Nyheder og SamfundKultur

Moskva Museum for Moderne Kunst: Historiske, beskrivelse, anmeldelser

Moskva Museum for Moderne Kunst - den første i historien om den russiske State Museum, hvis specialisering dækker kunsten af det XIX og XX århundreder. Åbningen af denne betydning for tilstanden af objektet fandt sted for 16 år siden. Siden da har museet formået at opnå status som en af de vigtigste kunst centre i hovedstaden, som ofte huser udstillinger og tema-arrangementer.

Moskva Museum of Modern Art (MMOMA) siden starten gentagne gange har forlænget deres aktiviteter mere, tjente således påskønnelse anerkendende publikum. Med støtte fra NCCA (National Centre for Contemporary Art), inden for rammerne af den institution, internationale ungdomsturnering konkurrence for unge talenter blev afholdt, udført to gange om året.

Moskva Museum for Moderne Kunst: adressen og konceptet

Åbning af kontorer afholdt i 1999 med bistand fra Moskva Institut for Kultur. Ideen med projektet hører til præsidenten for Den Russiske Academy of Arts Zurab Tsereteli. Med et imponerende personlige samling af kunstværker, skrevet i det XX århundrede, grundlæggeren af museet begyndte at genopbygge midler fra sine egne reserver. Senere malerier markant forøget, og i dag en stolt fyr kan sige, at den berømte Moskva museum for moderne kunst er blevet en af ikke kun de vigtigste udstillingscentre i landet, men også velkendt i udlandet boheme kredse.

Ifølge administrerende direktør Vasily Tsereteli, af Museum of Contemporary Art i Moskva er meget venlig at holdes inden for dets mure Biennale (International Udstilling af malerier med henblik på deres præsentation), da sådanne begivenheder giver en chance for begyndere og talentfulde kunstnere til at udtrykke sig og kommunikere med mestrene verden størrelse. Dette er meget værdifuldt, som en ansøgning om deltagelse har mulighed for at fremsætte nogen, der giver internationalitet kunstens verden åbner nye horisonter i det kunstneriske felt.

Placeringen af museet, som det sømmer sig en så vigtig objekt - byens centrum. Museet anvender for sine messeområdet 4 bygninger. Det vigtigste kompleks ligger på Petrovka 25. I dets indre huser en permanent udstilling samt de til tider skiftende udstillinger. For information: Dette tidligere palæ Gubin. Hertil kommer, at Moskva Museum of Modern Art har yderligere udstillingssteder, Adresserne: Ermolaevsky Lane 17, Tverskoy Boulevard, 9, 10 Gogol Boulevard.

Kernen i museets samling

Da det er et museum for moderne kunst, er det logisk at antage, at langt størstedelen af de vigtigste samling blev malet af den avantgarde. Blandt de værker, der lå til grund for den centrale udstillingssted, det var Picassos kreationer, Salvador Dali, samt arbejdet med førende kunstnere i den russiske malerskole af det XX århundrede.

De fleste af de værker, der indgår i museets samling, blev købt på kunst auktioner i Europa og USA. Det er kendt, at MMOMA vendte tilbage til sit hjemland en masse malerier af russisk avantgarde, tidligere eksporteret til udlandet. Kunstmuseum af kernen er malerier af Malevich, Marc Chagall, Mikhail Larionov og Natalia Goncharova, Pavel Filonov, Vasiliya Kandinskogo, Aristarchus Lentulova, Aleksandry Ekster. Ud over maleri, skulptur og MMOMA er den mest værdifulde af dem er ejet af hånden Aleksandra Arhipenko og Osipa Tsadkina. Også er værker stolt eksponering primitiver, blandt hvilke der er malerier af Niko Pirosmani.

Historien om de vigtigste museumsbygning

Som tidligere skrevet, er den vigtigste del af kunsten eksponering MMOMA Petrovke placeret i hjemmet rige købmænd, fabrikanter Mihaila Gubina. Bygningen er designet baseret på skitser af russisk arkitekt Kazakov Matvey Fedorovich (blev berømt under regeringstid af Katarina den Store). Det er hans fortjeneste hører til reorganisering af den centrale del af hovedstaden i traditionen fra Palladium arkitektur.

Ved udgangen af det XVIII århundrede hus er hovedbygningen af byen palæ Gubin, og senere, dens aktiver passerede under gymnasiet. Ironisk nok, i væggene i institutionen deltog kunstnere som Bruce digter og skaberen af den private litterære og teatralske museum - Alexei Bakhrushin og hans bror.

Revolutionen i 1917 år ikke skåne huset, og hans skæbne ændret sig dramatisk. Behovet for at opnå en ædel uddannelse er forsvundet, og væggene i bygningen er blevet moderniseret under Institut for fysioterapi og ortopædi. Indtil 1999 op til det tidspunkt, hvor Moskva Museum of Modern Art blev skabt i huset lå hospitaler.

Kommende arrangementer

Som en del af museet jævnligt vært for udstillinger og til tider vejledning arrangerer off-site begivenheder, organisere udstillingen i steder for andre russiske byer. I øjeblikket, Museum of Modern Art i Moskva holder 9. International Art Biennale, med det aktuelle tema af "Mode og stil i fotografering". Seerne kan se fotoprojekter indtil den 29. marts måned.

Listen over deltagere i kunstkonkurrence der er unge talenter fra Chelyabinsk, Moskva, Sankt Petersborg og andre byer i landet. Formålet med udstillingen - et forsøg på at vise, med hjælp fra Rusland Foto stang for at finde noget til fælles, der forener alle generationer, i stand til at kombinere den samlede oplevelse af folket.

Biennalen vil også deltage og kunstnere fra forskellige lande:

• Chen Chzhagan - en fremragende arkitekt modtog flatterende status for FN-repræsentanter, "en af de udestående unge arkitekter i vor tid."
  • Lily Lee Mi-yang - opkaldt vinder af den prestigefyldte Kandinsky-prisen i 2014.
  • Maria Ionov-Gribina - den fotograf, der har udarbejdet et interessant projekt fra de billeder lavet til sociale netværk.

Velgørenhedsauktion sponsoreret MMOMA

Moskva Museum for Moderne Kunst er ikke begrænset til deres typiske aktiviteter, og udvider hele tiden sin horisont. Dette indikeres ved begyndelsen af den planlagte april 2015 begivenhed med fred kaldet "Kunsten at være tæt", hvor velgørenhedsauktion vil blive afholdt. Midlerne indsamles vil gå til de steder, der understøtter mennesker med autisme forstyrrelser karakter. Føre tilsyn projekt Partsyukov Vitaliy og Olga Tobleruts.

Ud over den finansielle mål af auktionen, arrangørerne er overbeviste om, at afholdelsen af en sådan storstilet begivenhed vil tiltrække offentlighedens opmærksomhed på de mennesker, der er krediteret med psykiske lidelser. Som masser vil blive præsenteret for en hvilken som helst kunstværk, der vil give udstillere.

Uddannelsesaktiviteter på grundlag af museet

MMOMA - en helt unik kunstprojekt i landet, der for en kort tid af sin eksistens er blevet populært blandt unge. I dag er kunstverdenen undergår betydelige tab, fordi edb-teknologi har erstattet den ægte maleri, teater, og endda musik. Men for folk, der ikke er klar til at give op skønheden i dette liv og forsøge at tilpasse deres arbejde til realiteterne i den moderne verden, er det altid åben Moskva Museum of Modern Art. Anmeldelser af besøgende og deltagere i redegørelsen beundrer dens omfang skyldes i høj grad til at åbne på grundlag af MMOMA tutorial "Free workshops". Denne et-årige kurser for folk, der har en usædvanlig måde at tænke på, samt ønsket om at udvikle inden for moderne kunst. Efter endt uddannelse, vil alle deltagere modtage et diplom.

At tage sig af børn

Beskriver MMOMA, kan du ikke gøre uden at nævne de aktiviteter, som ledelsen giver for den uddannelse af æstetiske opfattelse i den yngre generation. For børn og unge gennemført foredrag om emnet, indførelse af udviklingen af kunsthistorie, arkitektur og maleri. Bemærkelsesværdig er studiet "Fantasy", som allerede eksisterer 10 på grundlag af museet. Denne pædagogiske aktiviteter for børn, hvor der lægges vægt ikke er sat på maleriet selv, og evnen til at føle og farve til at bygge en komposition.

Anmeldelser af "The Moscow Museum of Modern Art"

MMOMA komfortabelt placeret i det historiske centrum af hovedstaden, hvilket er meget praktisk både for beboerne i Moskva og gæster. Planlæg praktisk: på hverdage museum lukker kl 20:00, og i weekenden - kl 21:00. Besøgendes kommentarer peger på et væld af redegørelsen kollektion, som omfatter nogle 2.000 værker. Ifølge repræsentanter for progressiv ungdom af stor interesse i museet er den samling af værker af sovjetiske kunstnere tænkende, der arbejdede ved årsskiftet 60-80 år.

Fordelene omfatter museets gæster er konstant udføres aktiviteter, der giver beboerne i Moskva for at tage op hovedstadens kulturliv og verden i almindelighed.