Af teknologiElektronik

Kamera Fujifilm Instax Wide 300 Instant Printing: beskrivelse, specifikationer, anmeldelser

Nu hvor "Polaroid", som han er kendt og elsket (i varierende grad), er ikke længere den eneste større producent af instant-kameraer forblev firmaet Fujifilm. Dette er ikke overraskende. Fujifilm er også den eneste tilbageværende producent af de nødvendige forbrugsvarer.

model historie

Instax serien kameraer er billige, har en let plasthus, et minimum af skydning kontrol og er designet til at give brugeren øjeblikkelig og tilfredsstillende resultat. Men mange ejere af kameraer i denne linje, forbi den gamle "Polaroid" skole, blev overrasket over deres lille størrelse - kun 62 x 46 mm (som et kreditkort) sammenlignet med den 79 x 79 mm ved Polaroid SX70.

Derfor Fujifilm producerer også en række film, og at det muligt at opnå udskrifter af et størrelse 99 x 62 mm. Dette er mere end Polaroid. I forventning om udstillingen Photokina 2014 i Köln, at selskabet annoncerede en ny 129,99 dollar kamera Fujifilm Instax Bred 300, en gennemgang af, som følger nedenfor.

design

Ligesom andre Instax kamre såsom 90 og Mini Del SP-1 er Wide 300 helt lavet af plast. Men dette er ikke en ulempe - modellen er ikke beregnet til professionelt brug, og det kræver ikke magnesiumlegering chassis, al slags vejr eller superrigid tolerancer. Instant skarpe kanter er en del af det sjove.

Ikke desto mindre instant kamera Fujifilm Instax Wide 300 er meget mere pålidelig end de fleste andre kamera linjer. Først og fremmest, enheden har en stor størrelse. Kameraet er meget bredere end nogen Polaroid, og mere end alle modeller af Instax Mini. Dette giver mening: filmen mere, og dermed kameraet. Det betyder ikke, at den model af denne størrelse ikke har andre fordele. Instax Bredt håndtag 300 er forsynet med en vedholdende, udløserknappen stil spejlreflekskamera fokusringen og gummi. Der er også en flash og en lille, ubehagelig optisk søger over og til venstre for linsen, som hjælper med at indramme billedet.

Ligesom de fleste øjeblikkelig kamera film patron med forbrugsstoffer lastet med bagpanelet, og et fotografi fra oven kommer umiddelbart efter at billedet er taget til fange. Indtil billedet er læselig, vil det tage et minut eller to, og endda tage noget tid at færdiggøre sin dannelse. Billederne er de samme klare, som i andre lignende kameraer, og kontrasten er også tilstrækkeligt. Ifølge brugeranmeldelser, vil fotos aldrig det samme klar som digitale kameraer, men de er fulde af karakter, fyldt med følelser hver gang stempel i hænderne. Langs kanterne af udskriften er stadig masser af plads til at gøre den største signatur eller tegning. Og i modsætning til Facebook eller Instagram, skrivning kan ikke rettes. Så før du skriver, er du nødt til virkelig at tænke over.

Bag en lille monokrom LCD-display til at vise antallet af resterende optagelser i flash-knappen igen, og skifte kontrol lysstyrke. Der er endda hård plast indrykning til tommelfingeren, så kameraet var nemmere at holde.

Det nederste panel Fujifilm Instax Bred 300 placeret en plast universel stativgevind, som ifølge firmaet Fujifilms, perfekt til gruppebilleder. Dette er sandt, men nogen skal forblive med kameraet, da der er ingen fjernbetjening fjernbetjening.

funktionalitet

95-mm linse Fujifilm Instax Wide 300 i forhold til den tidligere model var lidt forbedret. For eksempel, hvis du bruge den medfølgende adapter, kan den fokusere i en afstand på 40 cm, hvilket er tilstrækkeligt til at fjerne selfie (og det er et helligt funktion Instant kameraer i umindelige tider). Også linse gør det muligt at vælge mellem to prioriterede indsatsområder: fra 90 cm til 3 m og 3 m til uendelig. opnås Ring fokus ikke når niveauet af Zeiss-objektiver, men det er ikke så vigtigt. Det gør alt, hvad du har brug for, som kræves i denne type kamera.

En anden nyttig funktion Fujifilm Instax Wide 300 brugere anmeldelser kaldet lysstyrkejustering, som er et rudiment af eksponeringskompensation og giver dig mulighed for at vælge mellem en mørk, normal og lyse æstetik af billedet. Hvis du kan lide spektakulær stil, mode selfie, så bør vi overveje den sidste mulighed. Billeder i en trist stemning kræver mørket. For alt andet, er det nok bedre at holde sig til den normale tilstand.

blitz

Ekstra belysning er absolut nødvendigt til fester og andre steder, hvor kameraet er generelt bruges. Men på brugerfeedback, blitzen kan ikke deaktiveres ved optagelse i lyse omgivelser. Dyrere model Instax Mini 90 Neo Classic giver dig mulighed for at gøre dette. Du kan holde på knappen Blitz på bagpanelet for yderligere påfyldning af belysning, men det er alt, hvad der er til rådighed for brugeren.

Expendables

Fujifilm Instax Bred 300 patron giver dig mulighed for at lave 10 prints, så bliver nødt til at blive udskiftet med jævne mellemrum. Til en pris på mere end $ 8 stykket sådan opmåling er dyrt. Men i det øjeblik kameraet har noget, der ikke kan gengives af digitale kameraer, uanset hvad filtre anvendes.

mad

Inde i kammeret, er håndtaget placeret for batterirummet. Modellen anvender 4 AA batteri format. Brugerne behøver ikke have noget imod en sådan beslutning, men i deres anmeldelser, ville installationen af et lithium-ion batteri reducere vægten af enheden, som fabrikanten har gjort Mini 90.

Firmaet Fujifilm på Photokina 2014 udstillingen præsenteres kun to typer kameraer: mirrorless kompakt præmie X-serien og Instax model. Dette tyder på, at med det, respekterer producenten behandler sine enheder til øjeblikkeligt at indfange og attraktive i en fotografering marked i hastig forandring.

Fujifilm Instax Bred 300 repræsenterer udviklingen af modellen 210 c Bred forbedret kontrol, tilføjer et par ekstra funktioner og tæt på DSLR-kamera kontrol kredsløb, der i høj grad forbedrer helhedsindtrykket. Selv brugere vil gerne have mere manuelle indstillingsmuligheder på Instax Mini, men funktionen sæt vil behage næsten alle. Det er en nem, billig, praktisk kamera, der giver billeder i udsøgt retro stil, der ikke kan simulere digitale filtre kamera. De kan kun gentages på den anden hånd "Polaroid". Generelt, hvis en anden gør snapshots, kameraet Fujifilm Instax Bred 300 skal være på listen over mulige opkøb.