Nyheder og SamfundKultur

British Museum: fotos og anmeldelser. The British Museum i London: udstillinger

Må ikke forveksles hvis vi siger, at måske den mest populære britiske turistattraktion er British Museum i London. Dette er en af de største skatkamre i verden. Overraskende blev det skabt spontant (samt mange andre museer i landet). Dens udgangspunkt var tre private samlinger.

British Museum er beliggende i et område på 6 hektar i bygningerne blev opført i over hundrede år. De indeholder udstiller alle de kendte kulturer i verden i dag. The British Museum i London - en af de få europæiske institutioner dette niveau, som er interessante, ikke kun unikke, sjældne udstillingsgenstande. Strukturen i sig selv er en uvurderlig historisk og kulturelt monument.

Hans meget fremskreden alder (250 år) er direkte forbundet med historien om det land, hvor naturvidenskab blomstrede. Måske er det derfor ikke en mæcen og kunstner, videnskabsmand, naturforsker, er grundlægger af den berømte møde. Vi taler om det kongelige hof læge Sir Hans Sloane (1660-1753). I løbet af sit liv var han i stand til at indsamle en enorm samling af etnografiske, naturvidenskabelige og kunstudstillinger, der repræsenterer stor værdi.

British Museum: udstillinger

Den karakteristiske træk ved dette museum - et stort udvalg af udstillinger. Arkæologiske og etnografiske kuriositeter er side om side med malerier, genstande af naturvidenskabelig fløj, gamle manuskripter, bøger og skulpturer.

Museum of History

British National Museum begyndte sin historie i 1753. Det var dengang, at naturforsker fra UK Hans Sloane testamenterede sin enestående samling af nationen. Åbningen af museet blev godkendt af en særlig lov for parlamentet i Storbritannien. Af 1759, når museet officielt begyndte sit arbejde, en samling af udstillingsgenstande genopfyldes det kongelige bibliotek.

Skulpturer

Det er ubestrideligt perle samling, som er stolt af British Museum. disse skulpturer kaldes Parthenon Marbles (eller Elgin kugler). Navnet, de fik til ære for Greven, der havde bragt dem i deres tid i Grækenland. I dag er museet har verdens største samling af asiatisk skulptur. Egyptiske antikviteter afdeling har en samling, nummerering omkring 66 tusinde eksemplarer, og den antikke græske samling består af en række verdensberømte mesterværker: Demeter statue, en buste af Perikles og andre.

Navnene på deres skabere forblive ukendt, trods det unikke og omfanget af værker. Der er en version, der statuer og friser af Parthenon - arbejdet i den berømte billedhugger fra Grækenland (Phidias), der overvågede opførelsen af Akropolis. Ikke bare dette land har forsøgt at returnere Parthenon kugler. Til gengæld England er ikke travlt med at sige farvel med uvurderlige skatte. Hver side har sin egen mening om dette spørgsmål: Grækerne kaldte eksport af uvurderlig relikvier tyveri, British Museum arbejdere mener, at denne foranstaltning skulptur reddet fra ødelæggelse.

Sandsynligvis, de to sider i deres egen ret. Earl of Elgin tog en meget ejendommelig regeringens godkendelse til eksport af visse elementer fra landet. Ved den tid, de er overtaget af British Museum, Parthenon over et århundrede, er det i en forfalden ruiner.

Rosetta stone

Uden tvivl, dette er en af de mest berømte udstillinger, som er ejet af British Museum. Artifact, der blev fundet i slutningen af XVIII århundrede. Han tillod Jean Champollion (fransk historiker-orientalist, lingvist) til at oversætte egyptiske hieroglyffer. I dag er denne levn hilser besøgende til det egyptiske museum hallen.

mumie Katabet

Tre og et halvt tusinde år - en alder af mumien præstinde Amon-Ra, som hed Katabet. Hendes krop var svøbt i klæde. En person dækker en forgyldt maske, der forestiller et portræt af en præstinde. Det er interessant, at sarkofagen oprindeligt var beregnet til mænd. En anden funktion i denne mumie - Brain kvinder, i modsætning til alle andre organer blev ikke fjernet.

Hoa Haka-Nana-Ia

Indsamling af British Museum har en anden perle. Denne polynesiske skulptur, bragt fra Påskeøen. Det kaldes Hoa Haka-Nana-Ia. På denne russiske navn kan oversættes som "stjålet (eller skjult) hver." I første omgang Moai udskårne billede blev malet i hvid og rød farve, men med tiden malingen er falmet, flishugges og udsat basalt tuf. Dette holdbare naturlige materiale blev anvendt til fremstilling af monolitiske skulpturer.

Skægget af Great Sphinx

Takket være indsatsen fra Dzhovanni Batisty Caviglia, en indfødt af Italien, British Museum har i sin samling element i Great Sphinx skæg. Kendt eventyrer Caviglia besluttet at grave den største attraktion i Giza. Henry Salt (britiske ambassadør) sætte en initiativrig italiensk betingelse, at alle de fundne genstande, er han forpligtet til at overføre til British Museum. De resterende fragmenter af et skæg, der Caviglia tilbage i sandet, nu gemt i Det Egyptiske Museum i Kairo.

Library of British Museum

Det blev grundlaget etableret i 1753 en samling af middelalderlig angelsaksiske og latinske håndskrifter indsamlet af Sir Hans Sloane. Ideen om at skabe et bibliotek understøttet af George II. Han doneret til museet af King Edward IV bibliotek. En anden 65 tusind eksemplarer dukkede op i samlingen i 1823. Det var en gave til Kong George III. I 1850, museets bygning er en af de mest berømte læsesale i verden blev åbnet - det virkede Karl Marks, Lenin, og andre kendte mennesker.

i det 20. århundrede biblioteket

Den mest markante begivenhed i historien om den britiske Biblioteks skete i det XX århundrede. fire nationale samling af bøger er blevet slået sammen i juli 1973. Senere fik de følgeskab af biblioteker af Skotland og Wales. I 1973 blev biblioteket System etableret. Det er effektivt til denne dag - læsere kan få nogen bog, der er i Storbritannien.

I samme (XX) århundrede i British Library samling optrådte buddhistiske manuskripter og de tidligste trykte bøger fra Dunhuang. I 1933, British Museum købt i Rusland i hundrede tusinde pounds Codex Sinaiticus - ædle kristne relikvier at sovjetmagten anses det unødvendigt i et ateistisk samfund.

bibliotekets samling

I dag er det verdens største samling af bøger, manuskripter og manuskripter. Samlingen består af mere end hundrede og halvtreds tusinde eksemplarer. Siden 1983 har han dukkede op i Bibliotek National Sound Archives. Her holder noter og lydoptagelser, manuskripter af musikværker - fra Händel til "The Beatles".

billeder

British Museum har den største udstilling af kunstgenstande. Men hvis vi taler om den kvalitative komponent, er det ikke ringere end Louvre i Paris, eller St. Petersborgs Hermitage. I forhold til antallet af verdensberømte mesterværker af British Museum har ingen lige. Blandt de mest berømte kunstnere i verden, sandsynligvis umuligt at finde en, hvis billeder mangler på mødet i London.

Eksponering galleri

Selvfølgelig, at være på bredden af Albion, jeg ønsker at lære kunsten at dette sted. Denne funktion giver fuld British Museum. Malerier af store malere repræsenteret landskaber og portrætter af Lawrence og Gainsborough, Hogarth s satiriske malerier. De viser den oprindelige britiske kunstskole i sin mangfoldighed. England Maleri konkurrerer med berømte malerier af italienske kunstnere, Spanien, Nederlandene, der er almindeligt repræsenteret i London National Gallery.

Her kan du se den "Virgin of the Rocks" (Leonardo da Vinci). Sidstnævnte mulighed malerier, der er lagret på Louvre. Museum besøgende kan nyde seks malerier af Botticelli. Blandt dem er den sande perle af master - "Venus og Mars". Displayet fungerer godt repræsenteret Piero della Francesca, Antonello Messina, Veronese, Tintoretto, Tiziano.

Hvis du er heldig nok til at besøge British Museum, gå ikke glip af samling af malerier af Carlo Crivelli - Venetian, der boede og arbejdede i det XV århundrede. I dag er arbejdet i denne store mester er ikke så berømt som i slutningen af det XIX århundrede, da hans "Madonna Rondino" har betalt en stor sum - 2184 lbs. Du at forstå værdien af dette arbejde, kan vi konstatere, at den eneste eksisterende billede i galleriet af den store maler Della Francesca blev erhvervet på samme tidspunkt på 241 pounds.

Den vigtigste samling af museet er Holland School. Den består af fire malerier Yana Van Eyck. Under alle museum i verden er der ingen sådanne skatte. Den væsentligste værdi - det er en af de største af hans malerier - et portræt af Arnolfini. Her kan du stifte bekendtskab med arbejdet i Memling, Kampen, Kristus, Bosca, van der Weyden, Anfald og andre stjerner af flamske maleri. Derudover vil du se malerier af Rubens, Brueghel, Rembrandt, van Dyck.

Må ikke gå rundt til deres opmærksomhed arbejde Vermeer Delft - hollandske maler af det XVI århundrede. British Museum har to af hans værker. Det er, tro mig, en masse. Den mest mystiske af hollandske kunstnere, Vermeer, efterladt så få job, der er i verden, alt på en særlig konto. Selv kun seks af hans malerier kan ses i sit hjemland Holland.

Ganske meget i museet byder værker af berømte spanske - Murillo, El Greco, Ribera, Goya, Zurbaran. Kreativitet største maler i Spanien Diego Velaskesa repræsenteret af ni malerier, og blandt dem er der en af de mest berømte af hans værker - "Venus foran spejlet"

Tyske samling af gallerier er ikke så omfattende. Ikke desto mindre er det arbejde, som store mestre som Cranach, Altdorfer, Holbein, Dürer, Poussin, Watteau, fås i museet.