Plottet, roller og aktører "i hjertet af havet." Filmen "I hjertet af havet": anmeldelser og vurderinger

Bedst kendt for filmen "Apollo 13", "Changeling", "Askepot" og "A Beautiful Mind" producer-instruktør Ron Howard præsenteret for publikum i 2015 filmatisering af historien, lagde grundlaget for en af de vigtigste romaner af amerikansk litteratur - "Moby Dick" forfatter Herman Melville. I filmversionen deltog ganske berømte skuespillere. "I hjertet af havet" fortæller ikke om skæbnen for bogen karakterer og deres virkelige verden modstykker - medlemmer af "Essex" hvalfangst skibets besætning, der bestræbelser på en kæmpe kaskelothval sank i det tidlige XIX århundrede. Rating billeder udarbejdet efter gennemgang af filmen branchefolk i verden var 5,4 (42% positive anmeldelser). I Rusland, filmen omfavnede mere entusiastisk, at forholdet mellem antallet af positive anmeldelser om filmen til det samlede antal af anmeldelser var 91%.

I historien

Start male historien "I hjertet af havet" aktører kaldet slags prolog til hovedhistorien. Plot handling begynder med ankomsten i byen Nantucket, som er berømt for sine jægere hval olie, den unge forfatter Herman Mellvila. Writer af den berømte skuespiller spiller Ben Uishou, velkendt for seerne af den udestående filmen "Perfume". Melvin ankommer i en kystby med ét mål - at se et hav ulv, en gammel hvalfanger (af Brendan Gleeson spillet), der tjente som en hytte dreng på "Essex". Herman er sulten i at uanset hvad var at fremkalde fra ham historien om, hvad der skete for længe siden skibbrud skib "Essex", trådte i kamp med en kæmpe hvid hval og mistede det. Den gamle mand ikke ønsker at først at dele deres minder, men for løftet om en generøs belønning giver den indtrængende anmodning af forfatteren. Dette er den komplikation af eventyret drama "I hjertet af havet" historie, skuespillerne og den rolle, som matchede hinanden fint.

Skal du på hvalfangst

Næste historie viser erindringer gamle hvalfanger. Vil igen på hvalfangst, kunne besætningen under kommando af kaptajn Pollard (ved Bendzhamin Uoker spillet), og kommando af premierløjtnant Chase (af Kris Hemsvort spillet) ikke forestille sig, hvad resultatet af en normal flyvning. Før den fatale begivenhed skib halvt år med succes fure kystvande, anses for at være den mest succesfulde i hvalfangst. Billeder er erfarne og modige helte fra fortiden har skabt en casting aktører. "I hjertet af havet" vil ikke kun kæmpe med en enorm hval, men også dens konsekvenser. Efter angrebet af hvide hval overlevende medlemmer af teamet blev tvunget til at flytte ind i båden med at drukne fartøj. Efter at der for fire måneder, søfolkene kæmpede for at overleve i havet. Før sushi fik til slutningen og udmattede overlevende fra noget, der ikke er klar til at selv de mest erfarne hvalfanger. Denne idé skabere-forfattere skulle formidle til beskueren skuespillerne "i hjertet af havet." Ifølge bedømmelser af verden af filmkritikere, evaluering film, der fandt sted i USA box office, støbt billede klaret opgaven.

I modsætning til "Moby Dick"

Ny afkom Howard, i modsætning til den "Moby Dick", blottet for en større andel af filosofisk refleksion, men skabt i de bedste traditioner i den moderne filmindustri med aktiv brug af computergrafik. Adventure billede "I hjertet af havet", skuespillerne, som har et verdensomspændende berømmelse og anerkendelse, er en spektakulær fantasi svirp, baseret på de to dybe psykologiske konflikter. På dem fokuseret opmærksomhed af de førende kritikere af verden.

Den første af disse, flertallet retsenzorov anset mindre i historien - det er en konflikt af helten med sine egne følelser af skyld og samvittighed. Med sit image perfekt mestret ekstraordinær irske skuespiller Brendan Gleeson, der spillede rollen som en af de overlevende medlemmer af besætningen på en hvalfangst skib, den første gang, efter mere end et årti, at læsse selv historien om den sande historie forlis. Som allerede nævnt, indførelsen af helten karakter Gleason og Wishaw, åbner fortællerstemme, straks styrter ser på tidsperioden, dens atmosfære, der bor i hukommelsen af den gamle mand-hvalfanger. Men disse aktører i hjertet af havet "er, ikke de eneste bly aktører.

Den anden konflikt. kaptajn

Den anden konflikt specialister i branchen i deres kommentarer og anmeldelser henvist til forholdet mellem skibets kaptajn Pollard og hans XO Chase. Den omstændighed, at hvalfangst hovedstad i USA af det XIX århundrede - byen Nantucket - herskede traditionelle for denne æra midlertidig hegemoni af flere klaner jagede hvalfangst fra generation til generation. Kaptajn var en indfødt af en af disse slægter, så ufuldstændig 29 uden megen erfaring og resultater førte besætningen. Hans karakter er legemliggjort på skærmen er en amerikansk skuespiller Bendzhamin Uoker, kendte kinoobschestvennosti som den ledende aktør i filmen "Abraham Lincoln: Vampire Hunter" og frustreret dyr fra "X-Men:. First Class" Filmen "I hjertet af havet", skuespillerne og den rolle, som efter filmene er kendt for at ansætte hver biografgængere og kritikere, kan betragtes som et vellykket skridt i udviklingen af kreative karriere som skuespiller, i 2016 modtog han blot tre fristende tilbud fra Hollywood håndværkere.

første Mate

Overassistent Chase, kaptajn på modstanderen, viser en reel superhelt. Det er ikke en indfødt af byen, betyder det ikke hører til en af de indflydelsesrige familier. Hans officer rang helten har opnået takket være de reelle fordele ved hvalfangst, men det fratager ikke-indfødte karakter af respekt og ære urbane elite. Legemliggjort i XO-skærmen Kris Hemsvort, kendt i offentligheden til rollen som guden Thor. Forsøger at flygte fra den kedelige rolle stædig, arrogant, og til tider egoistisk herre lyn, synes skuespilleren stadig før kigge på den samme måde. I naturen af hans karakter er domineret af egoisme og udholdenhed, de, sammen med kaptajnen kapløb i jagten på den hvide hval, der ikke tænker på hans hold, uden at tænke over de mulige konsekvenser.

Billederne af de vigtigste tegn på skærmen sat op Bendzhamin Uoker og Kris Hemsvort - der verdensomspændende berømmelse aktører. "I hjertet af havet" viser den stort stykke arbejde handler duo, de er fuldt ud i stand til at demonstrere omfanget af beskueren af transformation og ændring i karakteren af hans figurer.

Ensemble støbte billeder

Næsten uden undtagelse, er aktørerne i filmen "I hjertet af havet" kendt for beskueren. Selvfølgelig, de enkelte tegn i denne magtfulde multinationale ensemble cast meget i Hollywood, hypertrophied. Men hver kunstner har bidraget til filmen, spiller et fuldt billede af din karakter, så mens du ser hver ser godt ud helt sikkert føle en subtil omsluttende aura malerier, der er oprettet med det professionelle skuespil. Alle, der er involveret i filmen kunstnere, har den betydelige filmografi, de er kendt for:

1. "Avengers", "Thor" - Kris Hemsvort.
  2. "Flags of Our Fathers", "Dr. Kinsey" - Bendzhamin Uoker.
  3. "Cold Mountain", "Braveheart" - Brendan Gleeson.