Hjem og familieBørn

Cubes Chaplygin. Cubes Chaplygina: anmeldelser

I dag er der mange måder at lære børn at læse hurtigt. En af dem er de dynamiske Chaplygina terninger. Med hjælp fra dem allerede tre år gamle meget snart begynde at læse. Hvad denne bog er unik og som udviklede?

Et par ord om skaberen

Evgeniy Ivanovich Chaplygin er forfatter og designer af terningerne. Tilbage i slutningen af 2009, blev de præsenteret på udstillingen, som blev kaldt "The World of Childhood". Det er, når han fortalte om sin unikke skabelse, og beskrev, hvordan du kan meget hurtigt, når du bruger den til at lære børn at læse. Sig selv Evgeny Vasilievich er opfinderen og lærer i Belgorod-regionen. Han bor i Stary Oskol med sin familie, der hæve tre børn. Derfor er problemet med at lære børn at læse den meget bekendt. Før det også rejst spørgsmålet om, hvordan at gøre denne proces lettere. Og netop da, de dynamiske Chaplygina terninger. Them besluttede han at give de forældre, der søger, hvordan man introducere børn til en verden af bøger så hurtigt som muligt. Efter alt, behøver kun et par sessioner - og barnet begynder at forstå, hvordan det er muligt at folde bogstaverne stavelser og derefter ord og endda sætninger!

Hvad er de udviklingsmæssige fordele?

Cubes Chaplygin "let at læse" - et sæt af ti enkelt og ti dobbelte terninger.

Dette produkt er meget rart at samle op, t. Til. Den er lavet af naturtræ og er af høj kvalitet. Designet er de også meget usædvanligt. Dobbelt terninger har en forbindelse, der tillader dem at dreje frit om sin egen akse. Dette gør det en stor mulighed for at skabe et stort antal varianter af stavelser. For bogstaverne selv med giftfri maling, som ikke er slettet, og er helt sikkert for barnets helbred. Cubes Chaplygina fremstillet af miljøvenlige materialer. Til deres produktion bruges et godt træ, er det helt sikkert maling og lak.

Klasser for børn af tidlig alder

Et sådant produkt har tiltrukket sig opmærksomhed fra ikke kun børnene, men også de voksne. De kan købes endda forældre, der har børn under tre år. For det første kan de være egnede som "byggesten" for en række spil, der bruger de mest almindelige terninger. Af disse, kan du bygge paladser, garager og huse, at bygge pyramiderne og tårne. I spillet dit barn kan blive henvist til en form af et bogstav og være sammen med sine stavelser. Det er ingen hemmelighed, at i en tidlig alder, børn er meget let at absorbere information hurtigt og huske det. De begynder snart at gøre ud bogstaverne i et ord end i perioden fra 6 til 7 år. Efter alt, på dette tidspunkt lærere råber til dem, eller anden viden. Om Chaplygina terninger kun positive tilbagemeldinger. De tillader dig at lære at læse i spillet. Børn nyde processen, og de hurtigt huske bogstaverne og gøre ord fra dem.

Har en kombination af terninger

"Jeg læste nemt" - dynamiske Chaplygina terninger, der er valgt således, at med hjælp af dem du kan gøre en masse ord. Der er kun 20-10 enkelt og dobbelt ti, men kun én har en dobbelt 32 kombination. Med to sådanne blokke kan være sammensat af mere end to dusin ord og tre skrive muliggøre tætte fem hundrede ord. Alle kombinationer er ikke tilfældig, men meget gennemtænkt af forfatteren. Han tilbragte en enorm mængde af eksperimenter, før du begyndte at lave kombinationer. For at gøre dette, Evgeny studeret omhyggeligt frekvens kompatibilitet lyde og bogstaver. Nu, med hjælp af dem kan du oprette meget komplekse ord. For eksempel, såsom en "saftpresser", "bil", "Synthesizer" og "mikrobølge" opnået meget hurtigt uden megen besvær.

Fordele ved denne vejledning frem for andre

Mange forældre er bekymrede med spørgsmålet: "Hvad er de top Chaplygina terninger symboler såsom trekanter, hjerter, cirkler og andre" I virkeligheden er dette punkt er også meget godt tænkt skaberen. Det barn, der ikke er bekendt med tallene simpelthen kan finde ud af, hvad du har brug for at forbinde de terninger at få ordet ordningen. Nå, dem, der allerede godt mestrer tal kan trænes i deres ansøgning "i virkeligheden." Mange mødre oplevede også, at tidligere, før du bruger dem har noget lim, skåret ud eller samle. Denne manual kræver ikke forudgående uddannelse. De kan bruges med det samme. De ligner velkendte tern Zaitseva. Konsonanter og vokaler de også fremhævet. Men Chaplygina terninger er meget holdbare og pålidelige, fordi de er lavet af træ af høj kvalitet. Der er også inkluderet en særlig vejledning for forældre at hjælpe dem med at træffe en klasse med børn af deres mere interessant og spændende.

At lære at læse sammen

En sådan aktivitet vil snart bære væk ethvert barn. Du skal blot købe Chaplygina terninger. Anmeldelser på forskellige hjemmesider endnu engang bekræfter, at forældrene ikke har brug for særlige færdigheder og viden til fremtidige læsere til at dykke ned i en verden af bøger. På den første dag simpelthen at sætte børn med undervisningen støtte. Lad barnet undersøge dem godt, tage i hånden, roll. Du kan derefter tilbyde at samle ham den simple ord. Selvfølgelig, for ethvert barn i denne præstation vil være at fastlægge deres egen ordet "mama". For at gøre dette, er du nødt til at tage en fyr terning, vise dit barn, hvordan man sætte det første stavelse, og derefter give ham en anden dør og opfordre ham til at finde bogstaverne på egen hånd. Alle børn vil udføre en lignende aktivitet med stor interesse. Når arbejdet er gjort, er du nødt til at tilbyde dit barn slutte stavelser sammen og læse ordet, hvor han har fået. Vær sikker på at rose begyndelsen læseren. Det er det første ord, at han var i stand til at læse på egen hånd. Det skal bemærkes, at læsning er ikke så svært, som det synes simpelt nok til at lære bogstaverne.

læring Egenskaber

Hele processen består af 11 blokke. Hver har sine egne anbefalinger, tricks og ordninger, der er meget praktisk for forældrene. Alt materiale er gradvist på grundlag af kompleksitet. Men hver ny besættelse bliver mere interessant for barnet, stærkere trække ham ind i verden af bøger. Det er meget vigtigt for børn er ros, så glem ikke om det. Barnet bør altid opmuntre, hvis han har noget ikke virker. Teamwork vil snart bære gode frugter. Kid selv tage sin yndlingsbog, vil sidde komfortabelt i en stol og begynder at køre en finger, læse de velkendte linjer af deres egne. Det eneste forbehold, som har Chaplygina terninger - den pris, der spænder fra 1600 til 2200 rubler. Selv om det er ganske høj, men meget hurtigt retfærdiggør det ønskede resultat.