Af teknologiElektronik

Kamera Fujifilm X100S: specifikationer og anmeldelser

Mode på digital teknologi til aktivt at udrydde de sidste rester af analoge enheder. Tendensen begyndte ikke i dag, men om en fuldstændig tilbagetrækning af klassiske løsninger kan ikke tale. Alligevel har en stor del af forbrugernes kærlighed til mekanik ikke forsvinde. Dette er særlig illustrativ for situationen i det segment af trykknappen telefoner, der kombinerer det traditionelle tastatur med nye funktioner giver en stærk efterspørgsel til producenterne. Ikke mindre interessant løsning forberedt og udviklere kamera Fujifilm X100S, et overblik over, som vil hjælpe med at finde ud af sine funktioner, fordele og ulemper.

Generel information om modellen

Før fremkomsten af digitale kameraer eksisteret stereotype baseret enhed størrelsen og kvaliteten af billederne. Senere denne opfattelse ændret sig, og det blev klart, at en direkte indvirkning på de særlige kendetegn ved de billeder har en sensor. Selv i vor tid sådanne elementer er forsynet kun med SLR-modeller. Senere begyndte de at blive vist ganske værdig mirrorless kameraer. I denne sammenhæng især den usædvanlige situation, der tager Fujifilm X100S kamera i sit segment. Teknologisk er det snarere en mirrorless enhed, men den er udstyret med et stort fast linse og en CMOS-sensor. Resultatet er et kompakt kamera med en fint realiserede og moderne påfyldning. Eksterne stiliserede klassiske film kameraer giver også modellen charme, for hvilke det er værdsat og amatører og professionelle. Det skal siges, at dette koncept med tekniske gennemførelse er ikke første gang brugt af producenten. For eksempel, i 2012 udgav han den model X100. Enheden i uropførelsen var meget mangelfuld, hvilket dog ikke forhindrede ham vinde temmelig høj popularitet.

tekniske egenskaber

Mulighed for at skyde på kameraet bred og, vigtigst af alt, de ledsages af kunstfærdige optik. På de andre fordele ved Fujifilm X100S modifikationer kan bedømmes ud fra dets tekniske egenskaber:

• Lysfølsomhed - 200-6400 ISO.
  • Egenskaber fokus - normalt spænder fra 50 cm til uendeligt, og i makro fra 10 cm til 2 m.
  • Matrix - 16 megapixel med standard størrelse på 23,4x15,6 mm.
  • Lukkertider - 60, 1/4000.
  • Skærm - LCD 2,8".
  • skærmopløsning - 460 tusind point ..
  • søgeren typen - elektron-optisk (hybrid).
  • Stik - USB, HDMI, AV.
  • Batteri - Li-Ion kapacitet til 1700 mAh.
  • Dimension - 127 mm i bredden, 74 mm højde og 54 mm i tykkelse.
  • Vægt - 446 gram.

Bolig og design

Ved første øjekast af kameraet bliver det klart, at alliancen konstruktører og designere Fujifilm arbejdede ud godt. Valget af materialer og samlingen forårsager ikke den mindste tvivl som en enhed. Ved moderne standarder krupnovat størrelse, men alt andet var upåklagelig - afstandene og områder af umalet plast og tæt ikke overholdes. Men den retro-stil implementeret i de bedste traditioner i kameraerne i det sidste århundrede. Den øvre og nedre område er lavet af aluminium, som tildeler kamera Fujifilm styrke og holdbarhed. Den centrale kropsdel skræver en blød gummi-lignende konsistens af huden. Særlig glad for, at denne løsning er ikke kun dekorative, men også praktisk funktion - belægning giver en behagelig og sikkert greb. Som for linsen, flyttes den til denne model fra sin forgænger, og er beliggende i en central position på frontpanelet. Projektionslinien af huset er et par centimeter - her taget ud af indstillingsringen blænde og fokus. Frontpanelet og baggrundsbelysningen er autofokus søgeren for at skifte tilstand.

Skærm og søgeren

En af de store skuffelser for erfarne amatør fotograf kan være display model. Stadig, 460 K pixels med en diagonal på 2,8 "-. Sådanne indikatorer endda budgetmodeller DSLR anses for at være en undtagelse fra reglen, men alvorlige vanskeligheder for driften af denne nuance ikke forårsager -. Alle elementer på skærmen er klart adskilt og er særligt også bemærkelsesværdig er den Hybrid søger .. siden begyndelsen af sit udseende i serien X100 rygtedes, at han ikke var på linje med nogle objektiver, men det er det ikke. Du kan bruge konverteren Fujifilm X100S serie fra WCL til konvertering brændvidden i 28mm-ækvivalent. Overgange m ezhdu optiske og elektroniske søgere er øjeblikkelig. Skifte kan udføres i den manuelle tilstand og automatisk måde. optisk søger modus giver mulighed for tilbagetrækning af grafisk information. På listen over indstillinger kan du finde fokuspunktet, niveauet af horisonten, en sammensat folie og en afstand skala. Alle tal opdateres automatisk som ændringer i arbejdskammeret parametre. Forudsat fuldt elektronisk søger tilstand, hvor billedet overføres direkte fra sensoren.

funktionel enhed

Takket være sin bekvemme indstilling brændvidde model kan betragtes som universelle og kræver ikke en ændring af optik. Indretningen har en relativt høj hastighed i åbningen f / 2,0, hvilket også øger effektiviteten af skydning. Der er også en fin lille ting for fans synkronisering nødblus på ultra udholdenhed - dette sikres ved den centrale port type. I linse giver et gråfilter, der lader dig skyde landskaber mættede selv på en solskinsdag ved åbningen. Ud over almindelig fotografering Fujifilm X100S kamera er udstyret med en slide film simulation tilstande. støtte genopbygning af billedet er også i overensstemmelse med den type af nye film og filtre til at skyde med miniature effekter. Panoramaer værktøjer er også implementeret på et anstændigt niveau - et enkelt tryk på en finger kan du få en 120 eller en 180-graders visning af en ledningsføring enhed i alle retninger. Engangs-kameraer og evnen til at skyde i RAW-format, hvilket i sig selv er en god springbræt for professionel fotografering. Udviklerne har givet støtte til 14-bit RAW, som ligner billedkvaliteten fra dyre SLR typen Nikon D4.

ekstra muligheder

Ud over standard shooting indstillinger, kan brugeren mere fint tilpasses til at passe til dine behov tonen lys og skygge, skarphed, shumodava niveau, samt hvidbalance. Alle disse faktorer i dette tilfælde reguleres uden for dynamikområdet kapaciteter. Desværre er den indbyggede stabilisator i modellen ikke er tilgængelig, men for ikke kan fjernes linse med fast fokus er ikke så slemt. Men forudsat en flash, forbedring af kvaliteten af svag belysning. Det er værd at bemærke, at muligheden for video Fujifilm X100S, som skred betydeligt i sammenligning med forgængeren enhed. Optagelsen udføres med en anstændig frekvens på 60 billeder, stereolyd og progressiv. Forudsat og MOV beholder, men på en måde skaberne har smidt væk denne funktion i menuen, og du spurgte ikke en enkelt knap. Det er klart, at en særlig vægt på film udviklere generelt ikke gjorde det, selv om kvaliteten af de materialer er meget værdig.

batteri

Den komplette apparat er tilvejebragt det samme batteri, der leveres og X100. Dette, i princippet sædvanlig element markerer NP-95, hvilket giver 1700 mAh. Som nævnt i FUJIFILM instruktioner, skal en fuld opladning holder i 330 billeder. Denne høje resultat blev opnået på grund af den optimerede strømforbrug, som muliggør effektiv udnyttelse af batterikapaciteten til CIPA standard. Men i praksis brugen af enheden registrerer antallet af billeder i intervallet 290 - 310. Afvigelsen er lille, men det er ikke pointen. Faktisk gebyret er nok for en dag i skydning, hvilket ikke altid er praktisk. Desværre er dette problem ikke kun Fujifilms, men de fleste af de modeller, selv fra mellemledere.

Kvaliteten af skydning

Med hensyn til fotokvalitet model fortjener de mest generøse og velklingende skældsord. Farverne er naturlige og samtidig rige. Hud toner er også optimale: dækning skinner, men ikke slået ud. Selv under ekstreme betingelser for udsættelse udstyr fungerer fint, men AF-hastigheden kan endda misunde præmie DSLR. Stort set skud giver så høje resultater på grund af svigt af firmaet Bayer gitteret. Skaberne på samme opgivet lavpasfilter og henholdsvis fra moiré. Med alle fordelene ved lavpasfiltre, de har en negativ indvirkning på marken. Som FUJIFILM X100S kontrol i tilladeligt støjniveau er. Selv ved maksimal følsomhed billedet ser meget godt.

Positiv feedback om kameraet

Ejerne, især rost den fremragende matrix, der minimerer støjniveauet. Dette giver mulighed for ikke blot at gøre billeder af høj kvalitet i løbet af dagen, men om natten. Der er en masse positiv holdning til kvaliteten af linsen. For eksempel bemærkes det udstråling og klarhed. Udviklerne har gjort det muligt at åbne blænden for at skabe portrætter med sløret baggrund. Selv om disse kapaciteter besat af mange digitale kameraer, gennemgår udviklingen af Fujifilm isoleret og nogle sjældne kvaliteter. For eksempel, at selskabet giver dig mulighed for at optage med stiliseret forældet proprietære film. I det arsenal af ejeren og er et filter for dramatiske landskaber med lyse farver og bløde muligheder for portrætter, samt andre værktøjer, som muliggør en digital enhed til at vende tilbage til dine billeder et retro-stil.

negative anmeldelser

Blandt manglerne i modellen ejere sige ikke-glat autofokus, fraværet af en stabilisator og en høj pris. Nogle gange refereret til og manglen på udskiftelige objektiver, men det er en fundamental beslutning for den linje af Fujifilm X100S apparat. Anmeldelser kritiserede også den model for nogle af hullerne i ergonomi. For eksempel er der en forsinkelse i menuen overgange, implementering justeringer og indstillinger. Det samme er observeret i færd med at se billederne. Som et resultat, det sinker den generelle forløb skydning.

Hvor meget?

Til dets karakteristika modellen er ikke billigt, men det overbetaling opvejes af en række væsentlige fordele. Først og fremmest, er det oprindelige ydeevne. Selvfølgelig, producenten er ikke nyt for driften af en retro-stil, men i dette tilfælde interessant symbiose af flere linjer med inddragelse af sensoren og de nye digitale teknologier. Men de vigtigste fordele er reduceret til billedkvaliteten Fujifilm X100S. Pris, som et resultat, et gennemsnit på 60-70 tusind. Gnid. Igen, de nominelle karakteristika ikke love noget overnaturligt, men erfaringen viser, at det er gennemførelsen af en teknisk udstopning sikret betydelige fremskridt på baggrund af basen X100 model.

konkurrenters modeller

Lignende muligheder tilbyder forskellige producenter. For eksempel kan denne model konkurrere kompakteringer med APS-C sensorer i ånden af sigma DP1 og mirrorless enheder fra Sony og Samsung. Hvis vi taler om sammenligning af karakteristika for design, retro stil af en lignende fyldning også med succes kombineret Pentax brand i en frisk udgave MX-1 og Olympus producenten, vil frigive et kamera OM-D E-M5. Hvis vi taler om kvaliteten af skydning, som har Fujifilms kamera, er der rapporteret de mest ensartede karakteristika i CyberShot RX1-enhed fra Sony, som også er forsynet med en ikke-udskiftelig linse. Sammenlignelige i de to konkurrenter og optiske egenskaber, og forskellen er udtrykt i en højere kvalitet i skærmen RX1, dens matrix og forbedret high-grade 35mm brændvidde. Sandt nok, at prisen på de tilbud fra Sony er langt højere.

Model bekræftede udsigterne for udviklingen af det foreslåede i den første version af X100 koncept. Desuden er de nye resultater demonstrerede vellykket arbejde på bugs. Især Fujifilm X100S kamera mærkbart forbedret billedkvalitet, har fået en højere fokus hastighed, og dens kontrol bliver mere lydhør og bekvemt. Men er der stadig arbejde at gøre. Brugere stadig forventer højere kvalitet skærm, og løser mindre fejl i ergonomi. Resten af apparatet giver den bedste mulighed på grundlag af aktuelle skydning høj kvalitet optik. Samtidig må vi ikke glemme den oprindelige formfaktor og stiliseret design. Antagelsen her er ikke bare visuelt design for filmkamera sjældne, men en fuldstændig gennemførelse af kontrollerne i form af mekanisk får på kroppen.