HjemlighedVærktøj og udstyr

Varmt brugsvand varmeveksler. Plade varmeveksler til private hjem: beskrivelse, features og anmeldelser

Shell and tube konstruktion, som besad varmeveksler hvor mediet bevæges mod hinanden ved rør passerer. Denne temmelig pladskrævende enhed kan fungere ganske effektivt, men var ikke i stand til at prale af en imponerende strømningshastighed af den opvarmede medium. De blev erstattet af nye enheder, som er højhastighedstog pladevarmevekslere.

generel beskrivelse

Hvis du beslutter at udstyre brugsvand pladevarmeveksler vil hjælpe dig med dette. Strukturelt nye enheder er forskellige fra skallen og rør forgængere. Område udveksling og termisk energi ved bunden af sidstnævnte blev længere ved at øge størrelsen af spolen, har det forårsagede mere imponerende dimensioner af indretningen. I en ny varmeveksler, opnås dette formål ved at forøge antallet af plader af samme område. Mønstret har samme effekt, men dens størrelse er 3 gange mindre end rørbundtet analog. Anordningen kan tilvejebringe en større strømningshastighed af det opvarmede medium. Dette inkluderer vand, der forbruges til varmt vand. Dette er, hvad gav anledning til navnet på den anden enhed, der lyder som en motortrafikvej. Ved installation varmt brugsvand pladevarmeveksler skal anvendes nødvendigvis. Hvis vi taler om en meget enkelt design, vil det have rørene, som er placeret på to forskellige sider af enheden. Mellem pladerne, der er på de to føringer, kan man se et antal plader, en gummi tætning derimellem. For at forøge udvekslingen overflade, på hver plade har en reliefprægning. Det er bemærkelsesværdigt, at forbindelsesrørene kan være, og den ene side af maskinen, på den forreste plade, men dette har ingen indflydelse på princippet om driften af varmeveksleren.

virkemåde

Hvis du arbejder på installation af varmt vand, en pladevarmeveksler du vil helt sikkert brug for. Dens funktionsprincip er, at kølemidlet gradvist fylder rummet mellem pladerne. Det sker til gengæld med det opvarmede miljø. Form afstandsstykker bestemmer sekvens af felter i en sektion, de leverer et kølemiddel strømningsvej, mens den anden - kølelegemet. Varmeudvekslingen gennem pladerne fra to sider forekommer under drift i hvert afsnit, undtagen den sidste først. Både det medium, der strømmer gennem sektionerne mod hinanden med hensyn til opvarmning, leveres det fra oven, og derefter ud gennem den nedre dyse. Hvis vi taler om det opvarmede miljø, så dens sti er rettet i den modsatte retning.

Grundlæggende specifikationer

Hvis du beslutter at udstyre brugsvand pladevarmeveksler vil du være absolut nødvendigt. Pakninger og pladerne kan være fremstillet af forskellige materialer, vil deres valg afhænge af formålet af indretningen, da rækkevidden af anvendelsen af sådanne varmevekslere er meget bred. I denne artikel beskrives det system af varme vandforsyning og varmesystemer, hvor de spiller rollen som varme og el-udstyr. Hvis der anvendes pladerne i dette område, de er lavet af rustfrit stål, mens de basiske gummipakninger ligger NBR eller EPDM. Det første tilfælde vedrører en varmeveksler fremstillet af rustfrit stål, som er i stand til at operere med kølemidlet opvarmes op til 110 grader. Hvis vi taler om det andet tilfælde, kan vandet opvarmes til 170 grader.

for the record

Disse varmevekslere anvendes til forskellige processer, i dette tilfælde flow derigennem alkalier, syrer, olier og andre miljøer. Pladerne er fremstillet af nikkel, titan og forskellige legeringer, det betragter pakningerne, derefter baseret på asbest, fluororubber, og andre materialer.

Consumer anmeldelser om udvælgelsen og beregning af varmeveksler

VV varmevekslerplade bør udvælges og designet af softwaren. Som brugere hævder derfor bør tages hensyn til nogle grundlæggende parametre, herunder den initiale temperatur på vandstrømmen af kølemiddel nødvendig opvarmningsfluid temperatur og strømningshastigheden af den opvarmede medium. Rolle af opvarmningsmediet, som vil strømme gennem pladevarmeveksler til varmtvandsforsyning systemer, kan vand gøre dets temperatur så høj som 95 eller 115 grader. Hvis vi taler om et par, dens temperatur når 180 grader. Dette vil afhænge af den anvendte sort kedel udstyr. Medlemmer understreger størrelse og antal plader skal vælges således, at vandudløbet har fået den maksimale temperatur i området fra 70 grader eller mindre.

Anmeldelser af nogle af fordelene ved en plade-typen varmeveksler

Pladevarmeveksler til varmtvandsforsyning, ifølge sit for forbrugerne, har mange fordele. Dette kommer til udtryk ikke kun i evnen til at levere en imponerende hastighed, men i en temmelig beskedent omfang. Blandt andet området forstået deling plads og flow enhed beskrevet er meget bred. Den mindste har et overfladeareal på en kvadratmeter eller mere, er de designet til strømning af 0,2 kubikmeter væske i 1 time. Den største pladevarmeveksler varmt vand til huset har et areal på 2000 kvadratmeter, mens forbruget er 3.600 kubikmeter i timen.

Anmeldelser design af varmeveksling enheder

Forbrugerne understrege, at udførelse enheder kan beskrives ved følgende typer. Vær sikker på at fremhæve sammenklappelig, som er den mest almindelige, de giver dig mulighed for effektivt og hurtigt at udføre vedligeholdelse og reparation hastighed af varmeveksleren. Kæledyr master- isoleret svejste og slagloddede enheder, har de ikke de gummipakninger, og pladerne er forbundet med hinanden fast i deres fremstillingsproces anbringes i en i ét stykke. Hvis du vælger en pladevarmeveksler til varmt vand i et privat hus, i udtalelsen fra faglærte håndværkere at foretrække loddet varmeveksler, der har evnen til at tilpasse sig under opvarmning og afkøling af vand.

Bedømmelser af rør af varmeveksleren

Hvis du foretrækker en pladevarmeveksler VV "Ridan", derefter indstille det vil være på den samme teknologi, der anvendes til andre lignende enheder. Den mest almindelige installation af en sådan termisk udstyr forudsætter en individuel fyrrum, som er beliggende i et lejlighedskompleks. Vi kan tale om industrivirksomheder, samt varme punkter i centraliseret form for varme forsyningssystemer. Hovedformålet ifølge de mestre, er at tilvejebringe et kølemiddel til brug for varmt vand, vil vandtemperaturen i dette tilfælde ikke overstige 70 grader. Hvis skal drives og høj temperatur kedler, bør temperaturen være lig med 95 grader eller mindre. Da varmeveksleren har en lav vægt og størrelse, i henhold til de brugere til at udføre sit installationen er ganske enkel, men kraftfulde enheder giver et fundament enhed.

Uanset hvad det var, skal det udføres hælde af fundamentet søjler, med deres hjælp, kan enheden pålideligt styrket i stedet. Væske skal leveres til den øvre dyse og returløb skal være fastgjort til dysen, som er placeret nedenunder. Masters rådgive indgivelsen af den opvarmede kølevæske til den nedre dyse, vil vand blive gennemført ved den øverste.

vandforsyning kredsløb skal være en cirkulationspumpe, som er placeret på fremløbet. Hvis du følger reglerne for anlægsarbejder, ud over pumpen skal være parallelt med det udstyr, der har samme kapacitet.

udgifter til

Hvis du har brug for varmt vand pladevarmeveksler, kan prisen for der varierer fra 12.000 til 25.000 rubler, er det nødvendigt at begynde at komme i nærkontakt med installationen af teknologien. Først efter dette, eksperter anbefaler at gå videre til valg af en bestemt model. Den eneste måde du kan træffe det rigtige valg af udstyr, der vil arbejde med en høj grad af effektivitet.