Teater "Red Torch" (Novosibirsk): historie, anmeldelser

Historien om Novosibirsk Theatre "Red Torch" er meget interessant og ikke meget almindelig. Der var han i begyndelsen af det 20. århundrede. Bygningen, som huser teatret, i 2014, fejrede hundredåret.

Fra historien om teatret

Siden 1920 er der et teater "Rød Torch". Historien om skabelsen af sine stammer i det herlige byen Odessa. Det er, hvor truppen blev dannet under ledelse af instruktøren Vladimira Konstantinovicha Tatischeva. Teater "Red Torch" i 11 år har været mobil. Kun i 1932, blev han stille og fik en bolig i byen Novosibirsk. Bygningen, der er bygget i 1914, beliggende Teater "Red Torch". Historien om denne bygning er ikke mindre interessant. Det blev bygget af den berømte arkitekt Andrey Kryachkova Novosibirsk. Før teatret var placeret i bygningen af kommercielle møde, hvor at holde forretningsmøder, bolde, samt forestillinger med deltagelse af amatørskuespillere. Her er et par renoveringer blev udført. Teatret bygning i dag er en af de monumenter for arkitektur i Novosibirsk. Fremkomsten af byen sin trup, begyndte at udvikle kulturen, begyndte at dukke andre kunst centre. Direktør for teatret skabte ham som en inkarnation af naturskønne ideer på sådanne store lærere og instruktører, som Stanislavsky, Meyerhold, Tairov. I dag er virksomheden stadig sandt russisk tradition. Men dette teater er åben for at søge efter noget nyt, til at eksperimentere.

Forestillinger af "Red Torch" seks gange blev nominerede til "Golden Mask" National Theatre Award. Teater turnerede byer i Rusland, og ofte bærer deres produktioner i udlandet. I løbet af de sidste par år, har truppen besøgte Finland, USA, Kina, Polen, Tyskland, Grækenland og så videre. Siden 2003 har teatret udgiver sin egen avis. Siden 1999, deltager aktivt i nationale og internationale festivaler. På scenen, "Red Torch" omfattede så berømte instruktører som Jan Willem van den Bosch fra England og Riccardo Sottili fra Italien. Chief direktør for teatret er Timofei Kulyabin. Han fik jobbet i 2015, men er i "Red Torch" fra 2007 er en teaterdirektør Alexander Kulyabin

genopbygning

Teatret bygning, "Red Torch" et par år siden er blevet opdateret. Genopbygningen 2004-2008. Alle værelser er blevet fuldstændig renoveret teater. Overlappende undergik udskiftning. Interiøret er blevet gendannet til sin historiske formular. Under renoveringen er blevet bygget op fra bunden lille auditorium. Det er designet til 120 pladser. Nu teatret har to auditorier. Stor kan rumme 510 mennesker. Begge scener efter rekonstruktion udstyret med det mest moderne udstyr. Hvert værelse har sin egen indgang og garderobe. Under renoveringen, er det blevet restaureret: de vinduesåbninger i portico på den østlige facade, tag returnerede kuplede lanterne dekoration af vinduesrammer, vinduesåbninger på anden sal og buer - i første omgang, billedet af faklerne på den østlige facade. Hovedindgangen er nu åben på den anden side - fra Lenin Street.

Billede Teater "Red Torch" i ajourført form præsenteres i denne artikel.

Forestillinger for et voksent publikum

Repertoiret af teatret "Rød fakkel" for seere, der er fyldt 12 år indeholder følgende forestillinger:

• "Uden ord".
  • "All About Women".
  • "Maskerade".
  • "Hedda Gabler".
  • «KILL».
  • "Kvinden der giftede sig med en kalkun."
  • "Alle mændene."
  • "Ikke meget af en bagatel."
  • "Night taxachauffør."
  • "Decameron".
  • "Fædre og sønner".
  • "For Women Only".
  • "Rainmaker".
  • "Onegin".
  • "Middag med en tåbe."
  • "Dovlatov. Anekdoter. "
  • "The Slave".
  • "Sylvester."
  • "Bøn for de døde."

Forestillinger for børn

Teater "Red Torch" i dag giver unge seere til tre interessante forestillinger.

• "Jolly Roger" (pirat thriller).
  • "Tre Ivans' (fe eventyr).
  • "Budding til morgenmad - Tom til middag" (børns musikalske).

"Jolly Roger" - ydeevne til børn fra 7 år. Sjov historie om havet eventyr og sande venner. Charmerende og sjove pirater kæmper for kortet, som angiver det sted, hvor skatte er skjult. De venter på de hårde tests og få en sand skat - venskab. En sand ven er ikke bange for nogen fare.

"Tre Ivans" - et eventyr baseret på play Yuliya Kima, der kender og elsker mere end én generation. I 1980 blev filmen skudt på det. Det er en klog historie om altbesejrende kærlighedens magt, der kan afvæbne selv den mest kyniske, om ærlighed og ægte venskab, som ikke er bange for nogen skurke. Tale af godhed, som er noget mere i verden. Han blev født søn af kongen - Ivan. Og på samme nat på tricky Barbara-husholderske også blev født en dreng. Snart slottet var der en hittebarn. Alle af dem er opkaldt Ivan. Og alle ville have været godt, men jaloux husholderske besluttet at erstatte den Kongesønnen på hende. Hvem vil være konge af Ivanov? Hvem hele sit liv til at være hårdt arbejde - tilbage bøje? Og hvem vil synge sange? At være i stand til at snyde den mest Koshchey Immortal? Og med hvem prinsessen Milolika gå ned ad kirkegulvet? Teater "Beauty of faklen" vil give unge zritlyam svar på alle disse og kun disse mange spørgsmål.

selskab

Alt i teatret "Rød fakkel" er kunsten at skuespilleren og treogfyrre. To af dem har titel af Folkets kunstner i Rusland. Det Alekhine Galina og skuespiller Teater "Red Torch" Belozyorov Igor. Og elleve af dem - Hædret kunstnere i Rusland. Det Lemeshonok Vladimir, Sergeeva Svetlana, Klassina Tatyana Chernykh, Andrei Zhdanov Elena Schuster Gregory Strelkov Michael Levchenko Victoria, Novikov Sergei Soloviev Nikolai Shironina Valentine.

direktører

Teater "Red Torch" (Novosibirsk) samarbejder med mere end halvtreds direktører.

Direktører, der arbejder med virksomheden:

• Valery Galin.
  • Alexander Zykov.
  • Andrey Andreev.
  • Anna Morozova.
  • Valery Grishko.
  • Timothy Kulyabin.
  • Nikolai Gorbunov.
  • Basil Oliychuk.
  • Vladimir Rubanov.
  • Rikkadro Sottili.
  • Andrey Korionov.
  • Yury Urnov.
  • Alexander Bargmann.
  • Oleg Rybkin.
  • Vadim Tskhakaia.
  • Vasily Senin.
  • Jan Willem van den Bosch.
  • Yuri Pakhomov.
  • Andrew Prikotenko og andre.

Kunst direktører, samarbejder med Teater "Red Torch":

• Emil Kapelush.
  • Oleg Golovko.
  • Mitrich.
  • Themistokles Atmadzas.
  • Eugene Ganzburg.
  • Igor Kapitanov.
  • Rosita Raud.
  • Vladimir Avdeev.
  • Timothy Ryabushinsky.
  • Vladimir Boer.
  • Eugene Lemeshonok.
  • Pauline Korobeinikova.
  • Mariya Lukka.
  • Alexander Gorenstein.
  • Fagilya Selskaya.
  • Stefania Hanalda.
  • Tatiana Noginova.
  • Vitaly Chernuha.
  • Ilya Kutyansky.
  • Nana Abdrashitova.
  • Vadim Koptievsky.
  • Nikolai Chernyshev og andre.

Koreograf, der samarbejder med teatret "Red Torch":

• Oleg Zhukovsky.
  • Irina Panfilova.
  • Irina Lyakhovskaya.
  • Albert Albert
  • Irina Vakarina.
  • Igor Grigurko.
  • Arthur Oshchepkov.
  • Oleg Glushkov.
  • Nikolai Reutov.
  • Rushan Iksanov.
  • Irina Tkachenko.

"Novo-Siberian transit"

Siden 2001 har teatret "Red Torch" holder International Festival. Det blev oprindeligt kaldt "sibirisk Transit". Dette projekt i 2005 blev anerkendt som den bedste på den internationale festival "Diaghilev Årstider: Perm - Petersburg - Paris". Forfatter af ideen - direktør for teatret Alexander Kulyabin. Siden 2010 er den festival kaldet "Novo-Siberian transit". Takket være sin overlevelse genoplivet touring bevægelse i Sibirien. Festivalen afholdes en gang i to år. På det viser de bedste drama teatre i Sibirien, Uralbjergene, og Fjernøsten. På festivalen de samler ligesindede mennesker, der ønsker at tiltrække sig opmærksomhed fra et bredere publikum for deres kreative resultater. Symbolet for "Novo-Siberian transit" er hjulet. Nu festivalen foregår udelukkende i Novosibirsk, som tiltrækker teatergrupper fra de tre ovennævnte områder. Og før at han virkelig var i transit og holdes i én by eller den anden. Takket være denne festival blev muligt sommerturné udveksling, mødet direktør for teatret, et stort antal produktioner ser unge uerfarne filmskabere, kritikere chatte med truppen, og så videre. Det fører tilsyn med "Novo-Siberian transit" Irina Vasilevna Kulyabina. I efteråret (i 6 måneder forud for festivalen) medlemmer af juryen gå til Sibirien, Uralbjergene og Fjernøsten, har set de forskellige forestillinger og vælge den bedste for invitationen til at deltage i "Novo-Siberian transit".

velgørenhed

VP Redlich - den største sibiriske direktør i det 20. århundrede, førte teatret "Røde Torch" (Novosibirsk) i de 50-erne af det sidste århundrede. Hun havde titel af Folkets Kunstner af RSFSR. Takket være hendes Teater "Red Torch" blev berømt over hele landet, som "sibirisk MAT". velgørende fond opkaldt til ære for hende. Det er hensigten at yde finansiel støtte til de aktører og andre medlemmer af teater "Rød fakkel", vigtige projekter og så videre. Hver beboer i Novosibirsk kan bidrage til udviklingen af teatralske kunst i byen. Webstedet for teater «Red Torch" givet alle detaljerne i fonden.

teater café

Teater "Red Torch" (Novosibirsk) tilbyder sine seere en tredje uformateret scene - cafe. Her kan man sidde i godt selskab, nyde lækker mad. Se og hør, hvordan aktørerne i teatret forvandlet til en parodist, musikere og endda en sanger. Her kan du også chatte med dine yndlingskunstnere, blive fotograferet med dem for hukommelse. Atmosfæren er varm, venlig, kreativ atmosfære af komfort.

Regler for besøgende

Teater "Red Torch" tilbyder sine seere til at købe billetter til forestillinger on-line på to måder: bog på internettet og i løbet af dagen til at indløse kontant, eller bare betale dem med et kreditkort og få før forestillingen, præsentere et identitetsdokument. For nemheds af publikum, teater "Rød fakkel" lagt ud på sin officielle plakat site, hvor du kan vælge den ønskede ydeevne og praktisk at besøge teatret dag. I diagrammet, kan publikum vælge egnede lokaliteter.