Bogen "Pigen på Train": anmeldelser. Romerske gulve Hawkins, skrevet i genren psykologisk thriller

Mere end femten års britisk journalist skrev en artikel til avisen The Times. Men en dag, droppe deres hovederhverv, satte sig for at skrive action-romantik. Efter kun seks måneder i den prestigefyldte litterære ratings blinkede hendes navn. Arbejdet, som bragte verdensomspændende berømmelse Hawkins Field - romanen "Pigen i toget." Anmeldelser på forsiden af en bog skrevet af en højt respekteret anmeldere. Blandt dem, signaturen "King of horror". Det Stiven King kaldte arbejdet i den engelske forfatter thriller i Hitchcock-stil.

En kvinde, der ikke kan lide solen

Paula Hawkins - forfatteren, hvis litterære karriere begyndte længe før opstigningen til den litterære Olympus. Læsning på økonomiske temaer og lyrisk roman designet til den kvindelige publikum, ikke bringe nogen materiel rigdom eller åndelig tilfredsstillelse. Forfatter af den internationale bestseller i 2015 blev tvunget til at skabe en romantisk historie med solen lykkelig slutning, mens en overskyet London landskab og mystisk stemning fascineret hende meget mere.

En dag Hawkins endnu besluttet om oprettelsen af en sådan bog, som primært vil være af interesse for hende. I kun seks måneder, blev det skrevet af "Pigen på Train" - en bog, hvor forfatteren var i stand til ikke blot at intriger læseren komplicerede plot, men også for at hæve de presserende sociale problemer. Blandt dem - alkoholmisbrug og vold i hjemmet.

Rachel, Anna, Megan

Til et litterært værk har opnået popularitet blandt læserne, bør der være en oprigtig, sandfærdigt. Jeg tænkte, om det i de dage af oprettelsen af den skelsættende roman af Paul Hawkins, vides ikke. Men i et forsøg på at være fair at læseren hun brugte historien om tre mennesker. Den samme forfatter vedrører begivenheder fra perspektivet om tre meget forskellige kvinder med psykisk og socialt synspunkt: Rachel, Anna, Megan.

Den person, ofte ikke se, hvad det egentlig er, og hvad han ønsker at se. Nogle gange en idé om, hvad der foregår, er intet mere end, hvordan man indføre udsigten udefra. Blandt hovedpersonerne i romanen er der ingen positiv og negativ. Det er bare almindelige kvinder, der søger lykke. Hver af dem går til sin egen måde.

psykologisk roman

Rachel - Lavere alkoholiker, bag et mislykket ægteskab og forræderi af en elsket. Hun er ude af stand til at klare deres følelser i en sober tilstand, og ty til det daglige forbrug af alkohol, falder lavere og lavere.

Anna - en kærlig hustru, som barnet og familien lykke få mening ud af eksistens.

Megan - en pige med en kompleks skæbne, ude af stand til at leve i den virkelige verden og være glad. Hun har hvad drømmer Rachel. Men det behøver ikke, hvad der har Anna.

Historien om hver af disse kvinder er så oprigtig, ser det ud til, at i hver en af etagerne Hawkins lever. Ellers, hvordan kan så trofast formidle oplevelsen så forskellige fra hinandens personligheder? Men den virkelige forfatter var en skribent så bliver, når, har evnen til at se ind i de skjulte hjørner af den menneskelige sjæl, for derefter at gengive, hvad han så til læserne. Hawkins klarede denne udfordring. Romanen "Pigen på Train", som blev en international litterær sensation - ægte bevis.

Thriller og sociale drama

Historier om seriemordere har altid været populære. Billede af den usynlige forfølgeren ophidser og intriger læseren. Men de fleste kvinder truet i deres hjem udefra, ser det ud til, en elsket, hvilket bekræftes af statistikken. Ifølge hende, volden er til stede i hver fjerde familie. Denne sociale katastrofe er en af bindemidlet, som handlingen i romanen "Pigen i toget." Living klassisk Stephen King thriller tiltrukket sig opmærksomhed fra fans til Hawkins produkt. Efter alt, meget overraskende fra føreren af genren glad for at høre ordene. "Man kan næsten ikke finde noget mere spændende" - at en sådan revision konge forlod forsiden af den britiske bestseller.

Billedet af hovedpersonen

"Pigen på Train" - en bog, der er ofte sammenlignet med den populære roman Gillian Flynn "forsvundet". Men succesen med "Pigen på Train" skyldes i høj grad den bedste af hovedpersonen. Pige i Hawkins roman er ikke lyse skønhed. Rachel - kvinde, der lider af alkoholafhængighed, og overholde lang tid i svær depression. Hertil kommer, hun er arbejdsløs.

Hun går hver morgen på toget ikke virker, men i fortiden ... Det er i drømmeland og erindringer forbliver "pigen i toget." Anmeldelser af det amerikanske magasin Vanity Fair lover fans "forsvundet" for at få en ekstraordinær indtryk af thriller gulve Hawkins. Men fans af genren af kriminalroman er utrolig interessant. Writer, bevidst eller ved et uheld, kombineret i hans karakter billeder fra den klassiske engelske detektiv.

tog

Da de dage af Agatha Christies detektiv genren har gennemgået væsentlige ændringer. Forbrydelser i litterære værker var anderledes. Stål og andre detektiver. Forgiftning kemisk forberedelse er ikke længere muligt at blande op med lungebetændelse. Håndskrift gerningsmanden er ophørt med at være et vigtigt stykke bevismateriale, da brevet sendt i dag, udelukkende i elektronisk form. teknologi resultater spiller en vigtig rolle i plottet i romanen "Pigen i toget." Paula Hawkins, dog ikke glemme den klassiske detektiv mekanisme - rejse med tog. Det er fra vinduet i en passerende tog, kan du se et stykke af en andens hemmeligheder, som ønsker at trævle senere. Og at det at være passager på et løbsk tog, kan du uforvarende blive vidne til forbrydelsen.

Kombinationen af genrer

Den indre verden af hovedpersonen, forventes at åbne i den første person fortælling, er en ekstraordinær interesse i læseren. Heltinde sig værdig til medfølelse. Men de andre karakterer i romanen, Rachel er intet andet end foragt. Asocial, ikke altid tilstrækkelig - dette er "pige i toget." Anmeldelser af det amerikanske ugeblad Entertainment Weekly, venstre på forsiden af romanen, fortæller: "Romanen kombinerer filmisk noir-genren og stil af udsøgte litteratur."

Bestil gulve Hawkins usædvanligt påvirker ikke kun ostrosotsialnye emner, men demonstrerer den ekstraordinære evne forfatteren at holde læserens opmærksomhed fra første til sidste side. Uventede begivenheder og den mørke side af den menneskelige sjæl, der pludselig fundet - kunstneriske elementer, omdannelse af produktet til et psykologisk skarp roman.

Jess og Jason

Passing hver morgen af en ukendt hus, bliver Rachel et vidne til familiens harmoni, som hun længe havde drømt om. Med de triste minder fra den tabte lykke begynder romanen "Pigen i toget." Paula Hawkins skabt et værk, hvor der sammen med faren og hemmelige aftaler med problemerne med kvindernes ensomhed.

Nok tid er gået siden skilsmissen, men Rachel er ikke kun i stand til at komme overens med sin ensomhed og barnløshed, men også viste sig at være i en slags en lukket verden, hvor under indflydelse af alkohol, vender hun tilbage igen og igen i fortiden. Hun skal bare tro, at ægte kærlighed eksisterer, og fordi det følger den mærkelige par fra vinduet med et passerende tog, og selv giver folk opfandt navne: Jesse og Jason. Rachel skaber en ideel billede i dit sind. Disse mennesker er blevet tæt på hende og hendes familie. Og allerede elendighed i deres hjem bliver hendes personlige ulykke.

Britiske boghandel bedømmelse inden for to måneder førte de nye gulve Hawkins. Denne form for rekord bekræfter endnu engang interesse og efterspørgsel af læsere rundt om i verden, ikke kun i intriger og plot, men også i komplekse, tvetydige psykologiske billeder.