Af teknologiMobiltelefoner

Lenovo Vibe Shot: overblik, specifikationer og anmeldelser

Stilfuld smartphone med en meget høj kvalitet kamera - det er Lenovo Vibe Shot. En oversigt over sine funktioner, hardware og software-indstillinger på enheden, samt anmeldelser om det - det er, hvad der vil blive diskuteret yderligere. Det vil også fremhæve de fordele og ulemper ved denne "smart" telefon, på grundlag af hvilke vil blive givet råd om køb af denne enhed.

Hvem er dette kamera telefon?

Kendetegnene for denne enhed er en mid-range løsninger. Denne tydeligt indikerer installeret i en model af CPU, displayet diagonal og omkostninger. Nøgle "chip" i denne gadget er dens vigtigste kamera. Det gør det muligt devaysu det skiller sig ud fra andre lignende enheder. Væsentlige, denne smartphone giver en ny, men den spirende klasse af enheder - "kameratelefon". Dvs. telefoner, hvor den tekniske parametre middelmådige, men kameraet kan prale imponerende funktioner, billeder af høj kvalitet og nøjagtig samme videokvalitet. Endelig skal det bemærkes, at det er en ganske frisk enhed. Gadget selv blev præsenteret i marts i år på udstillingen MWC-2015 i Barcelona. Men salget af Lenovo Vibe Shot i Rusland begyndte tre måneder senere, dvs. i juni i år.

Det kommer med din smartphone?

Meget godt udstyr i denne enhed. Det omfatter:

• Smartphone med en ikke-udskifteligt batteri.
  • Oplader.
  • Ledning til opladning af batteriet og til synkronisering med pc'en.
  • Gennemsigtig Cover til Lenovo Vibe Shot.
  • Glossy beskyttelsesfilm til frontpanelet.
  • Høj kvalitet stereo headset med ikke-forvirrende ledninger og dinamikami- "rodskud".
  • Garantibevis, Quick Start Guide og en salgsfremmende brochure - en komplet liste over den dokumentation, der leveres sammen med enheden.

Denne liste er bare ikke nok flash-kort. Men i betragtning af, at kapaciteten af den indbyggede opbevaring er 32 GB, især akut behov for et eksternt drev i dette tilfælde.

gadget design

Hvis man ser på fra frontpanelet af enheden, er der intet usædvanligt i ham. Dette er en typisk repræsentant for den vifte af "intelligente" telefoner denne kinesiske producent. Meste af det er en 5-tommer berøringsfølsom skærm. Oven i det er der ørestykket, skjult bag et metalgitter. Der er også øje front kamera lanceret for "selfie" og videoopkald. Godt, på den samme placering sensorelementer enhed. Til gengæld for de tre berøringsfølsomme knapper styre enheden vises under berøringsskærmen: "Tilbage", "Home" og, selvfølgelig, "Menu". Faceplate beskytter din smartphone stødsikker glas "Gorilla øje." Mere specifikt, den tredje af sin generation. Devaysa sideflader er lavet af metal. Alle kontroller enhedens vises i venstre side af enheden. Der er en lås knap og volumen kontrol. Desuden er der også vises kamera kontrolknap (det kan bruges til at tage billeder og video) og skyderen vælge kameratilstanden.

Ved den øvre kant af smartphone er en mikrofon støjreduktion og kablet port til tilslutning til en ekstern højttaler enhed. I den modsatte ende af den tilbagetrukne en kabelforbundet port mikro-YUSB, højttaler og mikrofon Elementary. På venstre side er der to slots med bakker, der er installeret i SIM-kortet og en ekstern flash-drev. Den bageste del af indretningen som frontpanelet er fremstillet "Gorilla Eye" sikkerhedsglas. Udadtil ser det mere som den forreste del af den moderne digitale kamera, smartphone end bagsiden. Der er producentens logo og navnet på gadget-modeller. I øverste venstre hjørne af den vigtigste kameralinsen afledt 16 Mn sensorelement og forbedrede egenskaber. Ved siden af det er en tredobbelt LED lys i forskellige farver, og en infrarød sensor, som i dette tilfælde erstatter laseren autofokus.

Der er tre krop farvemuligheder: hvid, rød og grå. Svag halvdel af menneskeheden ligesom de to første versioner vil komme. Og Lenovo Vibe Shot Røde mere praktisk. Det er ikke så meget mærkbar fingeraftryk, ridser og snavs. Men den hvide version af dette kamera telefon kan prale sådan. Men Lenovo Vibe Shot Z90 Grey er den mest alsidige løsning. Den er velegnet til alle, og på samme måde som på den røde version af denne enhed, er det ikke så meget synlige skader og mulige fingeraftryk. Endelig skal det bemærkes, at huset er støbt i indretningen. Følgelig når indretningen brud uden hjælp fagmanden vil være problematisk.

processor

Computing fundament er virkelig god til Lenovo Vibe Shot. Oversigt over tekniske gadget parametre indikerer, at den anvender "Snapdragon 615". Selvfølgelig er dette ikke flagskibet løsning, men kapaciteten er tilstrækkelig til løsning af ethvert problem. Denne chip består af to computergrupper. Den første af disse giver en høj energieffektivitet forarbejdningsløsninger. Det omfatter fire kerner baseret arkitektur "A53", som er i stand til at accelerere til 1 GHz. Det andet modul giver en høj ydeevne chip. Han er også medlem af de 4 beregne moduler af samme arkitektur. Men her er at øge sin frekvens, i modsætning til de foregående 4 kerner, de kan have op til 1,7 GHz i den tilstand af maksimal belastning. Hvis det er nødvendigt, kan alle otte kerner arbejde parallelt, men det aflades gadget let på øjnene.

Nogle af de mest krævende legetøj kan ikke gå på denne gadget med maksimale indstillinger. Men på den anden side, er denne enhed rettet mod fans af skyde billeder af høj kvalitet eller optage video. Og dette problem med en central behandlingsenhed bestemt ikke opstår.

Skærmen og dens parametre

Smartphone Lenovo Vibe Shot Z90 er udstyret med en høj kvalitet display, karakteristika og parametre, som helt sikkert ikke gør indsigelse. Dens diagonal - 5 inches. I dette tilfælde skærmopløsningen er virkelig meget god ved dagens standarder 1080p eller 1920x1080. Tætheden af pixels på dens overflade er 441ppi. Det siger sig selv, at med sådan enkelt pixeltæthed er bestemt ikke skelne almindelig øje. Matrix-skærm er lavet af den mest avancerede teknologi til dato - "IRS". Visning af vinkler og energieffektivitet er det på grund af dette på et anstændigt niveau. Et andet plus af enheden - tilstedeværelsen af "OZHS" teknologi. Det vil sige, mellem berøringspanelet og overfladen af skærmen matrix ingen luftgab. Som et resultat, billedkvaliteten er meget bedre.

videokort

Telefon Lenovo Vibe Shot er udstyret med en grafik-accelerator "Adreno 420", som er udviklet af "Kualkom". Selvfølgelig er dette ikke et flagskib løsning, men efter gadgets gennemsnitlige niveau for vedkommendes computerkraft er nok. Selv de mest moderne tredimensionelle legetøj på det vil gå. Men nogle af de mest krævende dem, vil ikke fungere ved maksimal indstillinger. Med resten af softwareprogrammet fra ejerne af denne smartphone i generelle problemer med placeringen af grafik vil ikke være helt nøjagtig.

kamera

Selvfølgelig er den største fordel af konkurrencen er den vigtigste kamera i Lenovo Vibe Shot. Billeder og videoer taget med det, får rigtig god kvalitet. Det har en sensor på 16 megapixel. fabrikanten har således ikke glemt sine udstyre sådanne vigtige komponenter såsom autofokus-system, den tredobbelte LED-lys (og forskellige farver, som gør det muligt at justere på aftrækkeren belysningsniveau afhængig lyset af den fremtidige billeder) og den infrarøde detektor (den erstatter laseren AF). Der er også en digital zoom. Dette kamera optager video i 1080p. I dette billede opdateringshastighed på 30 billeder per sekund. Dette giver dig mulighed for at få nok optagelse af høj kvalitet på Lenovos Vibe Shot. Kameraet er tilsluttet på forsiden af gadget er udstyret med en sensor mere beskedent - på 8 megapixel. Men det er helt nok til en komfortabel kommunikere via telefonopkald. For nu populære "selfie" på 8 MP er også tilstrækkeligt.

hukommelse

En interessant situation med RAM i Lenovo Vibe Shot. Oversigt over de tekniske specifikationer for enheden angiver tilstedeværelsen af 3 GB RAM. Men her kan brugeren forventer kun 1,5 GB, og den resterende del er besat af system processer. Det er svært at sige, hvad softwaren forudinstalleret scoret RAM, men det er helt sikkert en masse. På den anden side, ville selv de 1,5 GB RAM være tilstrækkelig for komfortabelt arbejde på denne enhed. Og du kan endda køre flere programmer og problemfrit skifte mellem dem. Nå, med mængden af ledig random access memory kan ikke installere ekstra speciel software, der vil udføre rengøring RAM. Kapaciteten af den integrerede hukommelse er 32 GB. Omkring 6 GB af dem fyldt med systemsoftwaren. Resten af rummet en bruger kan bruge efter forgodtbefindende. Dette er tilstrækkeligt til installation af et fast antal ansøgninger gemme mange sange eller flere film i god kvalitet. Generelt kan ejeren af denne gadget nemt undvære den eksterne drev, men en sådan mulighed i denne "smart" telefon der. Den maksimale mængde installeret flash card kan være 128 GB. Dette er præcis vil løse alle problemer med en eventuel mangel på hukommelse i enheden.

autonomi kameratelefon

Smartphone Lenovo Vibe Shot er udstyret med et batteri på 2900 mAh kapacitet. Som tidligere nævnt er det ikke kan fjernes, og et hus i denne ikke-adskillelig enhed. Med en gennemsnitlig belastning enhed på en af dens ladning vil vare præcis 1,5 dages arbejde. Hvis vi oversætter denne enhed i "nøddrift" (telefonen vil kun være i stand til at foretage opkald og sende og modtage korte testmeddelelser) kan du låne vil være en 3 dage på en enkelt opladning. Tja, hvis du kører nogle temmelig krævende tredimensionelle legetøj, smartphone løber ud i 4-5 timer. Derfor autonomi præstation i denne gadget er meget middelmådig. Nå, forventer mere fra batteriet 2900 mAh batteri, processoren med 8 kerner om bord, stor skærm 5 inches (selvom han gjorde energoeffektvinoy teknologi, men dets opløsning er 1920x1080) er bestemt ikke nødvendigt. For at forbedre den autonomi af enheden, vil den nylavede ejer nødt til at købe en ekstra eksternt batteri for et gebyr. Dette vil tillade i hvert fald for at undgå mulige strømafbrydelser gadget, når batteriet er helt afladet. Der er en anden væsentlig nuance i denne enhed er forbundet med sin autonomi. Når batteriet er helt afladet service starter ikke, i modsætning til de fleste lignende anordninger. Anmeldelser gadget ejere peger på det. Løsningen på dette problem, igen, er at købe og tilslutte en valgfri ekstern batteri.

grænseflader

Et fælles sæt af grænseflader i denne gadget:

• Begge SIM-kort perfekt understøtter alle funktioner i dag mobilnetværk, herunder 4G, som endnu ikke har modtaget bred distribution.
  • Næsten alle standarder for "wi-fi" ingen problemer vil fungere på dette kamera telefon. En undtagelse i denne henseende er den nye standard for "al", som endnu ikke har modtaget bred distribution. Men ved korrekt konfigurere den trådløse router i dette tilfælde skulle have noget problem.
  • "Bluetooth" gør det muligt at dele en lille mængde information med lignende mobile gadgets. Også med det kan sluttes til en enhed ekstern trådløs højttaler.
  • Navigation kapaciteter af enheden gennemføres ved hjælp af et GPS-system.
  • Wired dataudveksling metoder kun to 3,5-mm audio port, og en universel mikro YUSB.

blød

En af de nyeste systemsoftware version er blevet installeret på Lenovo Vibe Shot. Firmwareversion 5.0 er baseret på et operativsystem til mobile gadgets, som "Android". Især da CPU'en selv, og systemsoftware målrettet 64-bit computing. Resultatet er simpelthen fremragende niveau af ydeevne for mid-range enheder. Men igen, det operativsystem, er ikke installeret i sin rene form, da det udvider sin enhed Søgegiganten. Over systemsoftwaren har en særlig proprietær shell program på Lenovo Vibe Shot. Firmware fordi det er mere stabil og pålidelig.

Og som det ser ud nu?

Smartphone Lenovo Vibe Shot blev vurderet til $ 485 i starten af salget. Det er for så at det kan købes i den første halvdel af sommeren. Nu sin pris er faldet med $ 100 - til niveauet for 385 dollars. Selvfølgelig, med lignende tekniske specifikationer kan findes billigere enhed. Men her er et kamera i denne gadget er virkelig fænomenal. Derfor, hvis du har brug for en smartphone og et digitalt kamera med high-end kamera samlet i én, så du trygt kan vende deres opmærksomhed på denne enhed.

meningsdannere ejere

Væsentlige mangler er simpelthen ikke i Lenovo Vibe Shot Z90 7. Denne smartphone er faktisk perfekt afbalanceret. Visse kritik er kun sin uafhængighed, men som nævnt tidligere, at løse dette problem ved at købe et valgfrit eksternt batteri er ikke svært. Resten af denne smartphone efterlader kun positive indtryk. Dette delsystem CPU og hukommelse og displayet. Nå, om de vigtigste kammer af spørgsmålet ikke kan være: det er den bedste løsning i kameratelefon segmentet.

Sammenligning med andre lignende devaysa

Konkurrenter væsentlige to fra Lenovo Vibe Shot i dag. Sammenligning med deres hardware karakteristika klart til fordel for enheden. En af konkurrenterne - er selskabets Honor 6 Huawei. Den er baseret på en forældet dag Kirin 920 chip med 8 computing 32-bits kerner, udstyret med præcis den samme mængde RAM, er det identisk med kapaciteten af den integrerede drev. Og det vigtigste kamera, han er mere beskeden - 13 MP til 16 MP. Som et resultat, at prisen på denne smartphone nedefra og er 270 dollars. Den anden indretning - denne Xiaomi Mi-4. Parametre det er næsten identisk, men processoren "Snapdragon 801" vil spille "Snapdragon 615" i de nye og multi-threaded applikationer. Ja, og de vigtigste kamera sensoren også, han er svagere - det samme 13 megapixel. Derfor prisen på $ 250.

Derfor, i kameratelefon segmentet især det ser beslutning "Lenovo". Kun her de parametre, det er bedre, men på grund af disse fordele, i hvert fald kommer til at betale.

resumé

Stort set uden væsentlige mangler vendte Lenovo Vibe Shot. En gennemgang af sine muligheder og muligheder, det endnu engang beviser kun. Hvis du vil have en smartphone med en meget høj kvalitet kamera, kan du nemt erhverve denne gadget. Dette er en af de bedste beslutninger til dato i kun lige spirende segment af enheder, såsom en kameratelefon. Men samtidig styrken i denne smartphone er ikke begrænset til ét kamera. Det omfatter også en kraftig processor, hukommelse delsystem er velorganiseret og en stor diagonal skærm, som kan prale af en meget god præstation. Blandt de vigtigste ulemper er muligt at tildele kun en svag grad af autonomi. Men dette problem løst hurtigt og nemt købe den valgfri eksternt batteri, og så er denne gadget er simpelthen perfekt.