Nyheder og SamfundKultur

Murmansk Philharmonic: poster og anmeldelser

Hvis du kommer til Murmansk Philharmonic besøger et must. Dette er en af byens store kulturinstitutioner. Det er berømt for professionelle kunstnere, en god koncert.

Philharmonic Historie

Hvor skal vi hen til Murmansk? Den Philharmonic. Med vedtagelsen af denne løsning, vil du ikke fortryde det. Efter alt, selv historien om denne interessante og spændende steder. Du bør starte med det faktum, at i Murmansk Philharmonic optrådte ikke så længe siden. Kun i 1975 den lokale forretningsudvalg besluttede, at konvertere til at eksistere i denne nordlige by tidligere pop koncert bureau. Og det viste sig i Murmansk Philharmonic.

Den nye kulturinstitution blev straks sendt til de unge talenter. Af Leningrad og Moskva, samt Kiev, Novosibirsk og Saratov. En udfordring står dem. Uddan sit publikum, at indgyde de lokale elsker at præsentere klassisk musik. For at opnå dette ydeevne var organiseret ikke kun i koncertsalen. Murmansk kunstnere rejste til store virksomheder, spille direkte på gulvet. Iscenesat en mini-koncerter i det røde hjørne under frokostpauser. Vi gik fiskeri med fiskere og spillede værker af Bach og Mozart i midten af Barentshavet. Kunstnere Murmansk Regional Philharmonic i flere år rejst på kryds og tværs af hele Kolahalvøen. Således i år lykkedes det at holde op til 1700 koncerter. Næsten 5 koncerter om dagen. Weekender og helligdage.

eget værelse

Samtidig sin egen koncertsal i Murmansk Philharmonic i lang tid var det ikke. Han optrådte først efter den sovjetiske sammenbrud. I 1994 kunstnerne flyttet til et separat rum til 600 pladser.

Det var virkelig en anstændig værelse. Dens fremragende akustiske egenskaber evalueres både unge og erfarne musikere. På forskellige tidspunkter, der var vokalister Anatoly Solovyanenko, Zurab Sotkilava, Bela Rudenko, Elena Obraztsova, cellist Daniil Shafran, violinisten Sergey Stadler, Eduard Grach, pianist Denis Matsuev og Alexei Nasedkin. Mange af dem blev stjerner af All-russiske niveau i fremtiden.

Philharmonic af denne nordlige by har altid været kendt for en lang række sammensætning. Der var lovende unge musikere og erfarne, modne, allerede en mester. I Murmansk altid kommer en masse kandidater fra de førende konservatorier i landet. Rich repertoire bestående af værker af udenlandske og indenlandske komponister, altid skelnes Philharmonic programmet. Og det var ikke kun klassiske værker, men også folkemusik, åndelige kompositioner, musik af nutidige forfattere.

Hvordan kommer man dertil?

Etablering beliggende på gaden Sophia Perovskoy hus №3. I dette tilfælde er de Murmansk Philharmonic kontorer placeret på en anden adresse: Lenin gade, 67.

Philharmonic beliggende i hjertet af byen. Er næsten foran Murmansk Regional Duma og parken med et monument over Kirov, i nærheden - Central Square. I nærheden - Palace of Culture opkaldt efter Kirov, Konsulat General of Norge.

Billetter til Philharmonic

I gennemsnit 300 rubler værd at besøge Murmansk Philharmonic. Billetter kan købes på box office. I denne fælles abonnement program.

Den mest populære - billet til at besøge Murmansk Philharmonic Orchestra. Over 2500 rubler fra klassisk musik elskere har mulighed for at besøge de 7 forestillinger for den musikalske sæson.

der er et program "Big musik for børn" for de unge indbyggere i Murmansk. Denne billet er for to personer: barnet og enkelt forælder. 1 600 rubler vil besøge fem optrædener. Og ikke kun fra Murmansk, men også med de besøgende hold. For eksempel er de duo organister Dina Higinio og Denis Mahankova af Karelen, vinder af internationale konkurrencer organist og saxofonisten Yuliey Yuferovoy Olgoy Popovoy fra St. Petersborg.

Programmet "Krop Magic" omfatter seks koncerter med den musikalske sæson. Dens omkostninger - 3000 rubler. Der er planlagte opførelser af både indenlandske og udenlandske kunstnere. For eksempel den italienske Luca Marseille.

Og et andet program kaldet "På den bølge af jazz." To tusinde tilskuere kan besøge de fire jazz koncerter med den amerikanske sanger Clark Sharon ensemblet "Jazz portrætter af Stivi Uandera", som spillede sådan en stjerne lineup, trommeslager Oleg Butman, saxofonisten Maksim Varshavsky, bassen spiller camerounske Daniel La Petty og slagtøj -kubinets Norlan Maturel. Også abonnement indehavere vil være i stand til at komme til folkemusik kunstner i Rusland Daniel Kramer, den amerikanske sanger Rita Edmond, Murmansk Philharmonic Orchestra med et program symphojazz.

Festivaler i Murmansk

Meget opmærksomhed i Murmansk Philharmonic giver alle former for festivaler.

"Arctic Melodier" vil blive afholdt i perioden 15. oktober 26. Festival "Christmas Meeting" er planlagt til den sidste måned af 2017.

For 2018, året for den 80-årsdagen for Murmansk-regionen, forbereder en stor festival "Musical Udbuddet". I hans program vil ikke kun opførelser af enkelte grupper og kunstnere, men også koncerter - "Rottefængeren fra Hameln", "Alpine souvenir", "Tre bas -. Profundo sange om kærlighed". "I den musikalske verden med organer fra staten" "Forgængere og tilhængere af Mozart - på randen af glæde ".

Philharmonic plakat

Selvfølgelig, i Murmansk Philharmonic rige billboard af regelmæssige forestillinger og koncerter.

For eksempel, den planlagte koncert af jazzmusik, som vil blive overværet af trommeslager Pavel Timofeyev, bassisten Sergei Vasilyev, vil klaveret spille Ivan Formakovsky og sanger Sharon Clark er fra USA.

Moscow Ballet med deltagelse af State Academic Bolshoi-teatret vil ankomme til galla koncert.

Folkets kunstner i Rusland Evgeny Knyazev til stede på scenen af Murmansk Philharmonic soloforestilling "The Queen of Spades" baseret på tragedien Aleksandra Pushkina.

Den grundlæggende struktur i Murmansk Philharmonic Orchestra vil udarbejde et program for "Operetta - min kærlighed" for børn vil blive tilrettelagt musikalsk eventyr på en ny måde "Travel en grå ged, eller skærsommernatsdrøm".

Alt dette og meget mere kan ses og høres på scenen af Philharmonic i Murmansk.