Af teknologiElektronik

Nikon 1 S1 - review model, kundeanmeldelser og ekspert

Sidste år på den internationale udstilling CES debut mirrorless kamera Nikon 1 S1. Anmeldelser af repræsentanter for producenten af kameraet karakteriseres som en kompakt enhed med en simpel menu og kontrol, som har en temmelig høj effektivitet. Hans optræden på markedet skyldes primært den påskønnelse fra en version til den ældre generation, som kaldes J. Som et resultat, der var et behov for at besætte den ledige niche af billige modifikation. Det er til denne model og Nikon 1 S1 er blevet oprettet. Kamera oversigt præsenteres nærmere nedenfor.

generel beskrivelse

Modellen er bygget på samme platform som den ovenstående J. nævnte Størrelsen af dette kamera serie er meget kompakt og passer komfortabelt ind i den indre jakke lomme eller taske. På samme tid på grund af plast blank overflade for at holde enheden med den ene hånd er ikke meget praktisk. Hertil kommer, at afstanden fra linsen til begyndelsen af kroppen er ganske lille. Modellen fås i sort, pink, hvid, rød og camouflage farver. Eksklusive linse og batteri vejer 197 gram og dets dimensioner er 102 x 60,5 x 29,7 millimeter. Debut af enheden på hjemmemarkedet i februar sidste år. Med hensyn til prisen på kameraet Nikon 1 S1, ændre prisen er 499 US dollars.

udseende

På frontpanelet og knappen placeret oboktiv til fjernelse om nødvendigt udskiftes. Der er også en let og til fokusering, der er parallel med den rolle, som Selvudløserikonet spilles. Sidepanel efterlades tomme, mens den højre er nøglen til at aktivere flash og to beskyttet på bekostning af særlige caps indgange - HDMI og USB 2.0. De bruges til at tilslutte eksterne enheder til kameraet Nikon 1 S1. Anmeldelser af de første købere tyder på, at folk med korte negle ofte har problemer med adgang til disse stik, til stik designet med kroppen på samme niveau og har kun et lille hul til podtsepleniya.

På toppen er der hurtig start optagelse af en film knap, power lys, mikrofon og to indbyggede blitz. Nedenfor gives et batterirum, slots til hukommelseskort og et stativ, og en indbygget højttaler. På begge sider af mounts er inkluderet i emballagen bælte base.

Flydende krystal skærm med en diagonal på tre inches med 460 tusinde steder på bagsiden Nikon 1 S1. Oversigt ham er ganske omfattende. Straks kan du se en knap med hvilken betjene menuerne, visning og sletning af billeder. Der er også et drev, der omfatter en omskifter på de fire positioner (timerdrift udvælgelse, kontinuerlig lukkeren, flash drift og eksponeringskompensation). Enter-tasten i dette tilfælde er dens centrum. Det skal bemærkes, at modellen ikke at vælge optagefunktion implementering, hvilket ikke er meget praktisk i drift Nikon 1 S1. Anmeldelser af mange ejere af denne enhed er et godt eksempel.

Nøglefunktioner

Kameraet anvender en helt ny processor til billedbehandling EXPEED 3A. Derudover skal det bemærkes sensor type CMOS størrelse på 10,1 megapixel. På grund af dette, at kameraet er i stand til at producere seriel skydning ved fuld opløsning med en hastighed på 15 billeder i sekundet. Denne hastighed kan ikke prale af nogen anden mirrorless enhed ikke kun til Nikons. Marked Oversigt viser, at det nu er svært at finde en lignende kamera med sådanne egenskaber fra andre producenter. ISO-følsomheden er i området fra 100 til 6400. Enheden er udstyret med en pop-up blitz, og meget hurtig autofokus til at skyde billeder og videoer. Desuden er der tilvejebragt en teknologi, som du kan producere snapshots oboktov i bevægelse.

Kvaliteten af billederne

Billeder taget ved hjælp af modellen Nikon 1 S1, en temmelig høj kvalitet. I så fald, hvis korrekt valgte indstillinger, fotos ikke bare få rige og smukke, men også har en høj opløsning. Hvis du øge det til 100%, er selv små ting ikke skyllet væk og ikke blive "noget rod". Dette tal er ikke typisk selv for nogle DSLR-kameraer. Specifikke ord fortjener en funktion, der kaldes "Night Landscape". Det faktum, at det giver mulighed for at gøre store billeder selv i mørke uden brug af et stativ. Støjniveauet i dette tilfælde er ganske tåleligt, mens farverne er næsten tabt. De resulterende filer gemmes i JPEG, NEF RAW, og NEF RAW + JPEG. Hvad er disse billeder taget ved hjælp af Nikon 1 S1? Eksempler på det foto kan ses nedenfor.

Specifikke ord fortjener en funktion som "Shooting et bedre tidspunkt." Dens ejendommelighed er, at aktiveringen enhed begynder at tage flere billeder i den fase, når udløserknappen er ikke helt i bund. Resultatet af driftstilstanden bliver en serie af skud.

video optagelse

Videooptagelse sker i Full HD. Varigheden af et enkelt klip i denne model er begrænset til tyve minutter. Det skal bemærkes, at selv om ønsket om at reducere udgifterne til nye emner, er videoen ledsaget af stereolyd. Oplysninger om kamera Nikon 1 S1 optagelse indstilling vises i øverste venstre hjørne, mens følsomheden af mikrofonen oprindeligt justeres automatisk. Dog kan brugeren manuelt justere de tre forskellige niveauer af hans eller deaktivere helt. Som for de avancerede funktioner i kamera, er der tilvejebragt mulighed for at vælge den tilstand, og det fokusområde, opløsning, frame rate, og typen af lysmåleren. Desuden er apparatet udstyret med en funktion af prioriterede personer.

Tænd og sluk

Tænd og sluk for kameraet Nikon 1 S1 er mulig ved hjælp af to metoder. I dette tilfælde er det et spørgsmål om at trykke på afbryderknappen eller den relevante linse forlænges. Samtidig er det umuligt ikke at bemærke det forbehold, at med forbehold af drift af apparatet i fotografiet visningstilstand, er det kun muligt at bruge den første af disse metoder.

menu

Umiddelbart efter ind i menuen på enheden bliver tilgængelige seks positioner - "optagefunktion", "Indstillinger", "Videos", "Image Processing", "Shooting" og "Vis". Vælge det ønskede punkt foretages af indgangen. Samtidig er det ikke alle ledige stillinger, som ikke er meget praktisk. I dette tilfælde, for at komme til den udvidede menu ved at trykke på venstre side af hjulet for at rulle. Tilsvarende er der et udvalg af filtre og effekter, for eksempel, "nat landskab", "modlys", "Night Portrait" og så videre.

Funktioner som den "Miniature Effect" og "udjævning filter" blive den mest ubrugelige af alle dem, der er Nikon 1 S1 kamera. Undersøgelse af de synspunkter, mange eksperter og brugere af enheden beviser, at deres realisering er endnu langt fra gennemsnittet, efterlader meget tilbage at ønske. I forbindelse med den manglende evne til at justere magt overlay effekter, brugen af disse tilstande, som regel, ikke er meget iøjnefaldende fotos.

Linser

Som nævnt ovenfor, for standard enhed (er zoomobjektiv 11-27,5 mm) er det nødvendigt at lægge ud størrelsesordenen 500 dollars. På de samme egenskaber ved kameraet kan blive væsentlig forbedret. Selv under præsentationen af modellen på CES repræsentanter for producenten demonstrerede yderligere objektiver til Nikon 1 S1. Begge hører til familien af 1 NIKKOR. Den første af disse - er VR 6,7-13 mm f / 3,5-5,6 (18-35 mm ækvivalent.), Og den anden - VR 10-100 mm f / 4-5,6 (27-270 mm ækv.). Deres omkostninger er henholdsvis omkring 500 og 550 dollar. Eventuelt kan kunderne købe ekstra beskyttelse for dem også vandtæt dæksel, som er anslået til $ 750. Når det bruges med et kamera kan sikkert dykke til en dybde på fyrre meter.

Mangler og udfordringer

De største problemer med driften af enheden, normalt opstår, når de manuelle driftstilstande. I så fald, hvis brugeren ønsker at manuelt ændre den hvidbalance, ISO eller vælg nogen af de produkter Picture Control høstet af producenten, er det nødvendigt at gå til billedbehandling tilstand. Kendetegn måling og fokusering skjult i "Kortlægning". Med andre ord, folk der kan klassificeres som avancerede brugere af denne form for teknologi, skal du bruge et par minutter af tid og en masse manipulation kun for at gøre sådan en ramme, som de gerne vil.

En anden svaghed i modellen Nikon 1 S1 er, at aktiveringen af visse former for billeder vil variere meget i farve fra det, du ser gennem linsen på tidspunktet for billedets fokus. Som regel drejer det sig om af manuelle indstillinger, mens du optager i skumringen. Resultatet er en grå billede end den, jeg vil gerne modtage. Det skal bemærkes, og det forbehold, at producenterne ikke har givet til at ændre den optiske billedstabilisator linse.

fund

Generelt kan modellen sikkert blive kaldt en af de bedste muligheder for folk, der ønsker en enkel at betjene, kompakt og overkommelige med hensyn til omkostninger kamera, der er i stand til at gøre høj kvalitet smukke billeder. Desuden er det giver fremragende resultater i driften i bevægelse, så det anbefales at være opmærksom også på fans af en aktiv livsstil, der rejser meget. På den anden side, at kameraet Nikon 1 S1 er ikke den mest succesfulde løsning for dem, der kan lide at tilpasse enheden til at få det perfekte billede, og billeder. Så folk havde bedre være opmærksomme på andre ændringer, der giver hurtig adgang til de funktioner, der bruges ofte.