og under krigen, til at leve deres målte liv fortsatte. Han har, på trods af besættelsen, har et godt job. Men han er villig til at betale mere (men ikke hans liv) til at opgive det. Og det til trods for, at de "kolleger" Andrew ikke dumme, og nogle gange venlige mennesker. Men Starikov opdager, at de under ingen omstændigheder ville hans medarbejdere. Og det holder på arbejde denne stille mand i hans familie, hvor den forventede afslutning. Og oversætteren af de tyske hovedkvarter ved ikke, hvor meget længere han vil være i stand til at glæde sig over det faktum, at hans slægtninge er med ham. Selvfølgelig, når han tager alt for at fortsætte med at leve som før. , Krigen skal dog til side med enten hvid eller sort. Man tolererer ingen halvtoner. Før eller senere krigen tvinger folk til at tage stilling. Men til tider før, at han skal gå med alvorlige test.

Filmen viser tydeligt den tvetydige holdning af den lokale befolkning til dem, der samarbejder med de nye myndigheder. Og det er ikke kun voksne, men også tidligere elever Starikov. I denne henseende forfatterne af tv-projektet har bestået de psykologiske stemning, der har udviklet sig omkring personen, når morer børn gangart Charlie Chaplin. Hele kæden af tragiske begivenheder fører Andrei at forstå, at for at holde sig ude af det er simpelthen umuligt. Meget relevante del af plottet var en fælde, som pludselig smækket på benet af en tolk. Meget kompetent og kunstnerisk levende idé af mini-serien var vej til at blive en lille uanselige mand i en rigtig helt.

Anmeldelser til filmen "oversætter", og emnet blev behandlet i sin musik. Det er undertiden kaldes avantgarde og god transmission naiv og oprigtig karakter af helten, samt stemningen i hele billedet. Sommetider blød musik som gør noget forsøg på at gå i marts. Dette bekræfter kun, hvad der er kommet til byen en krig - ikke for helten i filmen. Han er bare involveret i det, fordi der ikke er noget alternativ.

Generelt anmeldelser af film kritikere og publikum, filmskaberne har med succes klaret sin opgave. De gjorde hver person er involveret i at se deres billeder, genopleve historien har vist, at opleve hvert øjeblik.

Den militære serie om Anden Verdenskrig var en vidunderlig teledebyutom direktør Andrew Proshkina. Grundlaget for dette projekt sætte historien om den franske film "Den gamle pistol", der fortæller historien om den rasende intellektuelle. Den vigtigste rolle i filmen overbevisende spillet Vitaliy haev. Feedback fra publikum og kritikere, skuespilleren glimrende klaret hans dramatiske rolle.

"De bataljoner bliver bedt om at fyre"

I 1985 blev han løsladt mod en sovjetisk mini-serie om Anden Verdenskrig. Liste over de bedste af sådan tv-projekter er det umuligt at forestille sig uden denne film. Efter alt, han har en unik sammensætning af aktørerne og publikum en imponerende store scener.

Filmen "De bataljoner bliver bedt om at fyre" med tillid kan være i rækkefølgen, som omfatter den bedste serie om Anden Verdenskrig. Efter alt, i hjertet af hans historie - en af de mest afgørende faser af kampene. Serien fortæller historien om passage af tropper fra den sovjetiske hær Dnjepr. Handlingen foregår i 1943, før de to trupper søger at komme på floden, besat af tyskerne. Formålet med denne ødelæggende indsats er at aflede de fjendtlige styrker med held kaste opdelingen på et strategisk vigtigt punkt for vores hær - byen Dnjepr. I første omgang kommandoen blev forsikre bataljon til støtte for deres kast luft og artilleri ild. Imidlertid har en pludselig opstået af planen undergået væsentlige ændringer.

Mange af serien om Anden Verdenskrig var den tilpasning af litterære værker. Jeg var ingen undtagelse og TV-projektet. Det blev taget på en roman skrevet af Yuri Bondarev.

Mini-serien "De bataljoner bliver bedt om at fyre" blev den første i den hjemlige filmindustri, rejst spørgsmålet, diskussion af, som fortsætter den dag i dag. Det berører behovet for enorme tab af menneskeliv i det sovjetiske folk, der fandt sted i denne frygtelige krig. Eller måske deres værd at undgå, viser kompetence og raffinement i planlægningen af kampoperationer? Og vores hær ville være kommet til en sejr, hvis generalerne ikke ser på mænd som "kanonføde" eller som tandhjul, mindlessly udfører det mest absurde ordrer kommanderende struktur? Dette spørgsmål blev rejst af en helt Aleksandra Zbrueva - slaget kaptajn Ermakov. Han mirakuløst overlevede, passerer blodig nedslagtning i kampen med de langt overlegne kræfter fjenden. Kaptajnen, som mistede mange af deres kammerater, dristigt kastede i lyset af den øverstbefalende division, der sendte dem til deres død, hårde ord om hans ligegyldighed over for mennesker og afstumpethed og tilføjer, at hans umiddelbare chef ikke kan kaldes anstændigt.

På det tidspunkt, Roman Bondareva rangeret som en særlig litterær retning med hånlige betegnelse "Trench sandheden." Kritikere mente, at man ikke kan stole på en udtalelse fra en simpel soldat, der kender noget om de fremsynede og kloge design af kommando. Hvilke planer Imidlertid ville koste de militære embedsmænd, hvis personalet ikke viste ægte heltemod og mod?

Før publikum af filmen "De bataljoner bliver bedt om at fyre" tager en hel række mindeværdige og levende billeder af officerer og soldater. Desuden er hver person begavet med sin gejst, sin unikke træk. Ved udgangen af filmen i livstestamente ikke alle helte. Dette er den barske virkelighed en brutal krig, som dygtigt og ærligt vist i filmen, instrueret Aleksandrom Bogolyubovym og Vladimir Chebotarev.

"Stillehavet"

Den fortsætter vores bedømmelse af den amerikanske tv-serie om Anden Verdenskrig. Han blev løsladt i 2010 og fortalte publikum om de kampe, der førte de amerikanske marinesoldater i Stillehavet, nemlig på øerne Okinawa og Iwo Jima. Deres opgave var at beskytte dem mod det japanske angreb Australien.

"Stillehavet" - en serie om Anden Verdenskrig (USA), som afspejler livet af tegnene op til udbruddet af fjendtlighederne og efter dem. Filmen viser tydeligt de tegn, deres indre verden, og beskriver den sædvanlige livsstil for soldater.

Ligesom mange serie om Anden Verdenskrig, mønstret gør oplevelsen for både tegnene er meget nære venner.

I udtalelsen fra mange seere, efter at have læst, at filmen blev skudt af amerikanerne, ser det modvilligt opstod. Efter en gennemgang af landet på deltagelse i Anden Verdenskrig var anderledes end vores. Denne frygt blev bekræftet i den første serie af film. I dem, som forventet, de tapre helte af krigen viste sig uovervindelige magt i den amerikanske hær. Men med udviklingen af plottet seeren mere og mere begynder at synke ned i atmosfæren af de begivenheder, mindre tænker de små detaljer. Overvejende showet og gør hele overgivelse til de begivenheder, der finder sted på skærmen, for at leve sig og sympatisere med heltene, både forfærdet føles forfærdelig krig. Apoteose af begivenhederne er beskrevet ovenfor indtræffer i 9-serien, der ser på én gang.

Serien bør undersøges på begge sider. Kun i dette tilfælde kan vi tale om et fuldstændigt billede. På den ene side er filmen beskrevet af den amerikanske bytovuha, som ikke blot kedeligt publikum, men har ikke i sig selv nogen betydning. På den anden - bør forfatterne af billedet have ros for de fremragende shot fjendtligheder, der påvirker dens omfang og klamrer sig til sjælen. Her hav af blod og flyvende snavs knolde efter eksplosionerne, gorgeous sceneri og omstrejfende kugler. Alt dette fortjener den højeste ros.

Instrueret af D. Podesva, K. og D. Franklin Nutter kunne godt formidle ånden i hæren og den fremherskende stemning i det. Tosca inaktivitet, sjældne øjeblikke af glæde, sorg afsked med familien hjem, samt samhørighed og enhed af holdet, der ikke bliver træt bandy endeløse kasernebygninger vittigheder. Og alt dette er overlejret en sand rædsel af krig, fuld af menneskelig usikkerhed, stående bare et skridt væk fra hans død. Levende afspejlet i filmen, og frygt for det ukendte, og den endeløse rædsel for døden og den ene og den anden krigsførende. På forsiden af krigen i filmen vist så tydeligt, at nogle af de begivenheder beskueren ser som at være i skyttegravene med de tegn og følelser overfyldte fra brusende bølger af frygt.

"Heteroseksuelle større Sokolova"

I betragtning af den mest populære russiske militær serie om Anden Verdenskrig, er det umuligt ikke at nævne filminstruktøren Bakhtiyor Khudoynazarova. Han tog sin konfrontation med skurken historie kaldenavn Kors (ved Filipp Yankovsky spillet) og større sovjetiske kontraspionage Sokolova (skuespiller Andrei Panin).

Handlingen finder sted i september 1939, da Anden Verdenskrig begyndte. Major Sokolov kom til Krim at detektere anti-sovjetisk intelligens netværk af terrororganisationen (EMRO). Lederen af den russiske General Military Union Kaptajn Semenov (Cross).

Når hovedpersonerne var hvide officerer. Men i 1917 de skiltes måder - Semenov og Sokolov var på modsatte sider af fjendtligheder. Selvfølgelig, de kender hinanden, ved, at hver af dem repræsenterer den oppositionel organisation. Men på trods af ønsket om at gøre op med fjenden, er de ikke travlt med at udføre sætningen. Både Falcons og korset, meget gamblers. De er ved at opbygge et komplekst spil, at føre til døden af hele systemet af modstanderen. Chancerne for begge er næsten lige. Imod velorganiseret netværk af agenter EMRO Sokolov sætter kvindelige spejdere indsamlet fra uerfarne piger.

I udtalelsen fra kritikere, skaberne af serien viser bare alt, hvad hans publikum, hvad der skete i de år. Ingen indførelse af udtalelser i denne film er ikke.

Det var det sidste billede af Andrei Panin. Denne skuespiller fra Gud kunne ikke dosnyal i serien i forbindelse med dødsfaldet. Derfor er historien om filmen blev ændret en smule af forfatterne.

"Submarine"

Hvis vi betragter serien om Anden Verdenskrig i udlandet, skal den liste over de bedste helt sikkert være en film, instrueret af Wolfgang Petersen. Denne filmproduktion Tyskland, England og Frankrig.

Projekt dekorerer dem film, tv-serier om Anden Verdenskrig, der fortæller om hverdagen for sejlere. Handlingen foregår i en tysk ubåd under en konfrontation med den britiske flåde kritomarina. Forfatterne viser tydeligt publikum livet af kogende inde i ubåden, dets sammenhængskraft og modige mænds hold, hans kamp med elementerne og den konstante trussel om døden udgøres af britiske destroyere.

I udtalelsen fra kritikere, filmen "Submarine" var et fuldgyldigt tv-version, fuldt og levende lysende genstand for militære ubåde. Intet under showet seks gange nomineret til "Oscar", herunder for det fremragende kamera arbejde (den dynamiske virkning af seks timers film foregår i et snævert rum under vandet, båden).

I 1983 blev filmen forbudt. I nogen tid havde han ikke gå til skærmen af ideologiske årsager. Det faktum, at serien har vist sine helte-tyskere som almindelige sømænd, der anvendes som "kanonføde", og ikke som de onde nazister.

"Apostlen"

Meget interessant og spændende, mange serier om Anden Verdenskrig russiske krig. En af disse er uden tvivl den "apostel", filmet i 2008 direktør Yuriem Morozom, Nikolai Lebedev og Gennadiem Sidorovym.

Filmen begynder med historien om, hvordan, i begyndelsen af krigen var der en mislykket landing på det område af Sovjetunionen tyske spion. Saboteur, beslaglagt af NKVD, dræbt under forsøg på at flygte. Tysk spion vendte russiske kingpin, der ved et uheld forblev i det besatte område. Før NKVD opgave i at afdække fjende intelligens netværk. Til dette formål KGB vendte sig til tvillingebror kingpin - en simpel landsby lærer. Han tog pladsen fra den afdøde og begyndte at foretage en dødbringende mission.

Serien var en fordel Yevgeny Mironov (han spillede begge brødre). I dette tilfælde, kritikere bemærke hans imponerende tilskuer dobbelt udgang så forskellige tvillinger. Prydede showet og spillet Nikolay Fomenko, der skabte billedet af NKVD kaptajn og Aleksandra Bashirova - Russisk afhopper.

Hele historien foregår på baggrund af at køre Anden Verdenskrig. Men syntes han løsrevet fra hende. Serien fortæller historien om en udvalgt gruppe af helte. Det er grunden til den kritik, der er nævnt det historiske mønster, detektiv genren, der påpeger, at det er en sand spion thriller. I filmen sæt af grunde og drejninger, så beskueren næsten til den bitre ende ikke forstår, hvilken af de tegn er en ven, og hvem der er fjende.

"Mussolini and Me"

Denne serie beskriver historien om sammenbruddet af diktator af Italien, der fortalte sin datter Edda. Filmen viser tydeligt placeringen af Mussolini, som opstod under de dramatiske begivenheder adskilt ham fra hans familie. Diktator kun støtte dedikeret til ham sin kone, og hans unge elskerinde. Samtidig, Mussolinis datter Edda føler had, hvis mand var den væsentligste årsag til anholdelsen og faldet i den fascistiske marionet.

"I juni, 41.»

Der er en serie om Anden Verdenskrig (russisk og udenlandsk), plottet som er en kærlighedshistorie. Disse malerier kan tilskrives bånd "i juni 41 th", som blev udgivet i 2003. Den dramatiske historie, som hun fortalte publikum, vendte i de tidlige dage af Anden Verdenskrig.

Så Rosa Ashkenazi - tyve unge amerikanske - ankom hjemme hos sine forældre i en lille hviderussiske landsby. Hun besluttede at forberede det musikalske materiale af den lokale folklore, som ville komme i handy, når du opretter en Broadway musical. 20 juni, 1941 hun ankom i Zhdanovichi. To dage senere, tyskerne, opfange en del af det område af Hviderusland, gennet landsbyboerne i en synagoge og brændt levende hjælpeløse mennesker. Rosa næppe undgik døden. Sammen med en officer af den sovjetiske hær Ivanom Antonovym, der overlevede efter nederlaget i hans bataljon, hun gør intet forsøg på at indhente den tilbagetog i landet til fronten. Mellem de tegn bryder ægte kærlighed ...

Filmen er instrueret af Mihailom Ptashukom. Det er en fælles produktion af russiske og amerikanske filmskabere.

nye film

Serien om Anden Verdenskrig i 2016 stillede et helt nyt niveau af dækning af de tragiske begivenheder, der fandt sted i det 20. århundrede. Skærmene er blevet mere sjældne på display lav kvalitet film.

Sæber samme om krigen i nyere tid er meget populær blandt tilskuere end filmprojekter om politiet og gangstere. Dette er ikke nogen tilfældighed. De militære serie lå betydelige budgetter for brug af denne teknologi, autentiske genstande og kostumer.

serien "Bestil" kan isoleres fra de mest interessante nyheder i 2016. Hans historie dækker begivenhederne i 1945, da landet fejrede sejren, og nogle i Kina og Manchuriet forbliver under reglen om fascistiske Japan. Soldater fra den sovjetiske hær, loyal over for sin pligt som en allieret, vil komme ind i kampen med en grusom og meget stærk fjende.

En anden interessant episode - "The Final Frontier". Det er timet til 71-årsdagen for Victory. Filmen er dedikeret til heltemod af Panfilov. Disse unge mænd, der lige var taget ind i rækken af den sovjetiske hær skal forsvare Volokolamsk motorvejen for at forhindre nazisterne til Moskva.

dokumentarfilm

I 2008 screener ud på billedet, taget i fællesskab af den polske og britiske filmskabere. Denne dokumentarserie om Anden Verdenskrig. Cyklen, kaldet "World War II: Behind Closed Doors", fortalte publikum den sande historie om, hvordan Stalin stødte sammen først med nazisterne, og derefter - Roosevelt og Churchill. Forfatterne klart oplyst genstand enorm indflydelse af disse begivenheder på forløbet af Anden Verdenskrig og skæbne efter krigen europæiske stater.

Seerne bekendt med showet ufattelige tragiske kendsgerninger, som blev taget fra arkivmateriale. tydeligt afslører også de begivenheder, der påvirkede den skæbne efterkrigstidens verden.