BilerMotorcykler

Suzuki Bandit 250: specifikationer, anmeldelser, reparationer

Japanske motorcykel Suzuki Bandit 250 blev oprettet i 1989. Modellen blev produceret i seks år, og er blevet erstattet af GSX-600-version i 1996. Årsagen var manglen på motorens levetid. Mens spørgsmålet om holdbarheden af kraftværket var temmelig dystre for næsten alle producenter af vejen og sport motorcykler i Japan. Generelt motorer ressource er tilstrækkeligt, hvis man sammenligner med de motorcykler, fremstilles i Europa, men den japanske traditionelt har forsøgt at hæve standarden for kvalitet og foran konkurrenterne i Tyskland og USA. Dette var de i stand til fuldt ud takket være den høje ydeevne, holdbarhed af motorerne.

konkurrence

Motorcykel Suzuki Bandit 250 er den mest populære med cyklister, der foretrækker at ride ved moderat hastighed, uden det ekstreme. Forud for sin optræden på markedet af mesterskabet afholdt model "Honda-CB1". Ikke desto mindre Suzuki Bandit 250 fortrængt rival, og derefter fast fandt sin plads. Men efter et stykke tid, "Honda" tilbage førende position. Det faktum, at Suzuki Bandit 250 omdirigeret til hjemmemarkedet i Japan, og nu er alle motorcykler forblev i Japan.

udskiftning

Ved udgangen af 1996 Suzuki Bandit 250 efter opgraderingen er tilbage på transportbåndet. Serieproduktion er blevet udvidet, og cyklen igen begyndte at gå til eksport i store mængder. Udstedelse varede seks år, indtil 2002. Så begyndte masseproduktion model Suzuki Bandit 400, der indeholder alle de grundlæggende parametre for sin forgænger, men slagvolumen på den nye cykel var 75 liter. a. under rotation af 7500 rpm. Senere lineup af motorcykler Suzuki Bandit tilføjet endnu mere kraftfuld cykler, motorer, som giver stak mellemstor personbil. Den arbejdsvolumen af disse motorer er 1200 kubikcentimeter, og variabel ventilstyring lov til at øge strømmen.

en anden modernisering

I de sidste par års produktion Suzuki Bandit 250 To restyling, som i væsentlig grad forbedret motorcykel karakteristika blev udført. Den første bil blev returneret klipony, der blev brugt i begyndelsen af udgivelsen i 1989. Dobbelt ror blev afskaffet i 1991 på grund af landevejscykel er faktisk ligegyldigt, hvad design har sin rattet i et stykke eller delt i to dele. Klipony brug motorcykel racing, som fra deres indstillinger fit atlet afhænger af.

temperaturføler

I 1992 blev han skabte en modifikation Suzuki Bandit GSF 250 særudgave, som afviger fra den grundlæggende model af plast kåben med integreret forlygte rund form. På instrumentpanelet dukkede temperaturføler kontrol i stedet for rødt lys pære er advaret motoren overophedes. Den nye controller øge kølevandet skal være helt berettiget, siden før rytteren nemt kunne gå glip af det afgørende øjeblik af springet temperatur, og derefter blev det ikke til at undgå motorskade. opvarmning sensor idet temperaturen regime og med en betydelig overophedning af motoren standset.

En anden restyling blev gennemført i 1995, ændringer for det meste i motoren. Motoren er ændret for at reducere strømforbruget, i stedet for 45 hestekræfter stang var 40 liter. a. Hertil kommer, at magten enheden forbedret med hensyn til timing ændringer. Så dette er en helt ny motor, der er installeret på en motorcykel Suzuki Bandit 250-2. Ikke desto mindre storstilet serieproduktion byggede ikke, samlebånd fortsatte med at gå til den grundlæggende version.

Suzuki Bandit 250: Specifikationer

Cyklen har vist sig som den bedste repræsentant for trafik klassen. Motorcykel forskellige vedhæng pålidelige og effektive bremser. Ventilerede hjul maksimalt forstørret diameter forsynet med en dobbelt vogn stop i brøkdele af et sekund, og ABS-systemet aflaster puden og forhindrer udskridning og glidende udskridning.

Vægt og størrelse parametre:

• cykel længde i mm - 2050;
  • højde af sadel linje, mm - 745;
  • frihøjde, clearance, mm - 140;
  • afstand, mm - 1415;
  • tørvægt af motorcyklen, kg - 144;
  • brændstofforbrug pr 100 km - 6 liter, mixed mode.
  • Tankvolumen, l - 15;
  • Maksimal belastning, kg - 140.

Motorcykel Suzuki Bandit 250, hvis egenskaber svarer til høj ydeevne, har data, der definerer dens affinitet til de globale standarder niveau. "Suzuki" Concern eksperter forsøger at opretholde det ry af modellen regelmæssigt restyling, forbedre dets tekniske parametre.

kraftværk

Suzuki Bandit 250 er udstyret med firetaktsmotorer kører på benzin med højt oktantal. Følgende karakteristika af motoren:

• volumen af arbejdscylinderen, terninger. cm - 249;
  • kompressionsforhold - 12,6;
  • nominel effekt - 42 l. a. Ved rotation med en frekvens på 14 000 omdrejninger pr
  • cylinderdiameter, mm - 49;
  • drejningsmoment Nm - 24,5 ved 10 000 omdrejninger per minut;
  • slagtilfælde, mm - 33;
  • afkøling - vand;
  • Opstart - elstart;
  • Tænding - elektronisk, ikke-kontakt.

Motoren har unikke egenskaber - fremstød ved lav og middel omdrejninger utilstrækkelig. Men efter indtastning 9000 omdr / min motor bliver en kraftfuld drivaggregatet og sætter sit fulde potentiale uden et spor.

Motorcyklen er udstyret med en seks-trins gearkasse med fod switching. En multi-grip værker badet i olie. Rotation af krumtapakslen overføres til baghjulet via et kædedrev.

Funktioner af reparation

Model Suzuki Bandit 250 udføres ikke i lang tid, men stadig en masse hurtige smukke biler på vejen. Cyklen har god vedligeholdelse, reservedele, selvom dyre nok. Dygtige håndværkere at finde et snuptag. Suzuki Bandit 250, reparationen er ikke et problem, jeg vil som altid, forlangte.

Cyklen er i god stand, du kan købe med det til en rimelig pris. Og i de kommende håndværkere og større reparationer udført og tuning af ejeren organiseret.

Kundevurdering

Først og fremmest ejerne siger pålideligheden af bremsesystemet og undervogn Suzuki Bandit 250. De, der rejste på en motorcykel lange afstande udtrykkelige krav til utilstrækkelige ergonomiske sæder: Biker til slutningen af rejsen træt. Ændringer kliponami ikke tilfredsstillende, men ejerne er enige i deres opfattelse, at rattet bør regelmæssigt træk, og det er ikke i alles smag. Mange klipony fjernet og sat på en normal landevejscykel "horn".

Resten af modellen Suzuki Bandit 250 ikke gør indsigelse. Maskinen kræver ikke justeringer, men at fylde tanken, du har brug for høj kvalitet brændstof og smøremidler til at overholde reglerne. En gang om måneden, er du nødt til at foretage rutinemæssig inspektion. Ved at identificere defekter erfarne motorcyklister rådes til ikke at udskyde reparationer. Suzuki Bandit 250 anmeldelser, der er overvejende positive, var og er stadig den bedste japanske motorcykel slutningen af halvfemserne i sidste århundrede. Ejerne også bemærke posten holdbarhed motorcykel, med ordentlig pleje er femten eller tyve år uden større reparationer.