De bedste film af Lovecraft: liste, rating, beskrivelse og anmeldelser

Govard Fillips Lavkraft - en mester i rædsel af det tyvende århundrede, komme op med noget virkelig nyskabende og skræmmende. Værker af en af stifterne af en ny tendens i genren rædsel litteratur af det tyvende århundrede, og stadig inspirere filmskabere til at optage film nedkøling. Lovecraft film er yderst vanskeligt at videregive de Chthonic skærmen uerkendelig horror litterære værker kun taget kinoremeslenniki ærværdige forfatter. Finest time kom forfatteren efter hans pludselige død i 1939 af hans opuses blev udgivet i bogform. Govard Lavkraft, film, hvor bogen er fjernet i dag, og kom op med en markant og unik mytologi, der eksisterer lige nu på egen hånd, sammen med Theogony Egypten, Mesopotamien eller Sumer.

Baseret på værker

Ifølge værker af forfatteren skabt over 85 film og omkring to dusin videospil. Spil og film på HP Lovecraft i det overvældende flertal er dukket op i de seneste to årtier. Retfærdigvis skal det bemærkes, at et imponerende antal af dem er ikke en skærm, i mange horror film kun brugte navnet eller navnene på fiktive forfatter. For eksempel, i udkastet Lucio Fulci - italiensk gyser "City of the Living Dead" - et sted, hvor de udfolder sig skræmmende begivenheder, kaldet Dunwich, og alle kender den bog med magiske trylleformularer i filmen af Sam Raimi er under inspirerende titel "Evil Dead" kaldet "Necronomicon". Film, filmet på individuelle værker, meget mindre, men det er ganske velkendte film. Lovecraft vovede at filme sådan fremtrædende horrormeykery som Stuart Gordon, Guillermo del Toro, Dan O'Bannon og andre. Passe ind i en enkelt publikation al kinopostanovki af forfatteren ikke er muligt, derfor er det nødvendigt at begrænse de mest berømte film.

list tilpasninger

Opremse film på Lovecraft, en liste over som består af tredive film, er det værd at nævne de mest kendte:

• "I Mouth of Madness" (vurdering Kritikere IMDb: 7,20).
  • "Beyond Re-Animator» (IMDb: 5,90).
  • "Risen» (IMDb: 6,40).
  • "Hæmoglobin» (IMDb: 3,80).
  • "Dagon» (IMDb: 6,30).
  • "The Dunwich Horror» (IMDb: 5.40).
  • "The Call of Cthulhu» (IMDb: 7,40).
  • "Uden» (IMDb: 6,80).
  • "Book of the Dead» (IMDb: 5,70).
  • "Cthulhu» (IMDb: 4,70).
  • "Bride of Re-Animator» (IMDb: 6,20).
  • "Uudsige- horror 2» (IMDb: 5,20).
  • "Unævnelige» (IMDb: 4,90).
  • "Curse» (IMDb: 4,90).
  • "Redning» (IMDb: 7,30),
  • "Skjult rædsel» (IMDb: 4,70).
  • "Dunwich Horror» (IMDb: 3,80).
  • "Die, Monster, Die» (IMDb: 5,60)!.
  • "Slot Freak» (IMDb: 5,90).
  • "Color fra Dark» (IMDb: 4,70).

mystiske rædsel

Først blandt screen tilpasninger af værker af forfatteren af en horror film "Enchanted slot" (rating på IMDb: 6,80) instrueret af Roger Corman. Grundlaget for mønstret af plottet sætte den gotiske roman, "The Case of Charles Dexter Ward", skrevet af forfatteren i 1927.

Fortællingen introducerer seeren til hovedpersonen - en sort magiker, en troldmand, tilintetgjort beboerne i Arkham i det XVIII århundrede, der forsøger at komme tilbage fra de døde, reinkarneret i hans afkom, også transporteres væk i det okkulte. Filminstruktør Rodzher Korman, fjerne rædsel, afhænger i høj grad på arbejdet i den nævnte litterære geni, filmen udtrykte tydeligt forfatterens generation fantasi forfatter med en kult Figuring frygtindgydende guder, magiske Necronomicon, en henvisning til Yog-Sothoth og Cthulhu. Alt andet i filmen stjernespækket Corman kult aktører, der gennemfører Vinsent beder og Lon Cheyni, Jr., og yderligere monologer blev skrevet af den daværende unge og obskure af Francis Ford Coppola.

Film efter Lovecrafts bøger stjernespækket verdens førende filminstruktører: Dan O'Bannon, som gav fans den legendariske gyser "The Return of the Living Dead" i 1992 også indført forfatterens version af filmatisering af romanen "The Case of Charles Dexter Ward" - filmen "The opstandne» (IMDb: 6.40) . Ifølge kinoekspertov, i modsætning til afkom Corman hans behandling ikke var mystisk, gotisk horror, filmen viste sig en rigtig blodig papirkurv med pinefulde skeletter og blodtørstige zombier.

Historier om den dødfødt tvilling

Romanen "The Dunwich Horror" sat i historien om filmen tre gange: i 1970, 2006 og 2009. I 2006 i udrulningen festivalen kortfilm i 1970 og 2009 - spillefilm. Lovecraft, denne gang forsøger at bevæge sig i filmen Daniel Hailler og Lee Scott.

I 1970-versionen instrueret af Daniel Hailler før allerede picturized lavkraftovskuyu roman "The Shining udenfor" (maleriet "! Die, Monster, Die"), Tæt nok til den oprindelige kilde levet omhyggeligt at formidle atmosfæren af historien i gyserfilm "The Dunwich Horror» (IMDb: 5.40) . Som en førende skuespiller blev inviteret af Din Stokuell, kendt publikum til filmen "Quantum Leap" og "The Langoliers". Imidlertid har kritikere taget kontroversielle film, beskylder skaberne i tab af handlingen i intriger og træg under aktionen. Selv for en tidsperiode sæt var alt for dårlig, og animation indsættelse forstyrre mystisk stemning - latterligt.

Forfatterens version af Scott

Telefilm skabt af Lee Scott, iscenesat for sidste gang mere end et dusin low-budget horror film, adskiller sig en retfærdig kopi af en litterær kildekode, og derfor har en rating på IMDb: 3,70. Handling bevidst moderniseret, i stedet for en dødfødt tvillingebror af hovedpersonen synes forårsaget af en dæmon, men på hele plottet grundlag overlevede: en dyster palæ, mærkelige familie, følsomt vogter hans hemmelige monster, der kræver løbende menneskelige ofre. Ifølge kinoobschestvennosti, Scott væsen ligner en typisk (i form af plot) horror, HP Lovecraft forfatterens individualitet i det meget mindre end traditionelle horror bevist træk.

Den mest loyale tilhænger

Den mest trofaste beundrer af Lovecraft blev en filmskaber Stuart Gordon, skabt på grundlag af værker af forfatteren fem film. De mest kendte erhvervet tre: fjernelsen af historien "Herbert West Recovery" film «Redning» (IMDb: 7,30), på romanen "Ud over at være" thriller "Outside» (IMDb: 6,80), baseret på historien 'Skyggen løbet Innsmouth' rædsel "Dagon» (IMDb: 6,30).

"Rescue" er debut af instruktøren, der tidligere arbejdede i teatret. Filmen blev oprindeligt placeret som en pilot episode for tv-serien. Ifølge eksperter, censuren filmskabere, fra en litterær kilde Produktion tog grundlag - identiteten af den centrale karakter, en skør geni, der har besluttet for enhver pris at besejre døden. Plottet udfolder sig i moderne Chicago. Koncentrationen af papirkurven i udkastet Gordon overskredet alle acceptable normer så (grundlæggende påfyldning bånd var blodig lemlæstelse), at producenterne har besluttet ikke at give resultatet af censur bedømmelse udvalg. Men båndet i løbet af et øjeblik er blevet ophøjet til status som "klassisk horror" og modtog tre efterfølgere: "Bride of Re-Animator", "Beyond Re-Animator" og "Resurrection" (bedømmelse af billeder givet ovenfor).

Gordons andet projekt

Ikke alle de film baseret på værker af HP Lovecraft i graden af vanvid af relevant litteratur kilder. Men den rædsel "udefra", i erkendelse af de førende kritikere, er en undtagelse. Filmen plot krøllet rundt om bilen for at åbne en portal til andre dimensioner. Men videnskabsfolk fagfolk, begået en hidtil uset opdagelse, ikke forudse, hvad der ville være konsekvenserne af et dristigt eksperiment. Monstre, som var den umiddelbare til vores verden otgryzli hoved chefforsker-opfinder og bragt til at tænke på de andre ulykker. Dette er en af de film, som er en førende tema i værker af forfatteren - et sammenstød med det ukendte.

Den tredje arbejde

Den tredje film af Stuart Gordon kaldet "Dagon" internationale filmkritikere henvist til som en af de mest succesfulde forsøg på at overføre teksten til Lovecraft til det store lærred. Initiativet af fortællingen, i princippet er traditionel: et par hovedpersoner Barbara og Paul skæbnebestemt til at finde sig selv på en fjerntliggende ø beboet af mærkelige indfødte. Da det viste sig, alle af den lokale befolkning tilbeder havet gud Dagon. Barbara, samt andre, forventer lidet misundelsesværdig skæbne: det var snart skal bruges som en inkubator for væksten af befolkningen. Heroes, selvfølgelig, der forsøger at flygte, og det er praktisk muligt. Lykkelig slutning i historien vil ikke. Heri ligger den vigtigste uoverensstemmelse med lavkraftovskoy roman.

Gordon to gange trak inspiration fra værker af forfatteren. Ifølge historien, "Cast Away" i 1985, tog han sin rige øjne blodige voldelige film "Castle Freak" i 2005 for tv-serien "Masters of Horror" episode filmet på romanen "Drømme i Witch House".

Foruden skraldespanden

Baseret på opus "Skjulte horror" horror Peter Svateka en meningsfuld titel "Hæmoglobin" (1997) betragtes som en af de bedste tilpasninger af den foreliggende. Fortællingen introducerer seeren til hovedpersonen - en efterkommer af næsten degenerere som følge af mutationer på grund af indavl art. Den unge mand lider af en genetisk sygdom, og sin afdøde meget tæt, så han kommer til øen, i en gammel familie palæ, for at finde ud af mere om deres forfædre. Billedet lige præcis skal være den primære kilde; undtagen mystiske overtoner, udtalt tragisk dramatiske side af historien. Det kan ikke prale af alle de filmatisering af Lovecrafts film. I filmen, stjernespækket store aktører - Roy Dupuis og Rutger Hauer.

Der er en anden variant af den samme litterære opus - "Skjult terror" en film instrueret af Kortni Dzhoyner Et interessant faktum er opfattelsen, at den vigtigste rolle i filmen spilles Dzheffri Kombs, der medvirkede i den første af de tre "Re-Animator" og "udenfor". Denne film dramatiske komponent ikke er i syne, film er energisk og hårdt skud fighter med forladte kirkegård og kødædende zombie forsøger at bryde fri.