Publikationer og skrive artiklerFiktion

Historien Aleksandra Sergeevicha Pushkina "Mistress ind Maid": anmeldelser, resumé

Fuld af lethed, humor og enkelhed af Pushkin s "Mistress ind Maid". Bedømmelser, der engang var offentliggørelsen af den hidtil ukendte, er produktet placeret som en innovativ både hos både form og indhold. Generelt "Belkin", hvor struktur og er dette arbejde - den første prosaiske erfaring Pushkin så lyset. Hvad er den nyskabelse Alexander til litteraturen, analysere eksempel af historien "Mistress ind Maid". Kritikere siger utvetydigt til sin enkelhed og samtidig, dybden af mening. Lad os betragte disse aspekter.

historie skrivning

Boldin Efteråret ... Dette er en af de mest produktive perioder af Pushkin. gå "Belkin" På dette tidspunkt, fra hans geniale pen. Fanget midt i naturen, omgivet af de lyse farver i efteråret, ser livet i den russiske landsby, langt fra Petersborg liv med konstant overvågning af det hemmelige politi, forfatteren her er afslappende og skrev "Hvor længe siden ikke skrive." I de tre korte måneder skaber A. S. Pushkin både poetiske værker og dramatisk. Det er her, i Boldin, forfatteren forsøger sig som forfatter.

Tanken om, at Prosa skal være enkel og kortfattet, Pushkin bærer en lang tid, det gjorde han ikke engang delte med sine venner. Forfatteren mener, at sådanne væsener skal beskrive den russiske virkelighed, så, hvad det er, uden udsmykning. Måde at skrive kunstneriske prosa var ikke let, fordi samtidig øge præference for poesi og den tilsvarende poetisk sprog. Pushkin var en meget vanskelig opgave at håndtere sproglige værktøjer, så de passer til "sprog tanke".

resumé

Henvisning til den sidste roman i serien "Mistress ind Maid". Anmeldelser sige, at det er let at læse og har en enkel plot.

Værket handler om to af de landede familier: Berestovs og Murom. De får ikke sammen. Familien første herre opdraget søn Alex. Lisa - datter af den anden. Udlejere fædre er meget forskellige fra hinanden. Hvis Berastau en succesfuld forretningsmand, er han elsket og respekteret i området, den Murom - en typisk repræsentant for udlejer klassen - uduelige leder, en rigtig gentleman.

Unge Berastau forbereder sig på at blive soldat, men faderen til ideen, så han holder ikke helt ligesom sønnen i landsbyen, ved siden af ham. Nice, med dens udseende gør Alexei populær blandt døtre af lokale adel. Dens eksistens Liza Muromskaya lærer fra Jomfruen Nastya (hendes hjerte var også afdæmpet ung mester). Hun beskrev den måde Alexei sin elskerinde, at for hende, han blev også en romantisk ideal. Lisa, i håb om at mødes med den unge Berestove forklædt i bonde kostume og går ind i skoven, hvor han brugte til at jage.

Unge mennesker mødes og falde i kærlighed. Unge Muromskaya synes datter af den lokale smed Akulina. Alexey ikke skræmme hendes sociale status, han længes efter at fortsætte med at mødes med pigen. I den sædvanlige løbet af ting forstyrrer ulykken. Under en fælles jagt Muromsky hest boltet, for at hjælpe ham komme Berastau - og begyndte at varme op mellem dem. Alle kom til det faktum, at de var blevet enige om at gifte sig med deres børn.

Ankommer med sin far til middag til Murom, Alex lærer at Lize Akulinu: kvinde alvorligt ændrer deres udseende, affectations under samtalen. Møder mellem unge fortsætter. Alex beslutter at gifte sig med en bonde, som rapporteret i sit brev. Ankommer tilskrives Murom, møder han Lisa Akulina læse hans brev.

Hovedpersonerne

Her er en hun - Pushkin s "Mistress ind Maid". Indhold, som vi ser, er ikke kompliceret af yderligere betydninger, alle klart skitserer normale levetid adelige og bønder.

Lad os undersøge mere fundamentale historie karakterer. Lisa Muromskaya - sytten år gammel pige, datter af udlejer. Jeg må sige, at A. S. Pushkin - den første, der talte om datter af en godsejer. Dette og Tatyana Larina i "Evgenii Onegine". Disse piger er ren, drømmende, de er bragt op på franske romaner. Samtidig, Lisa er i stand til at elske virkelig, givet denne forstand er det ikke ved, hvordan at lyve og forstille - alle hendes følelser er oprigtige. Det skal siges, at det også er meget klog. Moralske standarder, der eksisterede i det XIX århundrede, tillod ikke pigen til at stifte bekendtskab med en ung mand uden en erklæring og præsentation, så Lisa og kommer op med en komedie af forklædning.

Den næste helten i historien "Mistress ind Maid", som anmeldelser er altid positiv - det Aleksey Berestov. I første omgang, at læseren lærer om det fra mundingen af Nastia, Tjener Lisa. Det er hans drømmefyr uindtagelig, dækket med forskellige mysterier. Faktisk er den unge mand - en ung mand gnister i stand til virkelig kærlig, oprigtig, ikke at sætte på en ramme af klasse.

Fædre af unge, på den ene side, er meget ens (is, livslang uddannelse sat på kun børn, gæstfri, ambitiøse), men på den anden - er helt anderledes. Det påvirker den måde af landbrug. Hvis Berastau - initiativrige i den økonomiske aktivitet, en succesfuld og velstående, de Murom hobby engelske manerer er ikke bragt til excel: selv navnet på hans lagt. Men at have sluttet fred, udlejere forstå, at de er i stand til at skabe en meget stærk alliance med hjælp fra børn i ægteskabet.

indholdsanalyse

"Mistress ind Maid" - romanen, parodierer mange berømte "tværgående" temaer. Først og fremmest, dette er temaet for to stridende familier, som går tilbage til Shakespeare. Men Pushkin nyfortolket historien, og historien ender med forsoning og en lykkelig forening af unge.

Der er én underliggende tema: "Mistress ind Maid" rejser og sociale problemer. Om denne kærlighed ulige selv Karamzin skrev i den berømte "Poor Liza". Men Pushkin igen leger med plottet, og historien slutter ikke med den tragiske hul på basis af forskelle i oprindelsen af tegnene. Ikke tilfældigt titlen og motto til romanen: de angiver, at ud over kjoler, landsbyen og udlejer, Lisa fra Akulina intet mere end forskellige - sociale dimensioner slettet.

genre originalitet

Ved genre "Mistress ind Maid" - historie. Lad os bevise dette. Der er to grundlæggende karakter kombineret audio historie, med deres karakterer over produktet forbliver uændret (i modsætning til for eksempel roman).

Det vigtige er noget andet: Pushkin kontraster virkelige liv romantisk til hende, sunget af tidligere forfattere. Til læseren, er han forsøger at formidle budskabet om uforudsigelighed i livet, er det umuligt at køre det i en bestemt ramme. Derfor sommetider decideret latterliggørelse byder romantiske værker.

Et slående eksempel er den unge birkebark - den mystiske, der fører et afsondret liv, svarede med en fremmed i Moskva. Men han er lidenskabelig, oprigtig ung mand, der dukker med en tan på ansigtet (dette ironisk detalje fremhæver falskheden af den oprindelige dom fra læseren).

Analyse kunstneriske midler

Hvad angår anvendelsen af midler til ekspression, er der en meget påholdende Pushkin. For at opnå enkelhed prosa, ikke at overbelaste fortælling med unødvendige detaljer, forfatteren bruger poetiske dekoration. han sagde dette: "Fiktion bør ikke synge og tale."

Pushkin nægtede at råbe, frodige metaforer, sammenligninger glødende som den var, for eksempel i Karamzin. Derfor er arbejdet med "Mistress ind Maid", samt hele cyklus af "Tales of Belkin" gerrighed forskellige kunstneriske medier. Kendskab til de tegn, der går uden unødvendige indledende - læseren straks nedsænket i historien.

Hovedvægten er ikke på forfatteren gør den detaljerede beskrivelse af udseende og psykologiske portræt af karaktererne og deres handlinger, der kendetegner det tegn langt bedre end simple ord.

Placer i "Tales of Belkin"

"Mistress ind Maid" fuldender "Belkin" er ikke tilfældig. Det er lidt det punkt i alle disse historier, der supplerer dem, inspirerende læseren til at håbe på det bedste. I modsætning til den "Station Master", er forældre og børn genforenet, og skæbnen ikke forstyrrer forløbet af livet - Lisa skaber sine egne, skiftetøj, spille rollen.