Stanislav Govorukhin film "The End of en smuk verden": anmeldelser og beskrivelse

Filmen "The End of a Smukke Era", anmeldelser, som vi vil diskutere i denne artikel, kom til det store lærred i 2015. Hendes fans har ventet en meget berømt forfatter Sergei Dovlatov, som en af de samlinger af hans noveller var grundlaget for scriptet til båndet, og det var den første filmatisering af forfatterens arbejde.

"Afslutningen på en stor æra": kritikere, tanken om at lave en film

Sovjetiske biograf elskere vil ikke være svært at huske, hvem er manden bag disse ikoniske russiske film som "Voroshilov Sharpshooter" og "Stedet kan ikke ændres." Selvfølgelig er en anerkendt mester i retning - Stanislav Govorukhin. "Afslutningen på en stor æra", anmeldelser, hvoraf der er tilbage som professionelle kritikere og almindelige biografgængere, det var en af de sidste værker af den store instruktør. Det er værd at bemærke, at på det tidspunkt, at arbejde på filmen maestro allerede har vendt 80 år, men som ikke stoppe ham fra aktivt beslaglagt af instruktørens arbejde og deltage fuldt ud i optagelserne.

Forfatter, hvis novellesamling "Kompromis" var grundlaget for manuskriptet til filmen, blev det en velkendt Sergei Dovlatov. "Afslutningen på en stor æra", der af som ofte reduceret til sammenligningen af båndet med de tidligere offentliggjorte romaner, blev ikke en fuld skærm version af historien.

"Kompromis", sammen med den underliggende film

På det tidspunkt, lykkedes det ham at vinde publikum Dovlatov glødende fans af hans talent, fordi han skrev i en meget konkret, der ligger i ham alene måde. Denne mand levede i Sovjetunionen og skrev, der omgiver det: for den sovjetiske regering, almindelige mennesker, politik og censur. Han skrev meget pænt, præcist, og i alle hans værker er der en konstant subtil humor og ironi og nogle gange endda sarkasme. Over tid, blev denne form for værker Dovlatov forfulgt af myndighederne i sovjetterne, og forfatteren blev tvunget til at emigrere til USA. Der er han ganske succesfuldt offentliggjort, offentliggjort i højt respekterede amerikanske publikationer, og førte også sin egen forfatters program på luft af "Radio Liberty".

Historien om "kompromis"

På bare et par år før emigrere til biografi Dovlatov det var en periode, hvor han boede i Estland. Oprindeligt Dovlatov arbejdet som freelance journalist i redaktionen af "sovjetiske Estland", og i 1972 blev han optaget på en journalist i Institut for avisen.

Egen erfaring i forlagsbranchen og var grundlaget for at skrive de historier, der er indsamlet i "kompromis".

Samlingen består af 12 historier, der er relateret til hinanden en enkelt grund: de taler om arbejdet i en talentfuld ung forfatter, og i lokale aviser. På trods af, at bogen var tydeligt selvbiografisk, mange, herunder den berømte russiske forfatter og skribent Valery Popov, ikke helt forstår dovlatovskogo ironi og sarkasme om redaktionelle skikke tiden. Ifølge Popov, Sergei Donatovich arbejdsperiode i "sovjetiske Estland" var meget frugtbart for forfatteren, og i formuleringen af sin respekteret og værdsat som en strålende journalist og en talentfuld forfatter.

usædvanlig begyndelse

Filmen "The End of en smuk verden", som ofte anmeldelser ros er specifik oprindelse i form af krøniker af Sovjetunionen, der begynder i en række sort-hvide dokumentarfilm fag. De viser den faktiske skydning Yuriya Gagarina efter at han begik den legendariske rumflyvning. Spillet viser ved klaveret geni Van Kliberna, ankommer i den charmerende Elizabeth Taylor Union. Dokumentar skydning præcist og realistisk formidler stemningen i hallerne i den sovjetiske, når hans digte fra scenen og læse Okudjava Ahmadulina, samt stemningen i publikum, når han sang sangene Vysotsky. Nikita Khrushchev på rammen hedder, at alle, der er uenige med den politik, EU i Unionen ikke holder mere, end det er fuld støtte og en byge af følelser alle er enige om at denne politik.

Disse punkter er meget klart og realistisk viser stemningen, der herskede i Sovjetunionen i midten og slutningen af 60'erne, godt matchede, monteret og vises i starten af filmen 'The End of Belle Epoque.' Anmeldelser af filmen af de mennesker, der var vidne til begivenhederne viste, siger de, at er en god løsning Govorukhin gav dem mulighed for virkelig at huske hans ungdom, ungdomsårene, barndommen. Visning disse skud, mange årsager lille følelse af nostalgi af tiden.

resumé plot

"The End of en smuk verden" (reaktioner, som ofte kritiserer den svage storyline) handler om en ung forfatter André Lentulova. Hans romaner, som, ja, og mange unge forfattere, der ikke er offentliggjort i medierne, og så han finder en anden anvendelse for hans talent, som er i stand til at fodre barnet. Unge mand, der arbejder som journalist for avisen, men på grund af hans ambitioner og tilstedeværelsen af censur kan ikke holde ud for længe på ét sted.

En dag, helt tilfældigt, at han tilbød at gå til Tallinn og til at arbejde i en lokal avis, hvad Andrew indvilliger i ikke tøve længe. Men da han flyttede til Estland, indser han, at den lokale propaganda og censur ikke giver en central, hvorfra han forsøgte at forlade.

Ligheder og forskelle mellem de bøger og film scener

"The End of a Smukke Era" (af filmen er ikke den mest behagelige, har en tendens til at forlade de glødende beundrere af Dovlatov) viser kun nogle få episoder af "kompromis". Stanislav afviste de begivenheder, der er beskrevet i bogen, i flere år, og helt professionel har lagt sin ideologiske vægt i historien. De fleste kritikere har taget er helt normalt, da hver direktør har fuld autoritet på deres egen måde at fortolke arbejde forfatteren.

"Afslutningen på en stor æra" - en film Govorukhin, anmeldelser hvoraf Dovlatova fans forlader ikke altid er den varmeste, mest sandsynligt skuffe dem, der vælger at se det kun på grund af det faktum, at det blev filmet på grundlag af et "kompromis". De fleste af dem, der så båndet, siger, at ud af det, han Dovlatov bare forsvundet. Hans subtile ironi tilsyneladende ikke alle, som hovedperson, som blev prototypen af forfatteren, bare udtaler automatisk teksten er skrevet af den store Sergei Donatovich, og ikke så meget at se scenen og er involveret i plottet, men blot til stede der.

Filmen "The End of a Smukke Era" Anmeldelser "Imhonet", som ofte reduceret til en diskussion af handler i det, samledes allerede kendt og elsket af publikum aktørerne på sættet. I skyderierne deltog Sergei Garmash, Dmitry Astrakhan og Fedor Dobronravov. Udover ejerne af de berømte navne i filmen af aktører spiller som endnu ikke har høj bevidsthed blandt et bredt publikum. Som sådan kan betragtes som Ivan Kolesnikov, Lentulova medvirkede i filmen "The End of Belle Epoque." Anmeldelser kritikerne af hans arbejde er ganske kontroversielt.

Indtryk om den fungerende arbejde den mandlige hovedrolle

På den ene side, mange siger, at Kolesnikov var i stand til at passere gennem skærmen dovlatovskogo ironisk tilbageholdenhed og kold stoicisme.

Men på den anden side, mange kritikere skrev, at skuespilleren stadig slå: nogle gange hans karakter virker en smule sløv, og det lader til, at han ikke er en aktiv deltager i begivenhederne, men bare at se fra sidelinjen.

Evaluering af arbejdet Svetlany Hodchenkovoy

Den rolle, som Marina, chefredaktør for avisen Tallinn, gik til skuespillerinden, der spiller i arbejdet Govorukhin os ikke første gang, - Svetlana Khodchenkova. I historien, hun havde bundet til hovedpersonen er meget mærkelig og underlige forhold, der er vanskelig at tillægge formatet af en standard kontor romantik. Age of heltinden, som Hodchenkova spillet, får hende til at tænke over deres fremtid og fødslen af børn. Lentulov men ikke i en fart at få hende til ægteskab forslag, lader sig bruge tid i saunaen med en ung fan af hans talent som forfatter, men også den meget Marina er ikke travlt med at give slip.

Anmeldelser kritikere om skuespillerens arbejde på dette bånd Svetlana stigende grad fundet positive. Hun var i stand til helt at spille den slags billedet af Snedronningen, og vise tragedie af en kvindes liv med stor tilbageholdenhed.

Sergei Garmash, som altid, gjorde et stort stykke arbejde med rollen, synes det, den anden plan. Men i virkeligheden, hans politibetjent, dukkede kun i nogle få episoder, kortfattet udtrykker en af hovedtankerne i filmen: alle de mennesker omkring en masse snak om den manglende frihed, men hvis du giver dem denne frihed, er det usandsynligt, at de vil forstå, at det ville være nødvendigt at gøre det .

Om spillet er skuespilleren af publikum, der så billedet ofte forbliver et godt indtryk.

Filmen "The End of a Smukke Era": anmeldelser, anmeldelser

Frigivelsen af denne tape på skærmen ventede ivrigt især fans Stanislava Govoruhina, som han er urokkelig idol i at lede.

Filmen "The End of a Smukke Era", gennemgår blot tilskuere, som vi vil overveje nærmere i denne artikel, var til dem virkelig forventet. Mange skrev efter at have set den film viste sig i deres egen slags. På trods af, at filmen viser slutningen af "Belle Epoque", dvs. den periode af sovjetiske liv, som kom efter den legendariske tø, viser han et realistisk billede af den daglige indtagelse af sovjetborgere og udbredt censur, som undertiden modsiger sund fornuft og kommer til det absurde. Men filmen F ikke forårsage åbenlys negativitet.

Efter at have set de fleste seere ældre, tværtimod, en følelse af nostalgi for datid.

Loyale fans rettet nogen af sit nye job opfattes som ubetinget mesterværk. For sådanne glødende fans ikke kunne være en undtagelse, og foran os en film Stanislava Govoruhina - "Slutningen på en stor æra" Svar om ham beundrere af instruktøren, selvfølgelig, altid forlade mest, at hverken er den bedste. Men der er ikke enig med deres mening.

Filmen "The End of en smuk verden" (ratings og anmeldelser, hvor der findes til tider meget tvetydig) bliver ofte kritiseret for at forvrænge nogle af de reelle fakta. På den ene side, at filmen begynder med en række dokumentarfilm, der forbedrer effekten af realisme, hvad der sker på historien om. Men på den anden side, mange øjenvidner de begivenheder, der er vist i filmen, siger, at ikke alt i det fortælles ikke tage for givet. Ofte drøftede episoden, hvor det blev vist, hvordan amerikanerne først landede på månen, og alle sovjetiske medier skjule denne kendsgerning. I filmen, for at se om denne rapport, heltene havde til at fange de finske kanaler. Negative anmeldelser om denne episode overladt til de mennesker, der husker disse tider. De siger, at i virkeligheden de oplysninger sovjetiske myndigheder aldrig skjult, og unge mennesker, der ser denne film, og vil acceptere det som sandheden, fordi en sådan forvridning af historiske fakta kan få den forkerte mening om det samme "Belle Epoque".

Er det værd at bruge tid browsing?

Hvis der er fri tid, filmen er stadig værd at se, som "The End of a Smukke Era", anmeldelser, og anmeldelser af professionelle kritikere om, hvor der er nogle gange diametralt anderledes, lærer sine tilskuere - på trods af, at i livet ofte nødt til at gå på kompromis, er det ikke forårsage at ændre sine principper og til at ændre deres eget synspunkt, under åget af omstændighederne.