"Evigt solskin i et pletfrit sind": Anmeldelser af filmen af Michel Gondry

En virkelig talentfuld og meget usædvanlig film af den franske instruktør Michel Gondry er allerede blevet en klassiker. I alle mulige ratings film tager topplacering, og kvalitative biograf elskere vedvarende anbefale det til alle tilhængere af alle de mærkelige og ekstraordinært.

Kommentarer og udtalelser fra kritikere

På den ene side er det uklart, hvad der er så godt maleri "Evigt solskin i et pletfrit sind": anmeldelser er fulde af negative kommentarer og observationer af mennesker, der ikke har forstået budskabet i filmen. Selvfølgelig betyder det ikke gøre en dårlig film, men den brede masse af sin ideologiske budskab ikke er nået, og at mange irriteret. Men faktum er: filmen er meget populære, og de reelle filmentusiaster anser det deres pligt til at fylde et bibliotek nummerplade med et billede af "Evigt solskin i et pletfrit sind." Anmeldelser på websteder af filmen sige, at folk sætter pris på denne film, ikke kun på grund af dens ideologiske og fantastiske skuespil spil, men også for kvaliteten af billedet og utrolige natur med et budget på 20 millioner.

Arthouse eller ønske om originalitet?

Især stærkt påvirket denne mønster elskere af alle, der er forbundet med postmodernismen, da dens naturlige inkarnation - dette er "Evigt solskin i et pletfrit sind." Anmeldelser af Film Critics bekræfter denne udtalelse. Genre postmodernismen bliver stadig mere populære i dagens kultur. Måske er det fordi seerne er trætte af keder fortolkninger af de samme temaer og drift af de gamle klassiske historier. Nu, hvis instruktøren og forfatterne komme op med noget nyt og virkelig friske, de er de virkelige helte i øjnene af kræsne biografgængere. Mest sandsynligt, denne usædvanlige og "uforståeligt", og på grund af populariteten af maleriet "Evigt solskin i et pletfrit sind." Anmeldelser af selv de mest utilstrækkelige fans af biograf i arthouse genre rost regelmæssigt filmen som hans historie, og en meget kunstnerisk præstation vækker tanker om denne genre.

Romantiske og triste minder

"Evigt solskin i et pletfrit sind" - en lækkerbisken for de unge mennesker, især for dem af dens repræsentanter, der forsøger med alle midler noget at skille sig ud. Plottet er sikker på at have den smag af dem, der har "et fint mental organisation" eller bare for nylig været igennem en smertefuld pause. Filmen fortæller om forholdet mellem to mennesker, Joel og Clementine, der har besluttet at slette hinanden fra hukommelsen. Og for at gøre så de besluttede i bogstavelig forstand, med henvisning til en særlig agentur til at fjerne uønskede erindringer. "Evigt solskin i et pletfrit sind", med ironi og melankoli humor viser os, at i virkeligheden intet nogensinde kan slette hukommelsen, hvis en person virkelig er dybtfølt. Ligegyldigt hvor hårdt, Joel og Clementine, de kan ikke glemme hinanden, fordi deres kærlighed var og er fortsat til stede, og alt andet - en lille, men irriterende detaljer, der kan fjernes, hvis det ønskes.

Kreativ tandem af Dzhima Kerri og Keyt Uinslet

Det er værd at bemærke, indvirkningen på livet for de skuespillere lavet filmen "Evigt solskin i et pletfrit sind." Skuespillere, der spillede Joel og Clementine, er bedre kendt for offentligheden er ikke for denne film, men i deres karriere, det tager ganske alvorligt sted. Dzhim Kerri annonceret sig selv som en professionel humorist, der er i stand til at underholde folk med sine overraskende og meget vittige tilføjelser af den oprindelige manuskript og forestillinger i stil med stand-up. I den samme film, Kerry viste sig en fantastisk dramatisk skuespiller, der viser en palet af følelser, som ville blive misundt af mange teater kunstnere. Udføres den samme rolle som excentrisk Clementine Keyt Uinslet har vist sig selv i den klassiske "Titanic", og her - netop bekræftet, at han virkelig kan spille og kan kaldes en god skuespiller. Den kreative duo Kerry og Winslet ser meget økologisk og godt opfattes af publikum, ikke forstyrrer selv gal farve Keith hår.

Betydningen af musik i film

Særlig tak til at skabe den rette atmosfære du har brug for, naturligvis, at sige til komponisten, er musikledsagelse engageret i filmen og bandet, der venligt forudsat soundtracket. "Evigt solskin i et pletfrit sind" ganske irriterende øre seeren let musik. Det behøver ikke at endnu engang at lytte til demontere en replika af helte, og i et særligt spændte eller afgørende øjeblikke Musik perfekt understreger, hvad der sker. Tak TheWillowz nødt til gruppe og deres oprindelige stil, der ligner en blanding af garagerock med fashionable dag indierock. Devoted fans af filmen bliver soundtrack på en separat disk, men for at få det er ikke så alt for let, især i SNG-landene. Musik TheWillowz egnet ikke kun for filmen, men også for ture på regnfulde dage og nætter alene i en tom lejlighed. Let sorg, at vække deres sammensætning, bare perfekt understreger stemningen i billedet.

Manna fra himlen eller forbandelse?

Vi kan sige, at filmen "Evigt solskin i et pletfrit sind", hvis offentliggørelse er lidt ligesom handlingen i en ond drøm, de bedste mest romantiske film viser, hvad må virkelig være kærlighed. Joel og Clementine er så knyttet til hinanden, at ingen agentur for hukommelse sletning ikke kunne få dem til at bare smide disse erindringer ud af mit hoved. Først denne desperate skridt gik impulsiv Clementine, der ønskede at hurtigt slette alt relateret til den engang elskede Joel. At tro, at det er ikke værre, Joel besluttet at også gælde for agenturet, men i løbet af operationer indså, der ikke ønsker at miste minderne kære til sit hjerte. Kærlighed Clementine og Joel var med til at stoppe den irreversible drift, overtræde alle love sund fornuft. Selvfølgelig hukommelse sletning i denne film - det er bare en metafor, men mange lider af ensidige følelser folk ville give nogen penge til at betale for en sådan operation. Heldigvis eller desværre, denne stress hver person skal klare på egen hånd.

Eksplicitte og implicitte hints billeder

Filmen bruges et stort antal symboler og hentydninger, som ikke er den mest opmærksomme seer vil ikke mærke på den første visning. For eksempel, når Joel minder hvordan igen skændtes med Clementine, alle de mennesker, der omgiver parret, er ansigtsløs i den sandeste betydning af ordet. Det siges, at på det tidspunkt, var Joel ikke se ingen omkring, bortset fra clementiner, fordi hans personlige verden var fokuseret på hende. Han kunne ikke huske ansigterne på disse mennesker, fordi de ikke var vigtigt for ham, men glemmer den person, han ikke kunne Clementine, uanset hvor forsøger. På samme måde, selv efter operationen Clementine, Joel ser i alt velkendt cirkel, nogen smed en sætning revet bog. "Evigt solskin i et pletfrit sind" er opmuntrende, på trods af sin tilsyneladende trist indhold. Plottet ikke antyde eksistensen af skæbnen eller de "rigtige" mennesker, der er bestemt til at være sammen, men det fortæller os, at man ikke altid skal følge momentan impuls.

Cinema - et individuelt anliggende

Filmen "Evigt solskin i et pletfrit sind" tillader ikke at kede sig og holder publikum i spænding, indtil det sidste øjeblik. Selvfølgelig, i midten af filmen bliver det lidt vanskeligt for opfattelsen af den gennemsnitlige seer, fordi tingene bevæger sig ganske ulogisk, og karaktererne opfører sig i mærkelige og urimeligt. For at forstå, hvad det hele betød, skaberne af filmen seeren og tillader ikke, men det har sine fordele. Hver film fan kan fortolke billedet som han vil. Der kan ikke være nogen eneste korrekte fortolkning, kan heller ikke være i romantiske forhold. Hver person er forskellig, og derfor sin konklusion efter at have set denne film vil helt afhænge af hans humør, baggrundsviden og erfaring i et romantisk forhold og retfærdig verden. Derfor kan en person "Evigt solskin i et pletfrit sind" synes trist, men nogen - meget beroligende og håbefuld.

Hvem og hvordan man kan se film

Timingen mønster er lidt større end standard en og en halv time, men hvert minut det berettiget. Ud over Dzhima Kerri og Keyt Uinslet, vil beskueren ser her de aktører såsom Elaydzha Vud, Kirsten Dunst og Mark Ruffalo. Talent af hver af disse aktører bringer et lille bidrag til billedet og gør det meget unikt. "Evigt solskin i et pletfrit sind" Ideelt set, du vil se, med din partner, men i dette tilfælde publikum risikerer at miste nogle af de tegn og dialoger. Hvis du ser filmen alene, at risikoen ødelægge dit humør for dagen forude er der stadig, men det er altid nyttigt at tænke på noget evigt, lyse og udødelig.