Akademisk Teater af den russiske hær: ordningen af hallen, repertoire, anmeldelser

Moskva er fuld af unikke attraktioner, som hver især fortjener en særskilt historie entusiastisk. Teater af den russiske hær, den eneste af sin art i mange henseender. Intetsteds er der sådan en rang i teaterverdenen, som uløseligt ville være forbundet med hæren.

Dette er ikke en hær ensemble eller gæsterne med en tematisk repertoire, dette er en af de store institutioner af denne art i verden. Status for sin ejendommelige: Det er en afdelings teater for de væbnede styrker, og mange af de aktører på scenen i den fulde betydning af ordet tjener. Før krigen i USSR forsvarsministerium systemet havde flere sådanne huse, der tilhører visse regioner i Rusland, blev de kaldt Theatre of den røde hær.

Unikke hære - unik teater

Teater af den russiske hær, hallen, hvor der er en stor scene (nogle sammenligne det med en fodboldbane), er den største i hovedstaden. En af en slags er opbygningen af teatret. Og det er ikke kun det faktum, at de etageboliger scenen er den største i Europa, er enestående i meget form af denne konstruktion: bygningen i bunden er en stjerne. Kørsel den russiske hær Theatre Hall ligger senere i artiklen. Den storslåede struktur er indrettet således, at alle fem bjælker er rettet til nogle væsentlige steder - midt i hovedstaden, Komsomolskaya-pladsen og de tre største transport node - Savelovsky, Riga og hviderussiske stationer. Og selvfølgelig er det unikke bygning omgivet af legender. En af dem siger, at de tyske bombefly ville elske at bombe en stjerne, som man ville sige nu, set fra rummet.

Fødslen af teatret

Teater af den russiske hær (eller rettere, hans trup) blev dannet i 1929 fra hæren af amatør kollektiver gradvist udvandet af professionelle skuespillere og instruktører. Den fødselsdato betragtes TSATRA 6. februar 1930. produktion af "K.V.ZH.D. 'ydeevne er blevet udført på denne dag.

Måske fordi der allerede i 1930 kunstnerisk leder af teatret med en let hånd af instruktøren Vladimir Meskheteli bliver Yuriy Aleksandrovich Zavadskij, tjente teatret et ry som en yderst professionel institution. Bedste på det tidspunkt, instruktøren og direktøren tog en talentfuld trup og en vidunderlig repertoire. Teater af den russiske hær (så rød) er hurtigt at blive det foretrukne sted for moskovitter.

stand lederskab

Denne institution har altid været heldig med kunstneriske ledere, hvorved niveauet for sceneproduktioner, givet Zavadskij, aldrig faldt, og forestillinger, overraskende og ryste publikum bliver en legende, ifølge hvilken grund af deres popularitet, at lave film, såsom "The Dancing Master" med den legendariske Vladimir zeldin. En 3D-musicalen "Pola Negri", som åbner den 85. sæson, er ikke værdig til undren og ros?

I historien om kunstnerisk leder af teatret var jeg lidt. Efter Zavadskij var kunstnerisk leder af den eminente Alexey Popov (den mest geniale instruktør og kunstnerisk leder, efter specialister i drama). Så - ikke mindre ædel og folkeligt elskede Andrei Popov. Efter hans død, den kunstneriske leder bliver hans discipel Boris Afanasevich Morozov udøve ledelse og nu. Teater af den russiske hær har altid været kendt for sin trup, kan det være en lang liste af stjerner i den første størrelsesorden, som i mange år tjente TSATRA. I 1975 teatret blev tildelt titlen på den akademiske (andet bogstav i akronym).

Den eneste bygning af sin art

Men den berømte, som nævnt ovenfor, dette teater og dets bygning. Det er beliggende i centrum af Moskva, på et meget stort område, som kaldes Suvorov (tidligere - det område af kommunen, endnu tidligere - Catherine, den nærmeste metro station - "Dostojevskij"). Suvorov Monument organisk se på baggrunden TSATRA grand bygning, der dominerer hele nabolaget. En unik prøve Stalin Empire (officielle navn - sovjetisk monumentale klassicisme), bygget mellem 1934 og 1940 af arkitekterne K. S. Alabyana og VN Simbirtseva, til hvem blev sat mere end ambitiøst mål: bygningen var at symbolisere kraften i den røde hær. Og strukturer i form af en stjerne (den russiske hær Teater ordning anført ovenfor) som intet andet kan opfylde disse krav. I en artikel kaldet peripetrom TSATRA bygning - fra det græske "peripteral", der virkelig pryder facaden, giver det den ønskede monumentalitet.

Gigantisme iboende i Stalins imperium

Ikke overraskende, i teatret kan spilles ud af funktion med deltagelse af kavaleriet (stykket "The First kavaleri" Vsevolod Vishnevsky), og endda tanke. Bygningen har en antenne 10 (hvoraf seks er besat af brædderne, navnlig etage 4 - stor scene og to - lille) og den samme mængde stueetager. Værelse med en stor scene kan rumme op til 1,5 tusind. Man. Kørsel den russiske hær Teater hal giver en idé om dens størrelse. Balkon af den store sal, samt et amfiteater, er opdelt i fem sektorer. Det nøjagtige antal pladser - 1520 (oprindeligt var de i 2100). Han er kendt af millioner af tv-seere, fordi her i 10 år - fra 2002 til 2012 - var KVN Major League hold.

Lille hyggeligt værelse scene

Rummet er beregnet med en lille scene i alle 400 lokationer. Her placeres kammer eller eksperimentelle forestillinger. Hertil kommer, på en lille scene udfører sine produktioner børneteater Studio Natalia Aristova. Der var sådanne forestillinger som "Kovalev fra provinsen", A. A. Popov sat her Kafka. Når rekonstrueret den store scene, forestillingerne fortsatte med at satse på lav. Listen over produktioner udført på de to etaper, kan gøre hele brochuren og gennemgang og feedback på forestillingerne - hele bogen.

forskelligartet repertoire

Det er let at antage, at i teatrets repertoire har altid, gennem de 70 år af sin eksistens, forestillingerne var forbundet med militær tema. De priste tapperhed af den russiske hær på alle tidspunkter. I mange år scenen havde ingen den heroiske musikalske komedie F. Gladkov, "En lang tid siden." I 2005 er det genoplivet, og det lukket den 77. sæson.

Vi har aldrig forladt den fase af dette teaterstykke af A. N. Ostrovskogo. Nu viser "Ulve og får". I 2015 vil den russiske hær Academic Theatre fejre sit 85 års jubilæum festlig jubilæumskoncert, som vil blive afholdt på den store scene i dag i Rusland. Repertoire teater forestillinger er ikke fremmed for udenlandske forfattere (allerede nævnt mMyuzikl "Pola Negri"), en stor historisk indstilling: Nu den store scene er "Kongen af Fyodor Ivanovich" For børn er rejst på en lille scene, "Oh Hvordan It Hurts".

God teater - gode anmeldelser

Teater af den russiske hær har rave anmeldelser. Folk beundrer alt: det storladne arkitektur, elegante udsmykning af lobbyen, hvor du kan deltage i en fotooptagelse, og endda tilbudt en drink på et glas champagne. Især lignende forestillinger, navnlig ovenstående. Anmeldelser har været overvældende positive, men det ville være sjovt, hvis det ikke blev fundet den ene dråbe malurt i bægeret, der vil ødelægge en tønde af honning. Udtalelser og bør variere: nogle skuespil chokeret men nogen forventer mere. Negativ feedback, lidt, i sidste ende tvinge teater personale til at eliminere svagheder og finpudse deres færdigheder.