Af teknologiElektronik

Lumix GF5: vejledning og anmeldelser

Panasonic selskab - en producent af store mængder af elektroniske kategorier udstyr. Blandt dem og digitale kameraer, der ligesom de øvrige produkter i den japanske mærke traditionelt karakteriseret som teknologisk avancerede, pålidelige og alsidige produkter. De mest populære modeller af budgettet beslutninger om mærket refererer Panasonic Lumix DMC GF5 Kit. Hvad er de vigtigste fordele ved modellen? Hvad gør brugere og eksperter om deres erfaringer engagement mulighederne i dette kamera?

Produktoversigt

Enhed Lumix GF5 er en meget enkel, men samtidig en teknologisk kammer 12 megapixel, som fremstilles af Panasonic. Indretningen er karakteriseret ved lakoniske former, bekvem kontrol, indbygget flash, samt en berøringsskærm. Af den måde, han har en diagonal på 3 inches og bred nok opløsning - 920.000 pixels.

Enheden kan optage billeder i RAW og JPG filformater at løse inden for en 4000 x 3000 pixels. Og også i MPO, vil hvis de er tilgængelige for brugeren være 3D-linse. Lumix GF5 videokamera kan optage en opløsning på op til 1920 x 1080 pixels med 60 billeder i sekundet.

følsomhed vifte af kameraets devaysa - ISO 160-12.800, Ekstrakter - 60 - 1/4000 sek. Apparatet har en kontinuerlig optagelse funktion, der kan udføres ved en hastighed på op til 4 billeder / sek. Indretningen kan indsætte et hukommelseskort op til 64 GB. Til en computer kan tilsluttes en USB 2.0 interface samt HDMI.

Bagage Lumix GF5 har et aftageligt batteri kapacitet på 940 mAh. Denne ressource er nok til at fjerne omkring 360 billeder. Blandt de mest bemærkelsesværdige træk ved enheden - autofokus funktionen. Eksperter og brugere sats det meget højt. Ved anvendelse af en Panasonic mærke algoritmer billede vejledning tid er 0,09 sekunder. Denne indikator er i stand til at nå, ikke alle konkurrerer løsninger.

Device management: en kort vejledning

Blandt de mest bemærkelsesværdige elementer i den håndholdte enhed kontrol - Vis-knappen. Det er placeret på bagsiden af kameraet. Denne knap er ansvarlig for udvælgelsen af den optimale form for præsentation for brugeren af alle oplysninger på displayet. Også på huset er placeret direkte standard kontroller: udløserknappen switch, aktivering optagelse nøgle, og en knap, der når den trykkes skifter enheden iA-tilstand.

Hvis du tager kameraet som det normalt er ansat i arbejdsstillingen, vil tommelfingeren på højre hånd bruger være DISP-knap, og afspilning af multimediefiler grænseflader. Ligger lige under menuen rulleknappen. Samtidig er det også et joystick, der kan rotere i forskellige retninger. Hvis du trykker på rullehjulet joysticket opad, åbn derefter eksponeringskompensation mulighed, hvis den rigtige - justere hvidbalancen, ned - brast optioner, venstre - valg af muligheder på punkt autofokus (her antaget inddragelse af hjulet). Beliggende direkte under joysticket knappen hurtig adgang til menuen, og slette filer.

udstilling

Screen Panasonic Lumix GF5 enheder, som vi bemærket ovenfor, har en tilstrækkelig høj opløsning. Dette gør det muligt for kameraet ejeren til at studere fotos nærmere, skabt med hende. Også, skærm med høj opløsning øger bekvemmeligheden devaysa manuel peger på objektet. Display betragtes kamera - Touch, der giver mulighed for at få adgang til forskellige indstillinger meget hurtigt, bogstaveligt talt i et par berøringer.

udseende

Opbevaring Lumix GF5 har en tilstrækkelig kompakt størrelse. Som enhed case fremstilling anvendte materialer polymerer og aluminium. Byg Kvalitet devaysa værdsat meget højt. Enhver uvedkommende lyde, når de udsættes for visse elementer i kroppen under brug eksperter ikke overholder.

Den forreste husdel er placeret mount. Der er også en knap til at frigøre linsen. Det er bemærkelsesværdigt, at bajonet enhed - et metal. Dette gør det muligt at fastsætte de kameralinser er temmelig tung. Til gengæld mange konkurrerende løsninger har plast bajonet ikke opgjort, som regel en stor belastning. På toppen af huset apparatet er en power-knappen, og udløserknappen for at aktivere videooptagelse, trykknap automatisk maskinstyring tilstand (hvis enheden er slukket, er det belyst med blåt lys).

Direkte over linsen Panasonic Lumix GF5-enhed er en flash, lidt til venstre i forhold til det - mikrofon og højttaler til at lytte til lyde optaget på kameraet. På venstre side af kroppen ikke har nogen brugbare devaysom kontrol. Til højre er placeret USB 2.0-porte og HDMI. På undersiden af skroget anbragt indsætningshullet stativ og batterirummet. Slot til hukommelseskort er placeret ved siden af batteriet. Den bageste husdel har en 3-tommer skærm enhed. Direkte over displayet er devaysa flash-knappen.

Hastigheden af anordningen: anmeldelser

Et vigtigt aspekt af brugen af kameraet - hastigheden på sit arbejde. Som det skønnes enhedsbrugere Lumix DMC GF5? Hvis du undersøger ejere svarene kamera, er det muligt at registrere, at enheden udfører den grundlæggende betjening af en sats svarende til den førende løsning i sit segment. Dette skyldes i høj grad, i henhold til de brugere, således at enheden er udstyret med en højtydende processor Venus Engine VII, der understøtter en lang række funktioner. Med hensyn til den praktiske udførelse devaysa, dens skifte hastighed er af størrelsesordenen 1 sekund slukket - omkring 2. tilstrækkeligt operativt kamera fungerer i burst mode.

Foto kvalitet: brugervurderinger

Hvordan brugere vurdere kvaliteten af billeder produceret ved hjælp af Panasonic Lumix GF5-enhed? Udtalelsen undersøgelsen kamera ejere indsendt til de forskellige tematiske portaler, giver os mulighed for at konkludere, at folks udtalelser om spørgsmålet om interesse devaysa arbejde er positive. Hvis du kan få en kompetent valg af enhedens følsomhed lyse, saftige billeder. Ved optagelse i dårlige lysforhold, kan du aktivere HDR-tilstand. Han vil gøre billederne mere detaljeret.

AF funktion

Betragt, som et estimat, brugere næste ting: hvor effektivt fungerer aktiveres autofokus kamera Panasonic Lumux DMC GF5 Kit. Denne detalje er implementeret i enheden hører til den kategori af kontrast, har 23 point. De er arrangeret ensartet inden for rammen område kan vælges af brugeren eller automatisk drift.

AF-funktionen i den betragtede kammer virker meget hurtigt, men forudsat god belysning, når du optager. Du kan bruge 4 funktioner implementere automatisk fokus: tilpasset til et enkelt billede præsenteres i prsedikativ form kontinuerlig, manuel. Det er bemærkelsesværdigt, at i udvælgelsen af det 4. udformning af billedet på skærmen er forøget, hvilket gør det muligt for ejeren at foretage en mere nøjagtig kamera fokus.

Film: anmeldelser

Nu overveje, hvordan brugerne vurderer funktionen af Lumix GF5 video-enhed. Videokameraet ejere mening undersøgelsen kan konkludere, at kvaliteten af de videoer, du opretter med devaysa elskere foretrækker digital fotografering til at sætte den højeste rating.

Brugerne er imponerede kamera funktionel rolle i at forbedre kvaliteten af video, hvilken del er for eksempel, at systemet stabiliserende rammer, implementeret i linsen. På grund af den pågældende funktion, billedet er meget blød, er der ingen mærkbar forvrængning.

Autofokus, når du optager video fungerer også, i henhold til brugere og fagfolk, meget god, selv om ejeren af kameraet overfører fokus fra langt til tæt objekter. Videooptagelse kan være så længe hukommelseskortet tillader ressourcerne i kameraet Lumix DMC GF5 Kit.

ekstra muligheder

Det vil være nyttigt også at stifte bekendtskab med andre bemærkelsesværdige muligheder, der er implementeret i enheden. Blandt disse - kunst filtre. De kan bruges ved optagelse af stillbilleder. Cykling kamera til at skabe billedet, kan brugeren anvende en bred vifte af ekstra muligheder. Såsom for eksempel en øget dynamikområde, tilpasning af optageformater, indstilling af grænseværdierne for ISO, ansigtsgenkendelse funktion ansøgning, skabe deres egne indstillinger profil kamera.

Ifølge eksperter, udstyr kamera betragtes mange muligheder gør det alsidige, teknologisk avancerede enhed. I mange situationer kan det blive erstattet af mere avanceret udstyr. For eksempel med en ekstern flash kammer.

Anmeldelser om enheden: værdighed

Hvad er fordelene og ulemperne devaysa identificere brugere Panasonic Lumix DMC GF5? Ejerne opinionsundersøgelse kamera, såvel som ekspert giver dig mulighed for at vælge den næste række af styrkerne ved enheden:

1. Et stort nok skærmopløsning.
  2. Højt niveau af lysfølsomhed.
  3. God hastighed kontinuerlig optagelse.
  4. Tilgængelighed af HDR-funktion.
  5. Det store antal frame formater.
  6. Støtte til forskellige scener og presets.
  7. Den lille størrelse af indretningen.
  8. En kvalitet autofokus.
  9. Tilstedeværelsen af intelligent software.
  10. Støtte video i Full HD med 30 billeder per sekund.

Anmeldelser om enheden: manglerne

Blandt ulemperne ved kameraet, som markerer de brugere og eksperter, følgende nuancer:

• Fravær struktur devaysa grænseflader til tilslutning af eksterne enheder.
  • Ikke den teknologiske visning af den resistive type.
  • Manglen på en roterende skærm.

Men generelt, er enheden karakteriseret af brugerne og eksperter som en af de bedste i sit segment. Set fra et omfattende ydeevne og teknologi, kameraet har ikke mange ligheder.

Valget af objektiv til kameraet: tredjepartsleverandører

Det vil være nyttigt at undersøge en ting mere at bruge håndholdt enhed Panasonic Lumix GF5 - udvælgelse af den optimale linse for ham. Det skal bemærkes, at enheden kan leveres med forskellige objektiver. Men som standard er kameraet udstyret med passende optiske hardwarekomponenter af mærket producenten. I princippet enheden er også kompatibel med tredjeparts objektiver. For eksempel med såsom Samyang 7,5 mm fiskeøje MFT og Sigma AF 30 mm.

Det skal bemærkes, at linsen er kendetegnet ved Samyang support brændvidde. Det er optimeret til at tage billeder i et panorama af arkitektoniske objekter, gade fotografering. Fra Sigma linse har en brændvidde, optimal, især til portrætter. Begge løsninger er kendetegnet ved en høj build kvalitet og pålidelighed.

Linse valg: løsninger fra Panasonic

Du kan helt sikkert bruge og Panasonics objektiver, hvis det ønskes. Blandt dem - H-H020 opløsning 20 mm. Denne linse er kendetegnet ved høj lysstyrke. Han er i stand til at danne et billede af exceptionel kvalitet på ethvert tidspunkt af dagen. Blandt de andre fordele ved løsningen - dens lille størrelse. Panasonic Lumix GF5 Kit он образует удобное и компактное решение. Således med kameraet Panasonic Lumix GF5 Kit, det danner en praktisk og kompakt løsning. Det kan bruges til daglig fotografering.

En anden fin linse fra Panasonic, som er egnet til den givne kamera, - H-FS045200E 45-200 mm. Dens største fordel - universalitet. Den er velegnet til at skyde portrætter, samt til oprettelse af billeder i naturen, hvor objekter kan placeres i betydelig afstand fra brugeren.

resumé

Lumix GF5 kamera fra Panasonic - billig, teknologiske og alsidig løsning. Dens funktionalitet giver dig mulighed for at beslutte ikke kun amatør opgave, men i nogle tilfælde bidrage til arbejdet i en professionel fotograf. Enheden indeholder alle de nødvendige software og hardware-komponenter til at konfigurere den optimale optagefunktion.

Med GF5 kamera kan skabe høj kvalitet multimediefiler i en lang række forskellige formater. Resultatet af at anvende devaysa kan være udmærkede billeder og fængslende video i Full HD. Enheden er kompatibel med en lang række forskellige objektiver. Vælg dem, der er optimale til at skyde i den tilstand, der kræver, at brugeren.