Kunst og underholdningKunst

Udstillingen "Kunst Treasures of Rusland": den beskrivelse, interessante fakta og anmeldelser

Bladene er faldet, og blomsterne er lige begyndt at blomstre. Og et eller andet sted i nærheden af lapning surfe. Og alligevel er det rigtige! Udstillingen "Kunst Treasures of Rusland" finder sted i de haller, som er placeret i den storslåede kompleks af templet i Kristus Frelseren. Her vil du ikke se et skilt, der siger: "Rør ikke" Og på udskårne bænke, passer perfekt ind i skovlandskaber, kan du endda slappe af. Derudover kan du altid drikke te fra en samovar med en unik to kraner. Ja, og bagels tilbyde!

skjulte skatte

Volkhonka 14 November 2015 åbnede en ny udstilling i galleriet Art Center (Moskva). "Art Treasures of Rusland" - er den bedste møde, at dømme efter de anmeldelser galleri besøgende. Den nye udstillingsrum er fredeligt beliggende i hjertet af Rusland, inden tempelområdet.

Samlere og almindelige kunstelskere første gang i hundrede år arrangeret en lignende udstilling. Det præsenterer mange mesterværker af traditionel russisk maleri. Disse malerier har aldrig før og aldrig set igen, bortset fra at kun i snævre kredse. Ejerne omhyggeligt skjult dem mod nysgerrige blikke. Netop på dette tidspunkt, den ene efter den anden kom revolutionen, og derefter krigen.

Revival af gamle traditioner

Pre-revolutionære kunstnere med forfattere besluttet i fællesskab at skabe en månedlig publikation "Art Treasures of Rusland". Mens de vigtigste mål for udgiveren er fornyet interesse for den arv af gamle russiske kunstnere og inddragelse af masserne ind i den kunst. I vor tid navnet på udstillingen og forhåbninger er tæt forbundet med ideer almanakken i fortiden. Utvivlsomt vil den første udstilling appellere til sande kendere af den smukke akademiske kunst.

usædvanlig belysning

Arrangørerne af udstillingen "Kunst Treasures of Rusland" til spørgsmålet om belysning malerier kom dramatisk. Alle vægge i mørke toner, og nogle værelser har ikke og gøre yderligere belysning. Bortset fra disse lamper, som er placeret under det høje loft og en separat strøm af lys udelukkende fokuseret på kunstnerens lærred.

Nogle gange de er sat så præcist, at billedrammen er stadig i mørket. Mange besøgende, at dømme efter deres svar, forblev under et uudsletteligt indtryk på mysteriet om udstillingen og dens stilfulde design. Derudover blev de ramt af det faktum, at hele personalet består af unge arbejdstagere. Dette er ganske kompetente og venlige mennesker.

Det indre af Salvador Dali

Så mange som 12 gallerier fremhævet redegørelsen af malerier Arts Centre. Kunst Treasures of Rusland - en lidet kendt, men let genkendelig håndskrift blad: Kuindji Bryullova, Petrov-Vodkin. Space udstillingshaller og forskellige temaer. Først vil du blive mødt Krim landskaber: Krachkovsky Kondratenko og Orlovsky. Deres kroppe er i stand til at eliminere enhver menneskelig forfængelighed, kaster samtidig i rolige kontemplation på naturen. Selvom det er kun sceneri! Ved siden af denne hal vi harmonisk flyder ind i uendelige korridor til andre rum på siderne.

Organisering af showrooms bevidst blottet for enhver stil og kronologi. Prioriteten er den følelsesmæssige opfattelse af beskueren. På udstillingen opmærksomhed af publikum foreslog mere end tre hundrede mesterværker. Design Gallery vil uden tvivl deltog ikke blot Kristus Frelseren Katedralen. "Art Treasures of Rusland", sammen med arrangørerne, designet barnebarn Gala. I livet af Salvador Dali, hun var den ledestjerne. Desuden arrangørerne lover at overraske besøgende i fremtiden, ikke kun sange, men også specielle effekter. Men mere om det senere.

ikoner

Selvfølgelig du allerede ved, at den "Art Treasures of Rusland" - en udstilling, som ligger på tempelområdet. Mest sandsynligt, så han fremhævet for udstillingen af ikoner i tre værelser! Mange besøgende forlod oprigtig beundring! Især på hvordan meget smukt formede løn. Hertil kommer, at næsten alle af dem er dekoreret med filigran, emalje og halvædelsten. Hertil kommer, hvert ikon vedhæftet etiket med yderligere oplysninger om dens oprindelse. Næsten alle de værker blev overført ved arv, men deres skæbne var uforudsigelig til tider.

For eksempel, her er det muligt at mødes med en noncanonical ikoner "Virgin en baby trone" skrevet Vasiliem Vasnetsovym. Og ikonet "Guds visdom" blev købt på auktion i Düsseldorf for 10 år siden, en af galleriets personale. På bagsiden vil du bemærke teksten, hvilket indikerer, at ikonet engang var ejet af Don Kosakkerne. Ikonostase er også udstyret med en sølv ramme. Og hvor mange utallige følelser i stand til at vække portrættet af Kronprinsesse Mary i skikkelse af en engel, der skrev Timothy Neff!

grøn stue

Dernæst finder vi os i en specielt udstyret værelse "Treasury". På et tidspunkt i mode af det 19. århundrede den mest populære var "grøn stue", som er udstyret med originale kunstværker. Her er udstillet de uvurderlige kunstskatte i Rusland. Bedst af russisk samling var i den kejserlige kontor og i hjemmene af bemærkelsesværdige adelsmænd.

Mange af malerierne var i hallerne i hjemmet af den kejserlige familie. Alle værker fra private samlinger. For eksempel billedet af Shishkin "Kama i Labugi" med beroligende natur købte Beria. Billede af Nesterova "Vision dreng Bartholomew" sjældent set, bortset fra Fodora Shalyapina.

Du er sandsynligvis bekendt med den første del af dette arbejde, som er udstillet på Tretjakovgalleriet. Den anden version af maleriet er usædvanligt ved det faktum, at han personligt skrev til Fodora Shalyapina. Senere blev hun taget til sit atelier i Paris, hvor han hang i soveværelset, lige over hovedgærdet, til døden af mesteren.

Marine element

En hel rum er viet til Aivazovsky. Her hører vi ekkoet af diskret støj af havets bølger og stænk. Ifølge eksperter, kunstneren skrev omkring 7 tusind. Lærreder. Aivazovsky værker kan ses utænkelig kombination af elementer og farver. På udstillingen en af hans malerier præsenterer "En flok får." I første omgang kan det synes, at en anerkendt seascapes tydeligt at bevæge sig væk fra havet tema.

Det er dog ikke så! Hvis du tager et nærmere kig nøje og lytte, kan du nemt drage en parallel sammenligning mellem den uregerlige elementer besætning og de rasende bølger. Hvorfor lytte? Fordi de "Art Treasures of Rusland" - en udstilling helt usædvanligt!

Desværre, at dømme efter de anmeldelser af nogle besøgende, ikke alle var tilfredse med udformningen af dette særlige rum. De mener, at i skumringen af galleriet ikke bidrog til opfattelsen. Og denne følelse af at besøge bare én gang mere ved indgangen. Eftersom alle de lys, der kommer fra solen eller månen, det ophobes kun i midten af billedet.

levende billeder

På trods af al den akademiske, hvilket gjorde stoffer, nogle af dem endda tog en musikalsk akkompagnement. Arrangørerne af udstillingen "Kunst Treasures of Rusland" tror, at det hjælper til at føle sig bedre historie. I et billede taget på et tidspunkt lydenheden, hvilket bringer fuglene synger, lydbølgerne over havet og lyden af klokker eller aktieindeks af får.

De fleste besøgende til godkendelse af behandlet til sådanne innovationer. Men at dømme efter de anmeldelser, nogle af det var ikke muligt fuldt ud at nyde processen med absolut æstetisk tilfredsstillelse. For eksempel forsøger at stille ind på en dyb kontemplation af Roerich, pludselig du kan høre brægen af får. Enig, denne situation ser lidt latterlig og rejser et smil.

Også på udstillingen, kan du drage fordel af yderligere tjenester af en vejledning. Moderne gadgets i form af en tablet eller smartphone skærm kan genoplive selv lærredet, malet af kunstneren! Desværre er det ikke alle billederne kommer til live. Men alle viser biografi og historie. Mange besøgende tror, at vejledningen smartphone er langt mere interessant og meningsfyldt.

Men selv med hjælp fra organisationen er ikke meget nøje gennemtænkt turné gæsterne sige. Gallerier er ikke nummererede, ved mange malerier der er ingen anden end navnet på kunstneren og datoen for skriftlig beskrivelse. Men det forårsager betydelig ubehag. Især for dem, der ikke ser eller simpelthen ikke bruge e-tjenester af en vejledning.

Yderligere byder malerier af berømte russiske kunstnere som: Perov, Bryullov, Matveev, Kustodiev og Repin. Det er deres værker pryder stuer og saloner ved krydset af det 19. og 20. århundrede. Heldigvis nu denne skik fornyes igen.

teatersal

Det er også umuligt ikke at tænke på den mini-view, som udspiller sig i teatersalen hver time. Mange besøgende bogstaveligt slog projektion dansende ballerina. At dømme efter anmeldelser, ballerina, dans til "Svanesøen", ser ganske troværdigt! Det fik endda at det latterligt! Nogle kendere af høj kunst i et tidspunkt selv begyndte at tro, at det er i live.

Af den måde, er det rum indrettet i de relevante emner: smukke lysekroner, tunge gardiner, stearinlys. Ved slutningen af hallen klaver yndefuldt placeret på en lille scene. Under hele udstillingen der afholdes om aftenen af kreativitet. Der er også udstillet værker af kunstnere: Roerich, Petrov-Vodkin, Vasnetsov og Semiradsky. Men alle mesterværker er umuligt at beskrive. Det er bedre at se for dig selv!

anden vind

Desværre, af tekniske årsager, udstillingen kan ikke vare mere end tre måneder. Derfor arbejdere udtænkt den oprindelige plan, og implementere det vil hjælpe Arts Centre (Moskva). Kunstneriske skatte af Rusland tre måneder efter afslutningen af udstillingen vil få en ny ånde. Nu vil eksponeringen blive løbende opdateret af flere hundrede malerier. Fordi udstillingen for nylig har tilbudt sit samarbejde til samlere, kunstnere og kendere af russisk kunst. arrangørerne, en eller anden måde, vil imidlertid være omhyggelig udvælgelse af malerier, som før, gennem undersøgelsen.