Af teknologiElektronik

Canon IXUS 160: overblik, features og anmeldelser

Indført sammen med modellerne 165 og 170, Canon IXUS er 160 placeret i midten af den super-tynde og stilfulde kameraer IXUS rækkevidde. Det kan prale 20 Mn 1 / 2,3 "CCD-sensor og 8x optisk zoom svarende brændvidde på 28 til 224 mm, dog uden tilstrækkelig stabilisering af billeder. Kameraet kan optage 720p HD-video format og har 6 kreative filtre, hvilket vil bidrage til at genoplive den grimme billede. Andre nyttige funktioner såsom blink detektion og en automatisk timer, giver billeder af venner og familiemedlemmer af høj kvalitet. Kameraet fås i sølv, sort, hvid og rød design og er prissat til $ 120.

Brugervenlighed

Canon IXUS 160 er identisk med den 165-th model, bortset fra billedstabilisering systemet, hvilket sparer omkring 35 dollars. I dette ser mærkelig situation, når IXUS 155 koster mindre, men det har stabiliseret sig, og 10x optisk zoom endnu mere end 8 gange fra IXUS 160.

IXUS mærke størrelse 95,2 x 54,3 x 22,1 mm gør kameraet lille nok til at passe i din jeans lomme, og 127g vægt betyder, at den byrde, han aldrig vil. Dette kan til dels tilskrives den plastik krop, men det solidt samlet og ikke bøje. Der er et metal stativ mount, hvilket er rart, selv om kameraet er usandsynligt, at bruge meget tid i den vedhæftede fil tilstand. Det er en skam, at glansen er kortvarig, da det let bliver ridset, hvilket især er mærkbar i den røde version. Den glatte overflade gør kameraet ganske glat, og dette forværres af manglen på steder til Grib på forsiden eller bagsiden af kameraet, ud over fremspringet omkring LCD-skærmen.

udstilling

Skærmen i sig selv er lys nok, selv i direkte sollys, og farven er også godt, men kun hvis man ser på skærmen i rette vinkler. Hældningen er begrænset, da den farve og kontrast ændres væsentligt. Problemet er ikke så og store, men ødelægger helhedsindtrykket, især hvis brugeren forventer at forbedre sammenlignes med kameraet i din smartphone. Gennemsnitlig telefon opløsning giver også odds patetisk 230k. Screen pixel Canon IXUS 160, selv om dette er et fænomen, der er typisk for billige kompakte kameraer.

kontrolpanel

der er et par knapper, som ikke kræver størrelsen af de skærpede søm til brug rundt på skærmen. Dette er standard play-knappen, videooptagelse, og knappen menu og en knap med et spørgsmålstegn, som er menuen, som i findes i den automatiske tilstand, når skydning vil beskrive den type scene. Brugeren kan snarere hurtigt vil tage et billede i stedet for at bekymre sig om, hvad kameraet er optaget, men det henvisningssystem er mere nyttigt, når man spiller. Hvor du kan få hjælp med navigation, zoom og rotering og en masse nyttige tips, der vil gøre at lære mere intuitiv.

Canon IXUS 160: et overblik over driftstilstande

Den centrale kontrolpanel er arrangeret navigation hjul, inden for hvilke der er Func / Set-knappen. Den giver adgang til de grundlæggende parametre for skydning, som blev adskilt fra resten af underudnyttede planter indeholdt i hovedmenuen. Set knap Tryk på fastholder automatisk timeren parametre (herunder bruger-tilstand, som gør det muligt den forudindstillede egen tidsforsinkelse, og antallet af billeder) eller en enkelt kontinuerlig optagelse (med en hastighed på 0,8 K / s), billedstørrelse og opløsning video (HD eller VGA).

Når indledt på toppen af navigationshjulet Canon IXUS 160 Black fra automatisk til det sidst anvendte alternative tilstand. I dette tilfælde Func / Set indeholder yderligere kontrol måling optioner (anslået vægtet gennemsnit eller punkt), hvidbalance (herunder brugerindstilling), følsomheden af ISO, eksponeringskompensation og dybdeskarphed. Func / Set menu indstiller også de andre end auto optagelsestilstande, herunder styring af synet på skærmen, som giver dig mulighed for at ændre tonen i billedet, og timeren, der kører automatisk afsløre ansigter. Lav belysning begrænser ramme optagelsestilstand til 5 Mn, reduktion af støj på billeder, der er taget med høj følsomhed. Og endelig kan du ændre parametrene for lukkeren, hvis du ønsker at gøre natoptagelser ved lav ISO-følsomhed og tilstedeværelsen af et stativ.

Det er en skam, at Canon har besluttet at skjule de fleste af de tilstande og kunstneriske effekter i Func / Set menuen, når de andre producenter til at tildelte sin egen knap. Ikke desto mindre er det er fantastisk, at det er muligt at justere optagelsesindstillinger at få mest muligt ud af kameraet og udvikle deres færdigheder.

Andre parametre kontrollerede navigation hjul inkluderer flash indstilling, afspilning og skærmen oplysninger såsom et billede histogram. Endelig er Canon IXUS 160 kamera udstyret med Eco-system-system, som hjælper med at forlænge batteriets levetid takket være energibesparende foranstaltninger såsom hurtigere væk fra skærmen. Det øger batteriets levetid fra 220 til 300 billeder.

fokus

Canon IXUS 160 gør det muligt at tage billeder hvert 1,7 sekunder. I del, er dette blevet muligt takket være den hurtige fokusering hastighed kamera, som er næsten øjeblikkelig i godt lys og ikke for langsomt under dårlige lysforhold. I dæmpet belysning kan AF-blive sammenfiltret i jagten på mål.

Men den mest ubehagelige i Canon IXUS 160 brugere anmeldelser kaldet AF nærbillede skydning. Kamera fokuseringsafstand er 5 cm, men kun når objektivet er ved maksimal vidvinkel. Hvis det er endda stige lidt, vil det have at falde tilbage på to fødder, så kameraet fokuserer igen, og en lille stigning i zoom kræver en meget større afstand. Dette er et typisk træk ved kompakte enheder, men det lader til, at evnen IXUS 160 til at fokusere på i nærheden af objekter giver sine modstandere. AF er især irriterende, når fotografen, forsøger at undgå at få skygger på motivet, også tilnærmer kammer, og når de forsøger at bruge en længere brændvidde at skabe et attraktivt baggrundssløring med lille dybdeskarphed.

Budget kompaktkameraer sjældent har høj ydeevne og innovative funktioner, men de Canon IXUS 160 brugere anmeldelser kaldt endnu mere glansløse end de fleste grå. Ud over det store antal manuelle indstillinger og nogle virkelig nyttige funktioner, er kameraet tåler.

Billedkvaliteten er i bedste fald, er tilfredsstillende kun i godt lys, men skuffende i rummet og med en mangel på lys. Manglen på den normale stabilisering forværrer kun problemet, og AF kan være ulidelig nærbillede skydning. Knapperne er store nok og menustrukturen er logisk, men bliver nødt til at affinde sig med den glatte overflade og middelmådige LCD-skærm.

Men det største problem med kameraet er dens pris. Selvfølgelig, 120 $ - det er billigt, men selv forældet IXUS 155 kan købes for det samme beløb og få en 10x zoom med billedstabilisering. Rival kamera Nikon Coolpix S3700 har også stabiliseret linse, plus trådløs internetadgang og foto deling via NFC-teknologi.

Generelt Canon IXUS 160 gør sit arbejde ganske godt og er nem at bruge, men ikke nok til at være mere attraktive end de direkte konkurrenter og mere end den ældre model med den bedste ydelse.