Bedste dokumentarfilm om den undersøiske verden: rating, anmeldelser, og anmeldelser

Det er svært at finde nogen, der ikke ville blive tiltrukket og fascineret af de turbulente vande havene. Mangfoldighed af livet, dens lysstyrke og skønhed - alle disse overraskelser og tiltrækker. I en alder af moderne teknologi ikke behøver at gå på en farlig rejse, kan du fordybe dig i den mystiske atmosfære af at være hjemme. Vi tilbyder dig et udvalg af de højest ratede og interessante dokumentarfilm.

Når vi taler om emnet "Den bedste film om den undersøiske verden," den første navn, der kommer til at tænke på for de fleste, er Jacques-Iv Kusto. Dette er ikke overraskende, godt halvdelen af vores landsmænd bogstaveligt voksede på hans film. Naturforsker og opdagelsesrejsende, filmskaber og fotograf, opfinder og forfatter til bøgerne - det handler om ham. Det var ham, der sammen med Emil Gagnan opfundet i 1943, og derefter oplevede scuba.

"World of Silence" (1956)

Dokumentarfilm om den undersøiske verden, i modsætning til kunst, ikke mister sin relevans og troværdighed i forbindelse med fremkomsten af nye og forbedrede udstyr. Alder af de mest berømte projekt Cousteau bestået i 60 år. Men har du mulighed for at se andre undersøiske verden, kig ind i hans fortid.

Skyderiet varede i to år. Alt imens de Cousteau hold furer i hans berømte skib "Calypso" store vidder af Det Indiske Ocean. Skaberne af aqualung og andre unikke udstyr udforske ikke blot det marine liv, men også vrag, mystiske huler, hvilket gør en utrolig opdagelse, afslører hemmelighederne af verden af stilhed.

Kun få dokumentarfilm om den undersøiske verden kan prale sådan en række priser, som dette: "Oscar", Palme d'Or på Cannes Film Festival, en BAFTA, præmien for det amerikanske National Board of Review. Paradokset ligger i det faktum, at kritikerne meninger om projektet radikalt delt og har været meget blandet. Cousteau blev angrebet for at være for naturalistisk og grusomhed. K. Brunel skribent kaldte ham den mest modbydelige og dum dokumentarfilm af alt, der nogensinde blev filmet.

Ifølge en populær portal om filmen "The Silent World" har en rating på 7,9 point.

"Verden Uden Sun" (1964)

Film om den undersøiske verden af Zh. I. Kusto dokumentarfilm kan betragtes klassikere af genren. Hans projekt "Verden Uden Sol" i 1965 blev også belønnet med "Oscar".

På dette tidspunkt, hold kendte opdagelsesrejsende i en måned nedsænkes til en dybde på 300 fod. Laboratorium "Starfish" bliver i denne periode er ikke kun et sted af deres arbejde, men også et hjem. Hvad er det at leve i verden uden solen, vil de føle for dig selv. Filmen er hovedsageligt en krønike eller dagbog af ekspeditionen.

I modsætning til den tidligere udkast, den har modtaget mere gunstige anmeldelser og høje rating på 8,25 point. Imidlertid har det samme ikke været uden kritik. Direktør kritiserede usandsynlighed af nogle episoder, tillægge fiktion og forfalskning. Bosley Crowther (en journalist fra New York Times) spørgsmålstegn rammerne, hvor folk i Bathyscaphe ud i den atmosfæriske boble i den dybe grotte, fordi, som regel, i sådanne steder gasformigt medium for menneskelig vejrtrækning er uegnet.

"Atlantis" (1991)

Vidste du, at Luc Besson, direktør for sådanne legendariske film som "Leon", "The Fifth Element" og "Taxa", aldeles forelsket i havet. Allerede som barn, han drømte om at følge i fodsporene på forældre og blive en dykker, men det fungerede ikke. Men, bliver den fremtrædende instruktør, han er meget originalt leve min barndom drøm til livet og tog fart som ingen anden projekt film om den undersøiske verden. Kunsten han eller dokumentarfilm - det er op til dig. Besson tilbyder seerne skønheden i den undersøiske verden, sammenligne det med opera eller teater, hvor hovedrollen hvaler, delfiner og andre havdyr. Af særlig note er den storslåede musik af komponisten Eric Serra.

Filmen blev godt modtaget af kritikerne og elsket publikum, især fans af Besson. Projekt Rating af 7,5 point.

«BBC: Den Blå Planet" (2001)

Mini-serien klar til at konkurrere med nogen af disse film er i varighed og skønhed skud. Utrolig projekt fra BBC vil åbne foran dig al charmen fra havet, påvirker mangfoldigheden af dets indbyggere.

Serien er en omfattende og mere fuldstændigt udforsker livet under vandet. Det bruger den nyeste teknologi og unikke udstyr til dybe undersøgelser. Førende projektet - den berømte skuespiller Pierce Brosnan og lige så berømte naturforsker David Attenborough. Strukturen af serien indeholder følgende film om 50 minutters undersøiske verden: "Den Blå Planet", "Open Ocean", "The Abyss", "frosne hav", "Seasonal Hav," "Coral Sea", "The tidevandsenergi strand", "kyst" .

Movie Rating er 8,6 point.

"De farligste dyr. Havets dyb "(2008)

Overfladen af havet er meget mere end det areal, udover det er meget mere ukendt og mystisk. Løs mysterier havene mand kan stadig, selv med moderne udstyr. National Geographic Channel inviterer beskueren til at lære om de tolv farligste hav rovdyr. Forbered dig på at være, at nogle af dem har du aldrig hørt.

Filmen er forholdsvis let at forstå, så interessant ikke kun for voksne, men også for børn. Projektet er ikke overlæsset med videnskabelige data og oplysninger, dets vigtigste mål - er at overraske og glæde beskueren.

Movie Rating er 6,7 point.

"Store rejse ind oceanerne 3D» (2009)

"Store rejse ind havene 3D» - en tredimensionel stereoskopiske dokumentarfilm fra instruktøren Jean-Jacques Mantello, åbner dine øjne for livets mangfoldighed i havet. I den vil du se de californiske tang skove, Great Barrier Reef i Australien, haj ø ud for Mexicos kyst, etc.

Dette er den første dokumentar-projekt i historien, der udelukkende blev filmet i digital 3D-format. Moderne teknologi har bogstaveligt udvisker grænserne mellem skærmen og publikum, at billedet så realistisk og omfangsrige. Kritikere og publikum enstemmigt enige om, at interessen og kærlighed til naturen, kan rejselyst forårsage disse er filmene om den undersøiske verden. Fiktion - er at se det for hvad det er i virkeligheden, være i kontakt med sin skønhed, mens de resterende i komfort zone i sin lejlighed.

Projekt bedømmelse er ganske høj, og er 7,2 point.

"Store rejse ind i havene 3D: The Return" (2009)

Opholder sig i kølvandet på succesen med den første film, instrueret af Nick Stringer beslutter efterfølger. Men nu "Store rejse ind i havene 3D: Return" - et projekt mere fokuseret på børnenes publikum. Handlingen kredser om havskildpadden. Hun inviterer seerne ind i en masse rejser over store områder med vand og er klar til at blive en vejledning i den turbulente verden af havets bølger. Farverige koralrev, sjældne indbyggere i det dybe vand, hvormed det er muligt at skyde horror film om den undersøiske verden, Pestryaev male tropiske fisk og nedkøling kolde Antarktis is - alt dette vil du lære.

Boksen design var mindre vellykket end den første del. Kritikere og seere bemærkede ufuldkommenhed af den tekniske side. Filmen er ikke helt konsekvent, efter deres mening, erklæring format 3D, som i alt andet perfekt. Bedømmelse Projekt - 7,2 point.

"Oceans" (2009)

Vi bor på en planet, hvor næsten tre fjerdedele af overfladen er dækket af vand. Projekt forfatter Zhak Perren skifte beskueren et indblik i den magiske undersøiske verden af havene, som for det meste forbliver et mysterium for mennesket.

Aldrig før film om den undersøiske verden været større. Der blev afholdt undersøgelsesprojekt omkring 3,5 års varighed i 50 forskellige dele af vores planet, og det var involveret 15 kameramænd og brugt mere end 500 timers film. Filmens budget beløb sig til 80 mio. Euro. Absolut utrolige kamera arbejde, innovativ teknologi og kyndige sponsorer giver os mulighed for at se de fantastiske billeder fra livet i havene. Kritikere har reageret meget positivt på filmen, at bemærke sin skarpe sociale baggrund. Uanset hvor barske og grusom undersøiske verden, den største fare er manden for det.

film ratings fra resultaterne af de vurderinger af kritikere og tilskuere anmeldelser er 8,2 point.

"Sea Rex 3D: Rejsen til et forhistorisk verden" (2010)

Ønsker du at vide, hvordan det hele begyndte? Så gå med en modig besætning af filmen på 200 mio. År siden i en spændende og farlig eventyr. I den vil du mødes med førerne af havene Jurassic - enorme marine dinosaurer. Fantastiske opdagelser forbinde livet af nutidige og gamle dyr, taler om verden, hvis eksistens man aldrig vidste før.

Selvfølgelig skal en dokumentarfilm om den undersøiske verden af denne størrelse kan betragtes som en historisk krønike, hvor hullerne er fyldt med antagelser og gæt af videnskabsmænd. De er baseret på, først og fremmest, arkæologiske fund, og moderne digitale teknologier til at levere forklædninger dinosaurer og andre gamle indbyggere i havet tilbage.

Movie Rating er 6,9 point.

"Kald afgrunden" (2014)

Sådanne dokumentarfilm om den undersøiske verden - fantastisk, i forhold til, hvordan det er muligt at fjerne. De er unikke og imponere selv de mest hærdede skeptikerne.

Der på planeten et par steder, hvor menneskehedens historie ikke har rørt. I fuldstændig stilhed og mørke, de, ligesom tusinder af år siden, holder de største mysterier af Jorden. Et af disse steder - er Marianergraven. Det er i sine dybder med hans hold sendte en lidenskabelig opdagelsesrejsende af havet, en berømt filminstruktør Dzheyms Kemeron. Historisk fordybelse, som vil føre publikum i ærefrygt og glæde, fordi alt, hvad han ser ikke er den plads, og det er vores planet.

Projekt Rating, anmeldelser publikum på 7,2 point.

Uanset om det er film, fiktion om den undersøiske verden, eller rædslerne i deres skabere altid hente inspiration fra dokumentarfilm projekter. For at komme op med en interessant og troværdig historie eller fantasi til at skabe noget foruroligende, bør den henvende sig til kilderne. Alle de fantastiske skabninger har reelle prototyper, som ofte adskiller sig fra dem kun af størrelse eller art. Så hvorfor ikke at begynde at se på den virkelige undersøiske verden. Tro mig, det vil overraske dig, og ikke fiktion.