Lyubov Fedorovna Voronkova, "Pige fra byen": et kort resumé, hovedpersoner, anmeldelser

Lyubov Fedorovna Voronkova er en russisk forfatter, der skabte sine egne værker i genren af børns prosa og historisk litteratur til den yngre generation. Alle hendes romaner og romaner tager til sjælen, for i hver linje investerede hun sine følelser og følelser.

Biograf af forfatteren

Født L. Voronkova 17. september 1906 i Sovjetunionen i Moskva. Med sin datters fødsel besluttede Voronkov-familien at flytte et sted, hvor der ikke vil være nogen bymiljø. Stedet blev valgt næsten øjeblikkeligt - familien flyttede til forstæderne til en af de stille landsbyer. Det var barndommen i landsbyen, der stærkt påvirket arbejdet hos den stadig meget unge forfatter. Lyuba arbejdede og hjalp hendes forældre i husstanden og lejlighedsvis optog et job uudholdelig for en lille og skrøbelig pige.

Det var i barndommen for Lyubov Feodorovna blev hele naturens skøn afsløret. Efter at være blevet ældre begyndte hun at skrive og fortalte papiret sine følelser, som hun følte for sit hjemland og arbejdende folk, der hjalp hende til at gøre det sværeste arbejde.

Begyndelse af kreativitet

Efter at have vokset sig helt voksen flyttede Lyubov til Moskva og indskrev sig ved Det Journalistiske Fakultet. Efter eksamen fra uddannelse arbejdede hun først i sin specialitet. Forfatteren rejste meget i hele Rusland og skrev om livet i landsbyer og landsbyer - så tæt var hun landets liv. Den første udgivne artikel skrevet af Lyubov var en poetisk artikel om Barbara's husholderske, som blev offentliggjort i avisen Komsomolskaya Pravda.

"Pige fra byen"

Arbejdet "The Girl from the City" blev et af de vigtigste værker i forfatterens liv. Historien blev skrevet af kærlighed i krigstid, selvom bogen ikke tilhører den militære tema genre.

Det er vigtigt at bemærke, at arbejdet "Girl from the City", hvis korte indhold nok er kendt for alle, er blevet oversat til mange sprog, da det er blevet et verdensklasse arbejde. De erfaringer, som forfatteren satte ind i sin historie, kunne ryste ikke kun efterkrigst Rusland, men hele verden.

Et værk, der overrasker læseren med sin ærlighed og ægthed, "The Girl from the City", hvis sammendrag ikke formidler følelsernes følelse under læsningen af den fulde udgave, er blevet et af de bedste blandt dem, der vedrører børns prosa.

Som allerede nævnt er dette arbejde det vigtigste i forfatterens arbejde. Bogen, der blev skrevet af Voronkova, "The Girl from the City", blev et spejl, et vindue ind i den forfærdelige fortid, hvor der var en krig, der gjorde uheldige uskyldige mennesker.

"Pige fra byen": en kort oversigt

Bogens handlinger optræder under krigen. I midten af historien er en lille pige Valya, som har været forældreløs. Hele hele familien blev dræbt under militære operationer i byen. Pigen formåede at flygte. Under beskydningen kunne hun flygte fra byen til en nærliggende landsby.

Den første del

Den aften mødte hun to kvinder - en meget ung, den anden ganske gammel, som førte hende til et lille hus og bankede på døren. På gaden kom en rød pige. Den rødhårede pige så, at alle tre var flygtninge, og lad dem komme ind i huset. Pigens mor hældte suppe til dem, men den forældreløse kunne ikke flytte - enten fordi hun var stiv i kulden eller ude af frygt. En samtale begynder ved bordet. En god elskerinde spørger en ung kvinde, om det er hendes datter, denne lille dårlige ting. Den gamle kvinde fortalte hende, at de bare boede på samme gade i byen. Derefter spurgte gården, hvor alle slægtninge var glade, og den gamle kvinde fortalte hende, at der ikke var nogen, alle blev dræbt.

Indbydende til at være utilfreds for natten, Daria, husets elskerinde, kunne ikke sove i lang tid. Hun kunne ikke forestille sig, hvad barnet måtte gå igennem. Hun kom ud af sengen, gik til krybbe hvor pigen sov og så på hende i lang tid. Efter at have nået at bryde væk fra den stakkels pige, så gik viceværten til sin gamle far og spurgte: "Far, kan vi forlade det? Hun har ingen steder at gå ... "Først var den gamle mand imod, og henviste til, at de selv var landsbyfolk, og pigen var fra byen. Men i sidste ende gav han sin samtykke til sin datter. Daring Darya var ved siden af sig selv med lykke og sagde: "Jeg vil have endnu en datter, Valentins datter ..."

Den anden del

Næste morgen kunne pigen ikke huske, hvordan hun så hurtigt faldt i søvn. Stemmer slog sammen, og det var svært for hende at orientere sig i en ukendt situation for hende. Hun åbnede øjnene og så en gammel mand bøjning over hende med tykke grå pander. Kun han bemærkede, at pigen vågnede op og derefter forsvandt. Morgenens stilhed blev forstyrret af bucket pludselig ringet. Valentinka troede, at denne kugle ramte vinduet, og hun hoppede op fra sengen, med stor indsats lykkedes at holde ryggen tilbage: "Tyskerne!"

Forladt værelset, så pigen tre børn af værtinde, Darya, som undersøgte hende. En af pigerne sagde: "Dine tanter er væk. Mor sagde at du vil bo hos os. Der var en stilhed, hvorefter søstrene talte igen: "Så du fascisterne? Er de skræmmende? Kom de direkte til dit hus? "Valyas hjerte frøs, hun kunne simpelthen ikke svare. På dette tidspunkt kiggede en ny mor ud af køkkenet og begyndte at tukte hendes datter for at stille sådanne spørgsmål fra Vale.

Den tredje del

Den første dag fandt Valya det svært at vænne sig til et nyt liv, men hun hjalp allerede den nye familie hjemme og gradvist bosatte sig i en cirkel, hvor hun nu skulle bruge flere måneder.

Graduelt begyndte Valya at vænne sig til sin bedstefar, der i første omgang skræmte hende og begyndte at gøre venner i en ny landsby.

Kun en gang begyndte en af søstrene at få Valentinka spørgsmål om sin tidligere, myrdede familie. Valya kunne ikke sige noget, fordi hun var så bekymret for hende, fordi hun led så meget på grund af hendes døde forældre. Men kun denne gang havde søsteren fløjet forfærdeligt af sin mor til sådanne spørgsmål, og dette emne var for evigt lukket.

Der skete meget i huset. Valentine blev fornærmet og forstod ikke til tider. Skænderier med nyfødte søstre, som ikke ønskede at forstå den lille forældreløse, pigens personlige oplevelser - alt dette varede længe. Men Daria forsøgte hele tiden at give pigen vænne sig til en ny familie.

Den fjerde del

I denouementet af arbejdet bringer Valentine blomster til Daria og kalder for første gang sin mor. En pæn gestus fra pigen viser, at hun endelig er vant til en ny familie. Nu føler Valentine sig selv her.

dramatis personae

Heroes ("The Girl from the City" - et værk hvor der er mange tegn) er meget ejendommelige, selvom de i virkeligheden afspejler essensen af børn og krigsfolk.

Valya - hovedpersonen, en forældreløs pige, hvis forældre blev dræbt under angrebet på byen.

Daria Shalikhina, eller tante Dasha, er en gæstfri værtinde, der følte ked af pigen og forlod hende hjemme.

Pære Shalikhina er Daryas ældste datter.

Shalykhns yngste datter er Darias yngste datter.

Romanok Shalikhin er Daryas yngste barn. Kun Romanok fornærmet ikke Valya og spurgte ikke hende nogen spørgsmål.

Bedstefar er Daryas far. Det var med ham, at tante Dasha rådgik, da hun ikke kunne beslutte, om han skulle forlade Valya eller lade hende gå.

Anmeldelser af arbejdet

Bogen "The Girl from the City", hvis resumé ikke er i stand til virkelig at formidle alle indtryk, er meget glad for læserne. I mange år læses dette værk af både voksne og børn. Berøring, vitale fakta, vanskeligheden ved at finde lykke - alt dette ligger i hjertet af bogen "Pige fra byen". Anmeldelser i mange år forbliver entusiastiske, for det historiske øjeblik, der beskrives i arbejdet, afspejler faktisk hele krigsforfærden med Tyskland, hvor meget det gjorde ondt ikke kun militæret og deres koner, men også almindelige arbejdende mennesker, der havde mange vanlige problemer . Historien om en lille pige, der så døden af hendes forældre og yngre bror, kan røre selv det hårdeste hjerte. L. Voronkova og mange af hendes værker skabte altid en furore, fordi alle hendes bøger gennemsyres med oprigtighed og vigtigst af sandhed. Ikke en dråbe fiktion investerede ikke Voronkov. "Pige fra byen" - et sandhedsarbejde, grundigt mættet af frygt og sorg. Den største heltinde, som ikke engang kunne sige noget om, hvordan forældrene døde, var hun symbolet på alle de børn, der mistede deres forældre under krigen. Hvor omhyggeligt beskriver forfatteren Wali's venskab med dyr - med tyr, ko og lam! Ensomhed og skræmme i øjnene af et uskyldigt barn - dette er en god beskrivelse af de år, hvor krigen fangede alle.