Balletten "Don Quixote": resumé, anmeldelser

Det mest slående resultater i repertoire af verden, havde vundet berømmelse i århundreder - balletten "Don Quixote". Hans kærlighed til alle, ikke kun publikum, men også dansere. Prima Teater i de ledende partier demonstrerer ukuelig temperament, især energi, inficere publikum med farverige, blinkende dans. Og publikum bliver bare fantastisk musik, der er fuldstændig underordnet dans i denne ballet.

Forfatterne af koreografiske og musikalske scores

Ballet skylder sin fødsel til de to talenter. En af dem - Matius koreograf Petipa, der skabte koreografien af balletten score, lagt i den fantastiske kvalitet af spanske danse som temperament og fyrig. For det andet - Ludwig Minkus, en ekspert på detaljerne i balletmusik, skaberen af den musikalske score. Forfatterne havde ikke målet at skabe en scene persona herre med hans filosofiske tilgang til livet i balletten "Don Quixote", hvilket er klokken tre varighed. Forestillingen featured lederen af Cervantes roman, dedikeret til udviklingen af forbindelserne mellem Camacho og både. I ballet fortolkning af personernes navne Basil og Kitri.

Ballet - en del af Cervantes' roman

Faktisk balletten "Don Quixote" - et resumé af romanen. Således er seeren inviteres til at deltage i gallaforestilling, som er gået ned i klassikerne i genren. Se "... hvordan slidt sig glæde og springer meget sjov," så jeg beskrev Cervantes spanske danse.

Men hovedpersonerne i romanen Ridder af Hjertesorg Ansigt og hans væbner natured tildelt en sekundær rolle i balletten. Stadig er det fortsat uklart, hvorfor ballet, skabte bogen materiale, ikke har en slank plot, nyder anerkendelse og kærlighed kræsne seeren. Og måske skulle vi ikke tænke på det. Efter gardinet hæves, og publikum er allerede til stede i området i Barcelona, hvor fuld af liv, sjov ungdom og egensindige Kitri flirte med en barber Basil. "Don Quixote" ballet handling begynder med denne scene.

Libretto (resumé)

Før publikum på scenen danse område. Dansen parade ene ændrer den anden. Tyrefægtere vinke en rød kappe, Espada danser med spanieren, hans fødder slog rytmen på stenplader. Dans er fødslen af en følelsesmæssig, energisk publikum. Og vigtigst det semantiske indhold af balletten "Don Quixote" - et liv i dans er et udtryk for de tanker og følelser af tegnene i dansen.

Og blandt denne festivas vises på scenen ridderen og hans væbner. Sight fikseret på Don Quixote Kitri, ikke om hende i drømme han så billedet af Dulcinea. I mellemtiden Kitri far har en besættelse med sin datter til at gifte sig Gamache, som hun ikke elsker, og forsøger på alle måder at overbevise sin fars situation med basilikum. Faderen er ikke enig. Kitri og Basil løbe væk fra hjemmet.

Den sigøjner lejr

På deres vej til sigøjner lejr, hvor de forklarer årsagen til hans flugt. Sigøjnere de blev varmt modtaget. Igen, fyrig sigøjner danse, fortæller om et frit liv, en kærlighed til romaerne. I score på musik hørt glimt Gypsy melodier. Pludselig, i lejren er der en ridder på hesteryg, ledsaget af en herremand. Dette, selvfølgelig, den herre og hans væbner. De har også varmt mødt og romaer er inviteret til en improviseret præstation, hvor Don Quixote ser folk med sværd, og bliver involveret i en kamp. Sick fantasi tegner et ridder og en vindmølle i form af fjenden, som han kaster et spyd.

Bladre hæfte med indhold "Quixote 'ballet, seeren bevæger sig i Hidalgo drømme. Dens her forfølger billedet af Dulcinea. Han ser det i realm af dansende dryader, bar ham til dans, men han fortsætter med at pace desværre blandt danserne i "baggrunden". Men drømmen ender og virkelighed Don Quixote ser Lorenzo, Kitri og Gamache far med ham. De er på udkig efter de flygtende. Som en sand gentleman, sender han dem ud på det forkerte spor, men Santo Pancho, besluttede, at hans chef var forkert, og peger på sin far Kitri rigtige måde. Søgningen efter flygtninge fortsætter.

Begivenheder i området

Og på dette tidspunkt på pladsen i nærheden af hotellet Fiesta - sjov tid, mens stænk af følelser. Ydeevne fortsætter med at udfolde yderligere, og danse naturligt følger fra scenen begivenheder. Dodging forfølgelse Lorenzo og Garmash, vores helte med venner, i stedet for at deltage i fiesta med dem. Ryst et ben på scenen af brandbomber tyrefægter med Mercedes. Lorenzo vender tilbage til byen og området så datter. Interchange nærmer sig sin afslutning. Bryllupper uelsket Gamache er uundgåelig. Lorenzo ubønhørlig.

Men Basile besluttet at overliste Lorenzo og efterligner sin egen død, som viser, hvordan dræber sig selv med en dolk. Kitri realiserede favorit trick og spørger Don Quixote, der udkom som fra under Jorden, for at bede sin far til at opfylde den sidste ønske af Basil - velsigne dem før sin død. Hvem kan benægte Hidalgo. Fader velsigner snu. Og Basil kommer til livet og kommer i armene på fremtidige tests. Ved slutningen af balletten "Don Quixote" med en synopsis af Cervantes roman, selvfølgelig, brylluppet af to kærlige hjerter.

Don Quixote, som æresgæst, siddende ved bordet. Dans begynder pereplyas. Par alternativ gruppe, tyrefægtere danse med dansere, samt i starten af stykket musikken får beskueren. Klap med rytmen af spansk dans, ikke kun på scenen, men også til hallen klappede musikken.

Wishing glade unge ridder går til at lede efter nye eventyr og til at udføre bedrifter i navnet Dulcinea del Toboso.

Stykket er forbi. Gardinet sænkes. Ved sidste buer, som altid gå ud kunstnere fra de ledende partier. Langsomt ud af rummet og efterlade publikum til at dele deres erfaringer.

Hvad du kan forvente af balletten "Don Quixote", hvis folk siden den første iscenesættelse konstant gå til dette show. Det er ligesom en bog, som du sætter pris på, genlæse og finde sig selv er altid noget nyt. Og ydeevne. I balletten "Don Quixote" svage præstationer ikke ske. Og hvis publikum noget at sige, det er en sammenligning af hvordan man spiller dette eller hint prima præcis hvordan i denne leg han dansede en balletdanser. Og den eneste lyd ode adresseret til denne smukke ballet.

Hvis vi taler om musik, klassisk musik, som skaber en ballet dans, det er, hvordan man taler til Gud. Og denne organisk blanding af musik og koreografi på scenen enhver verden teater publikum ser i de guddommelige taler ballet solister, lokke publikum ind et eventyr med en kort indhold - balletten "Don Quixote".