Roman "Kridt Chalk": anmeldelser

Friedrich Gorenstein - forfatter til romanen "Chalk Chalk." Anmeldelser af arbejdet i denne skribent - et stort emne. I tresserne af det sidste århundrede et af værkerne Gorenstein forårsagede resonans i intellektuelle kredse. Ikke overraskende, fordi forfatteren sagt, som i sovjettiden højt er ikke accepteret at tale. Og den stil af fortællingen Gorenstein forskellig fra den måde, der er karakteristisk for hans kolleger forfattere.

"Kridt Chalk", anmeldelser af dem er emnet for denne artikel, er godkendelsen, harme, beundring, og andre modstridende følelser selv blandt moderne læsere. Og de, i modsætning til tresserne, at overraske noget let. Så hvad er denne roman?

om forfatteren

Friedrich Gorenstein blev født i 1932 i Kiev. Han er uddannet fra Mining Institute. Han arbejdede i flere år som ingeniør i Dnepropetrovsk. Så dimitterede han fra naturskønne baner i Moskva. Værdsætter hans arbejde instruktører ligesom Konchalovsky, Tarkovskij.

Gorenstein - forfatter af manuskripter til film "Solaris", "Slave of Love". "Kridt Chalk", af der er vist nedenfor, blev offentliggjort i begyndelsen af firserne. De mest berømte værker af denne forfatter, "forsoning" "Hus med et tårn", "Placering". På disse og andre bøger Gorenstein skrevet mange kritiske artikler. Men litterære eller anden måde ikke tiltrukket sig opmærksomhed fra romanen "Chalk Chalk."

resumé

Hovedperson i roman - Sergey Sukovaty. I begyndelsen af historien til ham i ni år. Far Sergei - en gynækolog. Sergei tilbringer meget tid udendørs. Hans venner - unge mennesker, der ikke inspirerer tillid til sin far. Og fordi Sukovatykh Sr. beslutter at indføre sin søn til datter af hans elskerinde. Ring pige Bella. Og at hendes Sergei får første seksuelle oplevelse. Det skal sige et par ord om titlen på bogen.

Tale "Chalk Chalk"

Anmeldelser af Gorenstein arbejde er ganske misbilligende. Abonnenter mener, at billederne i bogen fuzzy, tegn dårligt stavet. Så Belochka - unge elsker Sergei - på et tidspunkt helt forsvinder. Efter at have beskrevet de eksplicitte scener i historien, er hun ikke længere er der. Dens forhold til hovedpersonen er stadig et mysterium.

Det er kendt, at et barn Belochke mor læse et par bøger, fordi de mener, at ikke alle af dem har en positiv indvirkning på barnets udvikling. Favorit stykke var et eventyr, "Chalk Chalk" i denne familie. Hvad denne bog er ikke så vigtigt. Men det vigtige er, at titlen på denne fortælling i forbindelse Sergei seksuel erfaring, ikke altid lykkes, og sjældent har kontakt med den verden af følelser og tanker.

Kira

Den fysiske side i forholdet mellem mand og kvinde, har Sergei undersøgt gennem bøger hans far-gynækolog. sit intime liv indebærer og skræmmer med samme kraft. Nogle gange forholdet til kvinden afsky.

"Chalk Chalk" - en bog skrevet i et filosofisk-erotisk genre. Forfatteren trækker konstant paralleller mellem de fysiologiske processer og ændringer i den mentale verden af helten. Bogen er fyldt med naturalistiske detaljer. Nogle detaljer afbildet Sergei bekendtskab med Kira. Denne kvinde bor i nærheden og blandt peers af hovedpersonen i romanen er kendt som en særligt problemfri i en vis forstand.

garnison

Sergei går til medicinsk skole, men havde ikke tid til at afslutte det. Hans opfordring til tjenesten. I en provinsby, tilbringer han omkring to år. På dette tidspunkt hans holdning til kvinder bliver mere jævn temperament. Intim liv ikke ophidse hans fantasi, men ikke afskrækkende som tidligere. I garnison, han slår op en ikke-belastende affære med en medarbejder i det lokale bibliotek. Sergey arbejder på hospitalet i din fritid på at læse værker af store filosoffer, og mødtes med denne unge kvinde. Affair ikke efterlader spor af hans sjæl. hvad enten det er i stand til dyb følelse?

Caroline

Det viser sig i stand. Efter vender tilbage til Moskva, Sergei går til medicinsk skole, flytter tættere på en af sine klassekammerater. Alex (navnet på en ny ven) introducerer ham til hendes familie. Og en dag i huset af en klassekammerat Sergey mødtes med Caroline - en ballerina fra Tjekkiet. Denne kvinde siger med tjekkisk accent. Det er de forkerte russiske Sergei erotiske fantasier. romanen begynder at forfølge balletdanser. Han forstår, at han har kendt den sande kærlighed.

Endelig hans drøm bliver til virkelighed. Carolina kommer til ham ... Men to timer senere forlader lejligheden. Tre dage senere, Sergei modtager et brev, hvori hun siger, hun ikke kan lide det, og møde dem vil ikke blive gentaget. Sergei forsøger at begå selvmord.

I slutningen af romanen forfatteren beskriver kort de seneste år, Sergei. Helten produkt blev gift, men hans kone ikke kunne lide. Hans karakter har ikke ændret sig til det bedre. Efter hans død, er hans kone ikke beklaget. Allerede seks måneder efter begravelsen, giftede sig igen hun. Men før hun gik igennem de dokumenter og bøger af hendes afdøde mand. Blandt dem var et foto af den unge Sergei sad ved siden af en buttet pige, den ene Bela, som er så glad for at lytte til et eventyr "Chalk Chalk."

Anmeldelser af bogen

Værket er skrevet i god litterære sprog. I denne udtalelse læserne enige. Men i de fleste af anmeldelser om denne bog indeholder, harme over det store antal af adjektiver og metaforer, som forfatteren giver mandlige og kvindelige private dele. Som en af vores læsere, "ideen transmitterede lys, men med en dårlig smag."